• ANASAYFA
  • ÜNİVERSİTEMİZ
  • AKADEMİK
  • AÇIKÖĞRETİM
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • ARAŞTIRMA
  • KAMPÜSTE YAŞAM
  • KÜTÜPHANE
  • E-POSTA
  • REHBER
  • ETKİNLİKLER
  • DUYURULAR
  • AKADEMİK TAKVİM
  • ADAY ÖĞRENCİLER
  • PERSONEL
  • MEZUNLAR
  • SATIN ALMA
  • KVKK
  • INTERNATIONAL
  • ADAY ÖĞRENCİLER
  • PERSONEL
  • MEZUNLAR
  • KALİTE
  • STRATEJİK PLANLAR
    • 2024-2028 Dönemi Stratejik Planı
    • 2019-2023 Dönemi Stratejik Planı
    • 2014-2018 Dönemi Stratejik Planı
    • 2009-2013 Dönemi Stratejik Planı
  • KVKK
Menü
  • TR
  • EN
Anadolu Üniversitesi
  • ÜNİVERSİTEMİZ
    Anadolu Üniversitesi
    Rektörlük Önü
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Anadolu Hakkında
    • Yönetim
    • İç Denetim Birim Başkanlığı
    • Genel Sekreterlik
    • İdari Birimler
    • Kurullar - Komisyonlar
    • Kurumsal İletişim
    • Bilgi Edinme
    • Satın Alma
    Anadolu Üniversitesinin temelini, 1958’de kurulan Eskişehir İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi oluşturur. 1982’de Anadolu Üniversitesine dönüşen kurumumuz, kısa zamanda yalnızca ülkemizin değil dünyanın en büyük üniversiteleri arasında da çağdaş, dinamik ve yenilikçi bir üniversite olarak yerini almıştır.
  • AKADEMİK
  • AÇIKÖĞRETİM
    Anadolu Üniversitesi
    Açıköğretim Sistemi
    Hızlı Bağlantılar
    • Anadolum eKampüs
    • İkinci Üniversite
    • AOSDestek
    • Global Kampüs
    • Başvuru Yap
    • Öğrenci Girişi
    • Açıköğretim Sistemi
    • Türkiye Programları
    • Yurtdışı Programları
    • Nasıl Öğrenci Olabilirim
    • Akademik Takvim
    • İletişim Bilgileri
    • AÖF Büro Adresleri
    Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi, 1 milyondan fazla aktif öğrencisi ve yaklaşık 3 buçuk milyon mezununa açık ve uzaktan öğrenme yoluyla yükseköğrenim sağlamanın yanı sıra özel projeler yardımıyla Türkiye’nin eğitim sorunlarının aşılmasında vazgeçilmez bir rol üstlenmektedir. Hızlı harekete geçebilen çok esnek bir yapıya ve güçlü bir organizasyona sahip olan Açıköğretim Sistemi uluslararası düzeyde işbirlikleri için cazibe merkezi haline gelmiştir.
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • ARAŞTIRMA
    Araştırma
    Araştırma
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Birimler
    • Merkezler
    • TÜBİTAK Projeler
    • Hakemli Dergiler
    • Etik Kurulu
    • Bilimsel Araştırma Projeleri
    • ARİNKOM
    Kısa adıyla BAP (Bilimsel Araştırma Projeleri), yüksek öğretim kurumlarındaki bilimsel araştırmaların desteklenmesi amacıyla geliştirilmiş bir uygulamadır. Bu uygulama YÖK'ün 01.01.2002 tarihinden geçerli olmak üzere yürülüğe aldığı Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma Projeleri Hakkında Yönetmelik uyarınca gerçekleştirilmektedir. Üniversitemizin tüm öğretim elemanları BAP Komisyonuna başvurarak bilimsel araştırmaları için kaynak alabilirler.
  • KAMPÜSTE YAŞAM
    Anadolu Üniversitesi
    Kampüste Yaşam
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Sosyal ve Kültürel Tesisler
    • Kültür Sanat Merkezleri ve Salonları
    • Müze ve Sanat Merkezleri
    • Spor Tesisleri
    • Topluluklar
    • Öğrenci Kulüpleri
    • Kampüste Olanaklar
    • Fotoğraf & Video Galerisi
    Anadolu Üniversitesinde, eğitim-öğretim ve bilimsel çalışmaların yanı sıra sosyal ve kültürel etkinliklere de büyük önem verilmektedir. Bu kapsamda, konferans, seminer, panel, kongre, sempozyum gibi bilimsel toplantılar; gösteri, sergi, tiyatro, konser gibi çok sayıda kültürel etkinlik gerçekleştirilmekte; her birimdeki küçük konferans salonlarının yanı sıra Yunusemre Kampusünde hemen Atatürk Kültür ve Sanat Merkezi, Kongre Merkezi ve Sinema Anadolu da sürekli etkinliklere sahne olmaktadır.

