• ANASAYFA
  • ÜNİVERSİTEMİZ
  • AKADEMİK
  • AÇIKÖĞRETİM
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • ARAŞTIRMA
  • KAMPÜSTE YAŞAM
  • KÜTÜPHANE
  • E-POSTA
  • REHBER
  • ETKİNLİKLER
  • DUYURULAR
  • AKADEMİK TAKVİM
  • ADAY ÖĞRENCİLER
  • PERSONEL
  • MEZUNLAR
  • SATIN ALMA
  • KVKK
  • INTERNATIONAL
  • ADAY ÖĞRENCİLER
  • PERSONEL
  • MEZUNLAR
  • KALİTE
  • STRATEJİK PLANLAR
    • 2024-2028 Dönemi Stratejik Planı
    • 2019-2023 Dönemi Stratejik Planı
    • 2014-2018 Dönemi Stratejik Planı
    • 2009-2013 Dönemi Stratejik Planı
  • KVKK
Menü
  • TR
  • EN
Anadolu Üniversitesi
  • ÜNİVERSİTEMİZ
    Anadolu Üniversitesi
    Rektörlük Önü
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Anadolu Hakkında
    • Yönetim
    • İç Denetim Birim Başkanlığı
    • Genel Sekreterlik
    • İdari Birimler
    • Kurullar - Komisyonlar
    • Kurumsal İletişim
    • Bilgi Edinme
    • Satın Alma
    Anadolu Üniversitesinin temelini, 1958’de kurulan Eskişehir İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi oluşturur. 1982’de Anadolu Üniversitesine dönüşen kurumumuz, kısa zamanda yalnızca ülkemizin değil dünyanın en büyük üniversiteleri arasında da çağdaş, dinamik ve yenilikçi bir üniversite olarak yerini almıştır.
  • AKADEMİK
  • AÇIKÖĞRETİM
    Anadolu Üniversitesi
    Açıköğretim Sistemi
    Hızlı Bağlantılar
    • Anadolum eKampüs
    • İkinci Üniversite
    • AOSDestek
    • Global Kampüs
    • Başvuru Yap
    • Öğrenci Girişi
    • Açıköğretim Sistemi
    • Türkiye Programları
    • Yurtdışı Programları
    • Nasıl Öğrenci Olabilirim
    • Akademik Takvim
    • İletişim Bilgileri
    • AÖF Büro Adresleri
    Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi, 1 milyondan fazla aktif öğrencisi ve yaklaşık 3 buçuk milyon mezununa açık ve uzaktan öğrenme yoluyla yükseköğrenim sağlamanın yanı sıra özel projeler yardımıyla Türkiye’nin eğitim sorunlarının aşılmasında vazgeçilmez bir rol üstlenmektedir. Hızlı harekete geçebilen çok esnek bir yapıya ve güçlü bir organizasyona sahip olan Açıköğretim Sistemi uluslararası düzeyde işbirlikleri için cazibe merkezi haline gelmiştir.
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • ARAŞTIRMA
    Araştırma
    Araştırma
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Birimler
    • Merkezler
    • TÜBİTAK Projeler
    • Hakemli Dergiler
    • Etik Kurulu
    • Bilimsel Araştırma Projeleri
    • ARİNKOM
    Kısa adıyla BAP (Bilimsel Araştırma Projeleri), yüksek öğretim kurumlarındaki bilimsel araştırmaların desteklenmesi amacıyla geliştirilmiş bir uygulamadır. Bu uygulama YÖK'ün 01.01.2002 tarihinden geçerli olmak üzere yürülüğe aldığı Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma Projeleri Hakkında Yönetmelik uyarınca gerçekleştirilmektedir. Üniversitemizin tüm öğretim elemanları BAP Komisyonuna başvurarak bilimsel araştırmaları için kaynak alabilirler.
  • KAMPÜSTE YAŞAM
    Anadolu Üniversitesi
    Kampüste Yaşam
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Sosyal ve Kültürel Tesisler
    • Kültür Sanat Merkezleri ve Salonları
    • Müze ve Sanat Merkezleri
    • Spor Tesisleri
    • Topluluklar
    • Öğrenci Kulüpleri
    • Kampüste Olanaklar
    • Fotoğraf & Video Galerisi
    Anadolu Üniversitesinde, eğitim-öğretim ve bilimsel çalışmaların yanı sıra sosyal ve kültürel etkinliklere de büyük önem verilmektedir. Bu kapsamda, konferans, seminer, panel, kongre, sempozyum gibi bilimsel toplantılar; gösteri, sergi, tiyatro, konser gibi çok sayıda kültürel etkinlik gerçekleştirilmekte; her birimdeki küçük konferans salonlarının yanı sıra Yunusemre Kampusünde hemen Atatürk Kültür ve Sanat Merkezi, Kongre Merkezi ve Sinema Anadolu da sürekli etkinliklere sahne olmaktadır.

ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ PROGRAMI

  • Anasayfa
  • Akademik
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Özel Eğitim Bölümü
  • Özel Eğitim Öğretmenliği Programı
  • Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri
Geri Dön

Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri

0 : Desteklemiyor   1 : Alt seviyede destekliyor   2 : Orta seviyede destekliyor   3 : Üst seviyede destekliyor
Program Yeterlilikleri (Çıktıları) 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41
Eğitimde Araştırma Yöntemleri
Akademik ve Sosyal Yaşam 1 0 0 3 2 0 3 2 0 0 0 0 1 0 0 0 1 1 0 0 1 2 2 1 2 1 0 2 2 2 1 0 1 2 1 0 0 2 2 3 1
Temel Braille Okuma ve Yazma 0 1 0 1 0 2 2 2 0 0 3 3 0 2 0 3 0 3 2 2 2 0 0 2 0 2 3 0 0 2 3 1 2 0 1 0 0 3 2 3 2
Etkili İletişim Becerileri 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 0 0 0 3 3 3 3 3 3 1 3 3 3 0 3 0 3 3 3 3 3 3 3 3 3
İngilizce I
İngilizce II
Özel Eğitime Giriş 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Psikoloji Yaklaşımları ve Bireysel Farklılıklar 2 1 2 1 1 0 2 1 1 1 1 1 2 1 1 0 1 1 1 1 1 2 2 1 2 0 1 0 1 0 1 0 0 0 0 1 1 2 1 1 3
Özel Gereksinimli Bireylerin Eğitimi
Öğrenmeye Hazırlık Becerileri
Uygulamalı Davranış Analizi 2 3 2 0 2 3 3 3 3 3 3 1 3 3 2 3 2 2 3 3 3 2 3 2 2 0 0 1 0 1 1 0 0 0 0 0 0 0 1 1 1
Erken Çocukluk Özel Eğitimi 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 2 3 2 3 3 3 3 3 3 3 3 3 1 3 3 3 3 3 0 3 3 3 3 3 3 3 3 3
Eğitsel ve Davranışsal Değerlendirme 0 2 2 0 1 3 2 3 1 2 0 0 0 0 3 3 2 2 2 2 3 3 2 3 3 0 0 2 0 2 2 0 0 0 0 0 0 2 2 0 2
Dil Gelişimi
Dil Gelişimi 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
İlişki Temelli Yaklaşımlar 3 3 2 3 2 3 3 3 3 3 3 2 3 1 2 2 3 3 3 2 2 2 2 2 3 1 1 1 1 2 2 0 2 2 1 1 0 3 2 2 2
Kapsayıcı Eğitim Uygulamaları 3 3 3 3 3 3 3 3 2 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 1 1 3 3 3 3 3 3 3 3
Özel Eğitimde Etkili Öğretim 3 3 2 2 3 3 3 3 2 3 3 2 3 3 3 3 3 2 2 3 2 3 2 2 2 2 2 2 2 0 0 0 2 3 3 3 2 2 2 2 2
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programları
İletişim Becerilerinin Desteklenmesi 3 3 3 3 1 3 3 3 3 3 3 3 3 2 3 3 1 2 3 3 2 2 2 3 2 0 0 2 1 1 1 0 2 0 0 0 0 1 1 2 1
Bağımsız Yaşam Becerilerinin Öğretimi 1 3 2 2 3 3 3 3 3 3 3 1 2 3 2 2 1 2 3 3 3 3 1 3 3 1 2 1 1 2 1 0 1 3 1 0 0 2 2 3 3
Braille Okuma-Yazma 3 3 3 3 2 2 3 3 2 2 3 2 3 3 3 3 2 3 3 2 3 1 2 2 3 0 3 1 2 3 2 0 0 1 2 2 1 3 3 3 2
Görsel Sanatlar ve El Becerileri Öğretimi
Okuma-Yazma Öğretimi 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 1 3 3 3 3 3 3 3 3 3
Matematik Öğretimi 2 2 2 2 2 2 2 2 3 3 3 2 1 2 3 2 1 2 2 2 2 2 2 1 0 1 1 2 1 0 0 0 0 1 1 1 0 1 0 1 1
Hayat Bilgisi, Sosyal Bilgiler ve Fen Bilimleri Öğretimi 3 3 3 3 3 3 3 3 2 3 3 3 3 3 3 3 2 3 3 3 3 3 3 3 3 2 3 3 3 3 3 0 2 3 3 3 3 3 3 3 3
