• ANASAYFA
  • ÜNİVERSİTEMİZ
  • AKADEMİK
  • AÇIKÖĞRETİM
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • ARAŞTIRMA
  • KAMPÜSTE YAŞAM
  • KÜTÜPHANE
  • E-POSTA
  • REHBER
  • ETKİNLİKLER
  • DUYURULAR
  • AKADEMİK TAKVİM
  • ADAY ÖĞRENCİLER
  • PERSONEL
  • MEZUNLAR
  • SATIN ALMA
  • KVKK
  • INTERNATIONAL
  • ADAY ÖĞRENCİLER
  • PERSONEL
  • MEZUNLAR
  • KALİTE
  • STRATEJİK PLANLAR
    • 2024-2028 Dönemi Stratejik Planı
    • 2019-2023 Dönemi Stratejik Planı
    • 2014-2018 Dönemi Stratejik Planı
    • 2009-2013 Dönemi Stratejik Planı
  • KVKK
Menü
  • TR
  • EN
Anadolu Üniversitesi
  • ÜNİVERSİTEMİZ
    Anadolu Üniversitesi
    Rektörlük Önü
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Anadolu Hakkında
    • Yönetim
    • İç Denetim Birim Başkanlığı
    • Genel Sekreterlik
    • İdari Birimler
    • Kurullar - Komisyonlar
    • Kurumsal İletişim
    • Bilgi Edinme
    • Satın Alma
    Anadolu Üniversitesinin temelini, 1958’de kurulan Eskişehir İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi oluşturur. 1982’de Anadolu Üniversitesine dönüşen kurumumuz, kısa zamanda yalnızca ülkemizin değil dünyanın en büyük üniversiteleri arasında da çağdaş, dinamik ve yenilikçi bir üniversite olarak yerini almıştır.
  • AKADEMİK
  • AÇIKÖĞRETİM
    Anadolu Üniversitesi
    Açıköğretim Sistemi
    Hızlı Bağlantılar
    • Anadolum eKampüs
    • İkinci Üniversite
    • AOSDestek
    • Global Kampüs
    • Başvuru Yap
    • Öğrenci Girişi
    • Açıköğretim Sistemi
    • Türkiye Programları
    • Yurtdışı Programları
    • Nasıl Öğrenci Olabilirim
    • Akademik Takvim
    • İletişim Bilgileri
    • AÖF Büro Adresleri
    Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi, 1 milyondan fazla aktif öğrencisi ve yaklaşık 3 buçuk milyon mezununa açık ve uzaktan öğrenme yoluyla yükseköğrenim sağlamanın yanı sıra özel projeler yardımıyla Türkiye’nin eğitim sorunlarının aşılmasında vazgeçilmez bir rol üstlenmektedir. Hızlı harekete geçebilen çok esnek bir yapıya ve güçlü bir organizasyona sahip olan Açıköğretim Sistemi uluslararası düzeyde işbirlikleri için cazibe merkezi haline gelmiştir.
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • ARAŞTIRMA
    Araştırma
    Araştırma
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Birimler
    • Merkezler
    • TÜBİTAK Projeler
    • Hakemli Dergiler
    • Etik Kurulu
    • Bilimsel Araştırma Projeleri
    • ARİNKOM
    Kısa adıyla BAP (Bilimsel Araştırma Projeleri), yüksek öğretim kurumlarındaki bilimsel araştırmaların desteklenmesi amacıyla geliştirilmiş bir uygulamadır. Bu uygulama YÖK'ün 01.01.2002 tarihinden geçerli olmak üzere yürülüğe aldığı Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma Projeleri Hakkında Yönetmelik uyarınca gerçekleştirilmektedir. Üniversitemizin tüm öğretim elemanları BAP Komisyonuna başvurarak bilimsel araştırmaları için kaynak alabilirler.
  • KAMPÜSTE YAŞAM
    Anadolu Üniversitesi
    Kampüste Yaşam
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Sosyal ve Kültürel Tesisler
    • Kültür Sanat Merkezleri ve Salonları
    • Müze ve Sanat Merkezleri
    • Spor Tesisleri
    • Topluluklar
    • Öğrenci Kulüpleri
    • Kampüste Olanaklar
    • Fotoğraf & Video Galerisi
    Anadolu Üniversitesinde, eğitim-öğretim ve bilimsel çalışmaların yanı sıra sosyal ve kültürel etkinliklere de büyük önem verilmektedir. Bu kapsamda, konferans, seminer, panel, kongre, sempozyum gibi bilimsel toplantılar; gösteri, sergi, tiyatro, konser gibi çok sayıda kültürel etkinlik gerçekleştirilmekte; her birimdeki küçük konferans salonlarının yanı sıra Yunusemre Kampusünde hemen Atatürk Kültür ve Sanat Merkezi, Kongre Merkezi ve Sinema Anadolu da sürekli etkinliklere sahne olmaktadır.

