• ANASAYFA
  • ÜNİVERSİTEMİZ
  • AKADEMİK
  • AÇIKÖĞRETİM
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • ARAŞTIRMA
  • KAMPÜSTE YAŞAM
  • KÜTÜPHANE
  • E-POSTA
  • REHBER
  • ETKİNLİKLER
  • DUYURULAR
  • AKADEMİK TAKVİM
  • ADAY ÖĞRENCİLER
  • PERSONEL
  • MEZUNLAR
  • SATIN ALMA
  • KVKK
  • INTERNATIONAL
  • ADAY ÖĞRENCİLER
  • PERSONEL
  • MEZUNLAR
  • KALİTE
  • STRATEJİK PLANLAR
    • 2024-2028 Dönemi Stratejik Planı
    • 2019-2023 Dönemi Stratejik Planı
    • 2014-2018 Dönemi Stratejik Planı
    • 2009-2013 Dönemi Stratejik Planı
  • KVKK
Menü
  • TR
  • EN
Anadolu Üniversitesi
  • ÜNİVERSİTEMİZ
    Anadolu Üniversitesi
    Rektörlük Önü
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Anadolu Hakkında
    • Yönetim
    • İç Denetim Birim Başkanlığı
    • Genel Sekreterlik
    • İdari Birimler
    • Kurullar - Komisyonlar
    • Kurumsal İletişim
    • Bilgi Edinme
    • Satın Alma
    Anadolu Üniversitesinin temelini, 1958’de kurulan Eskişehir İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi oluşturur. 1982’de Anadolu Üniversitesine dönüşen kurumumuz, kısa zamanda yalnızca ülkemizin değil dünyanın en büyük üniversiteleri arasında da çağdaş, dinamik ve yenilikçi bir üniversite olarak yerini almıştır.
  • AKADEMİK
  • AÇIKÖĞRETİM
    Anadolu Üniversitesi
    Açıköğretim Sistemi
    Hızlı Bağlantılar
    • Anadolum eKampüs
    • İkinci Üniversite
    • AOSDestek
    • Global Kampüs
    • Başvuru Yap
    • Öğrenci Girişi
    • Açıköğretim Fakültesi
    • Türkiye Programları
    • Yurtdışı Programları
    • Nasıl Öğrenci Olabilirim
    • Akademik Takvim
    • İletişim Bilgileri
    • AÖF Büro Adresleri
    Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi, 1 milyondan fazla aktif öğrencisi ve yaklaşık 3 buçuk milyon mezununa açık ve uzaktan öğrenme yoluyla yükseköğrenim sağlamanın yanı sıra özel projeler yardımıyla Türkiye’nin eğitim sorunlarının aşılmasında vazgeçilmez bir rol üstlenmektedir. Hızlı harekete geçebilen çok esnek bir yapıya ve güçlü bir organizasyona sahip olan Açıköğretim Sistemi uluslararası düzeyde işbirlikleri için cazibe merkezi haline gelmiştir.
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • ARAŞTIRMA
    Araştırma
    Araştırma
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Birimler
    • Merkezler
    • TÜBİTAK Projeler
    • Hakemli Dergiler
    • Etik Kurulu
    • Bilimsel Araştırma Projeleri
    • ARİNKOM
    Kısa adıyla BAP (Bilimsel Araştırma Projeleri), yüksek öğretim kurumlarındaki bilimsel araştırmaların desteklenmesi amacıyla geliştirilmiş bir uygulamadır. Bu uygulama YÖK'ün 01.01.2002 tarihinden geçerli olmak üzere yürülüğe aldığı Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma Projeleri Hakkında Yönetmelik uyarınca gerçekleştirilmektedir. Üniversitemizin tüm öğretim elemanları BAP Komisyonuna başvurarak bilimsel araştırmaları için kaynak alabilirler.
