• ANASAYFA
  • ÜNİVERSİTEMİZ
  • AKADEMİK
  • AÇIKÖĞRETİM
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • ARAŞTIRMA
  • KAMPÜSTE YAŞAM
  • KÜTÜPHANE
  • E-POSTA
  • REHBER
  • ETKİNLİKLER
  • DUYURULAR
  • AKADEMİK TAKVİM
  • ADAY ÖĞRENCİLER
  • PERSONEL
  • MEZUNLAR
  • SATIN ALMA
  • KVKK
  • INTERNATIONAL
  • ADAY ÖĞRENCİLER
  • PERSONEL
  • MEZUNLAR
  • KALİTE
  • STRATEJİK PLANLAR
    • 2024-2028 Dönemi Stratejik Planı
    • 2019-2023 Dönemi Stratejik Planı
    • 2014-2018 Dönemi Stratejik Planı
    • 2009-2013 Dönemi Stratejik Planı
  • KVKK
Menü
  • TR
  • EN
Anadolu Üniversitesi
  • ÜNİVERSİTEMİZ
    Anadolu Üniversitesi
    Rektörlük Önü
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Anadolu Hakkında
    • Yönetim
    • İç Denetim Birim Başkanlığı
    • Genel Sekreterlik
    • İdari Birimler
    • Kurullar - Komisyonlar
    • Kurumsal İletişim
    • Bilgi Edinme
    • Satın Alma
    Anadolu Üniversitesinin temelini, 1958’de kurulan Eskişehir İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi oluşturur. 1982’de Anadolu Üniversitesine dönüşen kurumumuz, kısa zamanda yalnızca ülkemizin değil dünyanın en büyük üniversiteleri arasında da çağdaş, dinamik ve yenilikçi bir üniversite olarak yerini almıştır.
  • AKADEMİK
  • AÇIKÖĞRETİM
    Anadolu Üniversitesi
    Açıköğretim Sistemi
    Hızlı Bağlantılar
    • Anadolum eKampüs
    • İkinci Üniversite
    • AOSDestek
    • Global Kampüs
    • Başvuru Yap
    • Öğrenci Girişi
    • Açıköğretim Sistemi
    • Türkiye Programları
    • Yurtdışı Programları
    • Nasıl Öğrenci Olabilirim
    • Akademik Takvim
    • İletişim Bilgileri
    • AÖF Büro Adresleri
    Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi, 1 milyondan fazla aktif öğrencisi ve yaklaşık 3 buçuk milyon mezununa açık ve uzaktan öğrenme yoluyla yükseköğrenim sağlamanın yanı sıra özel projeler yardımıyla Türkiye’nin eğitim sorunlarının aşılmasında vazgeçilmez bir rol üstlenmektedir. Hızlı harekete geçebilen çok esnek bir yapıya ve güçlü bir organizasyona sahip olan Açıköğretim Sistemi uluslararası düzeyde işbirlikleri için cazibe merkezi haline gelmiştir.
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • ARAŞTIRMA
    Araştırma
    Araştırma
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Birimler
    • Merkezler
    • TÜBİTAK Projeler
    • Hakemli Dergiler
    • Etik Kurulu
    • Bilimsel Araştırma Projeleri
    • ARİNKOM
    Kısa adıyla BAP (Bilimsel Araştırma Projeleri), yüksek öğretim kurumlarındaki bilimsel araştırmaların desteklenmesi amacıyla geliştirilmiş bir uygulamadır. Bu uygulama YÖK'ün 01.01.2002 tarihinden geçerli olmak üzere yürülüğe aldığı Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma Projeleri Hakkında Yönetmelik uyarınca gerçekleştirilmektedir. Üniversitemizin tüm öğretim elemanları BAP Komisyonuna başvurarak bilimsel araştırmaları için kaynak alabilirler.
  • KAMPÜSTE YAŞAM
    Anadolu Üniversitesi
    Kampüste Yaşam
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Sosyal ve Kültürel Tesisler
    • Kültür Sanat Merkezleri ve Salonları
    • Müze ve Sanat Merkezleri
    • Spor Tesisleri
    • Topluluklar
    • Öğrenci Kulüpleri
    • Kampüste Olanaklar
    • Fotoğraf & Video Galerisi
    Anadolu Üniversitesinde, eğitim-öğretim ve bilimsel çalışmaların yanı sıra sosyal ve kültürel etkinliklere de büyük önem verilmektedir. Bu kapsamda, konferans, seminer, panel, kongre, sempozyum gibi bilimsel toplantılar; gösteri, sergi, tiyatro, konser gibi çok sayıda kültürel etkinlik gerçekleştirilmekte; her birimdeki küçük konferans salonlarının yanı sıra Yunusemre Kampusünde hemen Atatürk Kültür ve Sanat Merkezi, Kongre Merkezi ve Sinema Anadolu da sürekli etkinliklere sahne olmaktadır.

İŞİTME ENGELLİLERİN EĞİTİMİNDE İLETİŞİM...

