• ANASAYFA
  • ÜNİVERSİTEMİZ
  • AKADEMİK
  • AÇIKÖĞRETİM
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • ARAŞTIRMA
  • KAMPÜSTE YAŞAM
  • KÜTÜPHANE
  • E-POSTA
  • REHBER
  • ETKİNLİKLER
  • DUYURULAR
  • AKADEMİK TAKVİM
  • ADAY ÖĞRENCİLER
  • PERSONEL
  • MEZUNLAR
  • SATIN ALMA
  • KVKK
  • INTERNATIONAL
  • ADAY ÖĞRENCİLER
  • PERSONEL
  • MEZUNLAR
  • KALİTE
  • STRATEJİK PLANLAR
    • 2024-2028 Dönemi Stratejik Planı
    • 2019-2023 Dönemi Stratejik Planı
    • 2014-2018 Dönemi Stratejik Planı
    • 2009-2013 Dönemi Stratejik Planı
  • KVKK
Menü
  • TR
  • EN
Anadolu Üniversitesi
  • ÜNİVERSİTEMİZ
    Anadolu Üniversitesi
    Rektörlük Önü
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Anadolu Hakkında
    • Yönetim
    • İç Denetim Birim Başkanlığı
    • Genel Sekreterlik
    • İdari Birimler
    • Kurullar - Komisyonlar
    • Kurumsal İletişim
    • Bilgi Edinme
    • Satın Alma
    Anadolu Üniversitesinin temelini, 1958’de kurulan Eskişehir İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi oluşturur. 1982’de Anadolu Üniversitesine dönüşen kurumumuz, kısa zamanda yalnızca ülkemizin değil dünyanın en büyük üniversiteleri arasında da çağdaş, dinamik ve yenilikçi bir üniversite olarak yerini almıştır.
  • AKADEMİK
  • AÇIKÖĞRETİM
    Anadolu Üniversitesi
    Açıköğretim Sistemi
    Hızlı Bağlantılar
    • Anadolum eKampüs
    • İkinci Üniversite
    • AOSDestek
    • Global Kampüs
    • Başvuru Yap
    • Öğrenci Girişi
    • Açıköğretim Sistemi
    • Türkiye Programları
    • Yurtdışı Programları
    • Nasıl Öğrenci Olabilirim
    • Akademik Takvim
    • İletişim Bilgileri
    • AÖF Büro Adresleri
    Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi, 1 milyondan fazla aktif öğrencisi ve yaklaşık 3 buçuk milyon mezununa açık ve uzaktan öğrenme yoluyla yükseköğrenim sağlamanın yanı sıra özel projeler yardımıyla Türkiye’nin eğitim sorunlarının aşılmasında vazgeçilmez bir rol üstlenmektedir. Hızlı harekete geçebilen çok esnek bir yapıya ve güçlü bir organizasyona sahip olan Açıköğretim Sistemi uluslararası düzeyde işbirlikleri için cazibe merkezi haline gelmiştir.
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • ARAŞTIRMA
    Araştırma
    Araştırma
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Birimler
    • Merkezler
    • TÜBİTAK Projeler
    • Hakemli Dergiler
    • Etik Kurulu
    • Bilimsel Araştırma Projeleri
    • ARİNKOM
    Kısa adıyla BAP (Bilimsel Araştırma Projeleri), yüksek öğretim kurumlarındaki bilimsel araştırmaların desteklenmesi amacıyla geliştirilmiş bir uygulamadır. Bu uygulama YÖK'ün 01.01.2002 tarihinden geçerli olmak üzere yürülüğe aldığı Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma Projeleri Hakkında Yönetmelik uyarınca gerçekleştirilmektedir. Üniversitemizin tüm öğretim elemanları BAP Komisyonuna başvurarak bilimsel araştırmaları için kaynak alabilirler.
  • KAMPÜSTE YAŞAM
    Anadolu Üniversitesi
    Kampüste Yaşam
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Sosyal ve Kültürel Tesisler
    • Kültür Sanat Merkezleri ve Salonları
    • Müze ve Sanat Merkezleri
    • Spor Tesisleri
    • Topluluklar
    • Öğrenci Kulüpleri
    • Kampüste Olanaklar
    • Fotoğraf & Video Galerisi
    Anadolu Üniversitesinde, eğitim-öğretim ve bilimsel çalışmaların yanı sıra sosyal ve kültürel etkinliklere de büyük önem verilmektedir. Bu kapsamda, konferans, seminer, panel, kongre, sempozyum gibi bilimsel toplantılar; gösteri, sergi, tiyatro, konser gibi çok sayıda kültürel etkinlik gerçekleştirilmekte; her birimdeki küçük konferans salonlarının yanı sıra Yunusemre Kampusünde hemen Atatürk Kültür ve Sanat Merkezi, Kongre Merkezi ve Sinema Anadolu da sürekli etkinliklere sahne olmaktadır.

