• ANASAYFA
  • ÜNİVERSİTEMİZ
  • AKADEMİK
  • AÇIKÖĞRETİM
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • ARAŞTIRMA
  • KAMPÜSTE YAŞAM
  • KÜTÜPHANE
  • E-POSTA
  • REHBER
  • ETKİNLİKLER
  • DUYURULAR
  • AKADEMİK TAKVİM
  • ADAY ÖĞRENCİLER
  • PERSONEL
  • MEZUNLAR
  • SATIN ALMA
  • KVKK
  • INTERNATIONAL
  • ADAY ÖĞRENCİLER
  • PERSONEL
  • MEZUNLAR
  • KALİTE
  • STRATEJİK PLANLAR
    • 2024-2028 Dönemi Stratejik Planı
    • 2019-2023 Dönemi Stratejik Planı
    • 2014-2018 Dönemi Stratejik Planı
    • 2009-2013 Dönemi Stratejik Planı
  • KVKK
Menü
  • TR
  • EN
Anadolu Üniversitesi
  • ÜNİVERSİTEMİZ
    Anadolu Üniversitesi
    Rektörlük Önü
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Anadolu Hakkında
    • Yönetim
    • İç Denetim Birim Başkanlığı
    • Genel Sekreterlik
    • İdari Birimler
    • Kurullar - Komisyonlar
    • Kurumsal İletişim
    • Bilgi Edinme
    • Satın Alma
    Anadolu Üniversitesinin temelini, 1958’de kurulan Eskişehir İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi oluşturur. 1982’de Anadolu Üniversitesine dönüşen kurumumuz, kısa zamanda yalnızca ülkemizin değil dünyanın en büyük üniversiteleri arasında da çağdaş, dinamik ve yenilikçi bir üniversite olarak yerini almıştır.
  • AKADEMİK
  • AÇIKÖĞRETİM
    Anadolu Üniversitesi
    Açıköğretim Sistemi
    Hızlı Bağlantılar
    • Anadolum eKampüs
    • İkinci Üniversite
    • AOSDestek
    • Global Kampüs
    • Başvuru Yap
    • Öğrenci Girişi
    • Açıköğretim Sistemi
    • Türkiye Programları
    • Yurtdışı Programları
    • Nasıl Öğrenci Olabilirim
    • Akademik Takvim
    • İletişim Bilgileri
    • AÖF Büro Adresleri
    Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi, 1 milyondan fazla aktif öğrencisi ve yaklaşık 3 buçuk milyon mezununa açık ve uzaktan öğrenme yoluyla yükseköğrenim sağlamanın yanı sıra özel projeler yardımıyla Türkiye’nin eğitim sorunlarının aşılmasında vazgeçilmez bir rol üstlenmektedir. Hızlı harekete geçebilen çok esnek bir yapıya ve güçlü bir organizasyona sahip olan Açıköğretim Sistemi uluslararası düzeyde işbirlikleri için cazibe merkezi haline gelmiştir.
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • ARAŞTIRMA
    Araştırma
    Araştırma
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Birimler
    • Merkezler
    • TÜBİTAK Projeler
    • Hakemli Dergiler
    • Etik Kurulu
    • Bilimsel Araştırma Projeleri
    • ARİNKOM
    Kısa adıyla BAP (Bilimsel Araştırma Projeleri), yüksek öğretim kurumlarındaki bilimsel araştırmaların desteklenmesi amacıyla geliştirilmiş bir uygulamadır. Bu uygulama YÖK'ün 01.01.2002 tarihinden geçerli olmak üzere yürülüğe aldığı Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma Projeleri Hakkında Yönetmelik uyarınca gerçekleştirilmektedir. Üniversitemizin tüm öğretim elemanları BAP Komisyonuna başvurarak bilimsel araştırmaları için kaynak alabilirler.
  • KAMPÜSTE YAŞAM
    Anadolu Üniversitesi
    Kampüste Yaşam
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Sosyal ve Kültürel Tesisler
    • Kültür Sanat Merkezleri ve Salonları
    • Müze ve Sanat Merkezleri
    • Spor Tesisleri
    • Topluluklar
    • Öğrenci Kulüpleri
    • Kampüste Olanaklar
    • Fotoğraf & Video Galerisi
    Anadolu Üniversitesinde, eğitim-öğretim ve bilimsel çalışmaların yanı sıra sosyal ve kültürel etkinliklere de büyük önem verilmektedir. Bu kapsamda, konferans, seminer, panel, kongre, sempozyum gibi bilimsel toplantılar; gösteri, sergi, tiyatro, konser gibi çok sayıda kültürel etkinlik gerçekleştirilmekte; her birimdeki küçük konferans salonlarının yanı sıra Yunusemre Kampusünde hemen Atatürk Kültür ve Sanat Merkezi, Kongre Merkezi ve Sinema Anadolu da sürekli etkinliklere sahne olmaktadır.

