• ANASAYFA
  • ÜNİVERSİTEMİZ
  • AKADEMİK
  • AÇIKÖĞRETİM
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • ARAŞTIRMA
  • KAMPÜSTE YAŞAM
  • KÜTÜPHANE
  • E-POSTA
  • REHBER
  • ETKİNLİKLER
  • DUYURULAR
  • AKADEMİK TAKVİM
  • ADAY ÖĞRENCİLER
  • PERSONEL
  • MEZUNLAR
  • SATIN ALMA
  • KVKK
  • INTERNATIONAL
  • ADAY ÖĞRENCİLER
  • PERSONEL
  • MEZUNLAR
  • KALİTE
  • STRATEJİK PLANLAR
    • 2024-2028 Dönemi Stratejik Planı
    • 2019-2023 Dönemi Stratejik Planı
    • 2014-2018 Dönemi Stratejik Planı
    • 2009-2013 Dönemi Stratejik Planı
  • KVKK
Menü
  • TR
  • EN
Anadolu Üniversitesi
  • ÜNİVERSİTEMİZ
    Anadolu Üniversitesi
    Rektörlük Önü
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Anadolu Hakkında
    • Yönetim
    • İç Denetim Birim Başkanlığı
    • Genel Sekreterlik
    • İdari Birimler
    • Kurullar - Komisyonlar
    • Kurumsal İletişim
    • Bilgi Edinme
    • Satın Alma
    Anadolu Üniversitesinin temelini, 1958’de kurulan Eskişehir İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi oluşturur. 1982’de Anadolu Üniversitesine dönüşen kurumumuz, kısa zamanda yalnızca ülkemizin değil dünyanın en büyük üniversiteleri arasında da çağdaş, dinamik ve yenilikçi bir üniversite olarak yerini almıştır.
  • AKADEMİK
  • AÇIKÖĞRETİM
    Anadolu Üniversitesi
    Açıköğretim Sistemi
    Hızlı Bağlantılar
    • Anadolum eKampüs
    • İkinci Üniversite
    • AOSDestek
    • Global Kampüs
    • Başvuru Yap
    • Öğrenci Girişi
    • Açıköğretim Sistemi
    • Türkiye Programları
    • Yurtdışı Programları
    • Nasıl Öğrenci Olabilirim
    • Akademik Takvim
    • İletişim Bilgileri
    • AÖF Büro Adresleri
    Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi, 1 milyondan fazla aktif öğrencisi ve yaklaşık 3 buçuk milyon mezununa açık ve uzaktan öğrenme yoluyla yükseköğrenim sağlamanın yanı sıra özel projeler yardımıyla Türkiye’nin eğitim sorunlarının aşılmasında vazgeçilmez bir rol üstlenmektedir. Hızlı harekete geçebilen çok esnek bir yapıya ve güçlü bir organizasyona sahip olan Açıköğretim Sistemi uluslararası düzeyde işbirlikleri için cazibe merkezi haline gelmiştir.
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • ARAŞTIRMA
    Araştırma
    Araştırma
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Birimler
    • Merkezler
    • TÜBİTAK Projeler
    • Hakemli Dergiler
    • Etik Kurulu
    • Bilimsel Araştırma Projeleri
    • ARİNKOM
    Kısa adıyla BAP (Bilimsel Araştırma Projeleri), yüksek öğretim kurumlarındaki bilimsel araştırmaların desteklenmesi amacıyla geliştirilmiş bir uygulamadır. Bu uygulama YÖK'ün 01.01.2002 tarihinden geçerli olmak üzere yürülüğe aldığı Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma Projeleri Hakkında Yönetmelik uyarınca gerçekleştirilmektedir. Üniversitemizin tüm öğretim elemanları BAP Komisyonuna başvurarak bilimsel araştırmaları için kaynak alabilirler.
  • KAMPÜSTE YAŞAM
    Anadolu Üniversitesi
    Kampüste Yaşam
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Sosyal ve Kültürel Tesisler
    • Kültür Sanat Merkezleri ve Salonları
    • Müze ve Sanat Merkezleri
    • Spor Tesisleri
    • Topluluklar
    • Öğrenci Kulüpleri
    • Kampüste Olanaklar
    • Fotoğraf & Video Galerisi
    Anadolu Üniversitesinde, eğitim-öğretim ve bilimsel çalışmaların yanı sıra sosyal ve kültürel etkinliklere de büyük önem verilmektedir. Bu kapsamda, konferans, seminer, panel, kongre, sempozyum gibi bilimsel toplantılar; gösteri, sergi, tiyatro, konser gibi çok sayıda kültürel etkinlik gerçekleştirilmekte; her birimdeki küçük konferans salonlarının yanı sıra Yunusemre Kampusünde hemen Atatürk Kültür ve Sanat Merkezi, Kongre Merkezi ve Sinema Anadolu da sürekli etkinliklere sahne olmaktadır.

