• ANASAYFA
  • ÜNİVERSİTEMİZ
  • AKADEMİK
  • AÇIKÖĞRETİM
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • ARAŞTIRMA
  • KAMPÜSTE YAŞAM
  • KÜTÜPHANE
  • E-POSTA
  • REHBER
  • ETKİNLİKLER
  • DUYURULAR
  • AKADEMİK TAKVİM
  • ADAY ÖĞRENCİLER
  • PERSONEL
  • MEZUNLAR
  • SATIN ALMA
  • KVKK
  • INTERNATIONAL
  • ADAY ÖĞRENCİLER
  • PERSONEL
  • MEZUNLAR
  • KALİTE
  • STRATEJİK PLANLAR
    • 2024-2028 Dönemi Stratejik Planı
    • 2019-2023 Dönemi Stratejik Planı
    • 2014-2018 Dönemi Stratejik Planı
    • 2009-2013 Dönemi Stratejik Planı
  • KVKK
Menü
  • TR
  • EN
Anadolu Üniversitesi
  • ÜNİVERSİTEMİZ
    Anadolu Üniversitesi
    Rektörlük Önü
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Anadolu Hakkında
    • Yönetim
    • İç Denetim Birim Başkanlığı
    • Genel Sekreterlik
    • İdari Birimler
    • Kurullar - Komisyonlar
    • Kurumsal İletişim
    • Bilgi Edinme
    • Satın Alma
    Anadolu Üniversitesinin temelini, 1958’de kurulan Eskişehir İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi oluşturur. 1982’de Anadolu Üniversitesine dönüşen kurumumuz, kısa zamanda yalnızca ülkemizin değil dünyanın en büyük üniversiteleri arasında da çağdaş, dinamik ve yenilikçi bir üniversite olarak yerini almıştır.
  • AKADEMİK
  • AÇIKÖĞRETİM
    Anadolu Üniversitesi
    Açıköğretim Sistemi
    Hızlı Bağlantılar
    • Anadolum eKampüs
    • İkinci Üniversite
    • AOSDestek
    • Global Kampüs
    • Başvuru Yap
    • Öğrenci Girişi
    • Açıköğretim Sistemi
    • Türkiye Programları
    • Yurtdışı Programları
    • Nasıl Öğrenci Olabilirim
    • Akademik Takvim
    • İletişim Bilgileri
    • AÖF Büro Adresleri
    Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi, 1 milyondan fazla aktif öğrencisi ve yaklaşık 3 buçuk milyon mezununa açık ve uzaktan öğrenme yoluyla yükseköğrenim sağlamanın yanı sıra özel projeler yardımıyla Türkiye’nin eğitim sorunlarının aşılmasında vazgeçilmez bir rol üstlenmektedir. Hızlı harekete geçebilen çok esnek bir yapıya ve güçlü bir organizasyona sahip olan Açıköğretim Sistemi uluslararası düzeyde işbirlikleri için cazibe merkezi haline gelmiştir.
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • ARAŞTIRMA
    Araştırma
    Araştırma
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Birimler
    • Merkezler
    • TÜBİTAK Projeler
    • Hakemli Dergiler
    • Etik Kurulu
    • Bilimsel Araştırma Projeleri
    • ARİNKOM
    Kısa adıyla BAP (Bilimsel Araştırma Projeleri), yüksek öğretim kurumlarındaki bilimsel araştırmaların desteklenmesi amacıyla geliştirilmiş bir uygulamadır. Bu uygulama YÖK'ün 01.01.2002 tarihinden geçerli olmak üzere yürülüğe aldığı Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma Projeleri Hakkında Yönetmelik uyarınca gerçekleştirilmektedir. Üniversitemizin tüm öğretim elemanları BAP Komisyonuna başvurarak bilimsel araştırmaları için kaynak alabilirler.
