• ANASAYFA
  • ÜNİVERSİTEMİZ
  • AKADEMİK
  • AÇIKÖĞRETİM
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • ARAŞTIRMA
  • KAMPÜSTE YAŞAM
  • KÜTÜPHANE
  • E-POSTA
  • REHBER
  • ETKİNLİKLER
  • DUYURULAR
  • AKADEMİK TAKVİM
  • ADAY ÖĞRENCİLER
  • PERSONEL
  • MEZUNLAR
  • SATIN ALMA
  • KVKK
  • INTERNATIONAL
  • ADAY ÖĞRENCİLER
  • PERSONEL
  • MEZUNLAR
  • KALİTE
  • STRATEJİK PLANLAR
    • 2024-2028 Dönemi Stratejik Planı
    • 2019-2023 Dönemi Stratejik Planı
    • 2014-2018 Dönemi Stratejik Planı
    • 2009-2013 Dönemi Stratejik Planı
  • KVKK
Menü
  • TR
  • EN
Anadolu Üniversitesi
  • ÜNİVERSİTEMİZ
    Anadolu Üniversitesi
    Rektörlük Önü
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Anadolu Hakkında
    • Yönetim
    • İç Denetim Birim Başkanlığı
    • Genel Sekreterlik
    • İdari Birimler
    • Kurullar - Komisyonlar
    • Kurumsal İletişim
    • Bilgi Edinme
    • Satın Alma
    Anadolu Üniversitesinin temelini, 1958’de kurulan Eskişehir İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi oluşturur. 1982’de Anadolu Üniversitesine dönüşen kurumumuz, kısa zamanda yalnızca ülkemizin değil dünyanın en büyük üniversiteleri arasında da çağdaş, dinamik ve yenilikçi bir üniversite olarak yerini almıştır.
  • AKADEMİK
  • AÇIKÖĞRETİM
    Anadolu Üniversitesi
    Açıköğretim Sistemi
    Hızlı Bağlantılar
    • Anadolum eKampüs
    • İkinci Üniversite
    • AOSDestek
    • Global Kampüs
    • Başvuru Yap
    • Öğrenci Girişi
    • Açıköğretim Sistemi
    • Türkiye Programları
    • Yurtdışı Programları
    • Nasıl Öğrenci Olabilirim
    • Akademik Takvim
    • İletişim Bilgileri
    • AÖF Büro Adresleri
    Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi, 1 milyondan fazla aktif öğrencisi ve yaklaşık 3 buçuk milyon mezununa açık ve uzaktan öğrenme yoluyla yükseköğrenim sağlamanın yanı sıra özel projeler yardımıyla Türkiye’nin eğitim sorunlarının aşılmasında vazgeçilmez bir rol üstlenmektedir. Hızlı harekete geçebilen çok esnek bir yapıya ve güçlü bir organizasyona sahip olan Açıköğretim Sistemi uluslararası düzeyde işbirlikleri için cazibe merkezi haline gelmiştir.
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • ARAŞTIRMA
    Araştırma
    Araştırma
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Birimler
    • Merkezler
    • TÜBİTAK Projeler
    • Hakemli Dergiler
    • Etik Kurulu
    • Bilimsel Araştırma Projeleri
    • ARİNKOM
    Kısa adıyla BAP (Bilimsel Araştırma Projeleri), yüksek öğretim kurumlarındaki bilimsel araştırmaların desteklenmesi amacıyla geliştirilmiş bir uygulamadır. Bu uygulama YÖK'ün 01.01.2002 tarihinden geçerli olmak üzere yürülüğe aldığı Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma Projeleri Hakkında Yönetmelik uyarınca gerçekleştirilmektedir. Üniversitemizin tüm öğretim elemanları BAP Komisyonuna başvurarak bilimsel araştırmaları için kaynak alabilirler.
  • KAMPÜSTE YAŞAM
    Anadolu Üniversitesi
    Kampüste Yaşam
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Sosyal ve Kültürel Tesisler
    • Kültür Sanat Merkezleri ve Salonları
    • Müze ve Sanat Merkezleri
    • Spor Tesisleri
    • Topluluklar
    • Öğrenci Kulüpleri
    • Kampüste Olanaklar
    • Fotoğraf & Video Galerisi
    Anadolu Üniversitesinde, eğitim-öğretim ve bilimsel çalışmaların yanı sıra sosyal ve kültürel etkinliklere de büyük önem verilmektedir. Bu kapsamda, konferans, seminer, panel, kongre, sempozyum gibi bilimsel toplantılar; gösteri, sergi, tiyatro, konser gibi çok sayıda kültürel etkinlik gerçekleştirilmekte; her birimdeki küçük konferans salonlarının yanı sıra Yunusemre Kampusünde hemen Atatürk Kültür ve Sanat Merkezi, Kongre Merkezi ve Sinema Anadolu da sürekli etkinliklere sahne olmaktadır.