DEĞER EĞİTİMİNDE KURAM VE UYGULAMALAR

  • Anasayfa
  • Akademik
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı
  • Sosyal Bilgiler Eğitimi Programı (Doktora)
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Değer Eğitiminde Kuram ve Uygulamalar
  • Tanıtım
Geri Dön

Tanıtım

Ders Adı Ders Kodu Yarıyıl Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Değer Eğitiminde Kuram ve Uygulamalar SBÖ611 I.YARIYIL Seçmeli Dersler 3+0 7.5
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Seçmeli Dersler
Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. TUBA ÇENGELCİ KÖSE
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Yok
Okuma Listesi Allen, M. G. & Stevens, R. L. (1998). Middle grades social studies teaching and learning for active and responsible citizenship. (2nd ed.). Boston: Allyn and Bacon.Atkins, R., Hart, D. & Donnelly, T.M. (2004). Moral identity development and school attachment. In D.K.Lapsley & D. Narvaez. Mahwah (Eds.), Moral development, self and identity (pp.65-82). New Jersey, Lawrance Erlbaum Associates Publishers.Bacanlı, H. (2006). Duyuşsal davranış eğitimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.Boyd, B.L., Dooley, K.E. & Felton, S. (2006). Measuring learning in the affective domain using reflective writing about a virtual internatıonal agriculture experience. Journal of Agricultural Education, 47(3), 24-32.Chapin, J. R. (2006). Elementary social studies. Boston: Pearson Education Allyn and Bacon.Cheng, R. H. M.; Lee, J. C. K. ve Lo, L. N. K. (2006). Values education for citizens in the new century: meaning desirability and practice. In R. H. M Cheng, J. C. K. Lee ve L. N. K. Lo (Eds). Values education for citizens in the new century. (p.1-35). Hong Kong: The Chinese University Press.Colby, A. & Damon, W. (1992). Some do care. New York: The Free Press.Damon, W. & Gregory, A. (1997). The Youth Charter: towards the formation of adolescent moral identity. Journal of Moral Education, 26(2), 117-130.Damon, W. (2002). “The roots of character and the role of community. white house talk on character and community.” [Online] Retrieved on 6 January 2013, at URL: http://www2.ed.gov/admins/lead/safety/character/damon.pdf Damon, W. Menon, J. & Bronk, K. C. (2003). The development of purpose during adolescence. Applied Developmental Science, 7(3), 119-128.Deveci, H. (2008). Sosyal bilgilerde bilgi, beceri ve değerlerin kazandırılması. Ş. Yaşar (Ed). Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretimi içinde (s.187-206). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları.Deveci, H. ve Dal, S. (2008). Primary school teachers’ opinions on the efficacy of social studies program in value gain. Humanity & Social Sciences Journal, 3(1), 1-11.Deveci, H. ve Selanik, Ay T. (2009). İlköğretim öğrencilerinin günlüklerine göre günlük yaşamda değerler. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2(6), 167-181.Doğanay, A. (2009). Değerler eğitimi. C. Öztürk (Ed.). Sosyal bilgiler öğretimi içinde (s. 225-256). Ankara: Pegem A Yayıncılık.Edwards, J. (1996). Planning for values education in the school curriculum. In J. M. Halstead and M. J. Taylor (Eds). Values education and education in values. (p. 167-179). New York: Routledge Falmer.Eggen, P. ve Kauchak, D. (1997). Educational psychology windows on classrooms. New Jersey: Prentice-Hall.Ehman, L. H. (1977). Research on social studies curriculum and instruction: values. In F. P. Hunkins (Ed.). Review of research in social studie education, 1970-1975 (Bulletin 49, p.55-95). Washington, DC: National Council fort he Social Studies.Eisenberg, N. (2000). Emotion, regulation, and moral development. Annual Review of Psychology, 51, 665-697.Eisenberg, N., Cumberland, A., Spinrad, T. L., Fabes, R. A., Shepard, S. A., Reiser, M., et al. (2001). The relations of regulation and emotionality to children\'s externalizing and internalizing problem behavior. Child Development, 72, 1112-1134.Farris, P. J. (2004). Elementary & middle school social studies an interdisciplinary