• ANASAYFA
  • ÜNİVERSİTEMİZ
  • AKADEMİK
  • AÇIKÖĞRETİM
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • ARAŞTIRMA
  • KAMPÜSTE YAŞAM
  • KÜTÜPHANE
  • E-POSTA
  • REHBER
  • ETKİNLİKLER
  • DUYURULAR
  • AKADEMİK TAKVİM
  • ADAY ÖĞRENCİLER
  • PERSONEL
  • MEZUNLAR
  • SATIN ALMA
  • KVKK
  • INTERNATIONAL
  • ADAY ÖĞRENCİLER
  • PERSONEL
  • MEZUNLAR
  • KALİTE
  • STRATEJİK PLANLAR
    • 2024-2028 Dönemi Stratejik Planı
    • 2019-2023 Dönemi Stratejik Planı
    • 2014-2018 Dönemi Stratejik Planı
    • 2009-2013 Dönemi Stratejik Planı
  • KVKK
Menü
  • TR
  • EN
Anadolu Üniversitesi
  • ÜNİVERSİTEMİZ
    Anadolu Üniversitesi
    Rektörlük Önü
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Anadolu Hakkında
    • Yönetim
    • İç Denetim Birim Başkanlığı
    • Genel Sekreterlik
    • İdari Birimler
    • Kurullar - Komisyonlar
    • Kurumsal İletişim
    • Bilgi Edinme
    • Satın Alma
    Anadolu Üniversitesinin temelini, 1958’de kurulan Eskişehir İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi oluşturur. 1982’de Anadolu Üniversitesine dönüşen kurumumuz, kısa zamanda yalnızca ülkemizin değil dünyanın en büyük üniversiteleri arasında da çağdaş, dinamik ve yenilikçi bir üniversite olarak yerini almıştır.
  • AKADEMİK
  • AÇIKÖĞRETİM
    Anadolu Üniversitesi
    Açıköğretim Sistemi
    Hızlı Bağlantılar
    • Anadolum eKampüs
    • İkinci Üniversite
    • AOSDestek
    • Global Kampüs
    • Başvuru Yap
    • Öğrenci Girişi
    • Açıköğretim Sistemi
    • Türkiye Programları
    • Yurtdışı Programları
    • Nasıl Öğrenci Olabilirim
    • Akademik Takvim
    • İletişim Bilgileri
    • AÖF Büro Adresleri
    Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi, 1 milyondan fazla aktif öğrencisi ve yaklaşık 3 buçuk milyon mezununa açık ve uzaktan öğrenme yoluyla yükseköğrenim sağlamanın yanı sıra özel projeler yardımıyla Türkiye’nin eğitim sorunlarının aşılmasında vazgeçilmez bir rol üstlenmektedir. Hızlı harekete geçebilen çok esnek bir yapıya ve güçlü bir organizasyona sahip olan Açıköğretim Sistemi uluslararası düzeyde işbirlikleri için cazibe merkezi haline gelmiştir.
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • ARAŞTIRMA
    Araştırma
    Araştırma
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Birimler
    • Merkezler
    • TÜBİTAK Projeler
    • Hakemli Dergiler
    • Etik Kurulu
    • Bilimsel Araştırma Projeleri
    • ARİNKOM
    Kısa adıyla BAP (Bilimsel Araştırma Projeleri), yüksek öğretim kurumlarındaki bilimsel araştırmaların desteklenmesi amacıyla geliştirilmiş bir uygulamadır. Bu uygulama YÖK'ün 01.01.2002 tarihinden geçerli olmak üzere yürülüğe aldığı Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma Projeleri Hakkında Yönetmelik uyarınca gerçekleştirilmektedir. Üniversitemizin tüm öğretim elemanları BAP Komisyonuna başvurarak bilimsel araştırmaları için kaynak alabilirler.
