• ANASAYFA
  • ÜNİVERSİTEMİZ
  • AKADEMİK
  • AÇIKÖĞRETİM
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • ARAŞTIRMA
  • KAMPÜSTE YAŞAM
  • KÜTÜPHANE
  • E-POSTA
  • REHBER
  • ETKİNLİKLER
  • DUYURULAR
  • AKADEMİK TAKVİM
  • ADAY ÖĞRENCİLER
  • PERSONEL
  • MEZUNLAR
  • SATIN ALMA
  • KVKK
  • INTERNATIONAL
  • ADAY ÖĞRENCİLER
  • PERSONEL
  • MEZUNLAR
  • KALİTE
  • STRATEJİK PLANLAR
    • 2024-2028 Dönemi Stratejik Planı
    • 2019-2023 Dönemi Stratejik Planı
    • 2014-2018 Dönemi Stratejik Planı
    • 2009-2013 Dönemi Stratejik Planı
  • KVKK
Menü
  • TR
  • EN
Anadolu Üniversitesi
  • ÜNİVERSİTEMİZ
    Anadolu Üniversitesi
    Rektörlük Önü
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Anadolu Hakkında
    • Yönetim
    • İç Denetim Birim Başkanlığı
    • Genel Sekreterlik
    • İdari Birimler
    • Kurullar - Komisyonlar
    • Kurumsal İletişim
    • Bilgi Edinme
    • Satın Alma
    Anadolu Üniversitesinin temelini, 1958’de kurulan Eskişehir İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi oluşturur. 1982’de Anadolu Üniversitesine dönüşen kurumumuz, kısa zamanda yalnızca ülkemizin değil dünyanın en büyük üniversiteleri arasında da çağdaş, dinamik ve yenilikçi bir üniversite olarak yerini almıştır.
  • AKADEMİK
  • AÇIKÖĞRETİM
    Anadolu Üniversitesi
    Açıköğretim Sistemi
    Hızlı Bağlantılar
    • Anadolum eKampüs
    • İkinci Üniversite
    • AOSDestek
    • Global Kampüs
    • Başvuru Yap
    • Öğrenci Girişi
    • Açıköğretim Sistemi
    • Türkiye Programları
    • Yurtdışı Programları
    • Nasıl Öğrenci Olabilirim
    • Akademik Takvim
    • İletişim Bilgileri
    • AÖF Büro Adresleri
    Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi, 1 milyondan fazla aktif öğrencisi ve yaklaşık 3 buçuk milyon mezununa açık ve uzaktan öğrenme yoluyla yükseköğrenim sağlamanın yanı sıra özel projeler yardımıyla Türkiye’nin eğitim sorunlarının aşılmasında vazgeçilmez bir rol üstlenmektedir. Hızlı harekete geçebilen çok esnek bir yapıya ve güçlü bir organizasyona sahip olan Açıköğretim Sistemi uluslararası düzeyde işbirlikleri için cazibe merkezi haline gelmiştir.
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • ARAŞTIRMA
    Araştırma
    Araştırma
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Birimler
    • Merkezler
    • TÜBİTAK Projeler
    • Hakemli Dergiler
    • Etik Kurulu
    • Bilimsel Araştırma Projeleri
    • ARİNKOM
    Kısa adıyla BAP (Bilimsel Araştırma Projeleri), yüksek öğretim kurumlarındaki bilimsel araştırmaların desteklenmesi amacıyla geliştirilmiş bir uygulamadır. Bu uygulama YÖK'ün 01.01.2002 tarihinden geçerli olmak üzere yürülüğe aldığı Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma Projeleri Hakkında Yönetmelik uyarınca gerçekleştirilmektedir. Üniversitemizin tüm öğretim elemanları BAP Komisyonuna başvurarak bilimsel araştırmaları için kaynak alabilirler.
  • KAMPÜSTE YAŞAM
    Anadolu Üniversitesi
    Kampüste Yaşam
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Sosyal ve Kültürel Tesisler
    • Kültür Sanat Merkezleri ve Salonları
    • Müze ve Sanat Merkezleri
    • Spor Tesisleri
    • Topluluklar
    • Öğrenci Kulüpleri
    • Kampüste Olanaklar
    • Fotoğraf & Video Galerisi
    Anadolu Üniversitesinde, eğitim-öğretim ve bilimsel çalışmaların yanı sıra sosyal ve kültürel etkinliklere de büyük önem verilmektedir. Bu kapsamda, konferans, seminer, panel, kongre, sempozyum gibi bilimsel toplantılar; gösteri, sergi, tiyatro, konser gibi çok sayıda kültürel etkinlik gerçekleştirilmekte; her birimdeki küçük konferans salonlarının yanı sıra Yunusemre Kampusünde hemen Atatürk Kültür ve Sanat Merkezi, Kongre Merkezi ve Sinema Anadolu da sürekli etkinliklere sahne olmaktadır.

