• ANASAYFA
  • ÜNİVERSİTEMİZ
  • AKADEMİK
  • AÇIKÖĞRETİM
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • ARAŞTIRMA
  • KAMPÜSTE YAŞAM
  • KÜTÜPHANE
  • E-POSTA
  • REHBER
  • ETKİNLİKLER
  • DUYURULAR
  • AKADEMİK TAKVİM
  • ADAY ÖĞRENCİLER
  • PERSONEL
  • MEZUNLAR
  • SATIN ALMA
  • KVKK
  • INTERNATIONAL
  • ADAY ÖĞRENCİLER
  • PERSONEL
  • MEZUNLAR
  • KALİTE
  • STRATEJİK PLANLAR
    • 2024-2028 Dönemi Stratejik Planı
    • 2019-2023 Dönemi Stratejik Planı
    • 2014-2018 Dönemi Stratejik Planı
    • 2009-2013 Dönemi Stratejik Planı
  • KVKK
Menü
  • TR
  • EN
Anadolu Üniversitesi
  • ÜNİVERSİTEMİZ
    Anadolu Üniversitesi
    Rektörlük Önü
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Anadolu Hakkında
    • Yönetim
    • İç Denetim Birim Başkanlığı
    • Genel Sekreterlik
    • İdari Birimler
    • Kurullar - Komisyonlar
    • Kurumsal İletişim
    • Bilgi Edinme
    • Satın Alma
    Anadolu Üniversitesinin temelini, 1958’de kurulan Eskişehir İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi oluşturur. 1982’de Anadolu Üniversitesine dönüşen kurumumuz, kısa zamanda yalnızca ülkemizin değil dünyanın en büyük üniversiteleri arasında da çağdaş, dinamik ve yenilikçi bir üniversite olarak yerini almıştır.
  • AKADEMİK
  • AÇIKÖĞRETİM
    Anadolu Üniversitesi
    Açıköğretim Sistemi
    Hızlı Bağlantılar
    • Anadolum eKampüs
    • İkinci Üniversite
    • AOSDestek
    • Global Kampüs
    • Başvuru Yap
    • Öğrenci Girişi
    • Açıköğretim Sistemi
    • Türkiye Programları
    • Yurtdışı Programları
    • Nasıl Öğrenci Olabilirim
    • Akademik Takvim
    • İletişim Bilgileri
    • AÖF Büro Adresleri
    Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi, 1 milyondan fazla aktif öğrencisi ve yaklaşık 3 buçuk milyon mezununa açık ve uzaktan öğrenme yoluyla yükseköğrenim sağlamanın yanı sıra özel projeler yardımıyla Türkiye’nin eğitim sorunlarının aşılmasında vazgeçilmez bir rol üstlenmektedir. Hızlı harekete geçebilen çok esnek bir yapıya ve güçlü bir organizasyona sahip olan Açıköğretim Sistemi uluslararası düzeyde işbirlikleri için cazibe merkezi haline gelmiştir.
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • ARAŞTIRMA
    Araştırma
    Araştırma
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Birimler
    • Merkezler
    • TÜBİTAK Projeler
    • Hakemli Dergiler
    • Etik Kurulu
    • Bilimsel Araştırma Projeleri
    • ARİNKOM
    Kısa adıyla BAP (Bilimsel Araştırma Projeleri), yüksek öğretim kurumlarındaki bilimsel araştırmaların desteklenmesi amacıyla geliştirilmiş bir uygulamadır. Bu uygulama YÖK'ün 01.01.2002 tarihinden geçerli olmak üzere yürülüğe aldığı Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma Projeleri Hakkında Yönetmelik uyarınca gerçekleştirilmektedir. Üniversitemizin tüm öğretim elemanları BAP Komisyonuna başvurarak bilimsel araştırmaları için kaynak alabilirler.
