• ANASAYFA
  • ÜNİVERSİTEMİZ
  • AKADEMİK
  • AÇIKÖĞRETİM
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • ARAŞTIRMA
  • KAMPÜSTE YAŞAM
  • KÜTÜPHANE
  • E-POSTA
  • REHBER
  • ETKİNLİKLER
  • DUYURULAR
  • AKADEMİK TAKVİM
  • ADAY ÖĞRENCİLER
  • PERSONEL
  • MEZUNLAR
  • SATIN ALMA
  • KVKK
  • INTERNATIONAL
  • ADAY ÖĞRENCİLER
  • PERSONEL
  • MEZUNLAR
  • KALİTE
  • STRATEJİK PLANLAR
    • 2024-2028 Dönemi Stratejik Planı
    • 2019-2023 Dönemi Stratejik Planı
    • 2014-2018 Dönemi Stratejik Planı
    • 2009-2013 Dönemi Stratejik Planı
  • KVKK
Menü
  • TR
  • EN
Anadolu Üniversitesi
  • ÜNİVERSİTEMİZ
    Anadolu Üniversitesi
    Rektörlük Önü
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Anadolu Hakkında
    • Yönetim
    • İç Denetim Birim Başkanlığı
    • Genel Sekreterlik
    • İdari Birimler
    • Kurullar - Komisyonlar
    • Kurumsal İletişim
    • Bilgi Edinme
    • Satın Alma
    Anadolu Üniversitesinin temelini, 1958’de kurulan Eskişehir İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi oluşturur. 1982’de Anadolu Üniversitesine dönüşen kurumumuz, kısa zamanda yalnızca ülkemizin değil dünyanın en büyük üniversiteleri arasında da çağdaş, dinamik ve yenilikçi bir üniversite olarak yerini almıştır.
  • AKADEMİK
  • AÇIKÖĞRETİM
    Anadolu Üniversitesi
    Açıköğretim Sistemi
    Hızlı Bağlantılar
    • Anadolum eKampüs
    • İkinci Üniversite
    • AOSDestek
    • Global Kampüs
    • Başvuru Yap
    • Öğrenci Girişi
    • Açıköğretim Sistemi
    • Türkiye Programları
    • Yurtdışı Programları
    • Nasıl Öğrenci Olabilirim
    • Akademik Takvim
    • İletişim Bilgileri
    • AÖF Büro Adresleri
    Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi, 1 milyondan fazla aktif öğrencisi ve yaklaşık 3 buçuk milyon mezununa açık ve uzaktan öğrenme yoluyla yükseköğrenim sağlamanın yanı sıra özel projeler yardımıyla Türkiye’nin eğitim sorunlarının aşılmasında vazgeçilmez bir rol üstlenmektedir. Hızlı harekete geçebilen çok esnek bir yapıya ve güçlü bir organizasyona sahip olan Açıköğretim Sistemi uluslararası düzeyde işbirlikleri için cazibe merkezi haline gelmiştir.
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • ARAŞTIRMA
    Araştırma
    Araştırma
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Birimler
    • Merkezler
    • TÜBİTAK Projeler
    • Hakemli Dergiler
    • Etik Kurulu
    • Bilimsel Araştırma Projeleri
    • ARİNKOM
    Kısa adıyla BAP (Bilimsel Araştırma Projeleri), yüksek öğretim kurumlarındaki bilimsel araştırmaların desteklenmesi amacıyla geliştirilmiş bir uygulamadır. Bu uygulama YÖK'ün 01.01.2002 tarihinden geçerli olmak üzere yürülüğe aldığı Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma Projeleri Hakkında Yönetmelik uyarınca gerçekleştirilmektedir. Üniversitemizin tüm öğretim elemanları BAP Komisyonuna başvurarak bilimsel araştırmaları için kaynak alabilirler.
