• ANASAYFA
  • ÜNİVERSİTEMİZ
  • AKADEMİK
  • AÇIKÖĞRETİM
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • ARAŞTIRMA
  • KAMPÜSTE YAŞAM
  • KÜTÜPHANE
  • E-POSTA
  • REHBER
  • ETKİNLİKLER
  • DUYURULAR
  • AKADEMİK TAKVİM
  • ADAY ÖĞRENCİLER
  • PERSONEL
  • MEZUNLAR
  • SATIN ALMA
  • KVKK
  • INTERNATIONAL
  • ADAY ÖĞRENCİLER
  • PERSONEL
  • MEZUNLAR
  • KALİTE
  • STRATEJİK PLANLAR
    • 2024-2028 Dönemi Stratejik Planı
    • 2019-2023 Dönemi Stratejik Planı
    • 2014-2018 Dönemi Stratejik Planı
    • 2009-2013 Dönemi Stratejik Planı
  • KVKK
Menü
  • TR
  • EN
Anadolu Üniversitesi
  • ÜNİVERSİTEMİZ
    Anadolu Üniversitesi
    Rektörlük Önü
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Anadolu Hakkında
    • Yönetim
    • İç Denetim Birim Başkanlığı
    • Genel Sekreterlik
    • İdari Birimler
    • Kurullar - Komisyonlar
    • Kurumsal İletişim
    • Bilgi Edinme
    • Satın Alma
    Anadolu Üniversitesinin temelini, 1958’de kurulan Eskişehir İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi oluşturur. 1982’de Anadolu Üniversitesine dönüşen kurumumuz, kısa zamanda yalnızca ülkemizin değil dünyanın en büyük üniversiteleri arasında da çağdaş, dinamik ve yenilikçi bir üniversite olarak yerini almıştır.
  • AKADEMİK
  • AÇIKÖĞRETİM
    Anadolu Üniversitesi
    Açıköğretim Sistemi
    Hızlı Bağlantılar
    • Anadolum eKampüs
    • İkinci Üniversite
    • AOSDestek
    • Global Kampüs
    • Başvuru Yap
    • Öğrenci Girişi
    • Açıköğretim Sistemi
    • Türkiye Programları
    • Yurtdışı Programları
    • Nasıl Öğrenci Olabilirim
    • Akademik Takvim
    • İletişim Bilgileri
    • AÖF Büro Adresleri
    Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi, 1 milyondan fazla aktif öğrencisi ve yaklaşık 3 buçuk milyon mezununa açık ve uzaktan öğrenme yoluyla yükseköğrenim sağlamanın yanı sıra özel projeler yardımıyla Türkiye’nin eğitim sorunlarının aşılmasında vazgeçilmez bir rol üstlenmektedir. Hızlı harekete geçebilen çok esnek bir yapıya ve güçlü bir organizasyona sahip olan Açıköğretim Sistemi uluslararası düzeyde işbirlikleri için cazibe merkezi haline gelmiştir.
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • ARAŞTIRMA
    Araştırma
    Araştırma
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Birimler
    • Merkezler
    • TÜBİTAK Projeler
    • Hakemli Dergiler
    • Etik Kurulu
    • Bilimsel Araştırma Projeleri
    • ARİNKOM
    Kısa adıyla BAP (Bilimsel Araştırma Projeleri), yüksek öğretim kurumlarındaki bilimsel araştırmaların desteklenmesi amacıyla geliştirilmiş bir uygulamadır. Bu uygulama YÖK'ün 01.01.2002 tarihinden geçerli olmak üzere yürülüğe aldığı Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma Projeleri Hakkında Yönetmelik uyarınca gerçekleştirilmektedir. Üniversitemizin tüm öğretim elemanları BAP Komisyonuna başvurarak bilimsel araştırmaları için kaynak alabilirler.
  • KAMPÜSTE YAŞAM
    Anadolu Üniversitesi
    Kampüste Yaşam
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Sosyal ve Kültürel Tesisler
    • Kültür Sanat Merkezleri ve Salonları
    • Müze ve Sanat Merkezleri
    • Spor Tesisleri
    • Topluluklar
    • Öğrenci Kulüpleri
    • Kampüste Olanaklar
    • Fotoğraf & Video Galerisi
    Anadolu Üniversitesinde, eğitim-öğretim ve bilimsel çalışmaların yanı sıra sosyal ve kültürel etkinliklere de büyük önem verilmektedir. Bu kapsamda, konferans, seminer, panel, kongre, sempozyum gibi bilimsel toplantılar; gösteri, sergi, tiyatro, konser gibi çok sayıda kültürel etkinlik gerçekleştirilmekte; her birimdeki küçük konferans salonlarının yanı sıra Yunusemre Kampusünde hemen Atatürk Kültür ve Sanat Merkezi, Kongre Merkezi ve Sinema Anadolu da sürekli etkinliklere sahne olmaktadır.