  • KAMPÜSTE YAŞAM
    Anadolu Üniversitesi
    Kampüste Yaşam
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Sosyal ve Kültürel Tesisler
    • Kültür Sanat Merkezleri ve Salonları
    • Müze ve Sanat Merkezleri
    • Spor Tesisleri
    • Topluluklar
    • Öğrenci Kulüpleri
    • Kampüste Olanaklar
    • Fotoğraf & Video Galerisi
    Anadolu Üniversitesinde, eğitim-öğretim ve bilimsel çalışmaların yanı sıra sosyal ve kültürel etkinliklere de büyük önem verilmektedir. Bu kapsamda, konferans, seminer, panel, kongre, sempozyum gibi bilimsel toplantılar; gösteri, sergi, tiyatro, konser gibi çok sayıda kültürel etkinlik gerçekleştirilmekte; her birimdeki küçük konferans salonlarının yanı sıra Yunusemre Kampusünde hemen Atatürk Kültür ve Sanat Merkezi, Kongre Merkezi ve Sinema Anadolu da sürekli etkinliklere sahne olmaktadır.

MEDYA YÖNETİMİ

  • Anasayfa
  • Akademik
  • Fakülteler
  • İletişim Bilimleri Fakültesi
  • İletişim Tasarımı ve Yönetimi Bölümü
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Medya Yönetimi
  • Öğrenme Çıktıları
Geri Dön

Öğrenme Çıktıları

  • Günümüzün medya endüstrisi hakkında bilgi sahibi olacaklar, medya endüstrisini tanımlayabilecekler ve medya endüstrisine eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşabileceklerdir
  • 1.1 Medya Endüstrisini tanımlamayabilir ve Medyada Tekelleşme, Medyada Birleşme, Medyanın Özelleştirilmesi, de-regülasyon kavramlarını açıklayabilir. 1.2. Medya Sahipliği ve Politik Güç konusu hakkında fikir sahibi olacak ve dördüncü güç olarak medyanın etkisini öğrenecektir. 1.3. Küresel Medya İşletmelerinin Yapısı ve Yönetimini özetleyebilir.
  • Basın işletmelerini oluşturan bölümleri ve basın işletmelerinde çalışan kişilerin görevlerini tanıyacaklar, basın işletmesinin nasıl yönetildiği konusunda fikir sahibi olacaklardır
  • 2.1. Basın İşletmelerinin nasıl kurulduğunu ve basın işletmesini oluşturan temel bölümlerin ne olduğunu açıklayabilir. 2.2. Basın ve Basım İşletmelerinde Çalışan Kişiler ve Görevlerini ifade edebilir. 2.3. Basın İşletmesinde Yönetim Yapısı ve Basın İşletmesinde Yönetim Şekillerini anlatabilir.
  • Televizyon işletmelerinin çalışma şekli ve giderleri hakkında fikir sahibi olacaklar ve televizyon işletmelerin örgütsel yapısını tanımlayabileceklerdir.
  • 1.1. Yayınların Günlük, Haftalık ve Sezonluk Planlamasını genel planlama çerçevesinde açıklayabilir. 1.2. Televizyon İşletmesinin Örgütsel Yapısı ve Çalışanların Görevlerini ifade edebilir. 1.3. Televizyon Endüstrisinde Tüketiciler: İzleyiciler hakkında bilgi sahibi olacaktır 1.4. Televizyon Şirketlerinin Üretim ve Dağıtım Giderleri ve Televizyon İçeriklerinin Uluslararası Ticareti hakkında fikir sahibi olacaktır.
  • Radyo İşletmeciliğinin çalışma şekli ve giderleri hakkında fikir sahibi olacaklar ve radyo işletmeciliğinin örgütsel yapısını tanımlayabileceklerdir.
  • 1.1. Radyo İşletmesinin Örgütsel Yapısı ve Çalışanların Görevlerini açıklayabilir. 1.2. Radyo Şirketlerinde Üretim Yapısını açıklayabilir. 1.3. Radyo Endüstrisinde Tüketiciler: Dinleyiciler hakkında bilgi sahibi olacaktır. 1.4. Radyo Şirketlerinde Üretim ve Dağıtım Giderleri hakkında fikir sahibi olacaktır. 1.5. Radyo İçeriklerinin Uluslararası Ticaretini tartışabilir.
  • Modern Reklamcılık Endüstrisini tanımlayabilecekler ve reklam ajanslarının işleyiş biçimi hakkında bilgileneceklerdir.