  • KAMPÜSTE YAŞAM
    Anadolu Üniversitesi
    Kampüste Yaşam
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Sosyal ve Kültürel Tesisler
    • Kültür Sanat Merkezleri ve Salonları
    • Müze ve Sanat Merkezleri
    • Spor Tesisleri
    • Topluluklar
    • Öğrenci Kulüpleri
    • Kampüste Olanaklar
    • Fotoğraf & Video Galerisi
    Anadolu Üniversitesinde, eğitim-öğretim ve bilimsel çalışmaların yanı sıra sosyal ve kültürel etkinliklere de büyük önem verilmektedir. Bu kapsamda, konferans, seminer, panel, kongre, sempozyum gibi bilimsel toplantılar; gösteri, sergi, tiyatro, konser gibi çok sayıda kültürel etkinlik gerçekleştirilmekte; her birimdeki küçük konferans salonlarının yanı sıra Yunusemre Kampusünde hemen Atatürk Kültür ve Sanat Merkezi, Kongre Merkezi ve Sinema Anadolu da sürekli etkinliklere sahne olmaktadır.

ETKİLİ ÖĞRENME VE DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ

  • Anasayfa
  • Akademik
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Eğitim Bilimleri Bölümü
  • Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Programı
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Etkili Öğrenme ve Ders Çalışma Yöntemleri
  • Tanıtım
Geri Dön

Tanıtım

Ders Adı Ders Kodu Yarıyıl Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Etkili Öğrenme ve Ders Çalışma Yöntemleri RPD222 V.YARIYIL Seçmeli Dersler 2+0 4.0
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Seçmeli Dersler
Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. MERAL GÜVEN
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Yok
Okuma Listesi Açıkgöz, K. Ü. (2002). Aktif Öğrenme. İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları. Adair, J. (2000). Karar Verme ve Problem Çözme. Çeviren: Nurdan Kalaycı. Ankara: Gazi Kitabevi. Aksu, M. (1989). “Sorun Çözme Becerilerinin Geliştirilmesi”. Sorun Çözme Yöntemleri Sempozyumu (29 – 30 Eylül 1988). Ankara. Arends, Richard I (1997). Classroom Instruction And Management. New York: The Mc – Graw – Hill. Bilen, M. (2002). Plandan Uygulamaya Öğretim. Ankara: Anı Yayıncılık. Burden, R. P. ve D. M. Byrd (2003). Methods For Effective Teaching. Usa: Pearson Education. De Bono, E. (1997). Altı Şapkalı Düşünce Tekniği. İstanbul: Remzi Kitabevi. Dembo, Myron H. (2000).Motivation and Learning Strategies For College Success. London: Lawrence Erlbaum Assocıates. Demirel, Ö. (2004). Öğretimde Planlama Ve Değerlendirme – Öğretme Sanatı. Ankara: Pegem Yayıncılık. Gömleksiz, M. (1994). “Kubaşık Öğrenme”. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 1, 10: 42 -55. Gözütok, D. (2000) . Öğretmenliğimi Geliştiriyorum. Ankara: Siyasal Kitapevi. Gunter. M. A. Estes, T. H. Ve J. Scwab. (1999). Instruction- A Models Approach. 3rd Edition. Usa: A Viacom Company. Güven, M. (2007). “Özel Okullarda Ve Devlet Okullarında Okuyan Öğrencilerin Kullandıkları Öğrenme Stratejileri”. VI. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu- Bildiriler. 27 –29 Nisan 2007. Eskişehir, ss. 485 –492. Güven, M. (2004). Öğrenme Stilleri İle Öğrenme Stratejileri Arasındaki İlişki. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları. Jacobsen, D., Eggen, P. , Kauchak, D. Ve Dulaney, C. (1985). Methods For Teaching. Usa: Charles E. Merrill Publishing Company, A Bell & Howell Company. Moore, K. (2000). Öğretim Becerileri . Çeviren: Nizamettin Kaş. Editör: Ersin Altıntaş. Ankara: Atlas Kitapevi. Özer, Bekir (2003). “Öğrenmeyi Öğretme”, Öğretimde Planlama ve Değerlendirme. Ed.: Mehmet Gültekin. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, Ss.161-173. Özer, Bekir (2002). “İlköğretim ve Ortaöğretim Okullarında Eğitim Programlarında Öğrenme Stratejileri”. Eğitim Bilimleri Ve Uygulama. 1: 17–32. Özer, Bekir (2002). “İşbirliğine Dayalı Öğretim Yaklaşımı”. Öğretme – Öğrenme Sürecinin Etkinleştirilmesi Semineri. Eskişehir: Milli Eğitim Müdürlüğü. Özer, B. (1998). Öğrenmeyi Öğretme. Ayhan Hakan (Ed.), Eğitim Bilimlerinde Yenilikler (Ss. 146-164). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi İlköğretim Öğretmenliği Lisans Tamamlama Programı. Saban, A. (2000). Öğretme – Öğrenme Süreci- Yeni Teori ve Yaklaşımlar. Ankara: Nobel Yayın. Sağlam, Mustafa (2002). “Etkili Öğretimi Sağlayan Öğeler”. Öğretme – Öğrenme Sürecinin Etkinleştirilmesi Semineri. Eskişehir: Milli Eğitim Müdürlüğü. Senemoğlu, N. (1997). Gelişim Öğrenme ve Öğretim- Kuramdan Uygulamaya. Ankara: Spot Matbacılık. Şimşek, A. (2006). “Bilişsel Stratejilerin Öğretimi”, İçerik Türlerine Dayalı Öğretim. Ed.: Ali Şimşek. Ankara: Nobel Yayınları. Weinstein, C.E. Ve R.E. Mayer. (1986). “The Teaching of Learning Strategies”, Handbook Of Research On Teaching. 3nd Edition. New York: Macmillan Company, 315-327. Yıldırım, A., A. Doğanay ve A. Türkoğlu. (2000). Okulda Başarı İçin Ders Çalışma ve Öğrenme Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
Değerlendirme 1 Ara sınav, 1 Dönem sonu sınavı , Ödev
Staj & Uygulama Yok
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme
Web sitemizdeki çerezleri (cookie) kullanıcı deneyimini artıran teknik özellikleri desteklemek için kullanıyoruz. Detaylı bilgi için tıklayınız.
Google Analytics tarafından yönetilen çerezleri devre dışı bırakabilir veya kabul edebilirsiniz.
Anadolu Üniversitesi
  • ÜNİVERSİTEMİZ
  • Anadolu Hakkında
  • Sayılarla Üniversitemiz
  • İdari Birimler
  • Bölümler
  • Kurullar - Komisyonlar
  • İş Birliği Yapılan Kuruluşlar
  • Bilgi ve Belgeler
  • Mevzuat
  • İletişim Bilgileri
  • AKADEMİK
  • Açıköğretim Sistemi
  • Fakülteler
  • Enstitüler
  • Meslek Yüksekokulları
  • Yüksekokullar
  • AÇIKÖĞRETİM
  • Açıköğretim Duyuruları
  • Açıköğretim Sistemi
  • Türkiye Programları
  • Yurt Dışı Programları
  • Nasıl Öğrenci Olabilirim?
  • Akademik Takvim
  • Öğrenme Ortamları
  • Sınavlar Hakkında
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • Akademik Takvim
  • Anadolu Bilgi Paketi
  • ARAŞTIRMA
  • Birimler
  • Merkezler
  • Projeler
  • Hakemli Dergiler
  • Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulları
  • Laboratuvar ve Stüdyo Hizmetleri
  • Bilim ve Yaşam
  • KAMPÜSTE YAŞAM
  • Sosyal ve Kültürel Tesisler
  • Kültür Sanat Merkezleri ve Salonları
  • Müze ve Sanat Merkezleri
  • Spor Tesisleri
  • Topluluklar
  • Öğrenci Kulüpleri
  • Kampüste Olanaklar
  • Fotoğraf Galerisi
Android Uygulama iOS Uygulama
© 2025 Anadolu Üniversitesi - Tüm hakları saklıdır.