• ANASAYFA
  • ÜNİVERSİTEMİZ
  • AKADEMİK
  • AÇIKÖĞRETİM
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • ARAŞTIRMA
  • KAMPÜSTE YAŞAM
  • KÜTÜPHANE
  • E-POSTA
  • REHBER
  • ETKİNLİKLER
  • DUYURULAR
  • AKADEMİK TAKVİM
  • ADAY ÖĞRENCİLER
  • PERSONEL
  • MEZUNLAR
  • SATIN ALMA
  • KVKK
  • INTERNATIONAL
  • ADAY ÖĞRENCİLER
  • PERSONEL
  • MEZUNLAR
  • KALİTE
  • STRATEJİK PLANLAR
    • 2024-2028 Dönemi Stratejik Planı
    • 2019-2023 Dönemi Stratejik Planı
    • 2014-2018 Dönemi Stratejik Planı
    • 2009-2013 Dönemi Stratejik Planı
  • KVKK
Menü
  • TR
  • EN
Anadolu Üniversitesi
  • ÜNİVERSİTEMİZ
    Anadolu Üniversitesi
    Rektörlük Önü
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Anadolu Hakkında
    • Yönetim
    • İç Denetim Birim Başkanlığı
    • Genel Sekreterlik
    • İdari Birimler
    • Kurullar - Komisyonlar
    • Kurumsal İletişim
    • Bilgi Edinme
    • Satın Alma
    Anadolu Üniversitesinin temelini, 1958’de kurulan Eskişehir İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi oluşturur. 1982’de Anadolu Üniversitesine dönüşen kurumumuz, kısa zamanda yalnızca ülkemizin değil dünyanın en büyük üniversiteleri arasında da çağdaş, dinamik ve yenilikçi bir üniversite olarak yerini almıştır.
  • AKADEMİK
  • AÇIKÖĞRETİM
    Anadolu Üniversitesi
    Açıköğretim Sistemi
    Hızlı Bağlantılar
    • Anadolum eKampüs
    • İkinci Üniversite
    • AOSDestek
    • Global Kampüs
    • Başvuru Yap
    • Öğrenci Girişi
    • Açıköğretim Sistemi
    • Türkiye Programları
    • Yurtdışı Programları
    • Nasıl Öğrenci Olabilirim
    • Akademik Takvim
    • İletişim Bilgileri
    • AÖF Büro Adresleri
    Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi, 1 milyondan fazla aktif öğrencisi ve yaklaşık 3 buçuk milyon mezununa açık ve uzaktan öğrenme yoluyla yükseköğrenim sağlamanın yanı sıra özel projeler yardımıyla Türkiye’nin eğitim sorunlarının aşılmasında vazgeçilmez bir rol üstlenmektedir. Hızlı harekete geçebilen çok esnek bir yapıya ve güçlü bir organizasyona sahip olan Açıköğretim Sistemi uluslararası düzeyde işbirlikleri için cazibe merkezi haline gelmiştir.
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • ARAŞTIRMA
    Araştırma
    Araştırma
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Birimler
    • Merkezler
    • TÜBİTAK Projeler
    • Hakemli Dergiler
    • Etik Kurulu
    • Bilimsel Araştırma Projeleri
    • ARİNKOM
    Kısa adıyla BAP (Bilimsel Araştırma Projeleri), yüksek öğretim kurumlarındaki bilimsel araştırmaların desteklenmesi amacıyla geliştirilmiş bir uygulamadır. Bu uygulama YÖK'ün 01.01.2002 tarihinden geçerli olmak üzere yürülüğe aldığı Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma Projeleri Hakkında Yönetmelik uyarınca gerçekleştirilmektedir. Üniversitemizin tüm öğretim elemanları BAP Komisyonuna başvurarak bilimsel araştırmaları için kaynak alabilirler.
  • KAMPÜSTE YAŞAM
    Anadolu Üniversitesi
    Kampüste Yaşam
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Sosyal ve Kültürel Tesisler
    • Kültür Sanat Merkezleri ve Salonları
    • Müze ve Sanat Merkezleri
    • Spor Tesisleri
    • Topluluklar
    • Öğrenci Kulüpleri
    • Kampüste Olanaklar
    • Fotoğraf & Video Galerisi
    Anadolu Üniversitesinde, eğitim-öğretim ve bilimsel çalışmaların yanı sıra sosyal ve kültürel etkinliklere de büyük önem verilmektedir. Bu kapsamda, konferans, seminer, panel, kongre, sempozyum gibi bilimsel toplantılar; gösteri, sergi, tiyatro, konser gibi çok sayıda kültürel etkinlik gerçekleştirilmekte; her birimdeki küçük konferans salonlarının yanı sıra Yunusemre Kampusünde hemen Atatürk Kültür ve Sanat Merkezi, Kongre Merkezi ve Sinema Anadolu da sürekli etkinliklere sahne olmaktadır.