İŞİTME ENGELLİLERDE MATEMATİK ARAŞTIRMALARI

  • Anasayfa
  • Akademik
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Özel Eğitim Anabilim Dalı
  • Özel Eğitim Anabilim Dalı-Doktora
  • İşitme Engelliler Eğitimi Programı (Doktora)
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • İşitme Engellilerde Matematik Araştırmaları
  • Tanıtım
Geri Dön

Tanıtım

Ders Adı Ders Kodu Yarıyıl Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
İşitme Engellilerde Matematik Araştırmaları İEÖ621 II.YARIYIL Seçmeli Dersler 3+0 7.5
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Seçmeli Dersler
Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. AYŞE TANRIDİLER
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Önerilen dersler yoktur
Okuma Listesi Akman, B. (2019). Erken Çocuklukta Matematik Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi. Aktaş-Arnas,Y. (2002). Okulöncesi Dönemde Matematik Eğitimi. Adana; Nobel Tıp Kitabevi.Barham, J. ve Bishop, A. (1991). Mathematics and the deaf children. Language in Mathematical Education. (Ed: Kevin Durkin & Beatrice Shire). Open University Pres.Barton, M. L., Heidema, C. ve Jordan, D. (2002). Teaching in mathematics. Educational Leadership, November, 24–28.Baykul, Y. (2009) İlköğretimde Matematik Öğretimi. Ankara: Pegem Akademi. Epstein, K. I., Hillegeist, E. G. ve Grafman J. (1994). Number processing in deaf college students. American Annals of The Deaf. 139(3), 336-347.Fluentes, P. (1998). Reading comprehension in mathematics. The Cleaning House. 72(2), 81–88.Güldür, F. (2005) İşitme engelliler ilköğretim okuluna devam eden öğrencilerin dört işleme dayalı matematik problemlerini çözme davranışlarının incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri EnstitüsüGürsel, O. (2010). Matematik Öğretimi. İlköğretimde Kaynaştırma. (Ed. İ.H.Diken) Pegem Akademi, Ankara, s.444-478.Hess, L. (2015). Early Childhood Mathematics for Children who are Deaf or Hard-of-Hearing: Amplifying Opportunities to Develop Foundational Math Skills. All Graduate Plan B and other Reports. 482 Hitch, G.J., Arnold, P. ve Philips, L.J. (1983). Counting processes in deaf children’s arithmetic. British Journal of Psychology, 74, 429-437Jones, E. D. ve Southern, W. T. (2003). Balanced perspectives on mathematics instruction. Focus on Exceptional Children, 35(9). Kelly, R. R. ve Mousley, K. (2001). Solving word problems: more than reading issues for deaf students. American Annals of the Deaf, 146( 3), 251–Kelly, R. R., Lang, H. G. ve Pagliora, C. M. (2003). Mathematics word problem solving for deaf education: a survey of practices in grades: 6–12. Journal of Deaf Studies and Deaf Education, 8, 104–119.Kritzer,K. L. (2009) Barely Started and Already Left Behind: A Descriptive Analysis of the Mathematics Ability Demonstrated by Young Deaf Children. Journal of Deaf Studies and Deaf Education 14:4 Fall 2009Kritzer, K. L. (2009). Families with young deaf children and the mediation of mathematically-based concepts within a naturalistic environment. American Annals of the Deaf, 153, 474–483.Mousley, K. ve Kelly, R. R. (1998). Problem solving strategies for teaching mathematics to deaf students. American Annals of the Deaf, 143(4), 325–36.MEB (2015). İlköğretim Matematik Dersi Öğretim Programı. T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara.Nunes, T. (2004). Teaching mathematics to deaf children. London, England: Whurr Publishers, Ltd. Nunes, T. (2004). Teaching Mathematics to Deaf Children. London, England: Whurr Publishers, Ltd. Olkun, S. ve Uçar, Z. T. (2009). İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi. Maya Akademi Eğitim ve Danışmanlık.