• ANASAYFA
  • ÜNİVERSİTEMİZ
  • AKADEMİK
  • AÇIKÖĞRETİM
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • ARAŞTIRMA
  • KAMPÜSTE YAŞAM
  • KÜTÜPHANE
  • E-POSTA
  • REHBER
  • ETKİNLİKLER
  • DUYURULAR
  • AKADEMİK TAKVİM
  • ADAY ÖĞRENCİLER
  • PERSONEL
  • MEZUNLAR
  • SATIN ALMA
  • KVKK
  • INTERNATIONAL
  • ADAY ÖĞRENCİLER
  • PERSONEL
  • MEZUNLAR
  • KALİTE
  • STRATEJİK PLANLAR
    • 2024-2028 Dönemi Stratejik Planı
    • 2019-2023 Dönemi Stratejik Planı
    • 2014-2018 Dönemi Stratejik Planı
    • 2009-2013 Dönemi Stratejik Planı
  • KVKK
Menü
  • TR
  • EN
Anadolu Üniversitesi
  • ÜNİVERSİTEMİZ
    Anadolu Üniversitesi
    Rektörlük Önü
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Anadolu Hakkında
    • Yönetim
    • İç Denetim Birim Başkanlığı
    • Genel Sekreterlik
    • İdari Birimler
    • Kurullar - Komisyonlar
    • Kurumsal İletişim
    • Bilgi Edinme
    • Satın Alma
    Anadolu Üniversitesinin temelini, 1958’de kurulan Eskişehir İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi oluşturur. 1982’de Anadolu Üniversitesine dönüşen kurumumuz, kısa zamanda yalnızca ülkemizin değil dünyanın en büyük üniversiteleri arasında da çağdaş, dinamik ve yenilikçi bir üniversite olarak yerini almıştır.
  • AKADEMİK
  • AÇIKÖĞRETİM
    Anadolu Üniversitesi
    Açıköğretim Sistemi
    Hızlı Bağlantılar
    • Anadolum eKampüs
    • İkinci Üniversite
    • AOSDestek
    • Global Kampüs
    • Başvuru Yap
    • Öğrenci Girişi
    • Açıköğretim Fakültesi
    • Türkiye Programları
    • Yurtdışı Programları
    • Nasıl Öğrenci Olabilirim
    • Akademik Takvim
    • İletişim Bilgileri
    • AÖF Büro Adresleri
    Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi, 1 milyondan fazla aktif öğrencisi ve yaklaşık 3 buçuk milyon mezununa açık ve uzaktan öğrenme yoluyla yükseköğrenim sağlamanın yanı sıra özel projeler yardımıyla Türkiye’nin eğitim sorunlarının aşılmasında vazgeçilmez bir rol üstlenmektedir. Hızlı harekete geçebilen çok esnek bir yapıya ve güçlü bir organizasyona sahip olan Açıköğretim Sistemi uluslararası düzeyde işbirlikleri için cazibe merkezi haline gelmiştir.
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • ARAŞTIRMA
    Araştırma
    Araştırma
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Birimler
    • Merkezler
    • TÜBİTAK Projeler
    • Hakemli Dergiler
    • Etik Kurulu
    • Bilimsel Araştırma Projeleri
    • ARİNKOM
    Kısa adıyla BAP (Bilimsel Araştırma Projeleri), yüksek öğretim kurumlarındaki bilimsel araştırmaların desteklenmesi amacıyla geliştirilmiş bir uygulamadır. Bu uygulama YÖK'ün 01.01.2002 tarihinden geçerli olmak üzere yürülüğe aldığı Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma Projeleri Hakkında Yönetmelik uyarınca gerçekleştirilmektedir. Üniversitemizin tüm öğretim elemanları BAP Komisyonuna başvurarak bilimsel araştırmaları için kaynak alabilirler.
  • KAMPÜSTE YAŞAM
    Anadolu Üniversitesi
    Kampüste Yaşam
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Sosyal ve Kültürel Tesisler
    • Kültür Sanat Merkezleri ve Salonları
    • Müze ve Sanat Merkezleri
    • Spor Tesisleri
    • Topluluklar
    • Öğrenci Kulüpleri
    • Kampüste Olanaklar
    • Fotoğraf & Video Galerisi
    Anadolu Üniversitesinde, eğitim-öğretim ve bilimsel çalışmaların yanı sıra sosyal ve kültürel etkinliklere de büyük önem verilmektedir. Bu kapsamda, konferans, seminer, panel, kongre, sempozyum gibi bilimsel toplantılar; gösteri, sergi, tiyatro, konser gibi çok sayıda kültürel etkinlik gerçekleştirilmekte; her birimdeki küçük konferans salonlarının yanı sıra Yunusemre Kampusünde hemen Atatürk Kültür ve Sanat Merkezi, Kongre Merkezi ve Sinema Anadolu da sürekli etkinliklere sahne olmaktadır.