  • KAMPÜSTE YAŞAM
    Anadolu Üniversitesi
    Kampüste Yaşam
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Sosyal ve Kültürel Tesisler
    • Kültür Sanat Merkezleri ve Salonları
    • Müze ve Sanat Merkezleri
    • Spor Tesisleri
    • Topluluklar
    • Öğrenci Kulüpleri
    • Kampüste Olanaklar
    • Fotoğraf & Video Galerisi
    Anadolu Üniversitesinde, eğitim-öğretim ve bilimsel çalışmaların yanı sıra sosyal ve kültürel etkinliklere de büyük önem verilmektedir. Bu kapsamda, konferans, seminer, panel, kongre, sempozyum gibi bilimsel toplantılar; gösteri, sergi, tiyatro, konser gibi çok sayıda kültürel etkinlik gerçekleştirilmekte; her birimdeki küçük konferans salonlarının yanı sıra Yunusemre Kampusünde hemen Atatürk Kültür ve Sanat Merkezi, Kongre Merkezi ve Sinema Anadolu da sürekli etkinliklere sahne olmaktadır.

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I

  • Anasayfa
  • Akademik
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğrt.Prog.
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Öğretmenlik Uygulaması I
  • Öğrenme Çıktıları
Geri Dön

Öğrenme Çıktıları

  • Öğretmenin okuldaki bir gününü gözlemleyebilecektir.
  • Gözlem yaptığı sınıfta, öğretmenin dersi planlanma aşamalarını tanır.
  • Gözlem yaptığı sınıfta, ders sürecinde öğretmenin kullandığı yöntem ve teknikleri açıklar.
  • Gözlem yaptığı sınıfta, sınıf yönetiminde öğretmenin kullandığı yaklaşımları açıklar.
  • Gözlem yaptığı sınıfta, öğrenci çalışmalarını değerlendirmede öğretmenin benimsediği yaklaşımları açıklar.
  • Öğretmenin bir gününü yansıtan gözlem sonuçlarına ilişkin bir rapor hazırlar.
  • Öğrencinin okuldaki bir gününü gözlemleyebilecektir.
  • Gözlem yaptığı sınıfta, gözlemlediği öğrencinin ders sürecindeki davranışlarını betimler.
  • Gözlemlediği öğrencinin teneffüsteki davranışlarını betimler.
  • Gözlem yaptığı sınıfta gözlemlediği öğrencinin davranışlarına ilişkin bir rapor hazırlar.
  • Gözlemlenen öğrenci davranışlarına yönelik bir kontrol listesi oluşturur.
  • Sınıf içerisinde gerçekleştirilen öğretim etkinliklerini inceleyebilecektir.
  • Gözlem yaptığı sınıfta gerçekleştirilen öğretim etkinliklerini tanır.
  • Gözlem yaptığı sınıfta gerçekleştirilen öğretim etkinliklerinde kullanılan materyalleri inceler.
  • Gözlem yaptığı sınıfta gerçekleştirilen öğretim etkinliklerinde kullanılan materyallere ilişkin örnekler verir.
  • Gözlem yaptığı sınıfta gerçekleştirilen öğretim etkinliklerini yansıtan gözlem sonuçlarına ilişkin bir rapor hazırlar.
  • Öğretmen tarafından yapılan yönlendirme ve açıklamaları inceleyebilecektir.
  • Uygulama öğretmenleri tarafından yapılan yönlendirme ve açıklamaları izler.
  • Uygulama öğretmenleri tarafından yapılan yönlendirme ve açıklamaları izleyerek iyi bir yönlendirme ve açıklamaların nasıl olması gerektiğini belirler.
  • Gözlem yaptığı sınıfta uygulama öğretmeni tarafından yapılan yönlendirme ve açıklamaları yansıtan gözlem sonuçlarına ilişkin bir rapor hazırlar.
  • Gözlem yapılan sınıfta sınıf yönetimi kapsamındaki uygulamaları açıklayabilecektir.
  • Öğretmenin sınıf kontrolünü sağlamada kullandığı yöntem ve teknikleri örneklerle açıklar.
  • Öğretmenin sınıf kontrolünü sağlama sürecindeki öğrenci davranışlarını gözlemler.
  • Sınıf yönetiminde gerçekleştirilen etkinlikleri betimler.
  • Sınıf yönetimine ilişkin bir rapor hazırlar.
  • Sınıf içerisinde uygulanabilecek bir ders planı hazırlayabilecektir.
  • Bir derse yönelik ders planı hazırlar.
  • Hazırladığı ders planını sınıfta uygular.
