• ANASAYFA
  • ÜNİVERSİTEMİZ
  • AKADEMİK
  • AÇIKÖĞRETİM
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • ARAŞTIRMA
  • KAMPÜSTE YAŞAM
  • KÜTÜPHANE
  • E-POSTA
  • REHBER
  • ETKİNLİKLER
  • DUYURULAR
  • AKADEMİK TAKVİM
  • ADAY ÖĞRENCİLER
  • PERSONEL
  • MEZUNLAR
  • SATIN ALMA
  • KVKK
  • INTERNATIONAL
  • ADAY ÖĞRENCİLER
  • PERSONEL
  • MEZUNLAR
  • KALİTE
  • STRATEJİK PLANLAR
    • 2024-2028 Dönemi Stratejik Planı
    • 2019-2023 Dönemi Stratejik Planı
    • 2014-2018 Dönemi Stratejik Planı
    • 2009-2013 Dönemi Stratejik Planı
  • KVKK
Menü
  • TR
  • EN
Anadolu Üniversitesi
  • ÜNİVERSİTEMİZ
    Anadolu Üniversitesi
    Rektörlük Önü
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Anadolu Hakkında
    • Yönetim
    • İç Denetim Birim Başkanlığı
    • Genel Sekreterlik
    • İdari Birimler
    • Kurullar - Komisyonlar
    • Kurumsal İletişim
    • Bilgi Edinme
    • Satın Alma
    Anadolu Üniversitesinin temelini, 1958’de kurulan Eskişehir İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi oluşturur. 1982’de Anadolu Üniversitesine dönüşen kurumumuz, kısa zamanda yalnızca ülkemizin değil dünyanın en büyük üniversiteleri arasında da çağdaş, dinamik ve yenilikçi bir üniversite olarak yerini almıştır.
  • AKADEMİK
  • AÇIKÖĞRETİM
    Anadolu Üniversitesi
    Açıköğretim Sistemi
    Hızlı Bağlantılar
    • Anadolum eKampüs
    • İkinci Üniversite
    • AOSDestek
    • Global Kampüs
    • Başvuru Yap
    • Öğrenci Girişi
    • Açıköğretim Sistemi
    • Türkiye Programları
    • Yurtdışı Programları
    • Nasıl Öğrenci Olabilirim
    • Akademik Takvim
    • İletişim Bilgileri
    • AÖF Büro Adresleri
    Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi, 1 milyondan fazla aktif öğrencisi ve yaklaşık 3 buçuk milyon mezununa açık ve uzaktan öğrenme yoluyla yükseköğrenim sağlamanın yanı sıra özel projeler yardımıyla Türkiye’nin eğitim sorunlarının aşılmasında vazgeçilmez bir rol üstlenmektedir. Hızlı harekete geçebilen çok esnek bir yapıya ve güçlü bir organizasyona sahip olan Açıköğretim Sistemi uluslararası düzeyde işbirlikleri için cazibe merkezi haline gelmiştir.
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • ARAŞTIRMA
    Araştırma
    Araştırma
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Birimler
    • Merkezler
    • TÜBİTAK Projeler
    • Hakemli Dergiler
    • Etik Kurulu
    • Bilimsel Araştırma Projeleri
    • ARİNKOM
    Kısa adıyla BAP (Bilimsel Araştırma Projeleri), yüksek öğretim kurumlarındaki bilimsel araştırmaların desteklenmesi amacıyla geliştirilmiş bir uygulamadır. Bu uygulama YÖK'ün 01.01.2002 tarihinden geçerli olmak üzere yürülüğe aldığı Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma Projeleri Hakkında Yönetmelik uyarınca gerçekleştirilmektedir. Üniversitemizin tüm öğretim elemanları BAP Komisyonuna başvurarak bilimsel araştırmaları için kaynak alabilirler.
  • KAMPÜSTE YAŞAM
    Anadolu Üniversitesi
    Kampüste Yaşam
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Sosyal ve Kültürel Tesisler
    • Kültür Sanat Merkezleri ve Salonları
    • Müze ve Sanat Merkezleri
    • Spor Tesisleri
    • Topluluklar
    • Öğrenci Kulüpleri
    • Kampüste Olanaklar
    • Fotoğraf & Video Galerisi
    Anadolu Üniversitesinde, eğitim-öğretim ve bilimsel çalışmaların yanı sıra sosyal ve kültürel etkinliklere de büyük önem verilmektedir. Bu kapsamda, konferans, seminer, panel, kongre, sempozyum gibi bilimsel toplantılar; gösteri, sergi, tiyatro, konser gibi çok sayıda kültürel etkinlik gerçekleştirilmekte; her birimdeki küçük konferans salonlarının yanı sıra Yunusemre Kampusünde hemen Atatürk Kültür ve Sanat Merkezi, Kongre Merkezi ve Sinema Anadolu da sürekli etkinliklere sahne olmaktadır.

