• ANASAYFA
  • ÜNİVERSİTEMİZ
  • AKADEMİK
  • AÇIKÖĞRETİM
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • ARAŞTIRMA
  • KAMPÜSTE YAŞAM
  • KÜTÜPHANE
  • E-POSTA
  • REHBER
  • ETKİNLİKLER
  • DUYURULAR
  • AKADEMİK TAKVİM
  • ADAY ÖĞRENCİLER
  • PERSONEL
  • MEZUNLAR
  • SATIN ALMA
  • KVKK
  • INTERNATIONAL
  • ADAY ÖĞRENCİLER
  • PERSONEL
  • MEZUNLAR
  • KALİTE
  • STRATEJİK PLANLAR
    • 2024-2028 Dönemi Stratejik Planı
    • 2019-2023 Dönemi Stratejik Planı
    • 2014-2018 Dönemi Stratejik Planı
    • 2009-2013 Dönemi Stratejik Planı
  • KVKK
Menü
  • TR
  • EN
Anadolu Üniversitesi
  • ÜNİVERSİTEMİZ
    Anadolu Üniversitesi
    Rektörlük Önü
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Anadolu Hakkında
    • Yönetim
    • İç Denetim Birim Başkanlığı
    • Genel Sekreterlik
    • İdari Birimler
    • Kurullar - Komisyonlar
    • Kurumsal İletişim
    • Bilgi Edinme
    • Satın Alma
    Anadolu Üniversitesinin temelini, 1958’de kurulan Eskişehir İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi oluşturur. 1982’de Anadolu Üniversitesine dönüşen kurumumuz, kısa zamanda yalnızca ülkemizin değil dünyanın en büyük üniversiteleri arasında da çağdaş, dinamik ve yenilikçi bir üniversite olarak yerini almıştır.
  • AKADEMİK
  • AÇIKÖĞRETİM
    Anadolu Üniversitesi
    Açıköğretim Sistemi
    Hızlı Bağlantılar
    • Anadolum eKampüs
    • İkinci Üniversite
    • AOSDestek
    • Global Kampüs
    • Başvuru Yap
    • Öğrenci Girişi
    • Açıköğretim Sistemi
    • Türkiye Programları
    • Yurtdışı Programları
    • Nasıl Öğrenci Olabilirim
    • Akademik Takvim
    • İletişim Bilgileri
    • AÖF Büro Adresleri
    Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi, 1 milyondan fazla aktif öğrencisi ve yaklaşık 3 buçuk milyon mezununa açık ve uzaktan öğrenme yoluyla yükseköğrenim sağlamanın yanı sıra özel projeler yardımıyla Türkiye’nin eğitim sorunlarının aşılmasında vazgeçilmez bir rol üstlenmektedir. Hızlı harekete geçebilen çok esnek bir yapıya ve güçlü bir organizasyona sahip olan Açıköğretim Sistemi uluslararası düzeyde işbirlikleri için cazibe merkezi haline gelmiştir.
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • ARAŞTIRMA
    Araştırma
    Araştırma
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Birimler
    • Merkezler
    • TÜBİTAK Projeler
    • Hakemli Dergiler
    • Etik Kurulu
    • Bilimsel Araştırma Projeleri
    • ARİNKOM
    Kısa adıyla BAP (Bilimsel Araştırma Projeleri), yüksek öğretim kurumlarındaki bilimsel araştırmaların desteklenmesi amacıyla geliştirilmiş bir uygulamadır. Bu uygulama YÖK'ün 01.01.2002 tarihinden geçerli olmak üzere yürülüğe aldığı Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma Projeleri Hakkında Yönetmelik uyarınca gerçekleştirilmektedir. Üniversitemizin tüm öğretim elemanları BAP Komisyonuna başvurarak bilimsel araştırmaları için kaynak alabilirler.
  • KAMPÜSTE YAŞAM
    Anadolu Üniversitesi
    Kampüste Yaşam
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Sosyal ve Kültürel Tesisler
    • Kültür Sanat Merkezleri ve Salonları
    • Müze ve Sanat Merkezleri
    • Spor Tesisleri
    • Topluluklar
    • Öğrenci Kulüpleri
    • Kampüste Olanaklar
    • Fotoğraf & Video Galerisi
    Anadolu Üniversitesinde, eğitim-öğretim ve bilimsel çalışmaların yanı sıra sosyal ve kültürel etkinliklere de büyük önem verilmektedir. Bu kapsamda, konferans, seminer, panel, kongre, sempozyum gibi bilimsel toplantılar; gösteri, sergi, tiyatro, konser gibi çok sayıda kültürel etkinlik gerçekleştirilmekte; her birimdeki küçük konferans salonlarının yanı sıra Yunusemre Kampusünde hemen Atatürk Kültür ve Sanat Merkezi, Kongre Merkezi ve Sinema Anadolu da sürekli etkinliklere sahne olmaktadır.

ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ

  • Anasayfa
  • Akademik
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Eğitim Bilimleri Bölümü
  • Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Programı
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Öğrenme Psikolojisi
  • Öğrenme Çıktıları
Geri Dön

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenmeyle ilgili temel kavramlar ve ilkeler ile öğrenmeyi etkileyen etmenleri açıklayabilmek
  • Öğrenme, öğretim, eğitim, yaşantı ve davranış ile ilgili kavramları açıklamak
  • Öğrenme, öğretim, eğitim, yaşantı ve davranış arasındaki farklılıkları irdelemek
  • Öğrenilmiş davranışların özelliklerini açıklamak
  • Öğrenmeyi etkileyen bireysel ve çevresel faktörleri açıklamak
  • Klasik koşullanmanın ilke ve kavramlarını ve bunların eğitime yansımalarını açıklayabilmek
  • Pavlo’un deneylerini ve bu deneylerin sonuçlarını tartışmak
  • Uyarıcıların aynı anda verilmesi, temel ilkeler, pekiştireç, sönme, genelleme, ayırt etme kavramlarını açıklamak
  • Klasik koşullanmanın ilke ve kavramlarının psikolojik danışma uygulamalarında kullanımını tartışmak
  • Edimsel koşullanmanın ilke ve kavramlarını ve bunların eğitime yansımalarını açıklayabilmek
  • Edimsel koşullanma sürecinin ortaya çıkışını açıklamak.
  • Edimsel koşullanmanın temel ilkelerini açıklamak
  • Pekiştirme türleri ve tarifelerini açıklamak
  • Sosyal-bilişsel öğrenme kuramının ilke ve kavramlarını ve bunların eğitime yansımalarını açıklayabilmek
  • Sosyal-bilişsel öğrenme kuramının bakış açısını açıklamak
  • Albert Bandura’nın deneyleri ve bunların sonuçlarını açıklamak
  • Sosyal-bilişsel öğrenme sürecini açıklamak
  • Sosyal-bilişsel öğrenmenin ilkelerini açıklamak
  • Sosyal-bilişsel öğrenmenin psikolojik danışma ve eğitim alanına uygulamalarını tartışmak
  • Ara sınav
  • Bilgiyi işleme kuramının ilke ve kavramlarını ve bunların eğitime yansımalarını açıklayabilmek
  • Öğrenme süreçlerini bilgiyi işleme süreçlerine göre açıklamak
  • Bellek türlerini karşılaştırmak
  • Bilgiyi işleme ve üst biliş süreçlerini açıklamak.
  • Bilgiyi işleme süreçlerinin psikolojik danışma ve eğitim alanına uygulamalarını tartışmak
  • Beyin temelli öğrenmenin temel ilke ve kavramları ile bunların eğitsel uzantılarını açıklayabilmek
  • Beyin temelli öğrenme sürecini açıklamak.
  • Beyin temelli öğrenmenin ilkelerini açıklamak
  • Yapılandırmacılığın ilke ve kavramlarını açıklayabilmek
  • Yapılandırmacılığın ilkelerini açıklamak
  • Yapılandırmacılığı eğitim ve psikolojik danışma süreçleri çerçevesinde tartışmak
  • Yükleme kuramının öğrenme ve motivasyon ile ilişkisini açıklayabilmek
  • Bireylerin olayları yorumlama şekillerinin düşünce ve davranışlarıyla ilişkisini açıklamak
  • Başarıya ilişkin nedensel yüklemeleri etkileyen yetenek, çaba, görev zorluğu, şans gibi faktörleri açıklamak
  • Nedensel yüklemeleri içsel-dışsal, durağan-değişken, kontrol edilebilir-edilemez boyutları ile tartışmak
  • Öz belirleme yaklaşımının öğrenme ve motivasyon ile olan ilişkisini açıklayabilmek
  • Bireysel motivasyona bağlı davranış değişikliklerinin temellerini açıklamak
  • Ödüllendirme, övme, yönerge verme gibi çevresel faktörlerin içsel motivasyona etkilerini tartışmak
  • İçsel motivasyonu kolaylaştıran ya da azaltan faktörleri açıklamak
  • otonomi, motivasyon ve öğrenme arasındaki ilişkileri tartışmak
  • Etkili öğrenme teknikleri ve yöntemlerini açıklayabilmek
  • Öğrenmeyi kolaylaştırıcı temel teknik ve yöntemleri açıklamak
  • Bireysel ve çevresel faktörlerin öğrenmeye etkisini açıklamak
  • Etkili öğrenme yöntem ve tekniklerinin öğretim hizmetleri açısından önemini tartışmak
  • Öğrenme ile ilgili teme kavram ve kuramlara ilişkin genel değerlendirme yapabilmek
  • Öğrenme ile ilgili kavramları farklı öğrenme ve motivasyon kuramları çerçevesinde açıklamak
  • Öğrenme ve motivasyonu öğretim hizmetleri çerçevesinde tartışmak