ÖZEL EĞİTİMDE ETKİLİ ÖĞRETİM

  • Anasayfa
  • Akademik
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Özel Eğitim Bölümü
  • Özel Eğitim Öğretmenliği Programı
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Özel Eğitimde Etkili Öğretim
  • Öğrenme Çıktıları
Geri Dön

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenmeyle ilgili temel kavramları ve öğrenmenin özelliklerini tanımlayabilecektir.
  • 1.1. Öğrenmeyi açıklayan kuramları betimler. 1.2. Öğrenme kavramını betimler. 1.3. Öğretim kavramını betimler. 1.4. Öğrenmenin özelliklerini betimler. 1.5. Uyaran kontrolünü ve nasıl kurulduğunu açıklar. 1.6. Sistematik öğretimi ve aşamalarını betimler. 1.7. Etkili öğretmen özelliklerini betimler.
  • Öğrenmenin aşamalarını ve özelliklerini betimleyebilecektir.
  • 2.1. Edinimi tanımlar ve edinimi kolaylaştıran etmenleri sıralar. 2.2. Akıcılığı tanımlar ve akıcılığı kolaylaştıran etmenleri sıralar. 2.3. Kalıcılığı tanımlar ve kalıcılığı kolaylaştıran etmenleri sıralar. 2.4. Genellemeyi tanımlar ve genellemeyi kolaylaştıran etmenleri sıralar.
  • Yanlışsız öğretim yöntemleriyle ilgili temel kavramları ve özelliklerini betimleyebilecektir.
  • 3.1. Yanlışsız öğretimin temel varsayımlarını betimler. 3.2. Yanlışsız öğretim yöntemlerini kullanmanın yararlarını betimler. 3.3. Yanlışsız öğretimdeki temel kavramları betimler. 3.4. Gözleyerek öğrenme kavramını ve özelliklerini betimler. 3.5. Hedeflenmeyen bilgi kazanımı kavramını ve özelliklerini betimler. 3.6. Tepki ipucu yöntemlerini (ör., eşzamanlı ipucuyla öğretim, bekleme süreli öğretim, ipucunun giderek arttırılmasıyla öğretim, aşamalı yardımla öğretim vb.) ve özelliklerini betimler, öğretiminin nasıl gerçekleştirildiğini açıklar ve dikkat edilmesi gereken noktaları sıralar.
  • Öykü temelli uygulamalarla ilgili temel kavramları ve özelliklerini betimleyebilecektir.
  • 4.1. Sosyal öyküleri ve özelliklerini betimler, öğretiminin nasıl gerçekleştirildiğini açıklar ve dikkat edilmesi gereken noktaları sıralar. 4.2. Güç kartlarını ve özelliklerini betimler, öğretiminin nasıl gerçekleştirildiğini açıklar ve dikkat edilmesi gereken noktaları sıralar. 4.3. Karikatür sohbetleriyle öğretimi ve özelliklerini betimler, öğretiminin nasıl gerçekleştirildiğini açıklar ve dikkat edilmesi gereken noktaları sıralar.
  • Doğrudan öğretimle ilgili temel kavramları ve özelliklerini betimleyebilecektir.
  • 5.1. Doğrudan öğretim ile öğretimin nasıl organize edileceğini betimler. 5.2. Doğrudan öğretimin bileşenlerini ve özelliklerini betimler, öğretiminin nasıl gerçekleştirildiğini açıklar ve dikkat edilmesi gereken noktaları sıralar.
  • Model olma ve model olmanın bileşen olarak yer aldığı uygulamalarla ilgili temel kavramları ve özelliklerini betimleyebilecektir.
  • 6.1. Canlı model olma ve özelliklerini betimler, öğretiminin nasıl gerçekleştirildiğini açıklar ve dikkat edilmesi gereken noktaları sıralar. 6.2. Videoyla model olma ve özelliklerini betimler, öğretiminin nasıl gerçekleştirildiğini açıklar ve dikkat edilmesi gereken noktaları sıralar. 6.3. Davranışsal beceri öğretimi ve özelliklerini betimler, öğretiminin nasıl gerçekleştirildiğini açıklar ve dikkat edilmesi gereken noktaları sıralar. 6.4. Uygun olan ve olmayan davranış örnekleriyle öğretim ve özelliklerini betimler, öğretiminin nasıl gerçekleştirildiğini açıklar ve dikkat edilmesi gereken noktaları sıralar.
  • Teknolojiye dayalı öğretim uygulamalarıyla ilgili temel kavramları ve özelliklerini betimleyebilecektir.
