• ANASAYFA
  • ÜNİVERSİTEMİZ
  • AKADEMİK
  • AÇIKÖĞRETİM
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • ARAŞTIRMA
  • KAMPÜSTE YAŞAM
  • KÜTÜPHANE
  • E-POSTA
  • REHBER
  • ETKİNLİKLER
  • DUYURULAR
  • AKADEMİK TAKVİM
  • ADAY ÖĞRENCİLER
  • PERSONEL
  • MEZUNLAR
  • SATIN ALMA
  • KVKK
  • INTERNATIONAL
  • ADAY ÖĞRENCİLER
  • PERSONEL
  • MEZUNLAR
  • KALİTE
  • STRATEJİK PLANLAR
    • 2024-2028 Dönemi Stratejik Planı
    • 2019-2023 Dönemi Stratejik Planı
    • 2014-2018 Dönemi Stratejik Planı
    • 2009-2013 Dönemi Stratejik Planı
  • KVKK
Menü
  • TR
  • EN
Anadolu Üniversitesi
  • ÜNİVERSİTEMİZ
    Anadolu Üniversitesi
    Rektörlük Önü
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Anadolu Hakkında
    • Yönetim
    • İç Denetim Birim Başkanlığı
    • Genel Sekreterlik
    • İdari Birimler
    • Kurullar - Komisyonlar
    • Kurumsal İletişim
    • Bilgi Edinme
    • Satın Alma
    Anadolu Üniversitesinin temelini, 1958’de kurulan Eskişehir İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi oluşturur. 1982’de Anadolu Üniversitesine dönüşen kurumumuz, kısa zamanda yalnızca ülkemizin değil dünyanın en büyük üniversiteleri arasında da çağdaş, dinamik ve yenilikçi bir üniversite olarak yerini almıştır.
  • AKADEMİK
  • AÇIKÖĞRETİM
    Anadolu Üniversitesi
    Açıköğretim Sistemi
    Hızlı Bağlantılar
    • Anadolum eKampüs
    • İkinci Üniversite
    • AOSDestek
    • Global Kampüs
    • Başvuru Yap
    • Öğrenci Girişi
    • Açıköğretim Sistemi
    • Türkiye Programları
    • Yurtdışı Programları
    • Nasıl Öğrenci Olabilirim
    • Akademik Takvim
    • İletişim Bilgileri
    • AÖF Büro Adresleri
    Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi, 1 milyondan fazla aktif öğrencisi ve yaklaşık 3 buçuk milyon mezununa açık ve uzaktan öğrenme yoluyla yükseköğrenim sağlamanın yanı sıra özel projeler yardımıyla Türkiye’nin eğitim sorunlarının aşılmasında vazgeçilmez bir rol üstlenmektedir. Hızlı harekete geçebilen çok esnek bir yapıya ve güçlü bir organizasyona sahip olan Açıköğretim Sistemi uluslararası düzeyde işbirlikleri için cazibe merkezi haline gelmiştir.
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • ARAŞTIRMA
    Araştırma
    Araştırma
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Birimler
    • Merkezler
    • TÜBİTAK Projeler
    • Hakemli Dergiler
    • Etik Kurulu
    • Bilimsel Araştırma Projeleri
    • ARİNKOM
    Kısa adıyla BAP (Bilimsel Araştırma Projeleri), yüksek öğretim kurumlarındaki bilimsel araştırmaların desteklenmesi amacıyla geliştirilmiş bir uygulamadır. Bu uygulama YÖK'ün 01.01.2002 tarihinden geçerli olmak üzere yürülüğe aldığı Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma Projeleri Hakkında Yönetmelik uyarınca gerçekleştirilmektedir. Üniversitemizin tüm öğretim elemanları BAP Komisyonuna başvurarak bilimsel araştırmaları için kaynak alabilirler.
  • KAMPÜSTE YAŞAM
    Anadolu Üniversitesi
    Kampüste Yaşam
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Sosyal ve Kültürel Tesisler
    • Kültür Sanat Merkezleri ve Salonları
    • Müze ve Sanat Merkezleri
    • Spor Tesisleri
    • Topluluklar
    • Öğrenci Kulüpleri
    • Kampüste Olanaklar
    • Fotoğraf & Video Galerisi
    Anadolu Üniversitesinde, eğitim-öğretim ve bilimsel çalışmaların yanı sıra sosyal ve kültürel etkinliklere de büyük önem verilmektedir. Bu kapsamda, konferans, seminer, panel, kongre, sempozyum gibi bilimsel toplantılar; gösteri, sergi, tiyatro, konser gibi çok sayıda kültürel etkinlik gerçekleştirilmekte; her birimdeki küçük konferans salonlarının yanı sıra Yunusemre Kampusünde hemen Atatürk Kültür ve Sanat Merkezi, Kongre Merkezi ve Sinema Anadolu da sürekli etkinliklere sahne olmaktadır.