Okur Yazarlık Becerilerinin Geliştirilmesi 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 1 3 3 3 3 3 3 3 3 3
Sosyal Yeterliklerin Geliştirilmesi 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 1 1 3 3 3 3 3 3 3 3
Aile ve Çevre Eğitimi 1 3 3 1 3 2 2 3 1 1 0 0 2 1 0 0 0 1 0 2 3 1 1 3 3 0 0 0 0 0 0 0 0 1 0 0 0 3 2 0 0
Teknoloji Destekli Öğretim
Oyun ve Şarkı Öğretimi 3 3 3 3 3 3 3 3 2 3 3 2 3 3 3 2 2 1 3 3 3 2 2 3 3 2 3 3 0 3 3 0 3 3 0 3 0 3 3 3 3
Yönelim ve Bağımsız Hareket Becerileri Öğretimi 3 2 3 2 3 2 3 3 2 2 2 2 3 3 2 2 3 2 3 2 2 1 3 2 3 0 2 0 1 1 2 0 0 2 1 3 2 3 3 3 2
Özel Gereksinimli Bireylerde Fiziksel Eğitim ve Spor
Özel Yetenek Tanımları ve Tanılama 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 2 3 3 3 3 2 2 3 3 3 3 3 3 3 1 3 3 1 2 2 0 1 3 3 3 1 3 3 3 3
Doğal Müdahaleler 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 2 3 3 3 3 3 3 2 3 3 1 3 3 2 3 3 0 3 3 3 3 0 3 3 3 3
Yanlışsız Öğretim Yöntemleri 0 3 3 1 1 3 3 3 2 3 3 2 3 3 2 3 1 1 2 3 2 2 2 2 2 0 0 2 2 0 1 0 0 0 0 1 0 1 1 3 3
Özel Yetenekli Bireylerde Farklılaştırma ve Öğretim Programı 3 3 3 2 3 3 3 3 2 2 2 3 3 2 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 1 2 1 1 1 2 0 1 2 1 2 1 3 3 3 3
Erken Okuryazarlık Becerileri
Özel Gereksinimi Olan Yetişkinler 3 3 2 2 2 2 1 3 2 2 2 1 2 1 2 1 2 2 2 3 3 3 3 3 3 1 2 2 2 2 3 0 1 3 2 3 1 2 3 3 3
Gelişimsel Yetersizliği Olan Bireylere Güvenlik Becerilerini 2 3 2 1 2 3 3 3 2 3 3 1 2 3 2 1 3 3 3 2 2 2 1 3 2 1 1 1 2 1 3 0 2 3 1 3 1 1 1 3 2
Özel Gereksinimli Bireylerde Öğretim Uyarlamaları 1 2 2 1 3 3 3 3 3 3 3 2 3 3 2 3 2 3 3 3 3 3 2 3 3 0 1 2 1 3 2 0 0 1 0 2 0 2 2 3 3
Görme Yetersizliğinde Materyal Tasarımı 2 3 3 2 3 1 3 2 3 2 3 2 2 3 3 3 2 3 3 2 2 3 3 2 3 1 3 1 1 2 2 0 0 3 1 2 2 3 3 3 2
Olumlu Davranışsal Destek 2 3 2 2 2 3 2 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 1 2 2 2 2 2 1 2 3 3 3 2 2 3 3 3
Meslek Etiği 1 2 2 1 3 1 2 1 1 1 1 1 2 0 1 0 3 3 1 2 2 2 2 1 3 0 2 3 1 1 2 0 0 0 0 2 2 3 2 3 3
Öğretmenlik Uygulaması I
Öğretmenlik Uygulaması II
Özel Eğitimde Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Özel Eğitim Politikaları ve Yasal Düzenlemeler
Ergenlik ve Cinsel Eğitim 1 2 2 2 2 1 2 2 1 2 2 2 2 2 2 2 2 1 2 2 2 2 2 2 2 0 2 1 1 1 0 0 0 1 2 2 0 1 1 1 1
Özel Yetenekli Bireylerde Sosyal-Duygusal ve Akademik Rehber 2 2 2 2 2 2 2 3 2 3 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 1 2 1 2 2 1 2 2 2 2 2 0 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Erken Müdahale Programları 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 2 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
Gelişimsel Yetersizliğe Yönelik Davranışsal Müdahaleler
İş ve Meslek Becerileri Öğretimi
İki Kere Farklılık 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Alternatif ve Destekleyici İletişim Yöntemleri