GELİŞİMSEL YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İŞLEVSEL...

  • Anasayfa
  • Akademik
  • Fakülteler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Özel Eğitim Anabilim Dalı
  • Özel Eğitim Anabilim Dalı-Tezli YL
  • Zihin Engelliler Eğitimi Programı (Tezli) (YL)
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Gelişimsel Yetersizliği Olan Bireylere İşlevsel İletişim Öğretimi
  • Tanıtım
Geri Dön

Tanıtım

Ders Adı Ders Kodu Yarıyıl Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Gelişimsel Yetersizliği Olan Bireylere İşlevsel İletişim Öğretimi ZEÖ544 II.YARIYIL Seçmeli Dersler 3+0 7.5
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Seçmeli Dersler
Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ ESİN PEKTAŞ KARABEKİR
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları Uygulamalı Davranış Analizi ve Problem Davranışlarla Başa Çıkmada İşleve Dayalı Müdahaleleri Derslerini, bu dersin ön koşuludur.
Önerilen Dersler Bu dersi alan/alacak öğrencilerin “Uygulamalı Davranış Analizi ve Problem Davranışlarla Başa Çıkmada İşleve Dayalı Müdahaleleri” derslerini almaları önerilir.
Okuma Listesi Bondy, A., Horton, C., and Frost, L. (2020). Promoting functional communication within the home. Behavior Analysis in Practice, 13(2), 321-328.Carr, G. E., and Durand, V. M. (1985). Reducing behavior problems through functional communication training. Journal of Applied Behavior Analysis, 18(2), 111-126.Chezan, L. C., Wolfe, K., and Drasgow, E. (2018). A meta-analysis of functional communication training effects on problem behavior and alternative communicative responses. Focus on Autism and Other Developmental Disabilities,33(4), 195–205.Falcomata, T. S., and Wacker, D. P. (2013). On the use of strategies for programming generalization during functional communication training: A review of the literature. Journal of Developmental and Physical Disabilities, 25(1), 5-15.Fisher, W., Piazza, C., Cataldo, M., Harrell, R., Jefferson, G., and Conner, R. (1993). Functional communication training with and without extinction and punishment. Journal of Applied Behavior Analysis, 26(1), 23-36.Gerow, S., Hagan-Burke, S., Rispoli, M., Gregori, E., Mason, R., and Ninci, J. (2017). A systematic review of parent-implemented functional communication training for children with ASD. Behavior Modification, 42(3), 335-363.Gerow, S., Rispoli, M., Ninci, J., Gregori, E. V., and Hagan-Burke, S. (2018b). Teaching parents to implement functional communication training for young children with developmental delays. Topics in Early Childhood Special Education, 38(2), 68-81.Greer B. D., Fisher W. W., Saini V., Owen T. M., and Jones J. K. (2016) Functional communication training during reinforcement schedule thinning: An analysis of 25 applications. Journal of Applied Behavior Analysis 49(1), 105–121Gregori, E., Wendt, O., Gerow, S., Peltier, C., Genc-Tosun, D., Lory, C., and Gold, Z. S. (2020). Functional communication training for adults with autism spectrum disorder: A systematic review and quality appraisal. Journal of Behavioral Education, 29(1), 42-63. Griffin, W., and AFIRM Team. (2017). Functional communication training. Chapel Hill, NC: National Professional Development Center on Autism Spectrum Disorder, FPG Child Development Center, University of North Carolina. Retrieved from https://afirm.fpg.unc.edu/functional-communication-training.Harding, J. W., Wacker, D. P., Berg, W. K., Lee, J. F., and Dolezal, D. (2009). Conducting functional communication training in home settings: A case study and recommendations for practitioners. Behavior Analysis in Practice, 2(1), 21–33.Heath, A. K., Ganz, J. B., Parker, R., Burke, M., and Ninci, J. (2015). A meta-analytic review of functional communication training across mode of communication, age, and disability. Review Journal of Autism and Developmental Disorders, 2(2), 155- 166.Hutchison, S. M., Müller, U., and Iarocci, G. (2020). Parent reports of executive function associated with functional communication and conversational skills