• ANASAYFA
  • ÜNİVERSİTEMİZ
  • AKADEMİK
  • AÇIKÖĞRETİM
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • ARAŞTIRMA
  • KAMPÜSTE YAŞAM
  • KÜTÜPHANE
  • E-POSTA
  • REHBER
  • ETKİNLİKLER
  • DUYURULAR
  • AKADEMİK TAKVİM
  • ADAY ÖĞRENCİLER
  • PERSONEL
  • MEZUNLAR
  • SATIN ALMA
  • KVKK
  • INTERNATIONAL
  • ADAY ÖĞRENCİLER
  • PERSONEL
  • MEZUNLAR
  • KALİTE
  • STRATEJİK PLANLAR
    • 2024-2028 Dönemi Stratejik Planı
    • 2019-2023 Dönemi Stratejik Planı
    • 2014-2018 Dönemi Stratejik Planı
    • 2009-2013 Dönemi Stratejik Planı
  • KVKK
Menü
  • TR
  • EN
Anadolu Üniversitesi
  • ÜNİVERSİTEMİZ
    Anadolu Üniversitesi
    Rektörlük Önü
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Anadolu Hakkında
    • Yönetim
    • İç Denetim Birim Başkanlığı
    • Genel Sekreterlik
    • İdari Birimler
    • Kurullar - Komisyonlar
    • Kurumsal İletişim
    • Bilgi Edinme
    • Satın Alma
    Anadolu Üniversitesinin temelini, 1958’de kurulan Eskişehir İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi oluşturur. 1982’de Anadolu Üniversitesine dönüşen kurumumuz, kısa zamanda yalnızca ülkemizin değil dünyanın en büyük üniversiteleri arasında da çağdaş, dinamik ve yenilikçi bir üniversite olarak yerini almıştır.
  • AKADEMİK
  • AÇIKÖĞRETİM
    Anadolu Üniversitesi
    Açıköğretim Sistemi
    Hızlı Bağlantılar
    • Anadolum eKampüs
    • İkinci Üniversite
    • AOSDestek
    • Global Kampüs
    • Başvuru Yap
    • Öğrenci Girişi
    • Açıköğretim Sistemi
    • Türkiye Programları
    • Yurtdışı Programları
    • Nasıl Öğrenci Olabilirim
    • Akademik Takvim
    • İletişim Bilgileri
    • AÖF Büro Adresleri
    Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi, 1 milyondan fazla aktif öğrencisi ve yaklaşık 3 buçuk milyon mezununa açık ve uzaktan öğrenme yoluyla yükseköğrenim sağlamanın yanı sıra özel projeler yardımıyla Türkiye’nin eğitim sorunlarının aşılmasında vazgeçilmez bir rol üstlenmektedir. Hızlı harekete geçebilen çok esnek bir yapıya ve güçlü bir organizasyona sahip olan Açıköğretim Sistemi uluslararası düzeyde işbirlikleri için cazibe merkezi haline gelmiştir.
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • ARAŞTIRMA
    Araştırma
    Araştırma
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Birimler
    • Merkezler
    • TÜBİTAK Projeler
    • Hakemli Dergiler
    • Etik Kurulu
    • Bilimsel Araştırma Projeleri
    • ARİNKOM
    Kısa adıyla BAP (Bilimsel Araştırma Projeleri), yüksek öğretim kurumlarındaki bilimsel araştırmaların desteklenmesi amacıyla geliştirilmiş bir uygulamadır. Bu uygulama YÖK'ün 01.01.2002 tarihinden geçerli olmak üzere yürülüğe aldığı Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma Projeleri Hakkında Yönetmelik uyarınca gerçekleştirilmektedir. Üniversitemizin tüm öğretim elemanları BAP Komisyonuna başvurarak bilimsel araştırmaları için kaynak alabilirler.