  • Anasayfa
  • Akademik
  • Fakülteler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Özel Eğitim Anabilim Dalı
  • Özel Eğitim Anabilim Dalı-Tezli YL
  • İşitme Engelliler Eğitimi Programı (Tezli) (YL)
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • İşitme Engellilerin Eğitiminde İletişim Yaklaşımları
  • Tanıtım
Geri Dön

Tanıtım

Ders Adı Ders Kodu Yarıyıl Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
İşitme Engellilerin Eğitiminde İletişim Yaklaşımları İEÖ514 I.YARIYIL Seçmeli Dersler 3+0 7.5
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Seçmeli Dersler
Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. YILDIZ UZUNER
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler yok
Okuma Listesi yok Yararlanılan ve Başvurulabilecek Kaynaklar:Clark, Morag. “Preparation of Deaf Children for Hearing Society,” Journal of the British Association Teachers of the Deaf. (27): 5, 1978. ss: 146-154.____. 1981. “The Speech Policy of Birkdale School,” Report of Proceedings for Conference for Heads of Schools and Services for Hearing Impaired Children. Manchester: Department of Audiology and Education of the Deaf University of Manchester. September ss: 63.____. 1981. “Attitude or Aptitude,” Australian Teacher of the Deaf. 22 ss: 4-8. ____. 1985. Developing the Spoken Language Skills of Impaired Chidren: 1. Laying the Foundations. M.U.T.V., Manchester: Manchester University. ____. 1986. Developing the Spoken Language Skills of Impaired Chidren: 2. Building on the Foundations. M.U.T.V., Manchester: Manchester University. ____. 1986. Developing the Spoken Language Skills of Impaired Chidren: 3. Sounds All Around. M.U.T.V., Manchester: Manchester University.____. 1986. “Introduction: for Which Population is an Auditory Approach Suitable,” The Volta Review. Vol. 88, No: 5, September ss: 11. ____. 1987. “The Educative Experience: Seeing is Believing,” Media in Education and Development.October. ss: 154-156.____. 1988. İşitme Engelli Çocukların Eğitiminde Yöntemler. Yayınlanmamış Ders Notları, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi. Ewing, I. R. and Ewing, A.W. G. Speech and the Deaf Child. Manchester: Un Press. 1954.Ling, Daniel. Early Oral Intervention: An Introduction to Early Intervention for Hearing-Impaired Children. California: College Hill Press. 1984.Markides, Andreas. The Speech of Hearing-Impaired Children. Manchester: Manchester University. 1983.Nolan, Michael and Tucker, G. Ivan. The Hearing Impaired Child and The Family. Great Britain: Anchor Brendon Ltd. Tiptree, Essex. 1983.Owens, R. E (2012). Language Development: An introduction /8th ed.) Allyn and Bacon. Quigley, Stephen P. and Peter V. Paul. Language and Deafness. London: Croom Helm. 1984. Sanders, A. Derek. Aural Rehabilitation. New Jersey: Prentice-Hall, Inc. 1971.Smith, C. R. “Residual Hearing and Speech Production in Deaf Children,” Journal of Speech and Hearing Research. Vol. 18. 1975. ss: 795-811.Tüfekçioğlu, Umran. Kaynaştırmadaki İşitme Engelli Çocuklar: Eskişehir İlindeki Normal Okullarda Eğitim Gören İşitme Engelli Öğrencilerin Durumu. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları No: 627. Eğitim Fakültesi Yayın No: 24. 1992.____. 1992. “Developing Communication Skills” Kurgu Dergisi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları No: 689. İletişim Bilimleri Fakültesi Yayınları No: 11. ss: 281-287.____. 1997. İşitme Engelli Çocukların Okulöncesi Dönemde Kaynaştırma Ortamında Eğitimleri,” Milli Eğitim Dergisi. Ankara: Milli Eğitim Basımevi. Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları: 3118. Süreli Yayınlar Dizisi: 110. ss: 58-61. ____. 1998. Farklı Eğitim Ortamlarındaki İşitme Engelli Öğrencilerin Konuşma Dillerinin İncelenmesi. Eskişehir: Eğitim Sağlık ve Bilimsel Araştırma Çalışmaları Vakfı Yayınları No: 141.____. 1998. “İÇEM’de Uygulandığı Şekil ile Doğal İşitsel-Sözel Yaklaşım Nedir?,” Eğitim Fakültesi Dergisi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt. 8. Sayı: 1-2. ss: 113-123Tüfekçioğlu, Umran, Behram, Erdiken., Cem, Girgin. ve Ümit, Girgin. Nihai Rapor Genel Değerlendirme, İşitme Engelliler Alt Çalışma Grubu Raporu. Engelliler için Eğitim Modelleri Geliştirme Projesi. Ankara: T.C.Başbakanlık Devlet Planlama Teşkilatı. 