SOCİOLOGY OF MASS COMMUNİCATİON (KİTLE İLETİŞİM...

  • Anasayfa
  • Akademik
  • Fakülteler
  • Edebiyat Fakültesi
  • Sosyoloji Bölümü
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Sociology of Mass Communication (Kitle İletişim Sosyolojisi)
  • Tanıtım
Geri Dön

Tanıtım

Ders Adı Ders Kodu Yarıyıl Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Sociology of Mass Communication (Kitle İletişim Sosyolojisi) SOS416 VIII.YARIYIL Zorunlu Dersler 3+0 4.5
Ders Dili İngilizce
Ders Türü Zorunlu Dersler
Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. EMRE GÖKALP
Dersin Veriliş Biçimi
Dersin Önkoşulları
Önerilen Dersler
Okuma Listesi Williams, Kevin (2003), “Developing the Field. A History of Media Theory-Mass Society and Modernity: Early Media Theory”, içinde Understanding Media Theory, London: Arnold, ss. 23-43.Lazar, Judith (2001). İletişim Bilimi, Çev.: Cengiz Anık, Ankara: Vadi Yayınları, s. 15-35 ve 61-71.Erdoğan, İrfan ve Korkmaz Alemdar (2002). Öteki Kuram. Kitle İletişimine Yaklaşımların Tarihsel ve Eleştirel Bir Değerlendirmesi. Ankara: Erk Yayınları.Inglis, Fred (2005). “Frankfurt Okulu”, Kitle İletişim Kuramları. Der.: Erol Mutlu. Ankara: Ütopya Yayınevi, ss.221-227. Zipes, Jack (2005). “Frankfurt Okulu ve Kültür Eleştirisi”. Kitle İletişim Kuramları. Der.: Erol Mutlu. Ankara: Ütopya Yayınevi, ss.227-233. Kellner, Douglas (2005). “Kültür Endüstrileri”, Kitle İletişim Kuramları. Der.: Erol Mutlu. Ankara: Ütopya Yayınevi, ss.233-240. Adorno, W. Theodor (2005). “Kültür Endüstrisini Yeniden Düşünmek”, Kitle İletişim Kuramları. Der.: Erol Mutlu. Ankara: Ütopya Yayınevi, ss.240-250. Jameson, Fredrick (2005). “Kitle Kültüründe Şeyleşme ve Ütopya”, Kitle İletişim Kuramları. Der.: Erol Mutlu. Ankara: Ütopya Yayınevi, s.250-284. Horkheimer, Max ve Thedor Adorno (1996). “Kültür Sanayi”, Aydınlanmanın Diyalektiği Felsefi Fragmanlar II. Çev.: Oğuz Özügül. İstanbul: Kabalcı Yayınevi, ss.8-62. Kızılçelik, Sezgin (2000). Frankfurt Okulu. Ankara: Anı Yayıncılık, ss. 207-236. Dağtaş, Banu (2003). Reklamı Okumak. Ankara: Ütopya Yayınevi, ss.28-48 ve 49-76. Lull, James (2001). “İdeoloji, Bilinç, Hegemonya”, Medya, İletişim ve Kültür, Çev.: Nazife Güngör, Ankara: Vadi, ss.19-65. Althusser, Louis (1994). İdeoloji ve Devletin İdeolojik Aygıtları, Çev.: Yusuf Alp/ Mahmut Işık, İstanbul: İletişim. Kellner, Douglas (2003). “Ayrımın üstesinden gelmek: Kültürel çalışmalar ve ekonomi-politik”. Birikim Dergisi. Çev.: Hakan Ergül. Sayı: 167/Mart, 2003, ss. 92-107. Garnham, Nicholas (1997). “Ekonomi Politik ve Kültürel Çalışmalar: Birleşme mi Boşanma mı?” Çev.: Sevilay Çelenk. Teori ve Politika. (8/Güz), ss. 87-104. Grossberg, Lawrence (1998). “Kültürel Çalışmalar Ekonomi Politiğe Karşı: Bu Tartışmadan Başka Sıkılan Var mı?” Çev.: Sevilay Çelenk. Teori ve Politika. (9/Kış), ss. 67-85. Oskay, Ünsal (1982). XIX. Yüzyıldan Günümüze Kitle İletişiminin Kültürel İşlevleri. Kuramsal Bir Yaklaşım. Ankara: Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Yayınları, ss. 35- 142. Adaklı, Gülseren (2006). “İletişimin Eleştirel Ekonomi Politiği”, Türkiye’de Medya Endüstrisi- Neoliberalizm Çağında Mülkiyet