PERAKENDECİLİĞE GİRİŞ

  • Anasayfa
  • Akademik
  • Fakülteler
  • Açıköğretim Fakültesi
  • Perakende Satış Ve Mağaza Yönetimi
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Perakendeciliğe Giriş
  • İçerik
Geri Dön

İçerik

Haftalar Konular
1. Haftalar Perakendeciliğin Kapsamı ve Gelişim Aşamaları; Perakendecilik Fonksiyonları: Dağıtım sistemi içinde perakendeciliğin önemi, Perakende mağaza; Perakende Satış ve Özellikleri; Perakende Sektörü: Geleneksel ve organize perakende pazarı, Perakende sektöründe performans göstergeleri; Perakendeciliğin Ekonomik ve Sosyal Etkileri: Perakendeciliğin ekonomik etkileri, Diğer sektörlere etkisi, Perakende satışlar, İstihdama katkısı, Verimlilik artışı yoluyla katkı, Ulusal ve uluslararası yatırımcıları çekme yoluyla katkı, Göreli fiyat düşüşleri, Kayıt dışılığın azaltılması, Ürün/hizmet kalitesinde artış, Özel markalı ürünler yoluyla katkı, Perakendeciliğin sosyal katkıları.
2. Haftalar Perakendecilikte Kariyer Fırsatları; Perakendecilikteki Trendler ve Gelişmeler: Perakendecilikte teknolojinin artan önemi, Daralan ekonomiler ve azalan tüketim harcamaları, Yeni perakende formatları, kısalan perakende yaşam çemberi ve perakende yakınlaşmaları, Mega perakendecilerin yükselişi, Mağazasız perakendeciliğin hızla büyümesi, Yeşil perakendecilik, Büyük ölçekli perakendecilerin uluslararasılaşması.
3. Haftalar Demografik Faktörler: Nüfusun artış hızı, Nüfusun yaş gruplarına göre dağılımı, Patlama kuşağı (1946-1964), X kuşağı (1965-1976), Y kuşağı (1977-1994), Z kuşağı (1995-....), Nüfusun cinsiyete göre dağılımı, Kentleşme oranı, Hane halkı sayısı ve büyüklüğü, Nüfusun aile yaşam dönemine göre dağılımı, Tüketicilerin eğitim düzeyi; Ekonomik Faktörler: Tüketicilerin gelirleri, Gelir dağılımı, Enflasyon, İşsizlik, Tüketici kredisi ve kredi kartı kullanımı, Tüketim ve üretimin değişen niteliği.
4. Haftalar Sosyo-Kültürel ve Psikolojik Faktörler: Kadının rolündeki değişimler, Tüketicilerin satın alma alışkanlıklarındaki değişmeler, Müşteri olma güdüleri, Yaşam tarzındaki değişmeler, Rekabet; Teknoloji ve İletişim Araçlarındaki Gelişmeler: Barkodlar, Radyo frekanslı tanıtım etiketleri (RFID), 2D QR barkodlar (2 Boyutlu Yeni Barkod Sistemi), Akıllı bilgi teminalleri (Kiosklar), Akıllı aynalar, Akıllı raflar, Akıllı alışveriş sepeti, Elektronik etiket sistemi, Akıllı etiket ve akıllı ambalaj, Akıllı teraziler, Elektronik reklam panoları, Kasiyersiz kasa, Dokunarak öde, Digital faturalar, Elektronik veri değişimi (EDI), Otomasyonlu envanter takip sistemi (AIT), Akıllı mağazalar, İletişim araçlarındaki gelişmeler; Yasal ve Uluslararası Çevre.
5. Haftalar Perakendecilikte Etik: Perakendeci hissedar ilişkileri ve etik, Perakendeci tedarikçi ilişkileri ve etik (Raf bedeli, Ticari rüşvet, İş yapmayı kabul etmeme, Tedarikçinin ayrımcılık yapması, İkili dağıtım-dual dağıtım, Ayrımcı fiyatlandırma, Dikey fiyat anlaşması, Gri pazarlar, Özel bölgeler, Özel dağıtım anlaşmaları, Bağlama anlaşmaları, Öneri bedeli), Perakendecinin rakipleri ile ilişkileri ve etik olmayan uygulamalar (Rakibin başarılı elemanlarını işletmeye çekme, Perakende casusluğu, Yatay fiyat anlaşmaları, Yıkıcı fiyatlama, Rakiplerin perakende karmasını kötülemek), Perakendeci çalışan ilişkileri ve etik olmayan uygulamalar, Perakendeci-tüketici ilişkilerinde etik olmayan uygulamalar (Taklit mallar, Ürün kalitesi, Fiyatlandırma, Hediye dağıtımı), Çalışan müşteri ilişkileri.
6. Haftalar Tüketici Etiği; Perakendecilik ve Sosyal Sorumluluk: Müşterilere karşı sorumlulukları, Çalışanlara karşı sorumlulukları, Hissedarlara karşı sorumlulukları, Tedarikçilere karşı sorumlulukları, Topluma karşı sorumlulukları, Çevreye karşı sorumlulukları, İşletmelerin ekonomik sorumlulukları, İşletmelerin yasal sorumlulukları, İşletmelerin etik sorumlulukları, İşletmelerin gönüllü sorumlulukları (Sosyal amaç teşvikleri, Ürün bazında sosyal amaç bağlantılı pazarlama, Kurumsal sosyal davranış pazarlaması, Kurumsal hayırseverlik, Toplum gönüllülüğü, Sosyal açıdan sorumluluk taşıyan iş uygulamaları); Çevreci Perakendecilik.