  • Ders planını uygulama aşamasında sınıf öğretmeninden destek alır.
  • Uyguladığı testin sonuçlarını analiz eder.
  • Öğrencilerin hazırladığı çalışmaları değerlendirebilecektir.
  • Gözlem yaptığı sınıftaki öğrencilere verilen ödevleri inceler.
  • Verilen ödevlere ilişkin dönütler verir.
  • Sınıf içerisinde öğretmen tarafından verilen ödevlere ek ödevler hazırlar.
  • Gözlem yaptığı okuldaki okul kuralları ve okul müdürünün görevlerini açıklayabilecektir.
  • Okulun örgüt yapısına ve işleyişine ilişkin olarak okul müdüründen bilgi alır.
  • Okul kurallarına ve okul yöneticilerinin görevlerine ilişkin olarak okul müdürüyle görüşme yapar.
  • Yapılan görüşmelere ilişkin bir rapor hazırlar.
  • Yapılan değerlendirmeleri uygun bir biçimde kaydeder.
  • Okulun içinde yer aldığı toplumla ilişkilerini inceleyebilecektir.
  • Okulun bulunduğu çevrenin sosyo ekonomik durumuna ilişkin bilgi toplar.
  • Okulun, bulunduğu çevreye etkilerine ilişkin olarak okuldaki ilgili personelle görüşme yapar.
  • Elde edilen bilgileri özetlemeye yönelik bir rapor hazırlar.
  • Ders kapsamında yapılan çalışmaları yansıtan bir portfolyo hazırlayabilecektir.
  • Öğretmenin okuldaki bir gününe ilişkin hazırladığı raporu sunar.
  • Öğrencinin okuldaki bir gününe ilişkin hazırladığı raporu sunar.
  • Gözlem yaptığı öğrenci davranışlarına ilişkin kontrol listesini sunar.
  • Değerlendirilen öğrenci çalışmalarından bir örnek sunar.
  • Okul müdürü ve diğer personellerle yapılan görüşmelerin bir örneğini sunar.
  • Sınıf yönetimini betimleyen görsel bir örneği (video, fotoğraf vb.) alınan izinler doğrultusunda sunar.
  • Kendi hazırladığı ve uyguladığı ders planını özetleyici bir biçimde sunar.
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme
Web sitemizdeki çerezleri (cookie) kullanıcı deneyimini artıran teknik özellikleri desteklemek için kullanıyoruz. Detaylı bilgi için tıklayınız.
Google Analytics tarafından yönetilen çerezleri devre dışı bırakabilir veya kabul edebilirsiniz.
Anadolu Üniversitesi
  • ÜNİVERSİTEMİZ
  • Anadolu Hakkında
  • Sayılarla Üniversitemiz
  • İdari Birimler
  • Bölümler
  • Kurullar - Komisyonlar
  • İş Birliği Yapılan Kuruluşlar
  • Bilgi ve Belgeler
  • Mevzuat
  • İletişim Bilgileri
  • AKADEMİK
  • Açıköğretim Sistemi
  • Fakülteler
  • Enstitüler
  • Meslek Yüksekokulları
  • Yüksekokullar
  • AÇIKÖĞRETİM
  • Açıköğretim Duyuruları
  • Açıköğretim Sistemi
  • Türkiye Programları
  • Yurt Dışı Programları
  • Nasıl Öğrenci Olabilirim?
  • Akademik Takvim
  • Öğrenme Ortamları
  • Sınavlar Hakkında
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • Akademik Takvim
  • Anadolu Bilgi Paketi
  • ARAŞTIRMA
  • Birimler
  • Merkezler
  • Projeler
  • Hakemli Dergiler
  • Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulları
  • Laboratuvar ve Stüdyo Hizmetleri
  • Bilim ve Yaşam
  • KAMPÜSTE YAŞAM
  • Sosyal ve Kültürel Tesisler
  • Kültür Sanat Merkezleri ve Salonları
  • Müze ve Sanat Merkezleri
  • Spor Tesisleri
  • Topluluklar
  • Öğrenci Kulüpleri
  • Kampüste Olanaklar
  • Fotoğraf Galerisi
Android Uygulama iOS Uygulama
© 2025 Anadolu Üniversitesi - Tüm hakları saklıdır.