• ANASAYFA
  • ÜNİVERSİTEMİZ
  • AKADEMİK
  • AÇIKÖĞRETİM
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • ARAŞTIRMA
  • KAMPÜSTE YAŞAM
  • KÜTÜPHANE
  • E-POSTA
  • REHBER
  • ETKİNLİKLER
  • DUYURULAR
  • AKADEMİK TAKVİM
  • ADAY ÖĞRENCİLER
  • PERSONEL
  • MEZUNLAR
  • SATIN ALMA
  • KVKK
  • INTERNATIONAL
  • ADAY ÖĞRENCİLER
  • PERSONEL
  • MEZUNLAR
  • KALİTE
  • STRATEJİK PLANLAR
    • 2024-2028 Dönemi Stratejik Planı
    • 2019-2023 Dönemi Stratejik Planı
    • 2014-2018 Dönemi Stratejik Planı
    • 2009-2013 Dönemi Stratejik Planı
  • KVKK
Menü
  • TR
  • EN
Anadolu Üniversitesi
  • ÜNİVERSİTEMİZ
    Anadolu Üniversitesi
    Rektörlük Önü
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Anadolu Hakkında
    • Yönetim
    • İç Denetim Birim Başkanlığı
    • Genel Sekreterlik
    • İdari Birimler
    • Kurullar - Komisyonlar
    • Kurumsal İletişim
    • Bilgi Edinme
    • Satın Alma
    Anadolu Üniversitesinin temelini, 1958’de kurulan Eskişehir İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi oluşturur. 1982’de Anadolu Üniversitesine dönüşen kurumumuz, kısa zamanda yalnızca ülkemizin değil dünyanın en büyük üniversiteleri arasında da çağdaş, dinamik ve yenilikçi bir üniversite olarak yerini almıştır.
  • AKADEMİK
  • AÇIKÖĞRETİM
    Anadolu Üniversitesi
    Açıköğretim Sistemi
    Hızlı Bağlantılar
    • Anadolum eKampüs
    • İkinci Üniversite
    • AOSDestek
    • Global Kampüs
    • Başvuru Yap
    • Öğrenci Girişi
    • Açıköğretim Sistemi
    • Türkiye Programları
    • Yurtdışı Programları
    • Nasıl Öğrenci Olabilirim
    • Akademik Takvim
    • İletişim Bilgileri
    • AÖF Büro Adresleri
    Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi, 1 milyondan fazla aktif öğrencisi ve yaklaşık 3 buçuk milyon mezununa açık ve uzaktan öğrenme yoluyla yükseköğrenim sağlamanın yanı sıra özel projeler yardımıyla Türkiye’nin eğitim sorunlarının aşılmasında vazgeçilmez bir rol üstlenmektedir. Hızlı harekete geçebilen çok esnek bir yapıya ve güçlü bir organizasyona sahip olan Açıköğretim Sistemi uluslararası düzeyde işbirlikleri için cazibe merkezi haline gelmiştir.
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • ARAŞTIRMA
    Araştırma
    Araştırma
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Birimler
    • Merkezler
    • TÜBİTAK Projeler
    • Hakemli Dergiler
    • Etik Kurulu
    • Bilimsel Araştırma Projeleri
    • ARİNKOM
    Kısa adıyla BAP (Bilimsel Araştırma Projeleri), yüksek öğretim kurumlarındaki bilimsel araştırmaların desteklenmesi amacıyla geliştirilmiş bir uygulamadır. Bu uygulama YÖK'ün 01.01.2002 tarihinden geçerli olmak üzere yürülüğe aldığı Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma Projeleri Hakkında Yönetmelik uyarınca gerçekleştirilmektedir. Üniversitemizin tüm öğretim elemanları BAP Komisyonuna başvurarak bilimsel araştırmaları için kaynak alabilirler.
  • KAMPÜSTE YAŞAM
    Anadolu Üniversitesi
    Kampüste Yaşam
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Sosyal ve Kültürel Tesisler
    • Kültür Sanat Merkezleri ve Salonları
    • Müze ve Sanat Merkezleri
    • Spor Tesisleri
    • Topluluklar
    • Öğrenci Kulüpleri
    • Kampüste Olanaklar
    • Fotoğraf & Video Galerisi
    Anadolu Üniversitesinde, eğitim-öğretim ve bilimsel çalışmaların yanı sıra sosyal ve kültürel etkinliklere de büyük önem verilmektedir. Bu kapsamda, konferans, seminer, panel, kongre, sempozyum gibi bilimsel toplantılar; gösteri, sergi, tiyatro, konser gibi çok sayıda kültürel etkinlik gerçekleştirilmekte; her birimdeki küçük konferans salonlarının yanı sıra Yunusemre Kampusünde hemen Atatürk Kültür ve Sanat Merkezi, Kongre Merkezi ve Sinema Anadolu da sürekli etkinliklere sahne olmaktadır.