  • 1.1. Reklam Endüstrisini oluşturan Reklam veren, Reklam Ajansı, Medya, Tedarikçileri tanımlayabilir. 1.2.Reklamcılık Endüstrisinde Üretimi açıklayabilir. 1.3. Reklam Ajansında Yönetim Yapısını ifade edebilir. 1.3. Medya Planlama süreci ve Telif ve Yasal Sorumluluklar hakkında bilgi sahibi olacaktır. 1.4. Ulaşılması gereken tüketici kitlesi ve kullanılacak olan medya araçları hakkında bilgilenecektir. 1.5. Reklamların Görülme Süresi ve Sıklığını öğrenecektir. 1.6. Reklamların Görüleceği Coğrafya ve Reklam için Alınacak Ücret hakkında fikir sahibi olacaktır. 1.6. Reklam mecralarını, Reklamcılık Endüstrisinde Dağıtımı öğrenecek ve bir reklamın başarısını tanımlamayı açıklayabilecektir.
  • Sinema Sektörü Endüstrisi hakkında genel bir fikir elde edeceklerdir ve sinema işletmesinin yönetimi ve işleyiş biçimi hakkında bilgileneceklerdir.
  • 1.1. Sinema Endüstrisini içeren Film Endüstrisi, Sinema Filmi, Reklam Filmi, Dizi Film, Hollywood, Bollywood, Yeşilcam, Greenbox’ı tanımlayabileceklerdir. 1.2. Film prodüksiyonu, fikrin oluşumu, finans, pre-prodüksiyon, dağıtım, gösterim sürecini değerlendirebileceklerdir. 1.3. Sinema İşletmesinde Çalışan Kişiler ve Görevlerini açıklayabileceklerdir.
  • Medyada Motivasyon ve İşgücü kavramlarını yakından inceleyeceklerdir.
  • 1.1. Medyada İnsan Kaynakları Planlaması Nasıl Yapılır Öğreneceklerdir. 1.2 İyi bir Ücret Politikasının Belirlenmesinde ve İşletme Çalışma Koşullarının İyileştirilmesinde Nelere Dikkat Edilmesi Gerektiğini Öğreneceklerdir. 1.3. Fikir İşçisi ve Medya Elitleri Kavramını açıklayabileceklerdir. 1.4. Medya Çalışanlarının Yasal ve Sosyal Hakları Hakkında Bilgi Sahibi Olacaklardır. 1.5. Eşit İstihdam Fırsatı ve Basın Sendikacılığı ve Amaçlarını Öğreneceklerdir.
  • Medyada Nasıl Yönetici Olunur Sorusu Gazetecilikten Yöneticiliğe Tırmanan Ünlü İsimlerden Örnekler Verilerek Tartışılacaktır.
  • 1.1 Medyada Doğru işe girmek, keşfedilmek ve basamakları tırmanmak konusunu gazetecilikten yöneticiliğe tırmanan ünlü isimlerden verilen örneklerle tartışılabileceklerdir. 1.2. Yöneticilikte İlk Deneyim, Liderlerin Özellikleri ve Çalışanlara İlham Veren Etkili Bir Lider Olmak Konusunda bilgileneceklerdir. 1.3. Yüksek öğrenim görmüş / MBA yapmış liderlerin medya şirketlerine gelişi ve yarattığı değişim hakkında fikir sahibi olacaklardır. 1.4. Emekli medyacı kavramını değerlendirebilecekler ve yöneticinin üzerine aldığı yasal yükler, mahkemeye varabilecek yükümlülükler konusunda bilgileneceklerdir.
  • Medya İşletmelerinin Yayın Satışları hakkında fikir sahibi olacaklardır.
  • 1.1. Satış bölümünün fonksiyonları ve Satış Genel Müdürü ve Sorumluluklarını açıklayabileceklerdir. 1.2. Ücretlendirme Planı nasıl yapılıyor ve yerel / bölgesel satışlar ve ulusal satışlar nasıl gerçekleşiyor öğreneceklerdir.
  • Medya şirketlerinde tutundurma planları nasıl hazırlanıyor bilgileneceklerdir.
  • 1.1 İzleyiciyi ve okuyucuyu tutundurmada kullanılan tutundurma yöntemlerinin yanı sıra satış promosyonu nedir öğreneceklerdir.