  • KAMPÜSTE YAŞAM
    Anadolu Üniversitesi
    Kampüste Yaşam
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Sosyal ve Kültürel Tesisler
    • Kültür Sanat Merkezleri ve Salonları
    • Müze ve Sanat Merkezleri
    • Spor Tesisleri
    • Topluluklar
    • Öğrenci Kulüpleri
    • Kampüste Olanaklar
    • Fotoğraf & Video Galerisi
    Anadolu Üniversitesinde, eğitim-öğretim ve bilimsel çalışmaların yanı sıra sosyal ve kültürel etkinliklere de büyük önem verilmektedir. Bu kapsamda, konferans, seminer, panel, kongre, sempozyum gibi bilimsel toplantılar; gösteri, sergi, tiyatro, konser gibi çok sayıda kültürel etkinlik gerçekleştirilmekte; her birimdeki küçük konferans salonlarının yanı sıra Yunusemre Kampusünde hemen Atatürk Kültür ve Sanat Merkezi, Kongre Merkezi ve Sinema Anadolu da sürekli etkinliklere sahne olmaktadır.

3 BOYUTLU IŞIK VE RENK

  • Anasayfa
  • Akademik
  • Fakülteler
  • Güzel Sanatlar Fakültesi
  • Çizgi Film ve Animasyon Bölümü
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • 3 Boyutlu Işık ve Renk
  • İçerik
Geri Dön

İçerik

Haftalar Konular
1. Haftalar Ders Konusu: 3D'de ışık, renk ve render kavramları. Maya arayüzüne genel bakış ve Arnold render motorunun temel kullanımı. Uygulama: Basit bir geometrik nesne (küp, küre) oluşturma, Arnold'da temel bir aydınlatma ile render alma.
2. Haftalar 2. Hafta: Kaplama (Texture) ve Shader Temelleri Ders Konusu: Kaplama (texture) nedir? Çeşitli kaplama türleri (color, normal, roughness, vs.). Arnold'da shader'ların (AiStandardSurface) temel parametreleri. Uygulama: Verilen bir nesne üzerine hazır bir kaplama dosyasını (örneğin bir tuğla duvar) uygulayarak farklı shader parametrelerinin etkilerini inceleme.
3. Haftalar 3. Hafta: UV Haritalandırma (UV Mapping) Temelleri Ders Konusu: UV haritalandırmanın önemi. Maya'da UV Editor'e giriş, otomatik UV'ler, planar, cylindrical ve spherical projeksiyonlar. Uygulama: Öğrencilerin kendi seçtikleri basit bir nesneyi (örneğin bir bardak veya şişe) UV haritalandırma tekniklerini kullanarak kaplamaya hazırlamaları.
4. Haftalar 4. Hafta: İleri Seviye UV ve Retopology'ye Giriş Ders Konusu: UV'leri kesme (cut), dikme (sew) ve düzenleme araçları. UV shell'lerini organize etme. Uygulama: Daha karmaşık bir nesnenin (örneğin bir oyuncak araba) UV'lerini doğru bir şekilde açıp düzenleyerek kaplama uygulama.
5. Haftalar 5. Hafta: Nesnelerin Yüzey Dokusunu Anlamak Ders Konusu: Arnold'da farklı yüzey türlerinin (metal, cam, ahşap, plastik) özelliklerini inceleme. Roughness, specularity ve transmissive özellikleri. Uygulama: Verilen bir model için farklı materyal shader'ları (plastik, metal, cam) oluşturup render alma ve farklarını gözlemleme.
6. Haftalar 6. Hafta: Yansıma ve Kırılma (Reflection & Refraction) Ders Konusu: PBR (Physically Based Rendering) mantığı. Yüzeylerin ışığı yansıtma ve kırma prensipleri. Arnold'da yansıma ve kırılma ayarları. Uygulama: Bir su damlası veya kristal nesne modeli üzerinde yansıma ve kırılma özelliklerini ayarlayarak render alma.
7. Haftalar 7. Hafta: Vize Ödevi Ders Konusu: Vize ödevinin açıklanması. Öğrencilerin şimdiye kadar öğrendikleri tüm konuları birleştirerek tamamlamaları gereken bir nesne modeli ödevi. Uygulama: Birlikte bir nesne modeli (örneğin bir kahve makinesi) üzerinde çalışılarak vize ödevi öncesi son hazırlıkların yapılması.
