• ANASAYFA
  • ÜNİVERSİTEMİZ
  • AKADEMİK
  • AÇIKÖĞRETİM
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • ARAŞTIRMA
  • KAMPÜSTE YAŞAM
  • KÜTÜPHANE
  • E-POSTA
  • REHBER
  • ETKİNLİKLER
  • DUYURULAR
  • AKADEMİK TAKVİM
  • ADAY ÖĞRENCİLER
  • PERSONEL
  • MEZUNLAR
  • SATIN ALMA
  • KVKK
  • INTERNATIONAL
  • ADAY ÖĞRENCİLER
  • PERSONEL
  • MEZUNLAR
  • KALİTE
  • STRATEJİK PLANLAR
    • 2024-2028 Dönemi Stratejik Planı
    • 2019-2023 Dönemi Stratejik Planı
    • 2014-2018 Dönemi Stratejik Planı
    • 2009-2013 Dönemi Stratejik Planı
  • KVKK
Menü
  • TR
  • EN
Anadolu Üniversitesi
  • ÜNİVERSİTEMİZ
    Anadolu Üniversitesi
    Rektörlük Önü
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Anadolu Hakkında
    • Yönetim
    • İç Denetim Birim Başkanlığı
    • Genel Sekreterlik
    • İdari Birimler
    • Kurullar - Komisyonlar
    • Kurumsal İletişim
    • Bilgi Edinme
    • Satın Alma
    Anadolu Üniversitesinin temelini, 1958’de kurulan Eskişehir İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi oluşturur. 1982’de Anadolu Üniversitesine dönüşen kurumumuz, kısa zamanda yalnızca ülkemizin değil dünyanın en büyük üniversiteleri arasında da çağdaş, dinamik ve yenilikçi bir üniversite olarak yerini almıştır.
  • AKADEMİK
  • AÇIKÖĞRETİM
    Anadolu Üniversitesi
    Açıköğretim Sistemi
    Hızlı Bağlantılar
    • Anadolum eKampüs
    • İkinci Üniversite
    • AOSDestek
    • Global Kampüs
    • Başvuru Yap
    • Öğrenci Girişi
    • Açıköğretim Sistemi
    • Türkiye Programları
    • Yurtdışı Programları
    • Nasıl Öğrenci Olabilirim
    • Akademik Takvim
    • İletişim Bilgileri
    • AÖF Büro Adresleri
    Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi, 1 milyondan fazla aktif öğrencisi ve yaklaşık 3 buçuk milyon mezununa açık ve uzaktan öğrenme yoluyla yükseköğrenim sağlamanın yanı sıra özel projeler yardımıyla Türkiye’nin eğitim sorunlarının aşılmasında vazgeçilmez bir rol üstlenmektedir. Hızlı harekete geçebilen çok esnek bir yapıya ve güçlü bir organizasyona sahip olan Açıköğretim Sistemi uluslararası düzeyde işbirlikleri için cazibe merkezi haline gelmiştir.
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • ARAŞTIRMA
    Araştırma
    Araştırma
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Birimler
    • Merkezler
    • TÜBİTAK Projeler
    • Hakemli Dergiler
    • Etik Kurulu
    • Bilimsel Araştırma Projeleri
    • ARİNKOM
    Kısa adıyla BAP (Bilimsel Araştırma Projeleri), yüksek öğretim kurumlarındaki bilimsel araştırmaların desteklenmesi amacıyla geliştirilmiş bir uygulamadır. Bu uygulama YÖK'ün 01.01.2002 tarihinden geçerli olmak üzere yürülüğe aldığı Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma Projeleri Hakkında Yönetmelik uyarınca gerçekleştirilmektedir. Üniversitemizin tüm öğretim elemanları BAP Komisyonuna başvurarak bilimsel araştırmaları için kaynak alabilirler.
