• ANASAYFA
  • ÜNİVERSİTEMİZ
  • AKADEMİK
  • AÇIKÖĞRETİM
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • ARAŞTIRMA
  • KAMPÜSTE YAŞAM
  • KÜTÜPHANE
  • E-POSTA
  • REHBER
  • ETKİNLİKLER
  • DUYURULAR
  • AKADEMİK TAKVİM
  • ADAY ÖĞRENCİLER
  • PERSONEL
  • MEZUNLAR
  • SATIN ALMA
  • KVKK
  • INTERNATIONAL
  • ADAY ÖĞRENCİLER
  • PERSONEL
  • MEZUNLAR
  • KALİTE
  • STRATEJİK PLANLAR
    • 2024-2028 Dönemi Stratejik Planı
    • 2019-2023 Dönemi Stratejik Planı
    • 2014-2018 Dönemi Stratejik Planı
    • 2009-2013 Dönemi Stratejik Planı
  • KVKK
Menü
  • TR
  • EN
Anadolu Üniversitesi
  • ÜNİVERSİTEMİZ
    Anadolu Üniversitesi
    Rektörlük Önü
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Anadolu Hakkında
    • Yönetim
    • İç Denetim Birim Başkanlığı
    • Genel Sekreterlik
    • İdari Birimler
    • Kurullar - Komisyonlar
    • Kurumsal İletişim
    • Bilgi Edinme
    • Satın Alma
    Anadolu Üniversitesinin temelini, 1958’de kurulan Eskişehir İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi oluşturur. 1982’de Anadolu Üniversitesine dönüşen kurumumuz, kısa zamanda yalnızca ülkemizin değil dünyanın en büyük üniversiteleri arasında da çağdaş, dinamik ve yenilikçi bir üniversite olarak yerini almıştır.
  • AKADEMİK
  • AÇIKÖĞRETİM
    Anadolu Üniversitesi
    Açıköğretim Sistemi
    Hızlı Bağlantılar
    • Anadolum eKampüs
    • İkinci Üniversite
    • AOSDestek
    • Global Kampüs
    • Başvuru Yap
    • Öğrenci Girişi
    • Açıköğretim Sistemi
    • Türkiye Programları
    • Yurtdışı Programları
    • Nasıl Öğrenci Olabilirim
    • Akademik Takvim
    • İletişim Bilgileri
    • AÖF Büro Adresleri
    Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi, 1 milyondan fazla aktif öğrencisi ve yaklaşık 3 buçuk milyon mezununa açık ve uzaktan öğrenme yoluyla yükseköğrenim sağlamanın yanı sıra özel projeler yardımıyla Türkiye’nin eğitim sorunlarının aşılmasında vazgeçilmez bir rol üstlenmektedir. Hızlı harekete geçebilen çok esnek bir yapıya ve güçlü bir organizasyona sahip olan Açıköğretim Sistemi uluslararası düzeyde işbirlikleri için cazibe merkezi haline gelmiştir.
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • ARAŞTIRMA
    Araştırma
    Araştırma
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Birimler
    • Merkezler
    • TÜBİTAK Projeler
    • Hakemli Dergiler
    • Etik Kurulu
    • Bilimsel Araştırma Projeleri
    • ARİNKOM
    Kısa adıyla BAP (Bilimsel Araştırma Projeleri), yüksek öğretim kurumlarındaki bilimsel araştırmaların desteklenmesi amacıyla geliştirilmiş bir uygulamadır. Bu uygulama YÖK'ün 01.01.2002 tarihinden geçerli olmak üzere yürülüğe aldığı Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma Projeleri Hakkında Yönetmelik uyarınca gerçekleştirilmektedir. Üniversitemizin tüm öğretim elemanları BAP Komisyonuna başvurarak bilimsel araştırmaları için kaynak alabilirler.
  • KAMPÜSTE YAŞAM
    Anadolu Üniversitesi
    Kampüste Yaşam
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Sosyal ve Kültürel Tesisler
    • Kültür Sanat Merkezleri ve Salonları
    • Müze ve Sanat Merkezleri
    • Spor Tesisleri
    • Topluluklar
    • Öğrenci Kulüpleri
    • Kampüste Olanaklar
    • Fotoğraf & Video Galerisi
    Anadolu Üniversitesinde, eğitim-öğretim ve bilimsel çalışmaların yanı sıra sosyal ve kültürel etkinliklere de büyük önem verilmektedir. Bu kapsamda, konferans, seminer, panel, kongre, sempozyum gibi bilimsel toplantılar; gösteri, sergi, tiyatro, konser gibi çok sayıda kültürel etkinlik gerçekleştirilmekte; her birimdeki küçük konferans salonlarının yanı sıra Yunusemre Kampusünde hemen Atatürk Kültür ve Sanat Merkezi, Kongre Merkezi ve Sinema Anadolu da sürekli etkinliklere sahne olmaktadır.