ÖZEL EĞİTİM

  • Anasayfa
  • Akademik
  • Fakülteler
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Özel Eğitim
  • Öğrenme Çıktıları
Geri Dön

Öğrenme Çıktıları

  • Özel eğitimle ilgili temel kavramları ve özel eğitimle ilgili genel süreci (tanılama, değerlendirme, yerleştirme) betimleyebilecektir.
  • 1.1. Özel eğitim kavramını betimler.
  • 1.2. Özel gereksinimli birey kavramını betimler.
  • 1.3. Özel eğitimin genel sürecini betimler.
  • Özel eğitimde görev alan personelin rol ve sorumluluklarını betimleyebilecektir.
  • 2.1. Özel eğitim öğretmenlerinin özel gereksinimli öğrencilere ilişkin rol ve sorumluluklarını betimler.
  • 2.2. Sınıf öğretmenlerinin özel gereksinimli öğrencilere ilişkin rol ve sorumluluklarını betimler.
  • 2.3. Okulöncesi öğretmenlerinin özel gereksinimli öğrencilere ilişkin rol ve sorumluluklarını betimler.
  • 2.4. Rehber öğretmenlerin özel gereksinimli öğrencilere ilişkin rol ve sorumluluklarını betimler.
  • 2.5. Okul yöneticilerinin özel gereksinimli öğrencilere ilişkin rol ve sorumluluklarını betimler.
  • 2.6. Okuldaki diğer personelin özel gereksinimli öğrencilere ilişkin rol ve sorumluluklarını betimler.
  • 2.7. Eğitimcilerin özel gereksinimli öğrencilerin ailelerine ilişkin rol ve sorumluluklarını betimler.
  • Özel gereksinimli çocukların eğitimiyle ilgili uluslararası ve ulusal mevzuatı ve getirilerini ve Türkiye’de özel eğitimle ilgili örgütlenme yapısını tartışabilecektir.
  • 3.1. Dünyada özel eğitimle ilgili yasal düzenlemeleri ve özelliklerini betimler.
  • 3.2. Türkiye’de özel eğitimle ilgili yasal düzenlemeleri ve özelliklerini betimler.
  • 3.3. Türkiye’de özel eğitim hizmetleri ve teşkilat yapısıyla ilgili kurumları ve özelliklerini betimler.
  • Zihin yetersizliği olan çocukları ve özelliklerini betimleyebilecektir.
  • 4.1. Zihin yetersizliğini betimler ve sınıflandırılmasıyla ilgili yaklaşımları tartışır.
  • 4.2. Zihin yetersizliğinde tanılama, değerlendirme ve yerleştirme sürecini betimler.
  • 4.3. Zihin yetersizliği olan çocukların özelliklerini betimler.
  • 4.4. Zihin yetersizliği olan çocukların yaygınlık oranlarını betimler.
  • 4.5. Zihin yetersizliğinin nedenlerini ve önleme stratejilerini betimler.
  • 4.6. Zihin yetersizliği olan çocuklar için eğitsel düzenlemeleri ve özelliklerini betimler.
  • Otizm spektrum bozukluğu olan çocukları ve özelliklerini betimleyebilecektir.
  • 5.1. Tanı ölçütlerini dikkate alarak otizm spektrum bozukluğunu tanımlar.
  • 5.2. Otizm spektrum bozukluğu olan çocukların özelliklerini betimler.
  • 5.3. Otizm spektrum bozukluğu olan çocukların yaygınlık oranlarını betimler.
  • 5.4. Otizm spektrum bozukluğunun nedenlerini betimler.
  • 5.5. Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklar için tanılama, değerlendirme ve yerleştirme sürecini betimler.
  • 5.6. Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklar için eğitsel düzenlemeleri ve özelliklerini betimler.
  • İşitme yetersizliği olan çocukları ve özelliklerini betimleyebilecektir.
  • 6.1. İşitme yetersizliğini tanımlar.
  • 6.2. İşitme yetersizliğinin tanılama sürecini ve sınıflandırılmasıyla ilgili yaklaşımları tartışır.
  • 6.3. İşitme yetersizliği olan çocukların özelliklerini ve yetersizliğin çocuklar üzerindeki etkilerini betimler.
  • 6.4. İşitme yetersizliği olan çocukların yaygınlık oranlarını betimler.
  • 6.5. İşitme yetersizliği olan çocukların eğitiminde kullanılan iletişim yöntemlerini ve özelliklerini betimler.
  • 6.6. İşitme yetersizliği olan çocukların eğitiminde kullanılan yardımcı teknolojileri betimler.
  • 6.7. İşitme yetersizliği olan çocuklar için uygun eğitsel düzenlemeleri ve özelliklerini betimler.
  • Görme yetersizliği olan çocukları ve özelliklerini betimleyebilecektir.
  • 7.1. Görme yetersizliğini tanımlar.