ÖĞRETME VE ÖĞRENME STRATEJİLERİ

  • Anasayfa
  • Akademik
  • Fakülteler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı
  • Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı-Doktora
  • Eğitim Programları ve Öğretim Programı-Doktora
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Öğretme ve Öğrenme Stratejileri
  • Tanıtım
Geri Dön

Tanıtım

Ders Adı Ders Kodu Yarıyıl Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Öğretme ve Öğrenme Stratejileri EPÖ614 II.YARIYIL Seçmeli Dersler 3+0 7.5
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Seçmeli Dersler
Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. MERAL GÜVEN
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler yok
Okuma Listesi Aşkar, P. & Akkoyunlu, B. (1993). Kolb öğrenme stili envanteri. Eğitim ve Bilim, 87, 37-47. Biggs, J. (2001). Enhancing learning: a matter of style or approach. R. J. Sternberg & L. F. Zang (Ed.), Perspectives on thinking, learning and cognitive styles (ss. 73-102). Mahwah: Lawrance Erlbaum Associates. Boydak, A. (2001). Öğrenme stilleri. İstanbul: Beyaz Yayınları.Butler, K. A.(1987a). Learning and teaching styles- In theory and practice-. Columbia: The Learner’s Dimension. Butler, K. A.(1987b). Learning styles –Personal exploration and practical applications-. Columbia: The Learner’s Dimension. Coffield, F., Moseley, D., Hall, E. & Ecclestone, K. (2004). “Should we be using learning styles? What research has to say to practice.” The Learning and Skills Research Centre. http://www.lsda.org.uk/files/PDF/1540.pdf web adresinden 14.03.2006 tarihinde edinilmiştir. Cornet, C.E. (1983). What you should know about teaching and learning styles, Phi Delta Kappan.:Fastback 191. (ERIC No: ED228235)Çağıltay, N. E. & Tokdemir, G. (2004) . Mühendislik eğitiminde öğrenme stillerinin rolü. I. Ulusal Mühendislik Kongresi. Eski Foça, İzmir. http://www.eng.boun.edu.tr/engtr/UMK/bildiriler/e1.doc web adresinden 27.03.2006 tarihinde edinilmiştir. Dunn, R & Dunn, K. (1992). Teaching elemantary students through their individual learning styles: Practical approach for grades 3-6. Massachusetts: Allyn And Bacon.Ekici, G. (2002). Gregorc öğrenme stili ölçeği. Eğitim ve Bilim. 27(123), 42- 47. Erden, M. & Akman, Y. (1997). Eğitim psikolojisi. Ankara:ArkadaşYayınları.Felder, R. M. & Brent, R. (2005). Understanding student differences. Journal of Engineering Education, 94 (1), 57 –72. Gagne, R. M. (1988)Principles of instructional design. Chicago: Halt, Rinehart and Winston.Güven, Meral (2007). “Özel okullarda ve ilköğretim okullarında okuyan öğrencilerin kullandıkları öğrenme stratejileri”. VI. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (27 – 28 –29 Nisan 2007) Bildiriler. Ankara: Nobel Yayın –Dağıtım, ss. 485 – 492.Güven, M. (2004). Öğrenme stilleri ile öğrenme stratejileri arasındaki ilişki. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları. Güven, M. & Kürüm, D. (2006). Öğrenme stilleri ve eleştirel düşünme arasındaki ilişkiye genel bir bakış. Sosyal Bilimler Dergisi. 6 (1): 75 -89Jonnassen, H. D. & Grobowski, B. L. (1993). Handbook of individual differences, learning and instruction . USA: Lawrance Erlbaum Associates. Jung, C. G. (1977). Psychological types. New Jersey: Princeton University Press. Kılıç, E. (2002). The effect of the dominant learning style on learning activities prefence and academic achievement. Eğitim Bilimleri ve Uygulama. 