TÜRKİYE COĞRAFYASI VE JEOPOLİTİĞİ

  • Anasayfa
  • Akademik
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Temel Eğitim Bölümü
  • Sınıf Öğretmenliği Programı
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Türkiye Coğrafyası ve Jeopolitiği
  • İçerik
Geri Dön

İçerik

Haftalar Konular
1. Haftalar Bu derste derse giriş mahiyetinde dersin işlenişi, ders kaynaklarının yer aldığı github ve Mergen sayfası tanıtılacak ve sınavlar ile ilgili bilgilendirme yapılacaktır. Ayrıca öğrencilere Stata programıyla Türkiye İstatistik Kurumundan elde edecekleri veriler üzerinden Türkiye haritası çizilmesi ile ilgili ödev verilecektir.
2. Haftalar Bu derste öğrencilere ilk olarak coğrafyanın kısa bir tarihi aktarılacak ve ardından yer, mekan, konum arasındaki temel farklar açıklanarak coğrafya ve coğrafyanın alt dalları (fiziki, ekonomik ve beşeri) tanıtılacaktır.
3. Haftalar Bu derste öğrenciler Strateji, Jeopolitik ve Jeostrateji kavramlarıyla tanışacaklar ve Türkiye’nin Jeoplitik güç kaynaklarını öğreneceklerdir. Ardından Türkiye’nin Dünyadaki siyasal ve askeri gruplardaki yeri ve konumu hakkında tarihsel bir perspektiften bilgi sahibi olacaklardır. Bunun ardından Avrupa Konseyi, Avrupa Birliği, NATO, Birleşmiş Milletler gibi belirli güç odakları ve uluslararası kuruluşlar hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
4. Haftalar Bu derste temel fiziki coğrafya kavramları öğrencilere tanıtılacak ve ardından Türkiye’nin jeolojik ve jeomorfolojik özellikleri tanıtılacaktır. Ardından Türkiye’nin iklimi ve iklimi etkileyen unsurlar hakkında bilgiler verilecektir. Son olarak Türkiye’nin toprak yapısı ve bitki örtüsü hakkında bilgilendirme yapılacaktır.
5. Haftalar Bu derste öğrenciler, beşeri coğrafya ve onun alt disiplinlerinden olan nüfus coğrafyası, ekonomik coğrafya gibi branslar arasındaki ilişkileri öğreneceklerdir. Ardından Türkiye’de nüfusun dağılışını etkileyen coğrafi faktörlerle birlikte tarihsel bir perspektiften nüfusun iller ve bölgeler bazında dağılımı incelenecektir. Son olarak Türkiye’de uygulanan nüfus politikalarına değinilecektir.
6. Haftalar Bir önceki haftanın devamı olarak bu derste Türkiye’de nüfus yapısındaki değişim üzerinde durulacaktır. Yaşlanan nüfus, nüfusun piramidi, eğitim durumuna göre nüfus, kaba ölüm ve doğum oranı, okullaşma oranı gibi kavramlar üzerinde durularak Türkiye'de bu kapsamdaki gelişim üzerinde durulacaktır. Bu bölümde ayrıca öğrencilere İBBS-1, İBBS-2 ve İBBS-3 olmak üzere istatistiki bölge birimleri sınıflaması hakkında bilgi verilecektir.
7. Haftalar Sınav öncesi haftada, dersin başından itibaren işlenen konular tekrar edilecek ve sınavda çıkması muhtemel soru türlerine yönelik örnekler paylaşılacaktır.
8. Haftalar Bu derste Türkiye’de iç göç meselesi üzerinde durulacaktır. İç göç ve dış göç ayırımı yapılacak ve göç olgusunun altında yatan etmenler Türkiye özelinde tarihsel bir perspektiften öğrencilere aktarılacaktır.