7. Haftalar Ara sınav
8. Haftalar Perakendeci Kurumların Sınıflandırılması; Mağazalı Perakendecilik: Gıda ağırlıklı perakendeci kurumlar (Kolaylık mağazaları, Geleneksel süpermarketler, Karma mağazalar, Sınırlı ürün dizisi sunan mağazalar, Depo mağazaları), Genel ürün perakendecileri (Özel ya da özellikli mağazalar, Bölümlü mağazalar, İndirim mağazaları, Çeşit mağazaları, Düşük fiyatlı perakendeciler, Fabrika satış mağazaları, Depo kulüpleri, Bit pazarları ve semt pazarları, Alışveriş merkezleri).
9. Haftalar Mağazasız Perakendecilik: Mağazasız perakendeciliğin üstün ve zayıf yönleri, Mağazasız perakendeciliğin gelişimini etkileyen faktörler, Mağazasız perakendecilik uygulamaları (Doğrudan postalama, Katalogla satış, Kitlesel medya aracılığıyla perakendecilik, Gazete ve dergilere dayalı uygulamalar, Radyo ve televizyona dayalı uygulamalar, Telefonla pazarlama, Otomatik satış makineleri ve kiosklar, Doğrudan satış, Elektronik perakendecilik); Mağazalı ve Mağazasız Perakendecilik Uygulamalarının Bir Arada Yürütülmesi.
10. Haftalar Bağımsız Perakendecilik: Bağımsız perakendeciliğin üstün ve zayıf yönleri; Zincir Mağazalar: Zincir mağazaların üstün ve zayıf yönleri; Franchising: Franchising türleri, Franchising sisteminin yararları, Franchising sisteminin zayıf yönleri.
11. Haftalar Bölüm Kiralama: Bölüm kiralamanın üstün yönleri, Bölüm kiralamanın zayıf yönleri; Dikey Pazarlama Sistemleri; Tüketici Kooperatifleri, Hizmet Perakendeciliği ve Önemi: Hizmet perakendecilerini ürün perakendecilerinden ayıran özellikler; Hizmet Perakendecilerine Yönelik Stratejiler.
12. Haftalar Uluslararası Perakendeciliğin Tanımı; Dünyada Perakendeciliğin Uluslararasılaşma Eğilimleri; Türkiye'de Perakendeciliğin Uluslararasılaşma Eğilimleri; İşletmeleri Uluslararası Pazarlara Yönlendiren Nedenler; Uluslararasılaşmayı Etkileyen Faktörler.
13. Haftalar Uluslararası Pazarlara Giriş Seçenekleri: Pazara doğrudan ve tek başına giriş, Şirket satın alma ya da birleşmeleri, Ortak girişimler, Franchising, İmtiyaz hakkı, Lisans Verme; Uluslararasılaşmada Başarı ve Başarısızlık Nedenleri.
14. Haftalar Dönem sonu sınavı
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme
Web sitemizdeki çerezleri (cookie) kullanıcı deneyimini artıran teknik özellikleri desteklemek için kullanıyoruz. Detaylı bilgi için tıklayınız.
Google Analytics tarafından yönetilen çerezleri devre dışı bırakabilir veya kabul edebilirsiniz.
Anadolu Üniversitesi
  • ÜNİVERSİTEMİZ
  • Anadolu Hakkında
  • Sayılarla Üniversitemiz
  • İdari Birimler
  • Bölümler
  • Kurullar - Komisyonlar
  • İş Birliği Yapılan Kuruluşlar
  • Bilgi ve Belgeler
  • Mevzuat
  • İletişim Bilgileri
  • AKADEMİK
  • Açıköğretim Sistemi
  • Fakülteler
  • Enstitüler
  • Meslek Yüksekokulları
  • Yüksekokullar
  • AÇIKÖĞRETİM
  • Açıköğretim Duyuruları
  • Açıköğretim Sistemi
  • Türkiye Programları
  • Yurt Dışı Programları
  • Nasıl Öğrenci Olabilirim?
  • Akademik Takvim
  • Öğrenme Ortamları
  • Sınavlar Hakkında
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • Akademik Takvim
  • Anadolu Bilgi Paketi
  • ARAŞTIRMA
  • Birimler
  • Merkezler
  • Projeler
  • Hakemli Dergiler
  • Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulları
  • Laboratuvar ve Stüdyo Hizmetleri
  • Bilim ve Yaşam
  • KAMPÜSTE YAŞAM
  • Sosyal ve Kültürel Tesisler
  • Kültür Sanat Merkezleri ve Salonları
  • Müze ve Sanat Merkezleri
  • Spor Tesisleri
  • Topluluklar
  • Öğrenci Kulüpleri
  • Kampüste Olanaklar
  • Fotoğraf Galerisi
Android Uygulama iOS Uygulama
© 2025 Anadolu Üniversitesi - Tüm hakları saklıdır.