• ANASAYFA
  • ÜNİVERSİTEMİZ
  • AKADEMİK
  • AÇIKÖĞRETİM
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • ARAŞTIRMA
  • KAMPÜSTE YAŞAM
  • KÜTÜPHANE
  • E-POSTA
  • REHBER
  • ETKİNLİKLER
  • DUYURULAR
  • AKADEMİK TAKVİM
  • ADAY ÖĞRENCİLER
  • PERSONEL
  • MEZUNLAR
  • SATIN ALMA
  • KVKK
  • INTERNATIONAL
  • ADAY ÖĞRENCİLER
  • PERSONEL
  • MEZUNLAR
  • KALİTE
  • STRATEJİK PLANLAR
    • 2024-2028 Dönemi Stratejik Planı
    • 2019-2023 Dönemi Stratejik Planı
    • 2014-2018 Dönemi Stratejik Planı
    • 2009-2013 Dönemi Stratejik Planı
  • KVKK
Menü
  • TR
  • EN
Anadolu Üniversitesi
  • ÜNİVERSİTEMİZ
    Anadolu Üniversitesi
    Rektörlük Önü
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Anadolu Hakkında
    • Yönetim
    • İç Denetim Birim Başkanlığı
    • Genel Sekreterlik
    • İdari Birimler
    • Kurullar - Komisyonlar
    • Kurumsal İletişim
    • Bilgi Edinme
    • Satın Alma
    Anadolu Üniversitesinin temelini, 1958’de kurulan Eskişehir İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi oluşturur. 1982’de Anadolu Üniversitesine dönüşen kurumumuz, kısa zamanda yalnızca ülkemizin değil dünyanın en büyük üniversiteleri arasında da çağdaş, dinamik ve yenilikçi bir üniversite olarak yerini almıştır.
  • AKADEMİK
  • AÇIKÖĞRETİM
    Anadolu Üniversitesi
    Açıköğretim Sistemi
    Hızlı Bağlantılar
    • Anadolum eKampüs
    • İkinci Üniversite
    • AOSDestek
    • Global Kampüs
    • Başvuru Yap
    • Öğrenci Girişi
    • Açıköğretim Sistemi
    • Türkiye Programları
    • Yurtdışı Programları
    • Nasıl Öğrenci Olabilirim
    • Akademik Takvim
    • İletişim Bilgileri
    • AÖF Büro Adresleri
    Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi, 1 milyondan fazla aktif öğrencisi ve yaklaşık 3 buçuk milyon mezununa açık ve uzaktan öğrenme yoluyla yükseköğrenim sağlamanın yanı sıra özel projeler yardımıyla Türkiye’nin eğitim sorunlarının aşılmasında vazgeçilmez bir rol üstlenmektedir. Hızlı harekete geçebilen çok esnek bir yapıya ve güçlü bir organizasyona sahip olan Açıköğretim Sistemi uluslararası düzeyde işbirlikleri için cazibe merkezi haline gelmiştir.
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • ARAŞTIRMA
    Araştırma
    Araştırma
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Birimler
    • Merkezler
    • TÜBİTAK Projeler
    • Hakemli Dergiler
    • Etik Kurulu
    • Bilimsel Araştırma Projeleri
    • ARİNKOM
    Kısa adıyla BAP (Bilimsel Araştırma Projeleri), yüksek öğretim kurumlarındaki bilimsel araştırmaların desteklenmesi amacıyla geliştirilmiş bir uygulamadır. Bu uygulama YÖK'ün 01.01.2002 tarihinden geçerli olmak üzere yürülüğe aldığı Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma Projeleri Hakkında Yönetmelik uyarınca gerçekleştirilmektedir. Üniversitemizin tüm öğretim elemanları BAP Komisyonuna başvurarak bilimsel araştırmaları için kaynak alabilirler.
  • KAMPÜSTE YAŞAM
    Anadolu Üniversitesi
    Kampüste Yaşam
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Sosyal ve Kültürel Tesisler
    • Kültür Sanat Merkezleri ve Salonları
    • Müze ve Sanat Merkezleri
    • Spor Tesisleri
    • Topluluklar
    • Öğrenci Kulüpleri
    • Kampüste Olanaklar
    • Fotoğraf & Video Galerisi
    Anadolu Üniversitesinde, eğitim-öğretim ve bilimsel çalışmaların yanı sıra sosyal ve kültürel etkinliklere de büyük önem verilmektedir. Bu kapsamda, konferans, seminer, panel, kongre, sempozyum gibi bilimsel toplantılar; gösteri, sergi, tiyatro, konser gibi çok sayıda kültürel etkinlik gerçekleştirilmekte; her birimdeki küçük konferans salonlarının yanı sıra Yunusemre Kampusünde hemen Atatürk Kültür ve Sanat Merkezi, Kongre Merkezi ve Sinema Anadolu da sürekli etkinliklere sahne olmaktadır.

HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ

  • Anasayfa
  • Akademik
  • Fakülteler
  • İletişim Bilimleri Fakültesi
  • Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü
  • Program Profili
Geri Dön

Program Profili

İletişim Bilimleri Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü, yaratıcılık, strateji, marka, tüketici davranışı ve araştırma alanları ile halkla ilişkilerin, kurumsal iletişim ve itibar yönetimi gibi tüm boyutlarında uzmanlaşan iletişim profesyonelleri yetiştirmeyi hedeflemektedir. Bölüm, öğrencilerini donanımlı, yenilikçi, farklı düşünebilen ve geleceğin iletişim ortamlarını tasarlayabilecek bir donanımla yetiştirmeyi amaçlamaktadır.

Halkla ilişkiler ve reklamcılık birer iletişim disiplinidir. Bu disiplin, sosyal psikoloji, ekonomi, siyaset, nörobilim gibi çeşitli disiplinlerle yakın ilişki içinde olan disiplinler arası bir yapıya sahiptir. Yapı içinde, kurumlar, hizmetler, markalar ile ilgili algılar yaratılır, yönetilir ve ölçülür. Aynı zamanda en güncel bilgi ve uygulamalara yönelik bir donanım kazanılması sağlanır.

Bu hedefler doğrultusunda program öğrencilerine, halkla ilişkiler ve reklamcılık alanlarında kendilerini geliştirmelerine imkân sağlayacak şekilde hazırlanmış temel ve seçmeli derslerden oluşan bir ders havuzu sunar. Bölümde, reklam alanında tüketiciden elde edilen veriye dayalı içgörünün bulunması, reklam içeriğine dönüştürülmesi, hedeflenen kitlenin planlanması ve sonuçlarının ölçümlenmesi için gereken araştırma, planlama, strateji, yaratıcılık, uygulama ve değerlendirme aşamalarında yer alan süreçlerin nasıl işlediğine yönelik kuramsal ve sektör profesyonelleri tarafından desteklenen uygulamalı dersler ile halkla ilişkiler alanında kurumsal iletişim bakış açısıyla, imaj-itibar oluşturulması, kriz iletişimi, küresel iletişim, kurumsal sosyal sorumluluk gibi alanlarda kuramsal ve sektör profesyonelleri tarafından desteklenen uygulamalı dersler bulunmaktadır.

Dijital iletişim ve uygulama, görsel tasarım, 360 derece iletişim kampanyası tasarımı dersleri ile öğrenciler uygulama yaparak üniversite sırasında deneyim kazanma, portfolyo oluşturma ve programın yurt dışı bağlantılarından yararlanma şansını elde ederler. Bölümün öğrencileri, önemli akademik çalışmaları bulunan akademisyenlerin yanı sıra sektörünün önde gelen isimlerinden eğitim alarak sektör profesyonelleriyle çalışma ve staj yapma fırsatına sahip olurlar. Aynı zamanda gerçekleştirilen atölyeler ve seminerler aracılığıyla öğrenciler için alanının önde gelen uzmanlarıyla buluşma, tanışma ve tartışma ortamı yaratılmaktadır.