Özdaş, A. (2011) Okulöncesinde Matematik Öğretimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayını (No: 2228). Özdaş, A. (1998). Matematik Öğretimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları(Pagliaro, C. M. (1998). Mathematics reform in the education of deaf and hard of hearing students. American Annals Of The Deaf, 143(1), 22-28.Pagliaro, C. A. ve Ansell, E. (2002). Story problems in the deaf education classroom: frequency and the mode of presentation. Journal of Deaf Studies and Deaf Education, 7(2), 107-119.Pagliaro, C. M. (2006). Deaf learners: developments in curriculum and ınstruction. Mathematics Education and the Deaf Learner. (Ed:Moores, D. F. ve Martin, D. S.) Washington DC: Gallaudet University Press Pau, C. S. (1995). The deaf child and solving problems of arithmetic: the importance of comprehensive reading. American Annals of the Deaf, 140, 287-291.Pesen, C. (2008). Matematik Öğretimi. Ankara: Pegem Akademi. Özdemir, A.Ş. ve Sertöz, T. (2006). Okuduğunu anlama davranışının kazandırılmasının matematik bașarısına etkisi. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi Sayı 23, Sayfa: 237-257. Stewart, D. A. ve Kluwin, T. N. (2001). Teaching deaf and hard of hearing studients: content, strategies, and curriculum. Boston: Mass, Allyn and Bacon.Swanwick, R., Oddy, A. ve Roper, T. (2005). Mathematics and deaf children: an exploration of barriers to success. Deafness and Education International, 7(1), 1-21.Traxler, C. B. (2000). The Stanford Achievement Test, 9th Edition: National Norming and Performance for Standards for Deaf and Hard-of-Hearing Students. Journal of the Deaf Stadies and Deaf Education, 5(4), 337-348.Van De Walle, J.A., Karp, K.S. ve Bay-Williams, J. M. (2018). İlkokul ve Ortaokul Matematiği Gelişimsel Yaklaşımla Öğretim (Çev. Ed: Durmuş, S.) Ankara: Nobel Akademik YayıncılıkWood, D.J., Wood, H.A. ve Howarth, S.P. (1983). Mathematical abilities of deaf school-leavers. British Journal of Developmental Psychology, 1, 67-73.Wood, H.A., Wood, D.J., Kinsmill, M.C., French, J.R.W. ve Howarth, S.P. (1984). The mathematical achievements of deaf children from different educational environments. British Journal of Education Psychology, 54, 254–264.
Değerlendirme Ara sınav, Dönem sonu sınavı ve Ödev
Staj & Uygulama Bu ders için uygun değildir.
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme
Web sitemizdeki çerezleri (cookie) kullanıcı deneyimini artıran teknik özellikleri desteklemek için kullanıyoruz. Detaylı bilgi için tıklayınız.
Google Analytics tarafından yönetilen çerezleri devre dışı bırakabilir veya kabul edebilirsiniz.
Anadolu Üniversitesi
  • ÜNİVERSİTEMİZ
  • Anadolu Hakkında
  • Sayılarla Üniversitemiz
  • İdari Birimler
  • Bölümler
  • Kurullar - Komisyonlar
  • İş Birliği Yapılan Kuruluşlar
  • Bilgi ve Belgeler
  • Mevzuat
  • İletişim Bilgileri
  • AKADEMİK
  • Açıköğretim Sistemi
  • Fakülteler
  • Enstitüler
  • Meslek Yüksekokulları
  • Yüksekokullar
  • AÇIKÖĞRETİM
  • Açıköğretim Duyuruları
  • Açıköğretim Sistemi
  • Türkiye Programları
  • Yurt Dışı Programları
  • Nasıl Öğrenci Olabilirim?
  • Akademik Takvim
  • Öğrenme Ortamları
  • Sınavlar Hakkında
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • Akademik Takvim
  • Anadolu Bilgi Paketi
  • ARAŞTIRMA
  • Birimler
  • Merkezler
  • Projeler
  • Hakemli Dergiler
  • Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulları
  • Laboratuvar ve Stüdyo Hizmetleri
  • Bilim ve Yaşam
  • KAMPÜSTE YAŞAM
  • Sosyal ve Kültürel Tesisler
  • Kültür Sanat Merkezleri ve Salonları
  • Müze ve Sanat Merkezleri
  • Spor Tesisleri
  • Topluluklar
  • Öğrenci Kulüpleri
  • Kampüste Olanaklar
  • Fotoğraf Galerisi
Android Uygulama iOS Uygulama
© 2025 Anadolu Üniversitesi - Tüm hakları saklıdır.