• ANASAYFA
  • ÜNİVERSİTEMİZ
  • AKADEMİK
  • AÇIKÖĞRETİM
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • ARAŞTIRMA
  • KAMPÜSTE YAŞAM
  • KÜTÜPHANE
  • E-POSTA
  • REHBER
  • ETKİNLİKLER
  • DUYURULAR
  • AKADEMİK TAKVİM
  • ADAY ÖĞRENCİLER
  • PERSONEL
  • MEZUNLAR
  • SATIN ALMA
  • KVKK
  • INTERNATIONAL
  • ADAY ÖĞRENCİLER
  • PERSONEL
  • MEZUNLAR
  • KALİTE
  • STRATEJİK PLANLAR
    • 2024-2028 Dönemi Stratejik Planı
    • 2019-2023 Dönemi Stratejik Planı
    • 2014-2018 Dönemi Stratejik Planı
    • 2009-2013 Dönemi Stratejik Planı
  • KVKK
Menü
  • TR
  • EN
Anadolu Üniversitesi
  • ÜNİVERSİTEMİZ
    Anadolu Üniversitesi
    Rektörlük Önü
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Anadolu Hakkında
    • Yönetim
    • İç Denetim Birim Başkanlığı
    • Genel Sekreterlik
    • İdari Birimler
    • Kurullar - Komisyonlar
    • Kurumsal İletişim
    • Bilgi Edinme
    • Satın Alma
    Anadolu Üniversitesinin temelini, 1958’de kurulan Eskişehir İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi oluşturur. 1982’de Anadolu Üniversitesine dönüşen kurumumuz, kısa zamanda yalnızca ülkemizin değil dünyanın en büyük üniversiteleri arasında da çağdaş, dinamik ve yenilikçi bir üniversite olarak yerini almıştır.
  • AKADEMİK
  • AÇIKÖĞRETİM
    Anadolu Üniversitesi
    Açıköğretim Sistemi
    Hızlı Bağlantılar
    • Anadolum eKampüs
    • İkinci Üniversite
    • AOSDestek
    • Global Kampüs
    • Başvuru Yap
    • Öğrenci Girişi
    • Açıköğretim Sistemi
    • Türkiye Programları
    • Yurtdışı Programları
    • Nasıl Öğrenci Olabilirim
    • Akademik Takvim
    • İletişim Bilgileri
    • AÖF Büro Adresleri
    Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi, 1 milyondan fazla aktif öğrencisi ve yaklaşık 3 buçuk milyon mezununa açık ve uzaktan öğrenme yoluyla yükseköğrenim sağlamanın yanı sıra özel projeler yardımıyla Türkiye’nin eğitim sorunlarının aşılmasında vazgeçilmez bir rol üstlenmektedir. Hızlı harekete geçebilen çok esnek bir yapıya ve güçlü bir organizasyona sahip olan Açıköğretim Sistemi uluslararası düzeyde işbirlikleri için cazibe merkezi haline gelmiştir.
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • ARAŞTIRMA
    Araştırma
    Araştırma
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Birimler
    • Merkezler
    • TÜBİTAK Projeler
    • Hakemli Dergiler
    • Etik Kurulu
    • Bilimsel Araştırma Projeleri
    • ARİNKOM
    Kısa adıyla BAP (Bilimsel Araştırma Projeleri), yüksek öğretim kurumlarındaki bilimsel araştırmaların desteklenmesi amacıyla geliştirilmiş bir uygulamadır. Bu uygulama YÖK'ün 01.01.2002 tarihinden geçerli olmak üzere yürülüğe aldığı Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma Projeleri Hakkında Yönetmelik uyarınca gerçekleştirilmektedir. Üniversitemizin tüm öğretim elemanları BAP Komisyonuna başvurarak bilimsel araştırmaları için kaynak alabilirler.
  • KAMPÜSTE YAŞAM
    Anadolu Üniversitesi
    Kampüste Yaşam
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Sosyal ve Kültürel Tesisler
    • Kültür Sanat Merkezleri ve Salonları
    • Müze ve Sanat Merkezleri
    • Spor Tesisleri
    • Topluluklar
    • Öğrenci Kulüpleri
    • Kampüste Olanaklar
    • Fotoğraf & Video Galerisi
    Anadolu Üniversitesinde, eğitim-öğretim ve bilimsel çalışmaların yanı sıra sosyal ve kültürel etkinliklere de büyük önem verilmektedir. Bu kapsamda, konferans, seminer, panel, kongre, sempozyum gibi bilimsel toplantılar; gösteri, sergi, tiyatro, konser gibi çok sayıda kültürel etkinlik gerçekleştirilmekte; her birimdeki küçük konferans salonlarının yanı sıra Yunusemre Kampusünde hemen Atatürk Kültür ve Sanat Merkezi, Kongre Merkezi ve Sinema Anadolu da sürekli etkinliklere sahne olmaktadır.