  • KAMPÜSTE YAŞAM
    Anadolu Üniversitesi
    Kampüste Yaşam
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Sosyal ve Kültürel Tesisler
    • Kültür Sanat Merkezleri ve Salonları
    • Müze ve Sanat Merkezleri
    • Spor Tesisleri
    • Topluluklar
    • Öğrenci Kulüpleri
    • Kampüste Olanaklar
    • Fotoğraf & Video Galerisi
    Anadolu Üniversitesinde, eğitim-öğretim ve bilimsel çalışmaların yanı sıra sosyal ve kültürel etkinliklere de büyük önem verilmektedir. Bu kapsamda, konferans, seminer, panel, kongre, sempozyum gibi bilimsel toplantılar; gösteri, sergi, tiyatro, konser gibi çok sayıda kültürel etkinlik gerçekleştirilmekte; her birimdeki küçük konferans salonlarının yanı sıra Yunusemre Kampusünde hemen Atatürk Kültür ve Sanat Merkezi, Kongre Merkezi ve Sinema Anadolu da sürekli etkinliklere sahne olmaktadır.

OKUL DENEYİMİ

  • Anasayfa
  • Akademik
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü
  • Resim-İş Öğretmenliği Programı
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Okul Deneyimi
  • Öğrenme Çıktıları
Geri Dön

Öğrenme Çıktıları

  • Öğretmenin okuldaki bir gününü gözleyebilecektir.
  • Öğretmenin okuldaki bir gününde sınıf içinde ve sınıf dışında yaptığı işleri listeler.
  • Öğretmenin okulda geçen bir günlük çalışmaları hakkındaki düşüncelerini not eder.
  • Öğretmenin okuldaki bir gününü arkadaşlarıyla paylaşır.
  • Gözlem yaptığı sınıfta, öğrenci çalışmalarını değerlendirmede öğretmenin benimsediği yaklaşımları açıklar.
  • Öğretmenin bir gününü yansıtan gözlem sonuçlarına ilişkin bir rapor hazırlar.
  • Öğrencinin okuldaki bir günlük çalışmalarını gözlemleyebilecektir.
  • Öğrencinin okulda bir günde sınıf içinde yaptığı etkinlikleri listeler.
  • Öğrencinin izlenen günle ilgili düşüncelerini sorar.
  • Dersi planlarken öğrenci ile ilgili gözlemlerinden yararlanır.
  • Gözlemlenen öğrenci davranışlarına yönelik bir kontrol listesi oluşturur.
  • Belirlenen bir ders için öğretmenin kullandığı öğretim etkinliklerini gözlemleyebilecektir.
  • Öğretmenin kullandığı öğretme-öğrenme etkinliklerini listeler.
  • Öğretmenin kullandığı araç-gereçleri listeler.
  • Derste her bir etkinlik türü için ne kadar zaman harcandığını belirler.
  • Gözlemlerini öğretmeni ile gözden geçirir.
  • Öğretme-öğrenme etkinlikleri ile ilgili gözlemlerini arkadaşlarıyla paylaşır.
  • Yaptığı gözlemler sonucunda öğretim etkinliklerinin etkililiğine ilişkin sonuç çıkarır.
  • Öğretmenin öğretim etkinlikleri sırasında kullandığı yönerge ve açıklamaları gözleyebilecektir.
  • Öğretmenin derse girişte, dersin işlenişinde ve sonuçlandırılmasında neler yaptığını gözler.
  • Gözlediği her ders için bir gözlem formu doldurur.
  • Gözlem sonuçlarını öğretmeniyle birlikte gözden geçirir.
  • Açık ve anlaşılır bir yönerge ve açıklamada bulunması gereken başlıca özellikleri belirler.
  • Dersin yönetimi ve sınıfın kontrolüne ilişkin uygulamalar yapabilecektir.
  • Gözlem yaptığı sınıfta öğretmenin sınıf yönetiminde kullandığı yaklaşımları inceler.
  • Sınıf yönetimini etkin bir biçimde sağlar.
  • Öğretme-öğrenme sürecinin işletilmesine ilişkin önlemler alır.
  • Sınıf yönetimine ilişkin bir rapor hazırlar.
  • Alanına uygun bir ders planı hazırlayabilecektir.
  • Bir ders planında bulunması gereken özellikleri tanır.
  • Derse uygun etkinlikleri, ders planı olarak raporlaştırır.
  • Alanıyla ilgili hazırladığı ders planını uygular.