1992.Wendy, Lynas. Communication Options in the Education of Deaf Children. London: Whurr Publishers Ltd. 1994.Kaynakça1. Robertson, L. (2000). Literacy learning for children who are deaf or hard of hearing. Washington, D.C. The Alexander Graham Bell Association for the Deaf and Hard of Hearing. 2. Crandell, C., Smaldino, J. & Flexer. C. (2005). Sound Field Application. Second Edition. Canada. Thomson Delmar Learning. 3. Berlin. F.S., & Weyan,T.G. (2003). The brain and sensory plasticity: Language acquisition and hearing. Clifton Park.HY: Thomson Delmar Learning.4. Sloutsky, J., & Napolitano, A. (2003, May-June). Auditory versus visual dominance in preschool children. Child Development, 15-20. 5. Boothroyd, A. (1997). Auditory development of the hearing child. Scandinavian auditory, 26,(46), 9-16. 6. Flexer, C., (1999). Facilitating hearing and listening in young children. San Diego: Singular Publishing Group, Inc. 7. Estabrooks, W., (Eds.). (1998). Cochlear implants for kids. Washington, DC: The Alexander Graham Bell Association for the Deaf. 8. Ling, D. (2002). Speech and hearing impaired children. (2nd ed.) Washington, DC: The Alexander Graham Bell Association for he Deaf. 9. Ross, M., (1992). Fm auditory training characteristics, selection and use. Timonium, MD: York Pres.10. Flexer. C. /1999) Facilitating hearing and listening in young children. San Diego: Singular Publishing Group, Inc. s:14, 16, 12 11. Abberton, E. V., Hazan., & Fourcin., A. (1990). The development of contractiveness in profoundly deaf children speech. Clinical Linguistics and Phonetics, 4(3), 20912. Clark, Morag., (1985). Developing the spoken language skills of impaired children: 1 Laying the foundations. M.U.T.V,. 10. 13. Wood, D., J., (1984). Aspects of the linguistic competence of deaf children. British Journal of Audiology. (18), 27.14. Tucker, B. P., (1998). Cochlear implants: A handbook. McFarland & Company, Inc15.American Speech-Language Hearing Association. (1995). Position statement and guidelines for acoustics in educational settings. Asha, 37(Suppl.14), 15–19.16. Smaldino, J. & Carandell, C. (2000, October) Classroom amplification technology: Theory and Practice. Language, Speech and Hearing Service in Schools, 31, 371-375. 17. www.oticon.com 14/10/100918. Crandell, C.& Smeldino, J.(1995). The important of room acoustics. In R. Tyler & D. Schun (Eds.) Assistive Listening Device. Allyn & Becon: Needham Heights, MA. 19. Hinman, R. T., Leeb, B.S., Avestruz, A. T., Gilmore, R., Paul. D., Peterson, N., (2003). Using talking lights lllumination-based communication Networks to enhance word comprehension by people who are deaf or hard of hearing. American Journal of Audiology, 12, 17–22.20. Berg, F., S., Blair, J., C. & Benson, P., V. (1996, January). Classroom acoustics: The problem, impact and solution. Language, Speech and Hearing Service in Schools, 27, 16-20
Değerlendirme Bir ara sınav25, Take home exam % , Final % 50
Staj & Uygulama Bu ders için uygun değildir.
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme
Web sitemizdeki çerezleri (cookie) kullanıcı deneyimini artıran teknik özellikleri desteklemek için kullanıyoruz. Detaylı bilgi için tıklayınız.
Google Analytics tarafından yönetilen çerezleri devre dışı bırakabilir veya kabul edebilirsiniz.
Anadolu Üniversitesi
  • ÜNİVERSİTEMİZ
  • Anadolu Hakkında
  • Sayılarla Üniversitemiz
  • İdari Birimler
  • Bölümler
  • Kurullar - Komisyonlar
  • İş Birliği Yapılan Kuruluşlar
  • Bilgi ve Belgeler
  • Mevzuat
  • İletişim Bilgileri
  • AKADEMİK
  • Açıköğretim Sistemi
  • Fakülteler
  • Enstitüler
  • Meslek Yüksekokulları
  • Yüksekokullar
  • AÇIKÖĞRETİM
  • Açıköğretim Duyuruları
  • Açıköğretim Sistemi
  • Türkiye Programları
  • Yurt Dışı Programları
  • Nasıl Öğrenci Olabilirim?
  • Akademik Takvim
  • Öğrenme Ortamları
  • Sınavlar Hakkında
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • Akademik Takvim
  • Anadolu Bilgi Paketi
  • ARAŞTIRMA
  • Birimler
  • Merkezler
  • Projeler
  • Hakemli Dergiler
  • Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulları
  • Laboratuvar ve Stüdyo Hizmetleri
  • Bilim ve Yaşam
  • KAMPÜSTE YAŞAM
  • Sosyal ve Kültürel Tesisler
  • Kültür Sanat Merkezleri ve Salonları
  • Müze ve Sanat Merkezleri
  • Spor Tesisleri
  • Topluluklar
  • Öğrenci Kulüpleri
  • Kampüste Olanaklar
  • Fotoğraf Galerisi
Android Uygulama iOS Uygulama
© 2025 Anadolu Üniversitesi - Tüm hakları saklıdır.