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II

  • Anasayfa
  • Akademik
  • Fakülteler
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Öğretmenlik Uygulaması II
  • İçerik
Geri Dön

İçerik

Haftalar Konular
1. Haftalar 1.Sınıfın haftalık ders programını edinerek uygulama dosyasına koyar. 2.Sınıfın öğrenci listesini edinerek uygulama dosyasına koyar. 3.Sınıfın yıllık ve ünite planlarını alarak inceler ve uygulama dosyasına koyar. 4.Sınıf öğretmeninden ve/veya okul yönetiminden öğrenci kişisel dosyalarını alarak inceler ve uygulama dosyasına koyar. 5.Öğrencilerin gereksinimleri doğrultusunda gelişim alanlarını (bilişsel-akademik, iletişim, sosyal, motor, özbakım, günlük yaşam, meslek, vb.) dikkate alarak “en az iki öğrenci” için “tüm gelişim alanlarına” ilişkin kaba değerlendirme formlarını doldurur. 6.Bir önceki dönem ara sınavlar ve dönem sonu sınavında hazırladığı araç-gereçlerin araç-gereç inceleme formlarını dosyasına koyar. 7.Ertesi günün ders planını bir gün önceden sınıf öğretmeniyle konuşarak etkinlikler hakkında bilgilenir, öğretmen denetiminde etkinliklere katılır.
2. Haftalar 1.Pazartesi ve Salı günü yapılan ders planlarından iki farklı dersin planını inceler ve uygulama dosyasına koyar. 2.Pazartesi ve Salı gününe ait incelemiş olduğu ders planları “Ben olsaydım nasıl yapardım?” şeklinde düşünür ve planladığı şeklini yazarak uygulama dosyasına koyar. 3.Öğrencilerin gereksinimleri doğrultusunda gelişim alanlarını (bilişsel-akademik, iletişim, sosyal, motor, özbakım, günlük yaşam, meslek, vb.) dikkate alarak “en az iki öğrenci” için “tüm gelişim alanlarına” ilişkin kaba değerlendirme formlarını doldurur. 4.Sınıfta bulunan araç-gereçlerden en az iki tanesini araç-gereç inceleme formuna tüm alanları doldurarak yazar ve uygulama dosyasına koyar. 5.Ertesi günün ders planını bir gün önceden sınıf öğretmeniyle konuşarak etkinlikler hakkında bilgilenir, öğretmen denetiminde etkinliklere katılır.
3. Haftalar 1.Birinci ve ikinci haftada doldurduğu kaba değerlendirme formlarının tamamlanmış halini arkadaşlarıyla paylaşır. Arkadaşlarının doldurduğu kaba değerlendirme formlarını da edinerek dosyasına koyar. 2.Kaba Değerlendirme Formu sonuçlarına, öğrencinin gereksinimlerine ve öğretmen görüşlerine dayalı olarak öğretimini yapacağı bir kavram seçer. Seçtiği kavram için program hazırlama yönergesindeki basamakları takip ederek kavram öğretim programını hazırlar. 3.Pekiştireç belirleme listesini sınıftaki her öğrenci için doldurur. 4.Sınıfta bulunan araç-gereçlerden en az iki tanesini araç-gereç inceleme formuna tüm alanları doldurarak yazar ve uygulama dosyasına koyar. 5.Ertesi günün ders planını bir gün önceden sınıf öğretmeniyle konuşarak etkinlikler hakkında bilgilenir, öğretmen denetiminde etkinliklere katılır.
4. Haftalar 1.Hazırladığı kavram öğretim programının son düzeltmelerini yaparak uygulama danışmanından uygulamaya başlama onayını alır. 2.Öğrencilerin gereksinimlerini ve öğretmen görüşlerini dikkate alarak her gün için işlenecek ders ve konuların ders planını yapar, araç-gerecini hazırlar ve planını uygular (Aktif katılım). 3.Hazırladığı her ders planı için kendi geliştirdiği/kullandığı araç-gereçleri araç-gereç inceleme formuna tüm alanları doldurarak yazar ve uygulama dosyasına koyar (Aktif katılım).