  • KAMPÜSTE YAŞAM
    Anadolu Üniversitesi
    Kampüste Yaşam
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Sosyal ve Kültürel Tesisler
    • Kültür Sanat Merkezleri ve Salonları
    • Müze ve Sanat Merkezleri
    • Spor Tesisleri
    • Topluluklar
    • Öğrenci Kulüpleri
    • Kampüste Olanaklar
    • Fotoğraf & Video Galerisi
    Anadolu Üniversitesinde, eğitim-öğretim ve bilimsel çalışmaların yanı sıra sosyal ve kültürel etkinliklere de büyük önem verilmektedir. Bu kapsamda, konferans, seminer, panel, kongre, sempozyum gibi bilimsel toplantılar; gösteri, sergi, tiyatro, konser gibi çok sayıda kültürel etkinlik gerçekleştirilmekte; her birimdeki küçük konferans salonlarının yanı sıra Yunusemre Kampusünde hemen Atatürk Kültür ve Sanat Merkezi, Kongre Merkezi ve Sinema Anadolu da sürekli etkinliklere sahne olmaktadır.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

  • Anasayfa
  • Akademik
  • Fakülteler
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Ölçme ve Değerlendirme
  • İçerik
Geri Dön

İçerik

Haftalar Konular
1. Haftalar 1. Hedef ve kazanımlar 1.1. Hedef ve kazanım nedir? 1.2. Eğitimde hedef ve kazanımların belirlemenin önemi 1.3. Hedeflerin kazanımlara dönüştürülmesi 2. Hedef türleri ve hedeflerin sınıflandırılması 2. 1.Hedef türleri 2.2. Bloom taksonomisine göre hedeflerin sınıflandırılması 2.1. Bilişsel alan Duyuşsal alan Psikomotor alan Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili Bilişsel/Duyuşsal/Psikomotor düzeyde hedef yazılımları
2. Haftalar Bloom taksonomisine göre hedef ve kazanım yazma Sınıf öğretmenliği müfredat programında bulunan konulara göre hedef ve kazanım yazma
3. Haftalar 1. Ölçme ve değerlendirme nedir? Ölçme ve değerlendirmeyle ilgili temel tanımlar; 1.1. Ölçme 1.2. Ölçüt 1.3. Ölçek 1.4. Ölçüm 1.5. Değerlendirme 1.6. Değişken 1.7. Ölçme kuralı 1.8. Ölçme türleri 8.1. Doğrudan ölçme 8.2. Dolaylı ölçme 8.3. Türetilmiş ölçme 9. Ölçek Türleri 1. 9.1. Sınıflama ölçekleri ve özellikleri 1. 9.2. Sıralama ölçekleri ve özellikleri 1. 9.3. Eşit aralıklı ölçekler ve özellikleri 1. 9.4. Oranlı ölçeker ve özellikleri 2. Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi
4. Haftalar Ölçme aracında bulunması gereken özellikler 1. Geçerlilik 1.1. Kapsam geçerliliği 1.2. Yordama geçerliliği 1.3. Yapı geçerliliği 1.4. Görünüş geçerliliği 2. Geçerliği etkileyen etmenler 3. Güvenirlik ve Hata türleri 3.1. Sabit hatalar 3. 2. Sistemli hatalar 3. 3. Rasgele hatalar 4. Güvenirlik katsayısı ve Güvenirlik test etme yöntemleri 4. 1. Test tekrar Test 4. 2. Eşdeğer testler yöntemi 4. 3. Testi yarılama yöntemi 5. Güvenirliği etkileyen etmenler
5. Haftalar Eğitimde kullanılan ölçme araçları: Geleneksel ölçme araçları: 1. Yazılı sınavlar 2. Sözlü sınavlar 3. Objektif testler 3.1. Kısa cevaplı 3.2.Boşluk doldurma 3.3. Eşleştirme 3.4. Doğru-Yanlş 3.5. Çoktan Seçmeli Sınav türleri
6. Haftalar Eğitimde kullanılan ölçme araçları: Alternatif Ölçme araçları ve Değerlendirme Yaklaşımları: 1. Portfolyolar (Öğrenci gelişim dosyası) 2. Yapılandırılmış grid 3. Tanılayıcı dallanmış ağaç 4. Öz değerlendirme 5. Akran değerlendirme 6. Gözlem Formları 7. Performans değerlendirme çizelgeleri (kontrol listeleri veya dereceleme ölçekleri) 8. Tutum ölçekleri 9. Kavram haritaları 10. Gösteriler, Anekdotlar, Tartışmalar, Sergiler, Görüşme (Mülâkat), Projeler,Araştırma Kâğıtları vb