  • Medya işletmesinde bütçeleme ve finansal yönetim nasıl gerçekleşiyor öğreneceklerdir
  • 1.1. Bütçeleme ve Planlama, Maliyet Türleri, Mali Bilançoyu Hazırlama konusunda bilgileneceklerdir. 1.2. Finansal gelişimi izleme ve yatırım ve risk yönetimi konusunda bilgileneceklerdir. 1.3. Reklam ve tiraj-rating, medya endüstrisinde rekabet stratejileri ve kar maksimizasyonu konularında fikir sahibi olacaklardır. 1.4. Medya işletmelerinin kurumsal sosyal sorumluluk çalışmalarını örneklerle tartışabileceklerdir.
  • Outdoor
  • 1.1 Açıkhava reklamları, çeşitleri ve işleyiş biçimi hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
  • Medya ve iş ortaklarını açıklayabileceklerdir.
  • 1.1. RTÜK, Basın İlan Kurumu, Reklamverenler derneği, TİAK, EGTA’yı tanımlayabilecekler.
  • Medya Muhasebesi ve uygulamaları hakkında bilgileneceklerdir
  • 1.1. Fatura, e-fatura, faktöring, vade ve ödeme yöntemlerini açıklayabilecekler ve maliyet muhasebesi hakkında fikir sahibi olacaklardır.
  • Medya işletmelerinde kullanılan programları tanımlayabileceklerdir
  • 1.1 Microsoft Office Programlarını, Booking-Rezervasyon Programlarını, Araştırma Programlarını (Nielsen-ADEX, Nielsen-TGI, TNS-InfoSys+, Advantage, MedPlan) tanıyacaklardır.
  • Medya grubu kavramı ve beraber hareket edebilmeyi tartışabileceklerdir. Raporlama sürecinde kullanılan teknikleri öğreneceklerdir.
  • 1.1 Kurum içi raporlama, kurum dışı raporlama sürecini öğreneceklerdir. 1.2. Veri madenciliği tekniği ile tanışacaklardır. 1.3. Veri gizliliği ve sorumluluklar, veri paylaşma metodları, geçmiş dataya bakmak ve geleceğe yön vermek konuları hakkında fikir sahibi olacaklardır. 1.4. Raporu kim yapar ve kime yapar sorusunu değerlendireceklerdir.
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme
Web sitemizdeki çerezleri (cookie) kullanıcı deneyimini artıran teknik özellikleri desteklemek için kullanıyoruz. Detaylı bilgi için tıklayınız.
Google Analytics tarafından yönetilen çerezleri devre dışı bırakabilir veya kabul edebilirsiniz.
Anadolu Üniversitesi
  • ÜNİVERSİTEMİZ
  • Anadolu Hakkında
  • Sayılarla Üniversitemiz
  • İdari Birimler
  • Bölümler
  • Kurullar - Komisyonlar
  • İş Birliği Yapılan Kuruluşlar
  • Bilgi ve Belgeler
  • Mevzuat
  • İletişim Bilgileri
  • AKADEMİK
  • Açıköğretim Sistemi
  • Fakülteler
  • Enstitüler
  • Meslek Yüksekokulları
  • Yüksekokullar
  • AÇIKÖĞRETİM
  • Açıköğretim Duyuruları
  • Açıköğretim Sistemi
  • Türkiye Programları
  • Yurt Dışı Programları
  • Nasıl Öğrenci Olabilirim?
  • Akademik Takvim
  • Öğrenme Ortamları
  • Sınavlar Hakkında
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • Akademik Takvim
  • Anadolu Bilgi Paketi
  • ARAŞTIRMA
  • Birimler
  • Merkezler
  • Projeler
  • Hakemli Dergiler
  • Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulları
  • Laboratuvar ve Stüdyo Hizmetleri
  • Bilim ve Yaşam
  • KAMPÜSTE YAŞAM
  • Sosyal ve Kültürel Tesisler
  • Kültür Sanat Merkezleri ve Salonları
  • Müze ve Sanat Merkezleri
  • Spor Tesisleri
  • Topluluklar
  • Öğrenci Kulüpleri
  • Kampüste Olanaklar
  • Fotoğraf Galerisi
Android Uygulama iOS Uygulama
© 2025 Anadolu Üniversitesi - Tüm hakları saklıdır.