1 (1), 2 -15. Kolb, D. , Boyatzis, R. E. & Mainemelis, C. (2001). Experiental learning theory: Previous research and new directions. R. J. Sternberg & L. F. Zang (Ed.), Perspectives on thinking, learning and cognitive styles (ss. 227 -248). Mahwah: Lawrance Erlbaum Associates. Kolb, D. (1984). Experiental learning –Experience as the source of learning and development-. New Jersey: Prentice Hall. Mayer, R. E. (1988). Learnin strategies: An overview, Learning and Study Straregies. Ed: Claire E. Weinstein, E. T. Goetz ve P. E. Alexander. New York: Academic Press. McCarthy, B. (1987). The 4MAT system: Teaching to learning styles with right/left mode techniques. Excel: Inc., Barrington .McCarthy, B. (1990). Using the 4MAT system to bring learning styles to schools, Educational Leadership, 48(2), 31 -37.Özden, Y. (1998). Öğrenme ve öğretme. İkinci basım. Ankara: PEGEM Yayınları. Özer, B. (2002). İlköğretim ve ortaöğretim okullarının eğitim programlarında öğrenme stratejileri. Eğitim Bilimleri ve Uygulama. 1,1:17-32. Özer, B. (1998). Öğrenmeyi öğretme. Ayhan Hakan (Ed.), Eğitim bilimlerinde yenilikler (ss. 146 -164). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi İlköğretim Öğretmenliği Lisans Tamamlama Programı. Riding, R. & Rayner, S. (1998). Cognitive styles and learning strategies-Understanding style differences in learning and behaviour-. London: David Fulton Publishers. Saban, A. (2000). Öğrenme öğretme süreci –Yeni teori ve yaklaşımlar-. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Sternberg, R. (1994). Allowing for styles of thinking. Educational Leadership. 52 (3), 36-41. Torres, R. M. & Cano J. (1995). Learning style: A factor to critical thinking?. Journal of Agricultural Education. 36 (4): 55-62. [On-line] http://ssu.missouri.edu/ssu/AGED/naerm/s-g-3.htm. web adresinden 02.03.2004 tarihinde edinilmiştir.Weinstein, C. E. ve Mayer, R. E. (1986). The teaching of learning strategies. Handbook of Research on Teaching. Ed. M .C.Wittck. New York: Macmillan Company, ss. 315 –327.Woolfolk, A. (1998). Educational psychology. Neeadham Heights, :Allyn and Bacon.
Değerlendirme Bu derste değerlendirme bir ara sınav, bir final ve ödev biçiminde yapılacaktır. Ödevler öğrencilerin araştırma çalışmaları ile ilgili olacaktır.
Staj & Uygulama Bu ders için uygun değildir.
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme
Web sitemizdeki çerezleri (cookie) kullanıcı deneyimini artıran teknik özellikleri desteklemek için kullanıyoruz. Detaylı bilgi için tıklayınız.
Google Analytics tarafından yönetilen çerezleri devre dışı bırakabilir veya kabul edebilirsiniz.
Anadolu Üniversitesi
  • ÜNİVERSİTEMİZ
  • Anadolu Hakkında
  • Sayılarla Üniversitemiz
  • İdari Birimler
  • Bölümler
  • Kurullar - Komisyonlar
  • İş Birliği Yapılan Kuruluşlar
  • Bilgi ve Belgeler
  • Mevzuat
  • İletişim Bilgileri
  • AKADEMİK
  • Açıköğretim Sistemi
  • Fakülteler
  • Enstitüler
  • Meslek Yüksekokulları
  • Yüksekokullar
  • AÇIKÖĞRETİM
  • Açıköğretim Duyuruları
  • Açıköğretim Sistemi
  • Türkiye Programları
  • Yurt Dışı Programları
  • Nasıl Öğrenci Olabilirim?
  • Akademik Takvim
  • Öğrenme Ortamları
  • Sınavlar Hakkında
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • Akademik Takvim
  • Anadolu Bilgi Paketi
  • ARAŞTIRMA
  • Birimler
  • Merkezler
  • Projeler
  • Hakemli Dergiler
  • Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulları
  • Laboratuvar ve Stüdyo Hizmetleri
  • Bilim ve Yaşam
  • KAMPÜSTE YAŞAM
  • Sosyal ve Kültürel Tesisler
  • Kültür Sanat Merkezleri ve Salonları
  • Müze ve Sanat Merkezleri
  • Spor Tesisleri
  • Topluluklar
  • Öğrenci Kulüpleri
  • Kampüste Olanaklar
  • Fotoğraf Galerisi
Android Uygulama iOS Uygulama
© 2025 Anadolu Üniversitesi - Tüm hakları saklıdır.