ve Kontrol İlişkileri. Ankara: Ütopya Yayınevi, ss. 18-46. Boyd-Barret, Oliver (2006). “Ekonomi Politik Yaklaşım”. İçinde Kitle İletişiminin Ekonomi Politiği. (Çev. ve Der.:) Levent Yaylagül. Ankara: Dalbaz Yayıncılık, ss. 1-16. Fung, Anthony Y. H. (2006). “Medya Ekonomisinin Politikası ve Medya Politikasının Ekonomisi”. İçinde Kitle İletişiminin Ekonomi Politiği. (Çev. ve Der.:) Levent Yaylagül. Ankara: Dalbaz Yayıncılık, ss. 31-60. *Golding, Peter ve Graham Murdock (1997). “Kültür, İletişim ve Ekonomi Politik“. Çev.: D. Beybin Kejanlıoğlu. İçinde Medya Kültür Siyaset. (Der.) Süleyman İrvan. Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları, ss. 49-76. Garnham, Nicholas (2006). “Kitle İletişiminin Ekonomi Politiğe Katkısı”. İçinde Kitle İletişiminin Ekonomi Politiği. (Çev. ve Der.:) Levent Yaylagül. Ankara: Dalbaz Yayıncılık, ss. 173-186. Batmaz, Veysel (2006). Medya Popüler Kültürü Gizler, “Popüler Kültür Üzerine Değişik Kuramsal Yaklaşılar”, İstanbul: Karakutu Yayınları, ss. 73-109. Özbek, Meral (1998). “Arabesk Kültür: Bir Modernleşme ve Popüler Kimlik Örneği”, Türkiye’de Modernleşme ve Ulusal Kimlik, Der.: Sibel Bozdoğan ve Reşat Kasaba, İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları, s.168-188. Mutlu, Erol (2001). “Popüler Kültürü Eleştirmek”. Doğu Batı. (15/Mayıs-Haziran-Temmuz), ss. 9-40.Erdoğan, İrfan (2001). “Popüler Kültürde Gasp ve Popülerin Gayri Meşruluğu”. Doğu Batı. (15/Mayıs-Haziran-Temmuz), s. 65-104. Dağtaş, Erdal (2006). Türkiye’de Magazin Basını. Ankara: Ütopya Yayınevi. Ergül, Hakan (2007). “Sınırlar Kaybolurken: Haberde Magazinleşme, Melezleşme ve Infotainment Fenomeni”, içinde Bir Sorun Olarak Gazetecilik. (Der.) Bilal Arık-Mustafa Şeker, Konya: Tablet Yayınevi, ss. 177-213. *Gürkan, Nilgün (2000). “İmparatorluktan Ulus-Devlete Modernliğin İnşasında Gazeteciler”, İletişim, 7, ss. 9-29. *Dağtaş, Banu ve Murat Tazegül (2005). "Modernleşmeyi Okumak: Ülkü Dergisi (1933-1938), Kültür ve İletişim, Sayı: 8/2, Yaz, 2005, ss. 75-101. Adaklı, Gülseren (2006). “İletişimin Eleştirel Ekonomi Politiği”, Türkiye’de Medya Endüstrisi- Neoliberalizm Çağında Mülkiyet ve Kontrol İlişkileri. Ankara: Ütopya Yayınevi, s. 86-110, 137-154 ve 291-314. Kejanlıoğlu, D. Beybin (2004). “Medya Çalışmalarında Kamusal Alan Kavramı”. İçinde Der.: Meral Özbek. Kamusal Alan. İstanbul: Hil Yayınları, ss. 689-713. *Dağtaş, Erdal (2008). “Medya ve Demokrasi Ekseninde Tabandan Yükselen Çığlık: Sivil İtaatsizlik Üzerine Bir Değerlendirme”, içinde Türkiye'de Sivil İtaatsizlik, Toplumsal Hareketler ve Basın, (Der.) Erdal Dağtaş, Ankara: Ütopya Yayınevi, ss. 27-78. *Dağtaş, Erdal ve Banu Dağtaş (2006). “Tüketim Kültürü, Yaşam Tarzları, Boş Zamanlar ve Medya Üzerine Bir Literatür Taraması”. Eğitim Bilim Toplum Dergisi. Cilt: 4, Sayı: 14/Bahar, ss. 4-31. Bali, N. Rıfat (2002). Tarz-ı Hayat’tan Life Style’a. Yeni Seçkinler, Yeni Mekânlar, Yeni Yaşamlar. İstanbul: İletişim Yayınları. Erdoğan, Necmi (2001). “Garibanların Dünyası: Türkiye’de Yoksulların Kültürel Temsilleri Üzerine İlk Notlar”. Toplum ve Bilim. (89/Yaz), ss. 7-21. Pınarcıoğlu, Melih ve Oğuz Işık (2001). “1980 sonrası dönemde