• ANASAYFA
  • ÜNİVERSİTEMİZ
  • AKADEMİK
  • AÇIKÖĞRETİM
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • ARAŞTIRMA
  • KAMPÜSTE YAŞAM
  • KÜTÜPHANE
  • E-POSTA
  • REHBER
  • ETKİNLİKLER
  • DUYURULAR
  • AKADEMİK TAKVİM
  • ADAY ÖĞRENCİLER
  • PERSONEL
  • MEZUNLAR
  • KALİTE
  • SATIN ALMA
  • KVKK
  • INTERNATIONAL
  • ADAY ÖĞRENCİLER
  • PERSONEL
  • MEZUNLAR
  • KALİTE
  • STRATEJİK PLANLAR
    • 2024-2028 Dönemi Stratejik Planı
    • 2019-2023 Dönemi Stratejik Planı
    • 2014-2018 Dönemi Stratejik Planı
    • 2009-2013 Dönemi Stratejik Planı
  • KVKK
Menü
  • TR
  • EN
Anadolu Üniversitesi
  • ÜNİVERSİTEMİZ
    Anadolu Üniversitesi
    Rektörlük Önü
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Anadolu Hakkında
    • Yönetim
    • İç Denetim Birim Başkanlığı
    • Genel Sekreterlik
    • İdari Birimler
    • Kurullar - Komisyonlar
    • Kurumsal İletişim
    • Bilgi Edinme
    • Satın Alma
    Anadolu Üniversitesinin temelini, 1958’de kurulan Eskişehir İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi oluşturur. 1982’de Anadolu Üniversitesine dönüşen kurumumuz, kısa zamanda yalnızca ülkemizin değil dünyanın en büyük üniversiteleri arasında da çağdaş, dinamik ve yenilikçi bir üniversite olarak yerini almıştır.
  • AKADEMİK
  • AÇIKÖĞRETİM
    Anadolu Üniversitesi
    Açıköğretim Sistemi
    Hızlı Bağlantılar
    • Anadolum eKampüs
    • İkinci Üniversite
    • AOSDestek
    • Global Kampüs
    • Başvuru Yap
    • Öğrenci Girişi
    • Açıköğretim Fakültesi
    • Türkiye Programları
    • Yurtdışı Programları
    • Nasıl Öğrenci Olabilirim
    • Akademik Takvim
    • İletişim Bilgileri
    • AÖF Büro Adresleri
    Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, 1 milyondan fazla aktif öğrencisi ve yaklaşık 4 milyonu aşkın mezununa açık ve uzaktan öğrenme yoluyla yükseköğrenim sağlamanın yanı sıra özel projeler yardımıyla Türkiye’nin eğitim sorunlarının aşılmasında vazgeçilmez bir rol üstlenmektedir. Hızlı harekete geçebilen çok esnek bir yapıya ve güçlü bir organizasyona sahip olan Açıköğretim Sistemi uluslararası düzeyde işbirlikleri için cazibe merkezi haline gelmiştir.
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • ARAŞTIRMA
    Araştırma
    Araştırma
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Birimler
    • Merkezler
    • TÜBİTAK Projeler
    • Hakemli Dergiler
    • Etik Kurulu
    • Bilimsel Araştırma Projeleri
    • ARİNKOM
    Kısa adıyla BAP (Bilimsel Araştırma Projeleri), yüksek öğretim kurumlarındaki bilimsel araştırmaların desteklenmesi amacıyla geliştirilmiş bir uygulamadır. Bu uygulama YÖK'ün 01.01.2002 tarihinden geçerli olmak üzere yürülüğe aldığı Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma Projeleri Hakkında Yönetmelik uyarınca gerçekleştirilmektedir. Üniversitemizin tüm öğretim elemanları BAP Komisyonuna başvurarak bilimsel araştırmaları için kaynak alabilirler.