BAĞIMSIZ YAŞAM BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ

  • Anasayfa
  • Akademik
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Özel Eğitim Bölümü
  • Özel Eğitim Öğretmenliği Programı
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Bağımsız Yaşam Becerilerinin Öğretimi
  • Öğrenme Çıktıları
Geri Dön

Öğrenme Çıktıları

  • 1. Öğrenmenin aşamalarını ve özelliklerini betimleyebilecektir.
  • 1.1. Edinimi tanımlar ve edinimi kolaylaştıran etmenleri sıralar. 1.2. Akıcılığı tanımlar ve akıcılığı kolaylaştıran etmenleri sıralar. 1.3. Kalıcılığı tanımlar ve kalıcılığı kolaylaştıran etmenleri sıralar. 1.4. Genellemeyi tanımlar ve genellemeyi kolaylaştıran etmenleri sıralar.
  • Günlük yaşam ve özbakım becerilerini sınıflandırır.
  • Günlük yaşam ve özbakım becerilerinin önemini betimler.
  • 2. Zincirleme davranışların öğretimiyle ilgili temel kavramları ve özelliklerini betimleyebilecektir.
  • 2.1. Zincirleme, beceri, beceri analizi kavramlarını betimler. 2.2. Zincirleme davranışlar için beceri analizi hazırlar. 2.3. Zincirleme davranışları öğretmek için kullanılabilecek öğretim yöntemlerini ve özelliklerini betimler. 2.4. Başlama düzeyi, yoklama, öğretim, genelleme, izleme sürecini gerçekleştirerek zincirleme bir becerinin öğretimini yapmak için izlenecek aşamaları betimler.
  • Öz bakım ev günlük yaşam becerilerinin öğretimine başlamadan önce yapılması gerekenleri betimler.
  • 3. Özbakım becerileri (tuvalet, yemek yeme, giyinme, kişisel bakım ve temizlik) alanının temel özelliklerini betimleyebilecektir.
  • 3.1. Özbakım becerileriyle ilgili temel kavramları ve özelliklerini betimler. 3.2. Özbakım becerilerinin alt beceri alanlarını ve özelliklerini betimler. 3.3. Özbakım becerilerinin alt beceri alanlarındaki davranışların nasıl öğretileceğini ve izlenecek süreçleri betimler.
  • Tuvalet öğretimi için ön koşul becerileri sıralar.
  • Tuvalet kontrol çizelgesini hazırlar.
  • Tuvalet öğretiminde kullanılan yöntem ve teknikleri belirler.
  • 4. Günlük yaşam becerileri (evdeki araç-gereçleri kullanma, mutfak becerileri, ev temizliği ve düzeni, çamaşır yıkama ve giysilerin bakımı, uyku düzeni vb.) alanının temel özelliklerini betimleyebilecektir.
  • 4.1. Günlük yaşam becerileriyle ilgili temel kavramları ve özelliklerini betimler. 4.2. Günlük yaşam becerilerinin alt beceri alanlarını ve özelliklerini betimler. 4.3. Günlük yaşam becerilerinin alt beceri alanlarındaki davranışların nasıl öğretileceğini ve izlenecek süreçleri betimler.
  • Yemek yeme becerilerini analiz eder.
  • Yemek yeme becerilerinin öğretiminde kullanılan yöntem ve teknikleri belirler.
  • 5. Sosyal beceri alanının temel özelliklerini betimleyebilecektir.
  • 5.1. Sosyal becerilerle ilgili temel kavramları (sosyal beceri, sosyal yeterlik vb.) ve sosyal becerilerin özelliklerini betimler. 5.2. Sosyal becerilerin nasıl sınıflandığını betimler. 5.3. Sosyal becerilerin önemini betimler. 5.4. Sosyal beceri alanındaki davranışların nasıl öğretileceğini ve izlenecek süreçleri betimler.
  • Giyinme becerilerini analiz eder.
  • Giyinme becerilerinin öğretiminde kullanılan yöntem ve teknikleri belirler.
  • 6. İşlevsel akademik beceriler (toplumsal ortamlarda kullanılan işaretleri okuma-sight words-, saat okuma, para kullanma vb.) alanının temel özelliklerini betimleyebilecektir.
  • 6.1. İşlevsel akademik becerilerle ilgili temel kavramları ve özelliklerini betimler. 6.2. İşlevsel akademik becerilerinin alt beceri alanlarını ve özelliklerini betimler. 6.3. İşlevsel akademik becerilerin alt beceri alanlarındaki davranışların nasıl öğretileceğini ve izlenecek süreçleri betimler.
  • Belirlediği beceriye ilişkin öğretim oturumu planlar.
  • 7. Toplum kaynaklarını kullanma becerileri (seyahat etme, alışveriş yapma, lokantada yemek yeme, muayene olma, banka işlemlerini yapma vb.) alanının temel özelliklerini betimleyebilecektir.
  • 7.1. Toplum kaynaklarını kullanma becerileriyle ilgili temel kavramları ve özelliklerini betimler. 7.2. Toplum kaynaklarını kullanma becerilerinin alt beceri alanlarını ve özelliklerini betimler. 7.3. Toplum kaynaklarını kullanma becerilerinin alt beceri alanlarındaki davranışların nasıl öğretileceğini ve izlenecek süreçleri betimler.