7. Haftalar 1. Test geliştirme 1.1. Test hazırlama 1.2.Test planı ve belirtke tablosu 2. Test ve madde puanlarının analizi 2.1. Madde güçlük indisi 2.2. Maddenin ayırıcılık gücü
8. Haftalar Bloom Taksonomisine göre soru yazımı Ölçme araçlarına uygun Belirtke tablosu hazırlama Ölçme araçlarına göre soru yazımı
9. Haftalar 1. Ölçme Sonuçları Üzerine İstatistiksel İşlemler 1.1. Ölçme sonuçlarını düzenleme yöntemleri 1.2. Puanların Büyüklük Sırasına Konulması Ve Frekans Tablosu Hazırlama 1.3. Grafik Çeşitleri Ve Puanların Grafikle Gösterilmesi 2. Merkezi Yığılma ölçüleri 2.1.Tepe Değeri (mod) 2.2. Ortanca (medyan) 2.3. Aritmetik Ortalama 3. Yüzdelikler, Çeyrek kayma 4.Merkezi eğilim ölçüleri arasındaki ilişki 4.1. NormalDağılım 4.2. Sağa Çarpık Dağılım 4.3. Sola Çarpık Dağılım
10. Haftalar Ölçme Sonuçları Üzerine İstatistiksel İşlemler (devam) 1. Merkezi dağılım ölçüleri 1.1. Dizi Genişliği (Ranj) 1.2. Standart Sapma 1.3. Varyans 2. Standart Sapmanın Yorumlanması 2.1. Basıklık Kat sayısı 3. Standart Puanlar 3.1. z puanı 3.2. T puanı 4. Bağıl Değişkenlik kat sayısı
11. Haftalar Ölçme sonuçları üzerinde istatistiksel işlemler (devam) Örnek problemler çözümü
12. Haftalar Öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme 1. Mutlak değerlendirmeye Göre Not Verme Yöntemleri 1.1. Doğru cevap sayısına göre not verme 1.2. Önceden belirlenmiş harf aralıklarına göre not verme 1.3. Önceden belirlenmiş en küçük geçer nota göre not verme 2. Bağıl değerlendirmeye Göre Not Verme Yöntemleri 2.1. Normal Dağılıma Dayalı Yöntem 2.2. Ortalama ve Standart Sapmaya Dayalı Yöntem 2.3. Ham Puanları Standartlaştırarak Not Verme 3. Ham Puanların Kopma Noktalarına Göre Not Verme 4. Basit Ortalama İle Not Verme 5. Farklı Ağırlıklara Göre Not Verme
13. Haftalar Öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme (devam) Örnek problem çözümü
14. Haftalar Ödev kontrolü ve dönüt
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme
Web sitemizdeki çerezleri (cookie) kullanıcı deneyimini artıran teknik özellikleri desteklemek için kullanıyoruz. Detaylı bilgi için tıklayınız.
Google Analytics tarafından yönetilen çerezleri devre dışı bırakabilir veya kabul edebilirsiniz.
Anadolu Üniversitesi
  • ÜNİVERSİTEMİZ
  • Anadolu Hakkında
  • Sayılarla Üniversitemiz
  • İdari Birimler
  • Bölümler
  • Kurullar - Komisyonlar
  • İş Birliği Yapılan Kuruluşlar
  • Bilgi ve Belgeler
  • Mevzuat
  • İletişim Bilgileri
  • AKADEMİK
  • Açıköğretim Sistemi
  • Fakülteler
  • Enstitüler
  • Meslek Yüksekokulları
  • Yüksekokullar
  • AÇIKÖĞRETİM
  • Açıköğretim Duyuruları
  • Açıköğretim Sistemi
  • Türkiye Programları
  • Yurt Dışı Programları
  • Nasıl Öğrenci Olabilirim?
  • Akademik Takvim
  • Öğrenme Ortamları
  • Sınavlar Hakkında
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • Akademik Takvim
  • Anadolu Bilgi Paketi
  • ARAŞTIRMA
  • Birimler
  • Merkezler
  • Projeler
  • Hakemli Dergiler
  • Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulları
  • Laboratuvar ve Stüdyo Hizmetleri
  • Bilim ve Yaşam
  • KAMPÜSTE YAŞAM
  • Sosyal ve Kültürel Tesisler
  • Kültür Sanat Merkezleri ve Salonları
  • Müze ve Sanat Merkezleri
  • Spor Tesisleri
  • Topluluklar
  • Öğrenci Kulüpleri
  • Kampüste Olanaklar
  • Fotoğraf Galerisi
Android Uygulama iOS Uygulama
© 2025 Anadolu Üniversitesi - Tüm hakları saklıdır.