5. Haftalar 1.Belirlediği kavrama ilişkin öğrencinin başlama düzeyi verilerini toplamak için ard arda üç gün kayıt tutar ve grafiğini çizer. 2.Kaba Değerlendirme Formu sonuçlarına, öğrencinin gereksinimlerine ve öğretmen görüşlerine dayalı olarak öğretimini yapacağı bir beceri seçer. Seçtiği beceri için program hazırlama yönergesindeki basamakları takip ederek beceri öğretim programını hazırlar. 3.Öğrencilerin gereksinimlerini ve öğretmen görüşlerini dikkate alarak her gün için işlenecek ders ve konuların ders planını yapar, araç-gerecini hazırlar ve planını uygular. 4.Hazırladığı her ders planı için kendi geliştirdiği/kullandığı araç-gereçleri araç-gereç inceleme formuna tüm alanları doldurarak yazar ve uygulama dosyasına koyar.
6. Haftalar 1.Hazırladığı kavram öğretim programını uygulayarak, her gün yaptığı uygulama sonuçlarını kaydeder ve grafiğe işler. 2.Hazırladığı beceri öğretim programının son düzeltmelerini yaparak uygulama danışmanından uygulamaya başlama onayını alır. 3.Öğrencilerin gereksinimlerini ve öğretmen görüşlerini dikkate alarak her gün için işlenecek ders ve konuların ders planını yapar, araç-gerecini hazırlar ve planını uygular. 4.Hazırladığı her ders planı için kendi geliştirdiği/kullandığı araç-gereçleri araç-gereç inceleme formuna tüm alanları doldurarak yazar ve uygulama dosyasına koyar.
7. Haftalar 1.Hazırladığı kavram öğretim programını uygulayarak, her gün yaptığı uygulama sonuçlarını kaydeder ve grafiğe işler. 2.Belirlediği beceride öğrencinin öğretim öncesi performans düzeyini belirlemek için ard arda üç gün kayıt tutar ve grafiğini çizer. 3.Öğrencilerin gereksinimlerini ve öğretmen görüşlerini dikkate alarak her gün için işlenecek ders ve konuların ders planını yapar, araç-gerecini hazırlar ve planını uygular. 4.Hazırladığı her ders planı için kendi geliştirdiği/kullandığı araç-gereçleri araç-gereç inceleme formuna tüm alanları doldurarak yazar ve uygulama dosyasına koyar.
8. Haftalar 1.Hazırladığı kavram öğretim programını uygulayarak, her gün yaptığı uygulama sonuçlarını kaydeder ve grafiğe işler. 2.Hazırladığı beceri programını uygulayarak, her gün yaptığı öğretim sonuçlarını kaydeder ve grafiğe işler. 3.Öğrencilerin gereksinimlerini ve öğretmen görüşlerini dikkate alarak her gün için işlenecek ders ve konuların ders planını yapar, araç-gerecini hazırlar ve planını uygular. 4.Hazırladığı her ders planı için kendi geliştirdiği/kullandığı araç-gereçleri araç-gereç inceleme formuna tüm alanları doldurarak yazar ve uygulama dosyasına koyar.
9. Haftalar 1.Hazırladığı kavram öğretim programını uygulayarak, her gün yaptığı uygulama sonuçlarını kaydeder ve grafiğe işler. 2.Hazırladığı beceri programını uygulayarak, her gün yaptığı öğretim sonuçlarını kaydeder ve grafiğe işler. 3.Öğrencilerin gereksinimlerini ve öğretmen görüşlerini dikkate alarak her gün için işlenecek ders ve konuların ders planını yapar, araç-gerecini hazırlar ve planını uygular. 4.Hazırladığı her ders planı için kendi geliştirdiği/kullandığı araç-gereçleri araç-gereç inceleme formuna tüm alanları doldurarak yazar ve uygulama dosyasına koyar.
10. Haftalar 1.Hazırladığı kavram öğretim programını uygulayarak, her gün yaptığı uygulama sonuçlarını kaydeder ve grafiğe işler. 2.Hazırladığı beceri programını uygulayarak, her gün yaptığı öğretim sonuçlarını kaydeder ve grafiğe işler. 3.Öğrencilerin gereksinimlerini ve öğretmen görüşlerini dikkate alarak her gün için işlenecek ders ve konuların ders planını yapar, araç-gerecini hazırlar ve planını uygular. 4.Hazırladığı her ders planı için kendi geliştirdiği/kullandığı araç-gereçleri araç-gereç inceleme formuna tüm alanları doldurarak yazar ve uygulama dosyasına koyar.