  • Belirlediği sosyal beceriye ilişkin öğretim oturumlarını planlar.
  • Belirlediği sosyal beceriye ilişkin izleme ve genelleme oturumlarını planlar.
  • 8. Güvenlik becerileri alanının temel özelliklerini betimleyebilecektir.
  • 8.1. Güvenlik becerileriyle ilgili temel kavramları ve özelliklerini betimler. 8.2. Güvenlik becerilerinin alt beceri alanlarını ve özelliklerini betimler. 8.3. Güvenlik becerilerinin alt beceri alanlarındaki davranışların nasıl öğretileceğini ve izlenecek süreçleri betimler.
  • 9. Kendini yönetme becerilerinin temel özelliklerini betimleyebilecektir.
  • 9.1. Kendini yönetme becerileriyle ilgili temel kavramları ve özelliklerini betimler. 9.2. Kendini yönetme becerilerinin alt beceri alanlarını ve özelliklerini betimler. 9.3. Kendini yönetme becerilerinin alt beceri alanlarındaki davranışların nasıl öğretileceğini ve izlenecek süreçleri betimler.
  • 10. İş ve meslek becerileri alanının temel özelliklerini betimleyebilecektir.
  • 10.1. İş ve meslek becerileriyle ilgili temel kavramları ve özelliklerini betimler. 10.2. İş ve meslek becerilerinin alt beceri alanlarını ve özelliklerini betimler. 10.3. İş ve meslek becerilerinin alt beceri alanlarındaki davranışların nasıl öğretileceğini ve izlenecek süreçleri betimler.
  • 11. Boş zaman ve eğlence etkinlikleri alanının temel özelliklerini betimleyebilecektir.
  • 11.1. Boş zaman ve eğlence etkinlikleriyle ilgili temel kavramları ve özelliklerini betimler. 11.2. Boş zaman ve eğlence etkinliklerinin alt beceri alanlarını ve özelliklerini betimler. 11.3. Boş zaman ve eğlence etkinliklerinin alt beceri alanlarındaki davranışların nasıl öğretileceğini ve izlenecek süreçleri betimler.
  • 12. Toplumsal yaşama geçişle ilgili temel kavramları ve özellikleri betimleyebilecektir.
  • 12.1. Toplumsal yaşama geçişteki becerilerle (yaşam alternatifleri, konut seçimi, bütçe yapma, parasını uygun yerlere harcama, evlenme, yuva kurma, cinsellik, oy kullanma, vatandaşlık sorumluluğu vb.) ilgili temel kavramları ve özelliklerini betimler. 12.2. Toplumsal yaşama geçişteki becerileri öğretmede izlenecek süreçleri ve yapılacak düzenlemeleri betimler.
  • 13. Beceri öğretimine ailenin katılımını sağlamak üzere izlenecek yolları betimleyebilecektir.
  • 13.1. Eğitim sürecine aile katılımının önemini betimler. 13.2. Eğitim sürecine aile katılımının nasıl sağlanacağıyla ilgili süreçleri betimler.
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme
Web sitemizdeki çerezleri (cookie) kullanıcı deneyimini artıran teknik özellikleri desteklemek için kullanıyoruz. Detaylı bilgi için tıklayınız.
Google Analytics tarafından yönetilen çerezleri devre dışı bırakabilir veya kabul edebilirsiniz.
Anadolu Üniversitesi
  • ÜNİVERSİTEMİZ
  • Anadolu Hakkında
  • Sayılarla Üniversitemiz
  • İdari Birimler
  • Bölümler
  • Kurullar - Komisyonlar
  • İş Birliği Yapılan Kuruluşlar
  • Bilgi ve Belgeler
  • Mevzuat
  • İletişim Bilgileri
  • AKADEMİK
  • Açıköğretim Sistemi
  • Fakülteler
  • Enstitüler
  • Meslek Yüksekokulları
  • Yüksekokullar
  • AÇIKÖĞRETİM
  • Açıköğretim Duyuruları
  • Açıköğretim Sistemi
  • Türkiye Programları
  • Yurt Dışı Programları
  • Nasıl Öğrenci Olabilirim?
  • Akademik Takvim
  • Öğrenme Ortamları
  • Sınavlar Hakkında
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • Akademik Takvim
  • Anadolu Bilgi Paketi
  • ARAŞTIRMA
  • Birimler
  • Merkezler
  • Projeler
  • Hakemli Dergiler
  • Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulları
  • Laboratuvar ve Stüdyo Hizmetleri
  • Bilim ve Yaşam
  • KAMPÜSTE YAŞAM
  • Sosyal ve Kültürel Tesisler
  • Kültür Sanat Merkezleri ve Salonları
  • Müze ve Sanat Merkezleri
  • Spor Tesisleri
  • Topluluklar
  • Öğrenci Kulüpleri
  • Kampüste Olanaklar
  • Fotoğraf Galerisi
Android Uygulama iOS Uygulama
© 2025 Anadolu Üniversitesi - Tüm hakları saklıdır.