  • KAMPÜSTE YAŞAM
    Anadolu Üniversitesi
    Kampüste Yaşam
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Sosyal ve Kültürel Tesisler
    • Kültür Sanat Merkezleri ve Salonları
    • Müze ve Sanat Merkezleri
    • Spor Tesisleri
    • Topluluklar
    • Öğrenci Kulüpleri
    • Kampüste Olanaklar
    • Fotoğraf & Video Galerisi
    Anadolu Üniversitesinde, eğitim-öğretim ve bilimsel çalışmaların yanı sıra sosyal ve kültürel etkinliklere de büyük önem verilmektedir. Bu kapsamda, konferans, seminer, panel, kongre, sempozyum gibi bilimsel toplantılar; gösteri, sergi, tiyatro, konser gibi çok sayıda kültürel etkinlik gerçekleştirilmekte; her birimdeki küçük konferans salonlarının yanı sıra Yunusemre Kampusünde hemen Atatürk Kültür ve Sanat Merkezi, Kongre Merkezi ve Sinema Anadolu da sürekli etkinliklere sahne olmaktadır.

İŞİTME YETERSİZLİĞİ VE DİL

  • Anasayfa
  • Akademik
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Özel Eğitim Bölümü
  • Özel Eğitim Öğretmenliği Programı
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • İşitme Yetersizliği ve Dil
  • Tanıtım
Geri Dön

Tanıtım

Ders Adı Ders Kodu Yarıyıl Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
İşitme Yetersizliği ve Dil İYA205 III.YARIYIL Alan Eğitimi (S) 2+0 4.0
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Alan Eğitimi (S)
Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. YILDIZ UZUNER
Dersin Veriliş Biçimi Yüz yüze
Dersin Önkoşulları Bu dersin ön koşulu yoktur
Önerilen Dersler \\\\\\\"İY’de İletişim Becerilerinin Desteklenmesi\\\\\\\" önerilir
Okuma Listesi [1] Alberto, P. A. ve Troutman, A. C. (2013). Applied Behavior analysis for teachers (9. Baskı). Upple Saddle River, New Jersey: Pearson Education. [2] Armstrong, Stokoe, Wilcox. Cambridge (1995). Gesture and the Nature of Language. Cambridge University Press, 135-138.[3] Bayhan, P., Saranlı, A.G., (2010). Vygotsky’nin Kuramına Dayanan Kendine Yönelik Konuşma Davranışının Okul Öncesi Dönemdeki Gelişimi ve Uygulamalarda Kullanımı. GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30 (3), 819-834.[4] Benjamin Jr, L. T. (2007). A brief history of modern psychology. Blackwell publishing.[5] Cangöz, B. (2005). Gemişten Günümüze Belleği Açıklamaya Yönelik Yaklaşımlara Kısa Bir Bakış, Hacettepe niversitesi Edebiyat Fakltesi Dergisi, 22 (1) /, s. 51-62[6] Chomsky, N. ‘The Logical Structure of Linguistic Theory’ , Springer, 1975, s.78’den aktaran O. Koc, tarihsiz. İnsan Doğasında İktidara Karşı Adalet: Foucault Versus Chomsky. İnönü Üniversitesi.[7] Chomsky, N. (2010). Doğa ve Dil Üzerine. (Çev. Ayşe Banu Karadağ), İstanbul; Yazın Basın Yayın Matbaacılık, s. 11[8] Çakıroğlu, O. (2017). Uygulamalı davranış analizi: Tanımı ve tarihsel gelişimi. D. Erbaş be Ş. Yücesoy-Özkan (Ed.), Uygulamalı davranış analizi içinde (3-32). Ankara: Pegem Akademi.[9] Dağabakan, F. ve Dağabakan, D. (2007). Dil ve çocukta dil gelişim kuramları.Millî Eğitim Dergisi, Bahar Sayısı, 174, 155-161.[10] Ergün, M. ve Özsüer, S. (2006), Vygotsky’nin Yeniden Değerlendirilmesi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8 (2), 271-290.[11] Kol, S. (2011). Erken çocuklukta bilişsel gelişim ve dil gelişimi, Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21 (Mayıs 2011).[12] Kroll, F, Judith. and Groot, M. B. DE Annette (2005). Handbook of Bilingualism: Psycholinguistic Approaches. Oxford, UK: Oxford University Press.