11. Haftalar 1.Hazırladığı kavram öğretim programını uygulayarak, her gün yaptığı uygulama sonuçlarını kaydeder ve grafiğe işler. 2.Hazırladığı beceri programını uygulayarak, her gün yaptığı öğretim sonuçlarını kaydeder ve grafiğe işler. 3.Öğrencilerin gereksinimlerini ve öğretmen görüşlerini dikkate alarak her gün için işlenecek ders ve konuların ders planını yapar, araç-gerecini hazırlar ve planını uygular. 4.Hazırladığı her ders planı için kendi geliştirdiği/kullandığı araç-gereçleri araç-gereç inceleme formuna tüm alanları doldurarak yazar ve uygulama dosyasına koyar.
12. Haftalar 1.Hazırladığı kavram öğretim programını uygulayarak, her gün yaptığı uygulama sonuçlarını kaydeder ve grafiğe işler. 2.Hazırladığı beceri programını uygulayarak, her gün yaptığı öğretim sonuçlarını kaydeder ve grafiğe işler. 3.Öğrencilerin gereksinimlerini ve öğretmen görüşlerini dikkate alarak her gün için işlenecek ders ve konuların ders planını yapar, araç-gerecini hazırlar ve planını uygular. 4.Hazırladığı her ders planı için kendi geliştirdiği/kullandığı araç-gereçleri araç-gereç inceleme formuna tüm alanları doldurarak yazar ve uygulama dosyasına koyar.
13. Haftalar 1.Hazırladığı kavram öğretim programını uygulayarak, her gün yaptığı uygulama sonuçlarını kaydeder ve grafiğe işler. 2.Hazırladığı beceri programını uygulayarak, her gün yaptığı öğretim sonuçlarını kaydeder ve grafiğe işler. 3.Öğrencilerin gereksinimlerini ve öğretmen görüşlerini dikkate alarak her gün için işlenecek ders ve konuların ders planını yapar, araç-gerecini hazırlar ve planını uygular. 4.Hazırladığı her ders planı için kendi geliştirdiği/kullandığı araç-gereçleri araç-gereç inceleme formuna tüm alanları doldurarak yazar ve uygulama dosyasına koyar.
14. Haftalar 1.Kavram ve beceri uygulama/öğretim programlarının dönem sonu raporlarını yazar. Hazırlanan raporlara; a. Öğretim programının grafiklerini (başlama düzeyi, uygulama ve izleme) koyar. b. Öğretim programında hangi amaçlara ulaşıldığını yazar. c. Öğretim programında uzun dönemli amaca ulaşılamadıysa gerekçelerini yazar. d. Uygulanan programa ilişkin önerilerini (sınıf öğretmenine, sonraki dönem gelecek olan uygulama öğrencisine ve aileye yönelik) yazar.
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme
Web sitemizdeki çerezleri (cookie) kullanıcı deneyimini artıran teknik özellikleri desteklemek için kullanıyoruz. Detaylı bilgi için tıklayınız.
Google Analytics tarafından yönetilen çerezleri devre dışı bırakabilir veya kabul edebilirsiniz.
Anadolu Üniversitesi
  • ÜNİVERSİTEMİZ
  • Anadolu Hakkında
  • Sayılarla Üniversitemiz
  • İdari Birimler
  • Bölümler
  • Kurullar - Komisyonlar
  • İş Birliği Yapılan Kuruluşlar
  • Bilgi ve Belgeler
  • Mevzuat
  • İletişim Bilgileri
  • AKADEMİK
  • Açıköğretim Sistemi
  • Fakülteler
  • Enstitüler
  • Meslek Yüksekokulları
  • Yüksekokullar
  • AÇIKÖĞRETİM
  • Açıköğretim Duyuruları
  • Açıköğretim Sistemi
  • Türkiye Programları
  • Yurt Dışı Programları
  • Nasıl Öğrenci Olabilirim?
  • Akademik Takvim
  • Öğrenme Ortamları
  • Sınavlar Hakkında
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • Akademik Takvim
  • Anadolu Bilgi Paketi
  • ARAŞTIRMA
  • Birimler
  • Merkezler
  • Projeler
  • Hakemli Dergiler
  • Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulları
  • Laboratuvar ve Stüdyo Hizmetleri
  • Bilim ve Yaşam
  • KAMPÜSTE YAŞAM
  • Sosyal ve Kültürel Tesisler
  • Kültür Sanat Merkezleri ve Salonları
  • Müze ve Sanat Merkezleri
  • Spor Tesisleri
  • Topluluklar
  • Öğrenci Kulüpleri
  • Kampüste Olanaklar
  • Fotoğraf Galerisi
Android Uygulama iOS Uygulama
© 2025 Anadolu Üniversitesi - Tüm hakları saklıdır.