  • 7.2. Görme yetersizliğinin tanılama, değerlendirme ve yerleştirme sürecini betimler.
  • 7.3. Görme yetersizliğinin nedenlerini betimler.
  • 7.4. Görme yetersizliği olan çocukların yaygınlık oranlarını betimler.
  • 7.5. Görme yetersizliğinin çocukların gelişimi üzerindeki etkilerini betimler.
  • 7.6. Görme yetersizliği olan çocuklar için uygun eğitsel düzenlemeleri ve özelliklerini betimler.
  • 7.7. Görme yetersizliği olan çocuklar için erişilebilirlik ve destekleyici teknolojileri ve özelliklerini betimler.
  • Öğrenme güçlüğü olan çocukları ve özelliklerini betimleyebilecektir.
  • 8.1. Öğrenme güçlüğünü tanımlar.
  • 8.2. Öğrenme güçlüğünde tanı sürecini betimler.
  • 8.3. Öğrenme güçlüğü olan çocukların özelliklerini betimler.
  • 8.4. Öğrenme güçlüğünün nedenlerini betimler.
  • 8.5. Öğrenme güçlüğü olan çocukların yaygınlık oranlarını betimler.
  • 8.6. Öğrenme güçlüğü olan çocuklar için uygun eğitsel düzenlemeleri ve özelliklerini betimler.
  • Duygu ve davranış bozukluğu olan çocukları ve özelliklerini betimleyebilecektir.
  • 9.1. Duygu ve davranış bozukluğunu tanımlar.
  • 9.2. Duygu ve davranış bozukluğunda tanı sürecini betimler.
  • 9.3. Duygu ve davranış bozukluğu olan çocukların özelliklerini betimler.
  • 9.4. Duygu ve davranış bozukluğu olan çocuklar için eğitim ve sağaltım sürecini betimler.
  • Dil ve konuşma bozukluğu olan çocukları ve özelliklerini betimleyebilecektir.
  • 10.1. Dil ve konuşma bozukluğunu tanımlar.
  • 10.2. Dil ve konuşma bozukluğu olan çocuklar için tanılama sürecini ve kullanılan teknikleri betimler.
  • 10.3. Dil ve konuşma bozukluğu olan çocukların özelliklerini betimler.
  • 10.4. Dil ve konuşma bozukluğu olan çocukların yaygınlık oranlarını betimler.
  • 10.5. Dil ve konuşma bozukluğu olan çocuklar için uygun eğitsel düzenlemeleri ve özelliklerini betimler.
  • Üstün zekalı çocukları ve özelliklerini betimleyebilecektir.
  • 11.1 Üstün zeka tanımlarını ve kuramlarını betimler.
  • 11.2. Üstün zekalı çocuklar için tanılama sürecini betimler.
  • 11.3. Üstün zekalı çocukların özelliklerini betimler.
  • 11.4. Üstün zekalı çocuklara yönelik eğitim stratejilerini ve eğitim programlarının niteliklerini betimler.
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme
Web sitemizdeki çerezleri (cookie) kullanıcı deneyimini artıran teknik özellikleri desteklemek için kullanıyoruz. Detaylı bilgi için tıklayınız.
Google Analytics tarafından yönetilen çerezleri devre dışı bırakabilir veya kabul edebilirsiniz.
Anadolu Üniversitesi
  • ÜNİVERSİTEMİZ
  • Anadolu Hakkında
  • Sayılarla Üniversitemiz
  • İdari Birimler
  • Bölümler
  • Kurullar - Komisyonlar
  • İş Birliği Yapılan Kuruluşlar
  • Bilgi ve Belgeler
  • Mevzuat
  • İletişim Bilgileri
  • AKADEMİK
  • Fakülteler
  • Enstitüler
  • Meslek Yüksekokulları
  • Yüksekokullar
  • AÇIKÖĞRETİM
  • Açıköğretim Duyuruları
  • Açıköğretim Fakültesi
  • Türkiye Programları
  • Yurt Dışı Programları
  • Nasıl Öğrenci Olabilirim?
  • Akademik Takvim
  • Öğrenme Ortamları
  • Sınavlar Hakkında
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • Akademik Takvim
  • Anadolu Bilgi Paketi
  • ARAŞTIRMA
  • Birimler
  • Merkezler
  • Projeler
  • Hakemli Dergiler
  • Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulları
  • Laboratuvar ve Stüdyo Hizmetleri
  • Bilim ve Yaşam
  • KAMPÜSTE YAŞAM
  • Sosyal ve Kültürel Tesisler
  • Kültür Sanat Merkezleri ve Salonları
  • Müze ve Sanat Merkezleri
  • Spor Tesisleri
  • Topluluklar
  • Öğrenci Kulüpleri
  • Kampüste Olanaklar
  • Fotoğraf Galerisi
Android Uygulama iOS Uygulama
© 2025 Anadolu Üniversitesi - Tüm hakları saklıdır.