Zihin Yetersizliği Olan Çocuklar: Tanıdan Yerleştirmeye 1 2 2 1 3 1 2 1 2 1 0 0 1 0 2 2 2 2 2 1 2 1 2 2 3 0 1 0 0 0 1 0 0 0 0 2 0 2 2 0 0
Çoklu Yetersizliği Olan Bireyler ve Eğitimleri 1 3 3 3 2 3 3 2 0 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 0 3 2 2 2 2 0 2 3 1 2 0 3 3 3 2
Özel Eğitim Danışmanlığı ve İş Birliği 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 2 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 1 1 3 3 3 3 0 0 3 3 3 1 3 3 3 3
Eğitim Bilimine Giriş
Eğitim Psikolojisi
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu ve Müdahaleler 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Eğitim Yönetimi
Program Geliştirme
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Sınıf Yönetimi 2 2 1 1 3 1 2 1 1 2 1 0 2 1 0 2 0 0 0 1 1 2 3 1 2 0 2 0 1 1 0 0 1 2 1 0 2 3 3 1 2
Okullarda Rehberlik
Hayat Boyu Öğrenme
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II
Türk Dili I
Türk Dili II
0 : Desteklemiyor   1 : Alt seviyede destekliyor   2 : Orta seviyede destekliyor   3 : Üst seviyede destekliyor
  • Program Profili
  • Kabul ve Kayıt Koşulları
  • Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Öğretim Elemanları
  • Bölüm Bşk. ve AKTS Koord.
  • Alan Yeterlilikleri
  • Program Yeterlilikleri (Çıktıları)
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri
  • Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri
  • Ölçme ve Değerlendirme
  • Mezuniyet Koşulları
  • Üst Derece Programlarına Geçiş
  • İstihdam Olanakları
Web sitemizdeki çerezleri (cookie) kullanıcı deneyimini artıran teknik özellikleri desteklemek için kullanıyoruz. Detaylı bilgi için tıklayınız.
Google Analytics tarafından yönetilen çerezleri devre dışı bırakabilir veya kabul edebilirsiniz.
Anadolu Üniversitesi
  • ÜNİVERSİTEMİZ
  • Anadolu Hakkında
  • Sayılarla Üniversitemiz
  • İdari Birimler
  • Bölümler
  • Kurullar - Komisyonlar
  • İş Birliği Yapılan Kuruluşlar
  • Bilgi ve Belgeler
  • Mevzuat
  • İletişim Bilgileri
  • AKADEMİK
  • Açıköğretim Sistemi
  • Fakülteler
  • Enstitüler
  • Meslek Yüksekokulları
  • Yüksekokullar
  • AÇIKÖĞRETİM
  • Açıköğretim Duyuruları
  • Açıköğretim Sistemi
  • Türkiye Programları
  • Yurt Dışı Programları
  • Nasıl Öğrenci Olabilirim?
  • Akademik Takvim
  • Öğrenme Ortamları
  • Sınavlar Hakkında
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • Akademik Takvim
  • Anadolu Bilgi Paketi
  • ARAŞTIRMA
  • Birimler
  • Merkezler
  • Projeler
  • Hakemli Dergiler
  • Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulları
  • Laboratuvar ve Stüdyo Hizmetleri
  • Bilim ve Yaşam
  • KAMPÜSTE YAŞAM
  • Sosyal ve Kültürel Tesisler
  • Kültür Sanat Merkezleri ve Salonları
  • Müze ve Sanat Merkezleri
  • Spor Tesisleri
  • Topluluklar
  • Öğrenci Kulüpleri
  • Kampüste Olanaklar
  • Fotoğraf Galerisi
Android Uygulama iOS Uygulama
© 2025 Anadolu Üniversitesi - Tüm hakları saklıdır.