9. Haftalar Bu derste ilk olarak, ekonomik coğrafya kavramına değinilecek ve ardından Türkiye’nin ekonomik coğrafyası ile ilgili bilgiler verilecektir. Ardından, Türkiye’de 1950’li yılların sonuna kadar en önemli ekonomik faaliyet olan Tarım sektörü üzerinde durulacaktır. Tarımın tarihçesi, Türkiye’nin arazi varlığı ve Türkiye’de tarımsal faaliyetler ile ilgili bilgiler verilecektir.
10. Haftalar Bu derste, İngiltere’de 1800’li yılların ilk yarısında başlayan Sanayi Devrimi konusuna giriş yapılacak ve Sanayi devrimini ortaya çıkaran hususlara değinilecektir. Ardından, Osmanlının son dönemiyle Cumhuriyetin ilanından sonra Türkiye’de sanayileşme çabaları dönemler itibarıyla anlatılacaktır. Bu derste öğrenciler devletçilik, korumacılık, özel sektör öncülüğünde sanayileşme, ithal ikameci ve dışa açık liberal ekonomi politikaları kavramlarını da tanımış olacaktır.
11. Haftalar Bu derste ilk olarak iç ticaret ve dış ticaret kavramları üzerinde durularak Türkiye’de ticaret faaliyetleri hakkında bilgiler verilecektir. Ardından Türkiye’deki turizm bölgeleri, turizm faaliyetleri hakkında bilgiler verilecektir. Son olarak ulaşım çeşitleri ele alınarak Türkiye’de ulaşım faaliyetlerini etkileyen faktörler üzerinde durulacaktır.
12. Haftalar Bu derste Türkiye’de yerleşmelerin tarihçesinden bahsedildikten sonra Türkiye’de yerleşme türleri kır-kent ayırımı, Yoğun kent, orta-yoğun kent ve kır tanımlamaları hakkında bilgi verilecektir. Son olarak Türkiye’de şehirleşme ve gecekondu problemi hakkında bilgi verilecektir.
13. Haftalar Bu derste öğrencilere dönem başında verilen Stata programı ile Türkiye’de Düzey-2 ve Düzey-3 bazında harita çizimine ilişkin ödevlerin çıktıları kontrol edilecek ve öğrencilerden çizdikleri haritaları sunmaları istenecektir.
14. Haftalar Sınav öncesi haftada, dersin başından itibaren işlenen konular tekrar edilecek ve sınavda çıkması muhtemel soru türlerine yönelik örnekler paylaşılacaktır.
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme
Web sitemizdeki çerezleri (cookie) kullanıcı deneyimini artıran teknik özellikleri desteklemek için kullanıyoruz. Detaylı bilgi için tıklayınız.
Google Analytics tarafından yönetilen çerezleri devre dışı bırakabilir veya kabul edebilirsiniz.
Anadolu Üniversitesi
  • ÜNİVERSİTEMİZ
  • Anadolu Hakkında
  • Sayılarla Üniversitemiz
  • İdari Birimler
  • Bölümler
  • Kurullar - Komisyonlar
  • İş Birliği Yapılan Kuruluşlar
  • Bilgi ve Belgeler
  • Mevzuat
  • İletişim Bilgileri
  • AKADEMİK
  • Açıköğretim Sistemi
  • Fakülteler
  • Enstitüler
  • Meslek Yüksekokulları
  • Yüksekokullar
  • AÇIKÖĞRETİM
  • Açıköğretim Duyuruları
  • Açıköğretim Sistemi
  • Türkiye Programları
  • Yurt Dışı Programları
  • Nasıl Öğrenci Olabilirim?
  • Akademik Takvim
  • Öğrenme Ortamları
  • Sınavlar Hakkında
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • Akademik Takvim
  • Anadolu Bilgi Paketi
  • ARAŞTIRMA
  • Birimler
  • Merkezler
  • Projeler
  • Hakemli Dergiler
  • Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulları
  • Laboratuvar ve Stüdyo Hizmetleri
  • Bilim ve Yaşam
  • KAMPÜSTE YAŞAM
  • Sosyal ve Kültürel Tesisler
  • Kültür Sanat Merkezleri ve Salonları
  • Müze ve Sanat Merkezleri
  • Spor Tesisleri
  • Topluluklar
  • Öğrenci Kulüpleri
  • Kampüste Olanaklar
  • Fotoğraf Galerisi
Android Uygulama iOS Uygulama
© 2025 Anadolu Üniversitesi - Tüm hakları saklıdır.