  • Öğretme-öğrenme sürecinde değerlendirme boyutunu inceleyebilecektir.
  • Gözlem yaptığı sınıfta, öğretmenin kullandığı değerlendirme yöntem ve tekniklerini inceler.
  • Öğrencilerin yazılı çalışmalarına not verilmesinin önemini açıklar.
  • Öğrencilerin yazılı notlarına ilişkin geri bildirimin önemini açıklar.
  • Yapılan değerlendirmeleri uygun bir biçimde kaydeder.
  • Okul müdürünün görevlerini ve okul kurallarını açıklayabilecektir.
  • Okul müdürüyle yapacağı görüşmeye yönelik sorular hazırlar.
  • Okul müdüründen okul kurallarına ilişkin bilgi alır.
  • Okul müdürüyle yaptığı görüşmeden okul kurallarına ilişkin sonuçlar çıkarır.
  • Okulun içinde bulunduğu ortamı tanıyabilecektir.
  • Okulun içinde bulunduğu ve hizmet sunduğu semti fiziksel, sosyal ve kültürel yönleriyle tanır.
  • Okulun hangi kişi ve kurumlarla ilişki içinde olduğunu belirler.
  • Okulun çevresinde eğitim amaçlarına dönük olarak yararlanılabilecek ortamları belirler.
  • Ders kapsamında yapılan çalışmaları yansıtan bir portfolyo hazırlayabilecektir.
  • Öğretmenin okuldaki bir gününe ilişkin hazırladığı raporu sunar.
  • Öğrencinin okuldaki bir gününe ilişkin hazırladığı raporu sunar.
  • Gözlem yaptığı öğrenci davranışlarına ilişkin kontrol listesini sunar.
  • Değerlendirilen öğrenci çalışmalarından bir örnek sunar.
  • Okul müdürü ve diğer personellerle yapılan görüşmelerin bir örneğini sunar.
  • Sınıf yönetimini betimleyen görsel bir örneği (video, fotoğraf vb.) alınan izinler doğrultusunda sunar.
  • Kendi hazırladığı ve uyguladığı ders planını özetleyici bir biçimde sunar.
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme
Web sitemizdeki çerezleri (cookie) kullanıcı deneyimini artıran teknik özellikleri desteklemek için kullanıyoruz. Detaylı bilgi için tıklayınız.
Google Analytics tarafından yönetilen çerezleri devre dışı bırakabilir veya kabul edebilirsiniz.
Anadolu Üniversitesi
  • ÜNİVERSİTEMİZ
  • Anadolu Hakkında
  • Sayılarla Üniversitemiz
  • İdari Birimler
  • Bölümler
  • Kurullar - Komisyonlar
  • İş Birliği Yapılan Kuruluşlar
  • Bilgi ve Belgeler
  • Mevzuat
  • İletişim Bilgileri
  • AKADEMİK
  • Açıköğretim Sistemi
  • Fakülteler
  • Enstitüler
  • Meslek Yüksekokulları
  • Yüksekokullar
  • AÇIKÖĞRETİM
  • Açıköğretim Duyuruları
  • Açıköğretim Sistemi
  • Türkiye Programları
  • Yurt Dışı Programları
  • Nasıl Öğrenci Olabilirim?
  • Akademik Takvim
  • Öğrenme Ortamları
  • Sınavlar Hakkında
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • Akademik Takvim
  • Anadolu Bilgi Paketi
  • ARAŞTIRMA
  • Birimler
  • Merkezler
  • Projeler
  • Hakemli Dergiler
  • Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulları
  • Laboratuvar ve Stüdyo Hizmetleri
  • Bilim ve Yaşam
  • KAMPÜSTE YAŞAM
  • Sosyal ve Kültürel Tesisler
  • Kültür Sanat Merkezleri ve Salonları
  • Müze ve Sanat Merkezleri
  • Spor Tesisleri
  • Topluluklar
  • Öğrenci Kulüpleri
  • Kampüste Olanaklar
  • Fotoğraf Galerisi
Android Uygulama iOS Uygulama
© 2025 Anadolu Üniversitesi - Tüm hakları saklıdır.