  • Anasayfa
  • Akademik
  • Fakülteler
  • Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri
Geri Dön

Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri

0 : Desteklemiyor   1 : Alt seviyede destekliyor   2 : Orta seviyede destekliyor   3 : Üst seviyede destekliyor
Program Yeterlilikleri (Çıktıları) 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır, bilgiyi nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.  2 3 3 2 3 3 3 3 3 3 3 3 3 2 2 3 3 3 3
Yaşam boyu öğrenme bilinciyle hareket eder.  2 3 3 2 3 3 3 3 3 3 2 3 3 2 2 3 2 2 2
İlgili temel alanda tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal,  olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.  3 3 3 3 3 2 1 3 1 3 3 3 3 2 2 3 3 3 3
Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.   2 2 3 3 2 3 1 3 3 3 3 3 3 1 2 2 3 3 2
İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye duyarlı tasarım / araştırma / planlama yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir.  1 3 2 3 3 3 1 3 3 3 2 1 3 1 2 1 3 2 0
Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar ile kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir.  0 1 0 3 2 3 2 2 3 3 3 1 1 3 1 0 2 3 3
İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.   0 1 0 3 3 3 3 3 3 3 3 1 2 0 3 0 3 3 0
Tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir.   3 3 3 3 3 3 2 3 2 3 3 3 3 3 2 3 3 3 3
Tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir.  3 3 3 2 3 2 2 3 2 3 3 3 3 3 3 3 3 2 3
Alanıyla ilgili kuramsal / kavramsal bilgiyi, bilişsel ve pratik becerileri, araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.  2 2 1 1 2 2 2 1 2 1 1 2 2 1 2 3 2 1 2
Alternatif tasarım çözümleri geliştirebilir. Disiplinler arası etkileşimli tasarım konusunda beceri sahibi olur. Sahip olduğu bilgi ve becerileri sorunların tanımında, yorumunda, ustalık ve inovasyon çözümlerin geliştirilmesinde kullanır.  3 1 3 0 3 2 0 3 1 1 2 3 3 3 1 3 3 2 3
   Alanıyla ilgili bireysel çalışmaları bağımsız olarak yürütür ve çok disiplinli, disiplinler arası ve disiplinler üstü çalışmalarda bireysel ve ortak sorumluluk alır. Bunun için gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir. \n\n  \n\n    \n\n         \n\n       3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
Bir tasarım projesinde ortak çalışmaları planlar, sorumluluk alır ve yürütür.  2 3 3 2 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
İleri Düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim  (bilgi ve iletişim) teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır.  2 2 3 3 3 1 1 3 3 3 1 3 3 1 1 3 3 3 3
Meslek alanında, mesleki uygulamada ve mesleki araştırmalarda, etik ve davranış kurallarına ilişkin kavrayış, davranma alışkanlığı ve toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder  1 2 3 3 3 3 3 3 3 3 2 1 1 2 1 3 3 3 2
Tasarım süreçlerinde olası toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak karar verebilmek için gerekli temeli oluşturacak verileri toplar, değerlendirir ve yorumlar.    0 1 1 1 1 3 2 1 1 3 2 0 0 0 0 0 0 3 0
    Alanındaki mevcut bilgiyi eleştirel ve diyalektik bir yaklaşımla değerlendirebilme, sahip olduğu bilgi, kavrayış ve becerileri disiplininin gerektirdiği profesyonel bir yaklaşımla etik ilkelerin ışığında, mesleki davranış kuralları, ölçütler ve standartlar ile yasal çerçevelere uygun olarak, olası toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak kullanır.  \n\n   1 1 0 0 0 3 1 1 1 2 2 0 0 0 0 0 1 3 0
   Yaşadığı tarihsel dönemde yerel, bölgesel, ulusal ve küresel genel ve mesleki sorunlar hakkında bilgi ve bilinç sahibidir.\n\n    0 1 0 1 0 2 1 2 2 3 2 0 0 2 2 1 1 2 0
0 : Desteklemiyor   1 : Alt seviyede destekliyor   2 : Orta seviyede destekliyor   3 : Üst seviyede destekliyor
  • Program Profili
  • Kabul ve Kayıt Koşulları
  • Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Öğretim Elemanları
  • Bölüm Bşk. ve AKTS Koord.
  • Alan Yeterlilikleri
  • Program Yeterlilikleri (Çıktıları)
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri
  • Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri
  • Ölçme ve Değerlendirme
  • Mezuniyet Koşulları
  • Üst Derece Programlarına Geçiş
  • İstihdam Olanakları
Web sitemizdeki çerezleri (cookie) kullanıcı deneyimini artıran teknik özellikleri desteklemek için kullanıyoruz. Detaylı bilgi için tıklayınız.
Google Analytics tarafından yönetilen çerezleri devre dışı bırakabilir veya kabul edebilirsiniz.
Anadolu Üniversitesi
  • ÜNİVERSİTEMİZ
  • Anadolu Hakkında
  • Sayılarla Üniversitemiz
  • İdari Birimler
  • Bölümler
  • Kurullar - Komisyonlar
  • İş Birliği Yapılan Kuruluşlar
  • Bilgi ve Belgeler
  • Mevzuat
  • İletişim Bilgileri
  • AKADEMİK
  • Açıköğretim Sistemi
  • Fakülteler
  • Enstitüler
  • Meslek Yüksekokulları
  • Yüksekokullar
  • AÇIKÖĞRETİM
  • Açıköğretim Duyuruları
  • Açıköğretim Sistemi
  • Türkiye Programları
  • Yurt Dışı Programları
  • Nasıl Öğrenci Olabilirim?
  • Akademik Takvim
  • Öğrenme Ortamları
  • Sınavlar Hakkında
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • Akademik Takvim
  • Anadolu Bilgi Paketi
  • ARAŞTIRMA
  • Birimler
  • Merkezler
  • Projeler
  • Hakemli Dergiler
  • Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulları
  • Laboratuvar ve Stüdyo Hizmetleri
  • Bilim ve Yaşam
  • KAMPÜSTE YAŞAM
  • Sosyal ve Kültürel Tesisler
  • Kültür Sanat Merkezleri ve Salonları
  • Müze ve Sanat Merkezleri
  • Spor Tesisleri
  • Topluluklar
  • Öğrenci Kulüpleri
  • Kampüste Olanaklar
  • Fotoğraf Galerisi
Android Uygulama iOS Uygulama
© 2025 Anadolu Üniversitesi - Tüm hakları saklıdır.