multicultural approach. New York: McGraw Hill.Fisher, R. (2000). Philosophy for children: how philosophical enquiry can foster values education in schools. R. Gardner, J. Cairns & D. Lawton (Eds). Education for values morals, ethics and citizenship in contemporary teaching. (p.50-66). London: Kogan Page. Halstead, J. M. (1996). Liberal values and education. In J. M. Halstead and M. J. Taylor (Eds). Values education and education in values. (p. 3-14). New York: Routledge Falmer.Isaacs, D. (2001). A guide for parents and teachers character building. Dublin: Four Courts Press.Jacobs, D. T. ve Jacobs-Spencer, J. (2001). Teaching virtues: building character across the curriculum. London: The Scarecrow Press.Joshi, D. (2007). Value education in a global perspective. Darya Ganj, New Delhi: Lotus Press.Kinnier, R.; Kernes, J. L. & Dautheribes, T. M. (2000) A short list of universal moral values. Counseling and Values, 45(1), 4-16. ERIC veritabanından 7 Mayıs 2008 tarihind elde edilmiştir.Kohlberg, L. (1975). The relationship of moral education the broader field of values education. In J. Meyer (Ed.). Values education: theory, practice, problems, prospects. [Çevrimiçi sürüm]. (p.79-85). Waterloo, Kanada: Wilfrid Laurier University Press. Lockwood, A. (2009). The case for character education a developmental approach. New York: Teachers College, Colombia University.Martorella, P. H. (2001). Teaching social studies in middle and secondary schools. (3rd ed.). New Jersey: Prentice Hall. Maxim, G. W. (2006). Dynamic social studies for constructivist classrooms. (8th ed.). New Jersey: Prentice Hall.Michaelis, J. U. ve Garcia, J. (1996). Social studies for children a guide to basic instruction. (11th ed.). Boston: Allyn and Bacon.Oser, F. K. Heinrichs, K. Lovat, T.. Handbook of Moral Motivation. : Sense Publishers, 2013. ProQuest Ebook Central. Web. 23 September 2016.Sunal, C. S. ve Haas, M. E. (2002). Social studies for the elementary and middle grades a constructivist approach. Boston: Allyn and Bacon.Turiel, E. (2008). Thought about actions in social domains: morality, social conventions and social interactions, Cognitive Development, 23 (1), 136-154.Turiel, E. (2002). The culture of morality social development, context, and conflict. New York: Cambridge University Press.Williams, M. M. (2000). Models of character education: perspectives and developmental ıssues. Journal of Humanistic Counseling, Education & Development, 39 (1), 32-40.
Değerlendirme Bu dersin değerlendirmesi 1 ara sınav, 1 final ve 1 ödevden oluşmaktadır.
Staj & Uygulama Yok
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme
Web sitemizdeki çerezleri (cookie) kullanıcı deneyimini artıran teknik özellikleri desteklemek için kullanıyoruz. Detaylı bilgi için tıklayınız.
Google Analytics tarafından yönetilen çerezleri devre dışı bırakabilir veya kabul edebilirsiniz.
Anadolu Üniversitesi
  • ÜNİVERSİTEMİZ
  • Anadolu Hakkında
  • Sayılarla Üniversitemiz
  • İdari Birimler
  • Bölümler
  • Kurullar - Komisyonlar
  • İş Birliği Yapılan Kuruluşlar
  • Bilgi ve Belgeler
  • Mevzuat
  • İletişim Bilgileri
  • AKADEMİK
  • Açıköğretim Sistemi
  • Fakülteler
  • Enstitüler
  • Meslek Yüksekokulları
  • Yüksekokullar
  • AÇIKÖĞRETİM
  • Açıköğretim Duyuruları
  • Açıköğretim Sistemi
  • Türkiye Programları
  • Yurt Dışı Programları
  • Nasıl Öğrenci Olabilirim?
  • Akademik Takvim
  • Öğrenme Ortamları
  • Sınavlar Hakkında
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • Akademik Takvim
  • Anadolu Bilgi Paketi
  • ARAŞTIRMA
  • Birimler
  • Merkezler
  • Projeler
  • Hakemli Dergiler
  • Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulları
  • Laboratuvar ve Stüdyo Hizmetleri
  • Bilim ve Yaşam
  • KAMPÜSTE YAŞAM
  • Sosyal ve Kültürel Tesisler
  • Kültür Sanat Merkezleri ve Salonları
  • Müze ve Sanat Merkezleri
  • Spor Tesisleri
  • Topluluklar
  • Öğrenci Kulüpleri
  • Kampüste Olanaklar
  • Fotoğraf Galerisi
Android Uygulama iOS Uygulama
© 2025 Anadolu Üniversitesi - Tüm hakları saklıdır.