EĞİTİM VE EKONOMİK KALKINMA

  • Anasayfa
  • Akademik
  • Fakülteler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı
  • Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı-Doktora
  • Eğitim Yönetimi Programı (Doktora)
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Eğitim ve Ekonomik Kalkınma
  • Öğrenme Çıktıları
Geri Dön

Öğrenme Çıktıları

  • Bu dersin genel amacı; eğitim temel işlevlerinden biri olan ekonomik kalkınma bağlamında eğitim ve ekonomi arasındaki ilişkinin anlaşılmasının sağlanmasında gerekli bilgi, beceri, tutum ve davranışları öğrencilere kazandırmaktır. Bu dersin sonunda öğrenci; 1. Ekonomik büyüme ve kalkınma kavramlarını tanımlayabilecektir.
  • 1.1. Temel ekonomik kavramları tanımlar.
  • 1.2. Ekonomi ile büyüme arasındaki ilişkiyi kurar.
  • 1.3. Ekonominin kalkınmadaki yerini açıklar.
  • Eğitimin ekonomik kalkınma sürecine etkilerini tartışabilecektir. Eğitim ve yetiştirme kavramlarını tanımlar.
  • 2.1. Eğitim ve yetiştirme kavramlarını tanımlar.
  • 2.2. Eğitimin ekonomideki rolünü açıklar.
  • 2.3. Eğitim ile ekonomik kalkınma arasındaki ilişkiyi irdeler.
  • Temel kalkınmışlık göstergelerinin neler olduğunu açıklayabilecektir. Yaşam beklentisi ile kalkınmışlık arasındaki ilişkiyi kurar.
  • 3.1. Eğitim düzeyi ve uzunluğu ile kalkınmışlık arasındaki ilişkiyi kurar.
  • 3.2. Kişibaşına düşen milli gelir ile kalkınmışlık arasındaki ilişkiyi kurar.
  • 3.3. Kadınların üstlendikleri toplumsal roller ile kalkınmışlık arasındaki ilişkiyi kurar.
  • 3.4. Bebek ölüm oranları ile kalkınmışlık arasındaki ilişkiyi kurar.
  • Etkililik ve verimlilik kavramları arasındaki farkı açıklayabilecektir.
  • 4.1. Etkililik kavramını tanımlar.
  • 4.2. Verimlilik kavramını tanımlar.
  • 4.3. Ekonomik ve teknik verimlilik kavramlarını örnekleriyle anlatır.
  • 4.4.Eğitimde etkililik ve verimlilik kavramlarının farklılıklarını ortaya koyar.
  • Beşeri sermaye kavramını açıklayabilecektir.
  • 5.1. Eğitim ve yetiştirme olanaklarına yönelik toplumsal talebi açıklar.
  • 5.2. Eğitim ve yetiştirme olanaklarına yönelik bireysel talebi açıklar.
  • 5.3. Bireysel eğitim talebini etkileyen etmenleri sıralar.
  • Eğitimin insan gücünün etkililiğini arttırmadaki rolünü tartışabilecektir.
  • 6.1. Eğitim ve insan doğası arasındaki ilişkiyi irdeler.
  • 6.2. Eğitimin yatırım özelliğini örnekleriyle açıklar.
  • 6.3. Eğitimin insan verimliliğine etkilerini açıklar.
  • Eğitimin toplumsal sistem boyutundaki dışsallıkları açıklayabilecektir. Toplumsal sistem kavramını tanımlar.
  • 7.1. Toplumsal sistem kavramını tanımlar.
  • 7.2. Toplumsal sistemde eğitimin önemi ve yerini belirler.
  • 7.3. Dışsallık kavramını tanımlar.
  • 7.4. Eğitimin dışsallıklarını örnekleriyle açıklar.
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme
Web sitemizdeki çerezleri (cookie) kullanıcı deneyimini artıran teknik özellikleri desteklemek için kullanıyoruz. Detaylı bilgi için tıklayınız.
Google Analytics tarafından yönetilen çerezleri devre dışı bırakabilir veya kabul edebilirsiniz.
Anadolu Üniversitesi
  • ÜNİVERSİTEMİZ
  • Anadolu Hakkında
  • Sayılarla Üniversitemiz
  • İdari Birimler
  • Bölümler
  • Kurullar - Komisyonlar
  • İş Birliği Yapılan Kuruluşlar
  • Bilgi ve Belgeler
  • Mevzuat
  • İletişim Bilgileri
  • AKADEMİK
  • Açıköğretim Sistemi
  • Fakülteler
  • Enstitüler
  • Meslek Yüksekokulları
  • Yüksekokullar
  • AÇIKÖĞRETİM
  • Açıköğretim Duyuruları
  • Açıköğretim Sistemi
  • Türkiye Programları
  • Yurt Dışı Programları
  • Nasıl Öğrenci Olabilirim?
  • Akademik Takvim
  • Öğrenme Ortamları
  • Sınavlar Hakkında
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • Akademik Takvim
  • Anadolu Bilgi Paketi
  • ARAŞTIRMA
  • Birimler
  • Merkezler
  • Projeler
  • Hakemli Dergiler
  • Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulları
  • Laboratuvar ve Stüdyo Hizmetleri
  • Bilim ve Yaşam
  • KAMPÜSTE YAŞAM
  • Sosyal ve Kültürel Tesisler
  • Kültür Sanat Merkezleri ve Salonları
  • Müze ve Sanat Merkezleri
  • Spor Tesisleri
  • Topluluklar
  • Öğrenci Kulüpleri
  • Kampüste Olanaklar
  • Fotoğraf Galerisi
Android Uygulama iOS Uygulama
© 2025 Anadolu Üniversitesi - Tüm hakları saklıdır.