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü %30 İngilizce eğitim vermektedir. Programda temel ve seçmeli İngilizce dersler bulunmaktadır. Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Programı, müfredatını iletişim alanındaki değişimler ve sektörel beklentiler doğrultusunda dijital iletişim uygulamalarını da kapsayacak biçimde sürekli olarak güncellemektedir.

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü, dersleri International Advertising Association (IAA) adı ile bilinen Uluslararası Reklamcılık Derneği tarafından 1992-2022 yılları arasında  akredite edilmiş, ülkemizdeki ilk ve tek bölümdür. 

Bölüm, çeşitli kültürel değişim programları tarafından sunulan öğrenci ve öğretim elemanı değişim programına sahiptir ve dünyanın birçok üniversitesi ile yapılmış ikili anlaşmalar sayesinde öğrencilerine yurtdışında eğitim görme imkânı sunmaktadır. Aynı zamanda, bölüm öğretim elemanlarınca, Üniversite, TÜBİTAK ve Avrupa Birliği fonlu çeşitli bilimsel araştırma projeleri yürütülmektedir.

İletişim Bilimleri Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü’nde; 7 profesör, 6 doçent, 6 doktor öğretim üyesi, 2 öğretim görevlisi, 1 araştırma görevlisi doktor ve 2 araştırma görevlisi sürekli görev yapmaktadır. Bölümün öğretim elemanları, akademik çalışma alanlarına göre, reklam ve halkla ilişkiler alanında uzmanlaşmıştır. 

  • Program Profili
  • Kabul ve Kayıt Koşulları
  • Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Öğretim Elemanları
  • Bölüm Bşk. ve AKTS Koord.
  • Alan Yeterlilikleri
  • Program Yeterlilikleri (Çıktıları)
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri
  • Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri
  • Ölçme ve Değerlendirme
  • Mezuniyet Koşulları
  • Üst Derece Programlarına Geçiş
  • İstihdam Olanakları
Web sitemizdeki çerezleri (cookie) kullanıcı deneyimini artıran teknik özellikleri desteklemek için kullanıyoruz. Detaylı bilgi için tıklayınız.
Google Analytics tarafından yönetilen çerezleri devre dışı bırakabilir veya kabul edebilirsiniz.
Anadolu Üniversitesi
  • ÜNİVERSİTEMİZ
  • Anadolu Hakkında
  • Sayılarla Üniversitemiz
  • İdari Birimler
  • Bölümler
  • Kurullar - Komisyonlar
  • İş Birliği Yapılan Kuruluşlar
  • Bilgi ve Belgeler
  • Mevzuat
  • İletişim Bilgileri
  • AKADEMİK
  • Açıköğretim Sistemi
  • Fakülteler
  • Enstitüler
  • Meslek Yüksekokulları
  • Yüksekokullar
  • AÇIKÖĞRETİM
  • Açıköğretim Duyuruları
  • Açıköğretim Sistemi
  • Türkiye Programları
  • Yurt Dışı Programları
  • Nasıl Öğrenci Olabilirim?
  • Akademik Takvim
  • Öğrenme Ortamları
  • Sınavlar Hakkında
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • Akademik Takvim
  • Anadolu Bilgi Paketi
  • ARAŞTIRMA
  • Birimler
  • Merkezler
  • Projeler
  • Hakemli Dergiler
  • Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulları
  • Laboratuvar ve Stüdyo Hizmetleri
  • Bilim ve Yaşam
  • KAMPÜSTE YAŞAM
  • Sosyal ve Kültürel Tesisler
  • Kültür Sanat Merkezleri ve Salonları
  • Müze ve Sanat Merkezleri
  • Spor Tesisleri
  • Topluluklar
  • Öğrenci Kulüpleri
  • Kampüste Olanaklar
  • Fotoğraf Galerisi
Android Uygulama iOS Uygulama
© 2025 Anadolu Üniversitesi - Tüm hakları saklıdır.