GÖRSEL SANATLARDA STEAM UYGULAMALARI

  • Anasayfa
  • Akademik
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü
  • Resim-İş Öğretmenliği Programı
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Görsel Sanatlarda STEAM Uygulamaları
  • Tanıtım
Geri Dön

Tanıtım

Ders Adı Ders Kodu Yarıyıl Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Görsel Sanatlarda STEAM Uygulamaları RSÖ299 III.YARIYIL Mesleki Seçmeli Dersler 2+1 3.0
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Mesleki Seçmeli Dersler
Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. SUZAN DUYGU ERİŞTİ
Dersin Veriliş Biçimi Yüzyüze
Dersin Önkoşulları Yok
Önerilen Dersler Yok
Okuma Listesi Akgündüz, D. (2018). Stem eğitiminin kuramsal çerçevesi ve tarihsel gelişimi. D. Akgündüz (Editör), Okul öncesinden üniversiteye kuram ve uygulamada stem eğitimi içinde (s. 19-47). Ankara: Anı yayıncılık. Akgündüz, D. Ve Ertepınar, H. (2018). Eğitim fakültesinde bütünleşik fen, teknoloji, mühendislik ve matematik (stem) öğretimi uygulamaları. D. Akgündüz (Editör), Okul öncesinden üniversiteye kuram ve uygulamada stem eğitimi içinde (s. 19-47). Ankara: Anı yayıncılık.Akgündüz, D., Aydeniz, M., Çakmakçı, G., Çavaş, B., Çorlu, M. S., Öner, T. Ve Özdemir, S. (2015). Stem eğitimi türkiye raporu \\\\\\\"günün modası mı yoksa gereksinim mi?\\\\\\\", D. Akgündüz ve H. Ertepınar (Editörler). İstanbul: İstanbul Aydın Üniversitesi.Armknecht, M. P. (2015). Case study on the efficacy of an elementary steam laboratory school (Doktora). Lindenwood Üniversitesi, Missouri.Atalay, M. (2019). Meslek liselerinde steam etkinliklerinin matematik dersine yönelik tutum ve başarıya etkisi. (Yükseklisans). Erciyes Üniversitesi, Kayseri.S. Çepni (Editör). (2018). Kuramdan Uygulamaya STEM+A+E Eğitimi içinde (s. 69-90). Ankara: Pegem Yayıncılık.Baker, B. (2012). Arts Education. CQ Researcher, 22(11), 253-276.Banger, G. (2018). Endüstri 4.0 ekstra (2. Baskı). Ankara: Dorlion Yayınları.Batı, K., Çalışkan, İ., ve Yetişir, M. İ. (2017). Fen eğitiminde bilgi işlemsel düşünme ve bütünleştirilmiş alanlar yaklaşımı (steam). Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41(41), 91-103.Bender, N. W. (2018). Stem öğretimi için 20 strateji. Ankara: Nobel Yayın.Bequette, W. J. & Bequette, B. M. (2012). A place for art and design education in the stem conversation. Art Education, 65(2), 40-47.Breiner, J., Harkness, S., Johnson, C., & Koehler, C. (2012). What is stem? A discussion about conceptions of stem in education and partnerships. School Science and Mathematics, 112(1), 3-11.Catchen, Ruth. (2014). Musings from a year of ste[a]m...how ıt looks walking down the path. The STEAM Journal, 1(2), 20.Chen, M. (2001). A potential limitation of embedded-teaching for formal learning. In J. Moore & K. Stenning (Editörler). Proceedings of the Twenty-Third Annual Conference of the Cognitive Science Society. Edinburgh, Scotland: Lawrence Erlbaum Associates, Inc., 194-199.Cooper, Y. (2013). Curricula as bridges: a learner-based ıntegrating arts framework. The International Journal of Arts Education, 11 (1), 165-183.Çorlu, S. ve Çallı, E. (2017). Stem kuram ve uygulamaları. İstanbul: Pusula Yayıncılık.Corlu, M. S., Capraro, R. M., & Capraro, M. M. (2014). Introducing stem education: implications for educating our teachers in the age of innovation. Eğitim ve Bilim, 39(171), 74-85.Demir, A. (2018). Endüstri 4.0\\\\\\\'dan eğitim 4.0\\\\\\\'a değişen eğitim-öğretim paradigmaları. Electronic Turkish Studies, 13(15), 147-171.Ghanbari, S. (2014). Steam: the wave of the future embedded in ideals of the past. The STEAM Journal, 1(2), 27.Helvacı, İ. (2019). Görsel sanatlar eğitiminde steam temelli yaklaşımın etkisi. (Doktora tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.LaMore, R., Root-Bernstein, R., Root-Bernstein, M., Schweitzer, J. H., Lawton, J. L., Roraback, E., ... & Fernandez, L. (2013). Arts and crafts: critical to economic innovation. Economic Development Quarterly, 27(3), 221-229.Maeda, J. (2013). Stem + art = steam. The STEAM Journal, 1(1), 1-3.Meddour, H., Abdo, A. A. M., Majid, A. H. A., Auf, M. A. A. ve Aman, A. M. (2016). Factors affecting career choice among undergraduate students in universitas indonesia. International Journal of Economic Perspectives, 10(4), 630-644.Mercan, Z. (2019). Erken steam geleceğe hazırlık programının çocukların görsel uzamsal akıl yürütme becerilerine etkisi. (Doktora). Gazi Üniversitesi, Ankara.National Research Council. (2016). Art, design and science, engineering and medicine frontier collaborations: ıdeation, translation, realization: seed ıdea group summaries. Washington, DC: The National Academies Press.