among school age children with and without autism spectrum disorder. Journal of Autism and Developmental Disorders, 50(6), 2019-2029.Lambert, M. J., Bloom, E. S., and Irvin, J. (2012). Trial-based functional analysis and functional communication training in an early childhood setting. Journal of Applied Behavior Analysis, 45(3), 579-584.Luo, L., Gage, N. A., and Prykanowski, D. A. (2019). Systematic review of functional communication training in early care and education settings. Education and Training in Autism and Developmental Disabilities, 54(4), 358-376.Mancil, G. R., Conroy, M. A., Nakao, T., and Alter, P. J. (2006). Functional communication training in the natural environment: A pilot investigation with a young child with autism spectrum disorder. Education and Treatment of Children, 29(4), 615-633.O’Brien, M. J., Schieltz, K. M., Berg, W. K., McComas, J. J., and Wacker, D. P. (2021). Delivering interventions via telehealth: functional communication training with a child with autism as a case example. Research and Practice for Persons with Severe Disabilities, 46(1), 53-60.Olive, M. L., Lang, R. B., and Davis, T. N. (2008). An analysis of the effects of functional communication and a voice output communication aid for a child with autism spectrum disorder. Research in Autism Spectrum Disorders, 2(2), 223-236.O’Neill, R. E., and Sweetland-Baker, M. (2001). Brief report: An assessment of stimulus generalization and contingency effects in functional communication training with 216 two students with autism. Journal of Autism and Developmental Disorders, 31(2), 235-240Dalmau, Y. C. P., Wacker, D. P., Harding, J. W., Berg, W. K., Schieltz, K. M., Lee, J. F., Breznican P. G., and Kramer, A. R. (2011). A preliminary evaluation of functional communication training effectiveness and language preference when Spanish and English are manipulated. Journal of Behavioral Education, 20(4), 233-251.Radhakrishnan, S., Gerow, S., and Weston, R. (2020). Resurgence of challenging behavior following functional communication training for children with disabilities: A literature review. Journal of Developmental and Physical Disabilities, 32, 213-239. https://link.springer.com/content/pdf/10.1007/s10882- 019-09685-1.pdfRichman, D. M., Wacker, D. P., and Winborn, L. (2001). Response efficiency during functional communication training: Effects of effort on responce allocation. Journal of Applied Behavior Analysis, 34(1), 73-76.
Değerlendirme Ara Sınav ÖdevDönem Sonu Sınavı (Dönem boyunca işlenen tüm konuları içeren klasik sınav)
Staj & Uygulama Öğretim Planının Hazırlanması.
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme
Web sitemizdeki çerezleri (cookie) kullanıcı deneyimini artıran teknik özellikleri desteklemek için kullanıyoruz. Detaylı bilgi için tıklayınız.
Google Analytics tarafından yönetilen çerezleri devre dışı bırakabilir veya kabul edebilirsiniz.
Anadolu Üniversitesi
  • ÜNİVERSİTEMİZ
  • Anadolu Hakkında
  • Sayılarla Üniversitemiz
  • İdari Birimler
  • Bölümler
  • Kurullar - Komisyonlar
  • İş Birliği Yapılan Kuruluşlar
  • Bilgi ve Belgeler
  • Mevzuat
  • İletişim Bilgileri
  • AKADEMİK
  • Açıköğretim Sistemi
  • Fakülteler
  • Enstitüler
  • Meslek Yüksekokulları
  • Yüksekokullar
  • AÇIKÖĞRETİM
  • Açıköğretim Duyuruları
  • Açıköğretim Sistemi
  • Türkiye Programları
  • Yurt Dışı Programları
  • Nasıl Öğrenci Olabilirim?
  • Akademik Takvim
  • Öğrenme Ortamları
  • Sınavlar Hakkında
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • Akademik Takvim
  • Anadolu Bilgi Paketi
  • ARAŞTIRMA
  • Birimler
  • Merkezler
  • Projeler
  • Hakemli Dergiler
  • Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulları
  • Laboratuvar ve Stüdyo Hizmetleri
  • Bilim ve Yaşam
  • KAMPÜSTE YAŞAM
  • Sosyal ve Kültürel Tesisler
  • Kültür Sanat Merkezleri ve Salonları
  • Müze ve Sanat Merkezleri
  • Spor Tesisleri
  • Topluluklar
  • Öğrenci Kulüpleri
  • Kampüste Olanaklar
  • Fotoğraf Galerisi
Android Uygulama iOS Uygulama
© 2025 Anadolu Üniversitesi - Tüm hakları saklıdır.