  • KAMPÜSTE YAŞAM
    Anadolu Üniversitesi
    Kampüste Yaşam
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Sosyal ve Kültürel Tesisler
    • Kültür Sanat Merkezleri ve Salonları
    • Müze ve Sanat Merkezleri
    • Spor Tesisleri
    • Topluluklar
    • Öğrenci Kulüpleri
    • Kampüste Olanaklar
    • Fotoğraf & Video Galerisi
    Anadolu Üniversitesinde, eğitim-öğretim ve bilimsel çalışmaların yanı sıra sosyal ve kültürel etkinliklere de büyük önem verilmektedir. Bu kapsamda, konferans, seminer, panel, kongre, sempozyum gibi bilimsel toplantılar; gösteri, sergi, tiyatro, konser gibi çok sayıda kültürel etkinlik gerçekleştirilmekte; her birimdeki küçük konferans salonlarının yanı sıra Yunusemre Kampusünde hemen Atatürk Kültür ve Sanat Merkezi, Kongre Merkezi ve Sinema Anadolu da sürekli etkinliklere sahne olmaktadır.

PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ

  • Anasayfa
  • Akademik
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı
  • Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı-Doktora
  • Eğitim Programları ve Öğretim Programı-Doktora
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Program Geliştirme Modelleri
  • Tanıtım
Geri Dön

Tanıtım

Ders Adı Ders Kodu Yarıyıl Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Program Geliştirme Modelleri EPÖ613 I.YARIYIL Zorunlu Dersler 3+0 7.5
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Zorunlu Dersler
Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. MERAL GÜVEN
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
Okuma Listesi Abella, K. T. (1999). Başarılı eğitim programları. Ankara: Öteki Yayınevi.Alcı, B. (2014). Eğitim programı tasarımı ve modeller. H. Şeker. (Ed.). Eğitimde Program Geliştirme içinde (s.71-88). Ankara: Anı Yayıncılık.Alsubaie, M. A. (2016). Curriculum development: Teacher involvement in curriculum development. Journal of Education and practice, 7(9), 106-107.Babadoğan, C. (1993). "Bloom'un Amaçlar Sınıflaması ve Okulda Öğrenme Kuramına Yöneltilen Çeşitli Eleştiriler," Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, 1: 169-176. Barnett R. ve Coate K. (2005). Engaging the Curriculum in Higher Education.England: Open Universty Press.Chen, C., Chen, Y. ve Cheng, K. (n.d). A Study on Comparing the Objective Model in Curriculum Planning between Taiwan and America. http://rnd2.ncue.edu.tw/ ezcatfiles/b004/img/img/316/96-1-8p.pdf adresinden 29 Aralık 2011 tarihinde edinilmiştir. Correia, A. P. (2014). Creating curriculum within the context of an enterprise. In M. Gosper ve D. Ifenthaler. (Eds.). Curriculum Models for the 21st Century (pp.113-134). New York: Springer Science+Business Media.Çubukçu, Z. (2008). Eğitim programı tasarımı ve geliştirilme, B. Duman. (Ed.). Öğretim İlke ve Yöntemleri içinde (s.137-139). Ankara: Maya akademi. Demirel, Ö. (1999). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık, Demirel, Ö. (1999).Planlamadan Değerlendirmeye Öğretme Sanatı. Ankara: Pegem A Yayıncılık, 1999.Demirel, Ö. (1992). Türkiye’de program geliştirme uygulamaları, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 7. 27-43.Dick, Walter ve C. Babadoğan. (1993)."Öğretim Tasarımı ve Program Geliştirme Süreci," Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, 1: 177-184.Doğan, H.(1997). Eğitimde Program ve Öğretim Tasarımı. Ankara: Önder Matbaacılık.Erden, M. (1993). Eğitimde Program Değerlendirme. Ankara: Pegem Yayınları. Ertürk, S.(1982). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Meteksan. Fidan N. (1995). Okulda Öğrenme ve Öğretme. Ankara: Alkım Kitapçılık. Hansen, R. E. (1995). Five principles for guiding curriculum development practice: The case of technological teacher education. Journal of Industrial Teacher Education, 32 (2), 30-50.Hesapçıoğlu, M. (1994). Öğretim İlke ve Yöntemleri. İstanbul: Beta Basım.Güven, M. ve Aslan, S. (2024). Çağdaş Gelişmeler Işığında Eğitimde Program Geliştirme ve Değerlendirme. Ankara: PEGEM Yayıncılık. Kelly, A. V. (2009) The Curriculum –Theory and Practice-. 6th edition. London: SAGE Publications. Kısakürek, M. A. (1983). "Eğitim Programlarının Hazırlanması ve Geliştirilmesi", Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. 16, 1: 217-244. Lunenberg, F. C. (2011a). Curriculum development: Deductive models, Schooling. 2 (1). 1-7.Lunenberg, F. C. (2011b). Curriculum development: Inductive models, Schooling. 2 (1). 1-8.Marsh, J. C. (2009). Key Concepts for Understanding Curriculum. USA: Taylor and Francis Press. Null, J. W. (2007). Currıculum Development In. The SAGE handbook of curriculum and instruction, 478.Oliva, P. F. (2005). Developing the Curriculum (6th ed.). Boston: Pearson Education, Inc. Ornstein, A. C. ve Hunkins, F. P. (2009). Curriculum: Foundations, Principles, and Issues (5th ed.). United States of America: Pearson Education.Özçelik, D. A. (1983). Eğitim Programları ve Öğretim. Ankara: ÖSYM.Slattery, P. (2006). Curriculum Development in the Postmodern Era (2nd ed.). New York: Routledge, Taylor & Francis Group. Sönmez, V. (1994). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Yedinci Baskı. Ankara. Sözer, E.(1998). Kuramdan Uygulamaya Sosyal Bilgilerin Öğretimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları.Tyler, R. W. (2013). Basic Principles of Curriculum and Instruction. Chicago: The University of Chicago Press. Varış, F. (1994). Eğitimde Program Geliştirme: Teori ve Teknikler. Ankara: Alkım Yayıncılık, 1994.Wiles, J. ve Bondy, J. (2007). Curriculum Development A Guide to Practice. New Jersey: Pearson/Merrill Prentice Hall.
Değerlendirme Ara sınav, ödev ve uygulama
Staj & Uygulama Bu ders için uygun değildir.
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme
Web sitemizdeki çerezleri (cookie) kullanıcı deneyimini artıran teknik özellikleri desteklemek için kullanıyoruz. Detaylı bilgi için tıklayınız.
Google Analytics tarafından yönetilen çerezleri devre dışı bırakabilir veya kabul edebilirsiniz.
Anadolu Üniversitesi
  • ÜNİVERSİTEMİZ
  • Anadolu Hakkında
  • Sayılarla Üniversitemiz
  • İdari Birimler
  • Bölümler
  • Kurullar - Komisyonlar
  • İş Birliği Yapılan Kuruluşlar
  • Bilgi ve Belgeler
  • Mevzuat
  • İletişim Bilgileri
  • AKADEMİK
  • Fakülteler
  • Enstitüler
  • Meslek Yüksekokulları
  • Yüksekokullar
  • AÇIKÖĞRETİM
  • Açıköğretim Duyuruları
  • Açıköğretim Fakültesi
  • Türkiye Programları
  • Araştırma
  • Yurt Dışı Programları
  • Nasıl Öğrenci Olabilirim?
  • Akademik Takvim
  • Öğrenme Ortamları
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • Bilgi ve Belgeler
  • Akademik Takvim
  • Anadolu Bilgi Paketi
  • ARAŞTIRMA
  • Birimler
  • Merkezler
  • Projeler
  • Hakemli Dergiler
  • Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulları
  • Laboratuvar ve Stüdyo Hizmetleri
  • Bilim ve Yaşam
  • KAMPÜSTE YAŞAM
  • Sosyal ve Kültürel Tesisler
  • Kültür Sanat Merkezleri ve Salonları
  • Müze ve Sanat Merkezleri
  • Spor Tesisleri
  • Topluluklar
  • Öğrenci Kulüpleri
  • Kampüste Olanaklar
  • Fotoğraf Galerisi
Android Uygulama iOS Uygulama
© 2025 Anadolu Üniversitesi - Tüm hakları saklıdır.