  • 1. To be able to explain the fundamental concepts of learning. 1.1. To explain the concepts of learning, teaching, education, experience and behavior. 1.2. To examine the differences among the concepts of learning, teaching, education, experience and behavior. 2. To be able to explain the factors affecting learning. 2.1. To explain the characteeristics of learned behaviors. 2.2. To explain the individual factors affecting learning. 2.3. To explain the environmental factors affecting learning. 3. To be able to explain the principles and concepts of classical conditioning and its educational implications. 3.1. To discuss Pavlov’s experiments and results of experiments. 3.2. To explain proximity, precursive principles, reinforcement, extinction, generalisation, discrimination and spontaneous recovery concepts. 3.3. To discuss how the principles and concepts of classical conditioning are applied in counseling process. 4. To be able to explain the principles and concepts of operant conditioning and its educational implications. 4.1. To explain how operant conditioning operates. 4.2. To explain fundamental principles of operant conditioning. 4.3. To explain types of reinforcement and schedules of reinforcement. 5. To be able to explain the principles and concepts of social learning and its educational implications. 5.1. To explain fundamental viewpoints of social learning. 5.2. To discuss the experiments and experiment results of Albert Bandura. 5.3. To explain social learning process. 5.4. To explain social learning principles. 5.5. To discuss the use of social learning in psychological counseling and education. 6. To be able to explain Gestalt Approach and Its Relationship with Learning. 6.1. To explain perception and laws of perception. 6.2. To explain the views of Gestalt Approach about learning. 6.3. To examine intutional learning and creativity concepts. 6.4. To discuss the use of Gestalt Approach in psychological counseling and education. 7. To be able to explain the principles and concepts of information processing approach and its educational implications. 7.1. To explain learning process according to information processing approach. 7.2. To examine types of memory. 7.3. To explain informational processes and metacognition. 7.4. To discuss the use of information processing approach in psychological counseling and education. 8. To be able to explain the principles and concepts of brain-based learning and its educational implications. 8.1. To explain brain based learning process. 8.2. To explain learning principles of brain based learning. 9. To be able to explain the principles and concepts of constructivism. 9.1. To explain principles of constructivism. 9.2. To discuss the use of constructivism in psychological counseling and education.
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme
Web sitemizdeki çerezleri (cookie) kullanıcı deneyimini artıran teknik özellikleri desteklemek için kullanıyoruz. Detaylı bilgi için tıklayınız.
Google Analytics tarafından yönetilen çerezleri devre dışı bırakabilir veya kabul edebilirsiniz.
Anadolu Üniversitesi
  • ÜNİVERSİTEMİZ
  • Anadolu Hakkında
  • Sayılarla Üniversitemiz
  • İdari Birimler
  • Bölümler
  • Kurullar - Komisyonlar
  • İş Birliği Yapılan Kuruluşlar
  • Bilgi ve Belgeler
  • Mevzuat
  • İletişim Bilgileri
  • AKADEMİK
  • Açıköğretim Sistemi
  • Fakülteler
  • Enstitüler
  • Meslek Yüksekokulları
  • Yüksekokullar
  • AÇIKÖĞRETİM
  • Açıköğretim Duyuruları
  • Açıköğretim Sistemi
  • Türkiye Programları
  • Yurt Dışı Programları
  • Nasıl Öğrenci Olabilirim?
  • Akademik Takvim
  • Öğrenme Ortamları
  • Sınavlar Hakkında
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • Akademik Takvim
  • Anadolu Bilgi Paketi
  • ARAŞTIRMA
  • Birimler
  • Merkezler
  • Projeler
  • Hakemli Dergiler
  • Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulları
  • Laboratuvar ve Stüdyo Hizmetleri
  • Bilim ve Yaşam
  • KAMPÜSTE YAŞAM
  • Sosyal ve Kültürel Tesisler
  • Kültür Sanat Merkezleri ve Salonları
  • Müze ve Sanat Merkezleri
  • Spor Tesisleri
  • Topluluklar
  • Öğrenci Kulüpleri
  • Kampüste Olanaklar
  • Fotoğraf Galerisi
Android Uygulama iOS Uygulama
© 2025 Anadolu Üniversitesi - Tüm hakları saklıdır.