  • 7.1. Video modelle öğretim ve özelliklerini betimler, öğretiminin nasıl gerçekleştirildiğini açıklar ve dikkat edilmesi gereken noktaları sıralar. 7.2. Video ipuçlarıyla öğretim ve özelliklerini betimler, öğretiminin nasıl gerçekleştirildiğini açıklar ve dikkat edilmesi gereken noktaları sıralar. 7.3. Video geri bildirimiyle öğretim ve özelliklerini betimler, öğretiminin nasıl gerçekleştirildiğini açıklar ve dikkat edilmesi gereken noktaları sıralar. 7.4. Sanal gerçeklik uygulamalarını ve özelliklerini betimler, öğretiminin nasıl gerçekleştirildiğini açıklar ve dikkat edilmesi gereken noktaları sıralar. 7.5. Arttırılmış gerçeklik uygulamalarını ve özelliklerini betimler, öğretiminin nasıl gerçekleştirildiğini açıklar ve dikkat edilmesi gereken noktaları sıralar.
  • Doğal öğretim yaklaşımlarıyla ilgili temel kavramları ve özelliklerini betimleyebilecektir.
  • 8.1. Doğal öğretim yaklaşımını ve temel özelliklerini betimler. 8.2. Fırsat öğretimi ve özelliklerini betimler, öğretiminin nasıl gerçekleştirildiğini açıklar ve dikkat edilmesi gereken noktaları sıralar. 8.3. Doğal bağlama dayalı dil öğretimi ve özelliklerini betimler, öğretiminin nasıl gerçekleştirildiğini açıklar ve dikkat edilmesi gereken noktaları sıralar. 8.4. Etkinlik temelli öğretim ve özelliklerini betimler, öğretiminin nasıl gerçekleştirildiğini açıklar ve dikkat edilmesi gereken noktaları sıralar. 8.5. Geçiş temelli öğretim ve özelliklerini betimler, öğretiminin nasıl gerçekleştirildiğini açıklar ve dikkat edilmesi gereken noktaları sıralar. 8.6. Rutin temelli öğretim ve özelliklerini betimler, öğretiminin nasıl gerçekleştirildiğini açıklar ve dikkat edilmesi gereken noktaları sıralar. 8.7. Gömülü öğretim ve özelliklerini betimler, öğretiminin nasıl gerçekleştirildiğini açıklar ve dikkat edilmesi gereken noktaları sıralar.
  • Öğrenme stratejileriyle ilgili temel kavramları ve özelliklerini betimleyebilecektir.
  • 9.1. Öğrenme stratejilerini ve temel özelliklerini betimler. 9.2. Duyuşsal stratejileri ve temel özelliklerini betimler. 9.3. Dikkat stratejilerini ve temel özelliklerini betimler. 9.4. Bellek stratejilerini ve temel özelliklerini betimler. 9.5. Tekrar stratejilerini ve temel özelliklerini betimler. 9.6. Bilişsel stratejileri ve temel özelliklerini betimler. 9.7. Üst bilişsel stratejileri ve temel özelliklerini betimler. 9.8. Öğrenme stratejilerinin nasıl kazandırılacağını açıklar.
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme
Web sitemizdeki çerezleri (cookie) kullanıcı deneyimini artıran teknik özellikleri desteklemek için kullanıyoruz. Detaylı bilgi için tıklayınız.
Google Analytics tarafından yönetilen çerezleri devre dışı bırakabilir veya kabul edebilirsiniz.
Anadolu Üniversitesi
  • ÜNİVERSİTEMİZ
  • Anadolu Hakkında
  • Sayılarla Üniversitemiz
  • İdari Birimler
  • Bölümler
  • Kurullar - Komisyonlar
  • İş Birliği Yapılan Kuruluşlar
  • Bilgi ve Belgeler
  • Mevzuat
  • İletişim Bilgileri
  • AKADEMİK
  • Açıköğretim Sistemi
  • Fakülteler
  • Enstitüler
  • Meslek Yüksekokulları
  • Yüksekokullar
  • AÇIKÖĞRETİM
  • Açıköğretim Duyuruları
  • Açıköğretim Sistemi
  • Türkiye Programları
  • Yurt Dışı Programları
  • Nasıl Öğrenci Olabilirim?
  • Akademik Takvim
  • Öğrenme Ortamları
  • Sınavlar Hakkında
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • Akademik Takvim
  • Anadolu Bilgi Paketi
  • ARAŞTIRMA
  • Birimler
  • Merkezler
  • Projeler
  • Hakemli Dergiler
  • Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulları
  • Laboratuvar ve Stüdyo Hizmetleri
  • Bilim ve Yaşam
  • KAMPÜSTE YAŞAM
  • Sosyal ve Kültürel Tesisler
  • Kültür Sanat Merkezleri ve Salonları
  • Müze ve Sanat Merkezleri
  • Spor Tesisleri
  • Topluluklar
  • Öğrenci Kulüpleri
  • Kampüste Olanaklar
  • Fotoğraf Galerisi
Android Uygulama iOS Uygulama
© 2025 Anadolu Üniversitesi - Tüm hakları saklıdır.