kent yoksulları arasında güce dayalı ağ ilişkileri: Sultanbeyli örneği”. Toplum ve Bilim. (89/Yaz), ss. 31-61. Erdoğan, Necmi (2002). “Yok-sanma: Yoksulluk-Mâduniyet ve Fark Yaraları”. İçinde Yoksulluk Hâlleri. (Der.) Necmi Erdoğan. İstanbul: Demokrasi Kitaplığı Yayınları, ss. 33-64. Binark, Mutlu ve Günseli Bayraktutan Sütcü (2007). “Teknogünlüklerdeki Çok(lu) Sessiz Yaşamlar: Yeni Medyanın Sessiz Enstrümanları-Yeni Orta Sınıf Gençlik”, içinde Yeni Medya Çalışmaları. (Der.) Mutlu Binark, Anakara: Dipnot Yayınevi, ss. 147-175. Timisi, Nilüfer (2003). “İnternet Ortamında Toplumsal Katılım” ve “Demokraside Dönüşüm: Elektronik Demokrasi”, Yeni İletişim Teknolojileri ve Demokrasi, Ankara: Dost, s.139-239. Robins, Kevin (1996). İmaj: Görmenin Kültür ve Politikası, Çev.: Nurçay Türkoğlu, İstanbul: Ayrıntı, s. 71-107 ve 141-170. Gökalp, Emre (2005). “Medya ve Spor ya da Spor/Futbol Medyası”, Toplum ve Bilim, 103, ss. 121-138. Bora, Tanıl (2001). “Türkiye’de Futbol ve Milliyetçilik”, Türkiye’de Sivil Toplum ve Milliyetçilik. İstanbul: İletişim Yayınları, ss. 559-585. Dağtaş, Banu (2008). “Türkiye’de Yaygın Televizyonlarda Tektipleşme ve Diziler: Tektipleşmiş Bir Zenginlik Göstergesi Olan Lüks Villaların Düşündürdükleri”, İleti-ş-im, Sayı: 8/Yaz, ss. 161-185.Çelenk, Sevilay (2005). Televizyon, Temsil, Kültür. Ankara: Ütopya Yayınevi, ss. 287-341. Dağtaş, Erdal ve Mehmet Yıldızgörür (2008). “Sembolik Bir Seçkin Olarak Ertuğrul Özkök’ün Düşüncelerindeki Kırılmaların Dönemin Popüler Kültürü Çerçevesinde Değerlendirilmesi”. (içinde) Medya, Popüler Kültür ve İdeoloji. (Der.) Levent Yaylagül ve Nilüfer Korkmaz. Ankara: Dipnot Yayınevi, ss. 213-267.
Değerlendirme
Staj & Uygulama
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme
Web sitemizdeki çerezleri (cookie) kullanıcı deneyimini artıran teknik özellikleri desteklemek için kullanıyoruz. Detaylı bilgi için tıklayınız.
Google Analytics tarafından yönetilen çerezleri devre dışı bırakabilir veya kabul edebilirsiniz.
Anadolu Üniversitesi
  • ÜNİVERSİTEMİZ
  • Anadolu Hakkında
  • Sayılarla Üniversitemiz
  • İdari Birimler
  • Bölümler
  • Kurullar - Komisyonlar
  • İş Birliği Yapılan Kuruluşlar
  • Bilgi ve Belgeler
  • Mevzuat
  • İletişim Bilgileri
  • AKADEMİK
  • Açıköğretim Sistemi
  • Fakülteler
  • Enstitüler
  • Meslek Yüksekokulları
  • Yüksekokullar
  • AÇIKÖĞRETİM
  • Açıköğretim Duyuruları
  • Açıköğretim Sistemi
  • Türkiye Programları
  • Yurt Dışı Programları
  • Nasıl Öğrenci Olabilirim?
  • Akademik Takvim
  • Öğrenme Ortamları
  • Sınavlar Hakkında
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • Akademik Takvim
  • Anadolu Bilgi Paketi
  • ARAŞTIRMA
  • Birimler
  • Merkezler
  • Projeler
  • Hakemli Dergiler
  • Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulları
  • Laboratuvar ve Stüdyo Hizmetleri
  • Bilim ve Yaşam
  • KAMPÜSTE YAŞAM
  • Sosyal ve Kültürel Tesisler
  • Kültür Sanat Merkezleri ve Salonları
  • Müze ve Sanat Merkezleri
  • Spor Tesisleri
  • Topluluklar
  • Öğrenci Kulüpleri
  • Kampüste Olanaklar
  • Fotoğraf Galerisi
Android Uygulama iOS Uygulama
© 2025 Anadolu Üniversitesi - Tüm hakları saklıdır.