EĞİTİM PROGRAMLARININ HAZIRLANMASI VE GELİŞTİRİLMESİ

  • Anasayfa
  • Akademik
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı
  • Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı-Tezli YL
  • Eğitim Programları ve Öğretim Programı-Tezli YL
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Eğitim Programlarının Hazırlanması ve Geliştirilmesi
  • Tanıtım
Geri Dön

Tanıtım

Ders Adı Ders Kodu Yarıyıl Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Eğitim Programlarının Hazırlanması ve Geliştirilmesi EPÖ511 II.YARIYIL Seçmeli Dersler 3+0 7.5
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Seçmeli Dersler
Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. DİLRUBA KÜRÜM YAPICIOĞLU
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
Okuma Listesi Aoki, T. T., In W. Toward curriculum inquiry in a new key (1978/1980). Pinar & R. L. Irwin (Eds.), Curriculum in a new key: The collected works of Ted T. Aoki (pp 89-110), Mahwah: Laurence Erlbaum Associates, 2004a.Ashcroft, K and J. Lee (Eds.). Improving teaching and learning in the core curriculum, Falmer Press, London, 1999. Burden, R. (1998). How can we best help children to become effective thinkers and learners. In R. Burden & M. Williams (Eds.), Thinking through the curriculum (pp: 1-27), Florence: Routledge, Demirel, Özcan. (2013). Eğitimde program geliştirme: Kuramdan uygulamaya. Ankara: PEGEM Akademi.Dewey, John. (1902). The child and curriculum. University of Chicago press. Chicago.Dewey, John. (1902). The school and society. University of Chicago press. Chicago.Gordon, P., Gibby B.; M. Ing; D. Lowten , T. Moore; R. Pring. Theory and Practice of Curriculum Studies, Boston, 1978. Henson, Kenneth, T. Curriculum Development for Educational Reform. Harper Collins College Publising, NY. 2005.McCormick, R. & M. James. Curriculum Evaluation in Schools. London: Croom Helm Ltd., 1983.Oliva, P. F. Developing the Curriculum. 2nd. Edition. Boston: Scott, Faresman and Company, 1988. Özçelik, Durmuş Ali. (2010). Eğitim programları ve öğretim. Ankara: PEGEM Akademi.Romiszowski, A.J. (1981). Designing instructional systems: Decision making in course planning and curriculum design. London: Kogan Page. Saylor, J. G.; Alexander, W. W. & A. J. Lewis. Curriculum Planning for Better Teaching and Learning, Canada, 1981.Selvi, Kıymet.(2000) Öğretim amaçlarının belirlenmesi. Eskişehir: Anadolu Univ. Yayınları No:1252.Sönmez, Veysel.(1993). Program geliştirmede öğretmen el kitabı. Dördüncü baskı. Ankara: Adım yayıncılık. Sönmez, Veysel. (2005). eğitim felsefesi. Anı Yayıncılık, Ankara.Taba, Hilda. Curriculum Development Theory and Practice. Newyork, Brace and world., Inc., Newyork.Tanner, Daniel. Curriculum development : theory into practice / Daniel Tanner, Laurel N.Tanner. – 2nd ed. – New York, N.Y. : Macmillan Pub. Co., c1980.T. Russell (Eds.) Teaching about teaching: purpose, passion and pedagogy in teacher education (pp: 133-148), London: Routledge, 1997.Tom, A.R. (1997). Redesigning teacher education. Albany: State University of New York Press.Tyler, W. Ralph. Basic principles of curriculum and instruction. The university of Chicago Presse Chicago, 1969.Varış, Fatma. (1996). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Alkım Kitapçılık Yayıncılık.Walker F. W & J. F. Soltis. Curriculum and Aims. Teacher College Press, New York, 1997.Wiles, Jon. Curriculum development : a guide to practice / Jon Wiles, Joseph Bondi, 6th ed. Upper Saddle River, N.J.: Merrill/Prentice Hall, c2002. Aoki, T. T., In W. Toward curriculum inquiry in a new key (1978/1980). Pinar & R. L. Irwin (Eds.), Curriculum in a new key: The collected works of Ted T. Aoki (pp 89-110), Mahwah: Laurence Erlbaum Associates, 2004a.Ashcroft, K and J. Lee (Eds.). Improving teaching and learning in the core curriculum, Falmer Press, London, 1999. Burden, R. (1998). How can we best help children to