[13] Morris, C. G., & Maisto, A. A. (2013). Understanding psychology. Upper Saddle River, NJ: Pearson.[14] Müldür, F. (2016). Noam Chomsky’de Üretici Dilbilgisi: Derin Yapı ve Yüzey Yapı Ayrımı. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi 59-74[15] Ormrod, J. E. (2003). Educational Psychology, Developing Learners. 4th. Upper Saddle River, NJ: Merrill Prentice Hall.[16] Özbay, Y ve Erkan, S. (2009). Eğitim Psikolojisi, Ankara: Pegem Akademi 2. Basım.[17] SELÇUK. Z, (2001). Gelişim ve Öğrenme, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.[18] Selçuk, Z. (2007). Eğitim psikolojisi, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.[19] Senemoğlu, N. (2002). Gelişim Öğrenme ve Eğitim. Ankara: Gazi Kitapevi[20] Senemoğlu, N. (2007). Gelişim öğrenme ve öğretim (kuramdan uygulamaya), İstanbul: Gönül Yayınevi.[21] Skinner, B.F. (1957). Verbal behavior. New York: Appleton Century-Crofts.[22] Tekin-İftar, E. ve Kırcaali-İftar, G. (2016). Özel eğitimde yanlışsız öğretim yöntemleri. (3. Baskı). Ankara: Vize Yayıncılık.[23] Topbaş, S. (2001). Dil Gelişiminin Sosyal Temelleri. S. Topbaş (Ed.), Çocukta dil ve kavram gelişimi içinde (s. 74-92). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.[24] Topbaş, S. (2007). Dil ve Kavram Gelişimi. (3.baskı). Ankara: Kök Yayıncılık.[25] Topbaş, S, (2015). Dil ve kavram gelişimi. Ankara, Kök Yayıncılık.[26] Turan, Ü. (2011). Söz Dizim. Özsoy, S., Erk Emeksiz, Z. (Ed.), Genel Dilbilim I içinde (s.128-141). Eskişehir Anadolu Üniversitesi Yayını NO: 2378, Açıköğretim Fakültesi Yayını No:1375.[27] Vuran, S. ve Olçay-Gül, S. (2017). Uygulamalı davranış analizinin temelleri. S. Vuran (Ed.), Uygulamalı davranış analizi içinde (1-19). Ankara: Eğiten Kitap.[28] Yapıcı, Ş. ve Yapıcı M. (2006). Çocukta bilişsel gelişim http://www.universitetoplum.org/text. php3?id=263. Erişim tarih: 21.02.2018.
Değerlendirme 1 Ara sınav, 1 Final kısa cevaplı ve yazılı yoklama
Staj & Uygulama yok
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme
Web sitemizdeki çerezleri (cookie) kullanıcı deneyimini artıran teknik özellikleri desteklemek için kullanıyoruz. Detaylı bilgi için tıklayınız.
Google Analytics tarafından yönetilen çerezleri devre dışı bırakabilir veya kabul edebilirsiniz.
Anadolu Üniversitesi
  • ÜNİVERSİTEMİZ
  • Anadolu Hakkında
  • Sayılarla Üniversitemiz
  • İdari Birimler
  • Bölümler
  • Kurullar - Komisyonlar
  • İş Birliği Yapılan Kuruluşlar
  • Bilgi ve Belgeler
  • Mevzuat
  • İletişim Bilgileri
  • AKADEMİK
  • Açıköğretim Sistemi
  • Fakülteler
  • Enstitüler
  • Meslek Yüksekokulları
  • Yüksekokullar
  • AÇIKÖĞRETİM
  • Açıköğretim Duyuruları
  • Açıköğretim Sistemi
  • Türkiye Programları
  • Yurt Dışı Programları
  • Nasıl Öğrenci Olabilirim?
  • Akademik Takvim
  • Öğrenme Ortamları
  • Sınavlar Hakkında
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • Akademik Takvim
  • Anadolu Bilgi Paketi
  • ARAŞTIRMA
  • Birimler
  • Merkezler
  • Projeler
  • Hakemli Dergiler
  • Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulları
  • Laboratuvar ve Stüdyo Hizmetleri
  • Bilim ve Yaşam
  • KAMPÜSTE YAŞAM
  • Sosyal ve Kültürel Tesisler
  • Kültür Sanat Merkezleri ve Salonları
  • Müze ve Sanat Merkezleri
  • Spor Tesisleri
  • Topluluklar
  • Öğrenci Kulüpleri
  • Kampüste Olanaklar
  • Fotoğraf Galerisi
Android Uygulama iOS Uygulama
© 2025 Anadolu Üniversitesi - Tüm hakları saklıdır.