Öztemel, E . (2018). Eğitimde yeni yönelimlerin değerlendirilmesi ve eğitim 4.0. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 1 (1), 25-30.Piro, J., (2010). Going from stem to steam. Education Week, 29(24), 28-29.Roberts, A. & Cantu, D. (2012). Applying stem instructional strategies to design and technology curriculum. PATT 26 Conference, Technology education in the 21st century. Stockholm, Sweden, 26-30 Haziran 2012, 91-93.Schleicher, A. (2019). PISA 2018 Insights and Interpretations. France: OECD.Sanders, M. (2009). Stem, stem education, stemmania. The Technology Teacher, 68(4), 20-26.Taş, U. E., Arıcı, Ö., Ozarkan, H. B., & Özgürlük, B. (2016). PISA 2015 ulusal raporu. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.Tenaglia, T. (2017). Steam curriculum: arts education as an ıntegral part of ınterdisciplinary learning. Graduate Education Student Scholarship. 11.Ulutan, E. (2018). Dünyada eğitim trendleri ve ülkemizde stem öğrenme etkinlikleri: meb k12 okulları örneği. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.Uştu, H. (2019). İlkokul düzeyinde bütünleşik stem / steam etkinliklerinin uygulanması: sınıf öğretmenleriyle bir eylem araştırması. (Doktora tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi, Konya.Watson, A. D. (2016). Revving up the steam engine. Art Education, 69(4), 8-9.Yakman, G. (2010). What is the point of ste@m?–A brief overview steam: a framework for teaching across the disciplines. STEAM Education, 7.Yakman, G., & Lee, H. (2012). Exploring the exemplary steam education in the us as a practical educational framework for Korea. Journal of the Korean Association for Science Education, 32(6), 1072-1086.Yakman, G. (2013). Steam education program description. August, 15.Yıldırım, A., Özgürlük, B., Parlak, B., Gönen, E. & Polat, M. (2016). TIMSS 2015 ulusal raporu. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.Yıldırım, B. (2018). Teoriden pratiğe stem eğitimi-uygulama kitabı (Genişletilmiş 2. Baskı). Ankara: Nobel Yayın.
Değerlendirme 1 Ara sınav, 1 Final, 1 Ödev. Ara sınav ve final yazılı olarak gerçekleştirilecektir. Ödev, dönem sonu projesi olarak öğretilen bilgiler doğrultusunda öğrencilerin grup olarak hazırlayacağı bir proje olacaktır.
Staj & Uygulama
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme
Web sitemizdeki çerezleri (cookie) kullanıcı deneyimini artıran teknik özellikleri desteklemek için kullanıyoruz. Detaylı bilgi için tıklayınız.
Google Analytics tarafından yönetilen çerezleri devre dışı bırakabilir veya kabul edebilirsiniz.
Anadolu Üniversitesi
  • ÜNİVERSİTEMİZ
  • Anadolu Hakkında
  • Sayılarla Üniversitemiz
  • İdari Birimler
  • Bölümler
  • Kurullar - Komisyonlar
  • İş Birliği Yapılan Kuruluşlar
  • Bilgi ve Belgeler
  • Mevzuat
  • İletişim Bilgileri
  • AKADEMİK
  • Açıköğretim Sistemi
  • Fakülteler
  • Enstitüler
  • Meslek Yüksekokulları
  • Yüksekokullar
  • AÇIKÖĞRETİM
  • Açıköğretim Duyuruları
  • Açıköğretim Sistemi
  • Türkiye Programları
  • Yurt Dışı Programları
  • Nasıl Öğrenci Olabilirim?
  • Akademik Takvim
  • Öğrenme Ortamları
  • Sınavlar Hakkında
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • Akademik Takvim
  • Anadolu Bilgi Paketi
  • ARAŞTIRMA
  • Birimler
  • Merkezler
  • Projeler
  • Hakemli Dergiler
  • Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulları
  • Laboratuvar ve Stüdyo Hizmetleri
  • Bilim ve Yaşam
  • KAMPÜSTE YAŞAM
  • Sosyal ve Kültürel Tesisler
  • Kültür Sanat Merkezleri ve Salonları
  • Müze ve Sanat Merkezleri
  • Spor Tesisleri
  • Topluluklar
  • Öğrenci Kulüpleri
  • Kampüste Olanaklar
  • Fotoğraf Galerisi
Android Uygulama iOS Uygulama
© 2025 Anadolu Üniversitesi - Tüm hakları saklıdır.