become effective thinkers and learners. In R. Burden & M. Williams (Eds.), Thinking through the curriculum (pp: 1-27), Florence: Routledge, Demirel, Özcan. (2013). Eğitimde program geliştirme: Kuramdan uygulamaya. Ankara: PEGEM Akademi.Dewey, John. (1902). The child and curriculum. University of Chicago press. Chicago.Dewey, John. (1902). The school and society. University of Chicago press. Chicago.Gordon, P., Gibby B.; M. Ing; D. Lowten , T. Moore; R. Pring. Theory and Practice of Curriculum Studies, Boston, 1978. Henson, Kenneth, T. Curriculum Development for Educational Reform. Harper Collins College Publising, NY. 2005.McCormick, R. & M. James. Curriculum Evaluation in Schools. London: Croom Helm Ltd., 1983.Oliva, P. F. Developing the Curriculum. 2nd. Edition. Boston: Scott, Faresman and Company, 1988. Özçelik, Durmuş Ali. (2010). Eğitim programları ve öğretim. Ankara: PEGEM Akademi.Romiszowski, A.J. (1981). Designing instructional systems: Decision making in course planning and curriculum design. London: Kogan Page. Saylor, J. G.; Alexander, W. W. & A. J. Lewis. Curriculum Planning for Better Teaching and Learning, Canada, 1981.Selvi, Kıymet.(2000) Öğretim amaçlarının belirlenmesi. Eskişehir: Anadolu Univ. Yayınları No:1252.Sönmez, Veysel.(1993). Program geliştirmede öğretmen el kitabı. Dördüncü baskı. Ankara: Adım yayıncılık. Sönmez, Veysel. (2005). eğitim felsefesi. Anı Yayıncılık, Ankara.Taba, Hilda. Curriculum Development Theory and Practice. Newyork, Brace and world., Inc., Newyork.Tanner, Daniel. Curriculum development : theory into practice / Daniel Tanner, Laurel N.Tanner. – 2nd ed. – New York, N.Y. : Macmillan Pub. Co., c1980.T. Russell (Eds.) Teaching about teaching: purpose, passion and pedagogy in teacher education (pp: 133-148), London: Routledge, 1997.Tom, A.R. (1997). Redesigning teacher education. Albany: State University of New York Press.Tyler, W. Ralph. Basic principles of curriculum and instruction. The university of Chicago Presse Chicago, 1969.Varış, Fatma. (1996). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Alkım Kitapçılık Yayıncılık.Walker F. W & J. F. Soltis. Curriculum and Aims. Teacher College Press, New York, 1997.Wiles, Jon. Curriculum development : a guide to practice / Jon Wiles, Joseph Bondi, 6th ed. Upper Saddle River, N.J.: Merrill/Prentice Hall, c2002.
Değerlendirme Derse katılım, haftalık çalışmalar
Staj & Uygulama Bu ders için uygun değildir.
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme
Web sitemizdeki çerezleri (cookie) kullanıcı deneyimini artıran teknik özellikleri desteklemek için kullanıyoruz. Detaylı bilgi için tıklayınız.
Google Analytics tarafından yönetilen çerezleri devre dışı bırakabilir veya kabul edebilirsiniz.
Anadolu Üniversitesi
  • ÜNİVERSİTEMİZ
  • Anadolu Hakkında
  • Sayılarla Üniversitemiz
  • İdari Birimler
  • Bölümler
  • Kurullar - Komisyonlar
  • İş Birliği Yapılan Kuruluşlar
  • Bilgi ve Belgeler
  • Mevzuat
  • İletişim Bilgileri
  • AKADEMİK
  • Açıköğretim Sistemi
  • Fakülteler
  • Enstitüler
  • Meslek Yüksekokulları
  • Yüksekokullar
  • AÇIKÖĞRETİM
  • Açıköğretim Duyuruları
  • Açıköğretim Sistemi
  • Türkiye Programları
  • Yurt Dışı Programları
  • Nasıl Öğrenci Olabilirim?
  • Akademik Takvim
  • Öğrenme Ortamları
  • Sınavlar Hakkında
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • Akademik Takvim
  • Anadolu Bilgi Paketi
  • ARAŞTIRMA
  • Birimler
  • Merkezler
  • Projeler
  • Hakemli Dergiler
  • Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulları
  • Laboratuvar ve Stüdyo Hizmetleri
  • Bilim ve Yaşam
  • KAMPÜSTE YAŞAM
  • Sosyal ve Kültürel Tesisler
  • Kültür Sanat Merkezleri ve Salonları
  • Müze ve Sanat Merkezleri
  • Spor Tesisleri
  • Topluluklar
  • Öğrenci Kulüpleri
  • Kampüste Olanaklar
  • Fotoğraf Galerisi
Android Uygulama iOS Uygulama
© 2025 Anadolu Üniversitesi - Tüm hakları saklıdır.