8. Haftalar 8. Hafta: Proje Temelleri ve Konsept Oluşturma Ders Konusu: Vize sonrası proje ödevinin açıklanması. Proje için bir konsept veya hikaye oluşturma. Uygulama: Öğrencilerin proje konularını belirleyip, hikaye taslağı veya konsept görselleri üzerinde çalışmaya başlamalar
9. Haftalar 9. Hafta: Karakter, Araç ve Mekan Aydınlatması Ders Konusu: 3 noktalı aydınlatma (three-point lighting) tekniği. Key light, fill light ve rim light'ın kullanımı. Uygulama: Basit bir karakter modeline 3 noktalı aydınlatma uygulayarak farklı ışık senaryoları deneme.
10. Haftalar 10. Hafta: Gelişmiş Işık Teknikleri Ders Konusu: Işık türleri (Point, Spot, Area, Directional). HDRI (High Dynamic Range Image) kullanımı ve Environment light'ın önemi. Uygulama: Proje modelleri için HDRI kullanarak gerçekçi aydınlatma oluşturma.
11. Haftalar 11. Hafta: Işık ve Renk ile Duygu Aktarımı Ders Konusu: Işığın ve rengin bir sahnenin atmosferini ve duygusunu nasıl etkilediği. Soğuk/sıcak renk paletleri. Uygulama: Proje modellerini kullanarak, farklı renk ve ışık ayarlarıyla (örneğin gündüz vs. gece) duygusal bir etki yaratma.
12. Haftalar 12. Hafta: Render Ayarları ve Optimizasyon Ders Konusu: Arnold'da Sampling ve Ray Depth ayarları. Render süresini optimize etme yöntemleri. Uygulama: Öğrencilerin kendi projelerinin render ayarlarını optimize etmeleri ve hızlı önizleme render'ları almaları.
13. Haftalar 13. Hafta: Render Katmanları (Render Layers/AOV) Ders Konusu: AOV (Arbitrary Output Variables) nedir ve neden kullanılır? Render katmanlarını dışa aktarma ve post-prodüksiyon (After Effects veya Photoshop'ta) için hazırlık. Uygulama: Proje render'ları için AOV'ları kullanarak ayrı katmanlar oluşturma.
14. Haftalar 14. Hafta: Proje Sunum ve Final Hazırlık Ders Konusu: Öğrencilerin projelerini son haline getirmesi ve sunuma hazırlanması. Geri bildirim ve son rötuşlar. Uygulama: Projelerin son render'larını alma ve derse hazır hale getirme.
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme
Web sitemizdeki çerezleri (cookie) kullanıcı deneyimini artıran teknik özellikleri desteklemek için kullanıyoruz. Detaylı bilgi için tıklayınız.
Google Analytics tarafından yönetilen çerezleri devre dışı bırakabilir veya kabul edebilirsiniz.
Anadolu Üniversitesi
  • ÜNİVERSİTEMİZ
  • Anadolu Hakkında
  • Sayılarla Üniversitemiz
  • İdari Birimler
  • Bölümler
  • Kurullar - Komisyonlar
  • İş Birliği Yapılan Kuruluşlar
  • Bilgi ve Belgeler
  • Mevzuat
  • İletişim Bilgileri
  • AKADEMİK
  • Fakülteler
  • Enstitüler
  • Meslek Yüksekokulları
  • Yüksekokullar
  • AÇIKÖĞRETİM
  • Açıköğretim Duyuruları
  • Açıköğretim Fakültesi
  • Türkiye Programları
  • Yurt Dışı Programları
  • Nasıl Öğrenci Olabilirim?
  • Akademik Takvim
  • Öğrenme Ortamları
  • Sınavlar Hakkında
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • Akademik Takvim
  • Anadolu Bilgi Paketi
  • ARAŞTIRMA
  • Birimler
  • Merkezler
  • Projeler
  • Hakemli Dergiler
  • Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulları
  • Laboratuvar ve Stüdyo Hizmetleri
  • Bilim ve Yaşam
  • KAMPÜSTE YAŞAM
  • Sosyal ve Kültürel Tesisler
  • Kültür Sanat Merkezleri ve Salonları
  • Müze ve Sanat Merkezleri
  • Spor Tesisleri
  • Topluluklar
  • Öğrenci Kulüpleri
  • Kampüste Olanaklar
  • Fotoğraf Galerisi
Android Uygulama iOS Uygulama
© 2025 Anadolu Üniversitesi - Tüm hakları saklıdır.