• ANASAYFA
  • ÜNİVERSİTEMİZ
  • AKADEMİK
  • AÇIKÖĞRETİM
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • ARAŞTIRMA
  • KAMPÜSTE YAŞAM
  • KÜTÜPHANE
  • E-POSTA
  • REHBER
  • ETKİNLİKLER
  • DUYURULAR
  • AKADEMİK TAKVİM
  • ADAY ÖĞRENCİLER
  • PERSONEL
  • MEZUNLAR
  • SATIN ALMA
  • KVKK
  • INTERNATIONAL
  • ADAY ÖĞRENCİLER
  • PERSONEL
  • MEZUNLAR
  • KALİTE
  • STRATEJİK PLANLAR
    • 2024-2028 Dönemi Stratejik Planı
    • 2019-2023 Dönemi Stratejik Planı
    • 2014-2018 Dönemi Stratejik Planı
    • 2009-2013 Dönemi Stratejik Planı
  • KVKK
Menü
  • TR
  • EN
Anadolu Üniversitesi
  • ÜNİVERSİTEMİZ
    Anadolu Üniversitesi
    Rektörlük Önü
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Anadolu Hakkında
    • Yönetim
    • İç Denetim Birim Başkanlığı
    • Genel Sekreterlik
    • İdari Birimler
    • Kurullar - Komisyonlar
    • Kurumsal İletişim
    • Bilgi Edinme
    • Satın Alma
    Anadolu Üniversitesinin temelini, 1958’de kurulan Eskişehir İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi oluşturur. 1982’de Anadolu Üniversitesine dönüşen kurumumuz, kısa zamanda yalnızca ülkemizin değil dünyanın en büyük üniversiteleri arasında da çağdaş, dinamik ve yenilikçi bir üniversite olarak yerini almıştır.
  • AKADEMİK
  • AÇIKÖĞRETİM
    Anadolu Üniversitesi
    Açıköğretim Sistemi
    Hızlı Bağlantılar
    • Anadolum eKampüs
    • İkinci Üniversite
    • AOSDestek
    • Global Kampüs
    • Başvuru Yap
    • Öğrenci Girişi
    • Açıköğretim Sistemi
    • Türkiye Programları
    • Yurtdışı Programları
    • Nasıl Öğrenci Olabilirim
    • Akademik Takvim
    • İletişim Bilgileri
    • AÖF Büro Adresleri
    Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi, 1 milyondan fazla aktif öğrencisi ve yaklaşık 3 buçuk milyon mezununa açık ve uzaktan öğrenme yoluyla yükseköğrenim sağlamanın yanı sıra özel projeler yardımıyla Türkiye’nin eğitim sorunlarının aşılmasında vazgeçilmez bir rol üstlenmektedir. Hızlı harekete geçebilen çok esnek bir yapıya ve güçlü bir organizasyona sahip olan Açıköğretim Sistemi uluslararası düzeyde işbirlikleri için cazibe merkezi haline gelmiştir.
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • ARAŞTIRMA
    Araştırma
    Araştırma
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Birimler
    • Merkezler
    • TÜBİTAK Projeler
    • Hakemli Dergiler
    • Etik Kurulu
    • Bilimsel Araştırma Projeleri
    • ARİNKOM
    Kısa adıyla BAP (Bilimsel Araştırma Projeleri), yüksek öğretim kurumlarındaki bilimsel araştırmaların desteklenmesi amacıyla geliştirilmiş bir uygulamadır. Bu uygulama YÖK'ün 01.01.2002 tarihinden geçerli olmak üzere yürülüğe aldığı Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma Projeleri Hakkında Yönetmelik uyarınca gerçekleştirilmektedir. Üniversitemizin tüm öğretim elemanları BAP Komisyonuna başvurarak bilimsel araştırmaları için kaynak alabilirler.
  • KAMPÜSTE YAŞAM
    Anadolu Üniversitesi
    Kampüste Yaşam
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Sosyal ve Kültürel Tesisler
    • Kültür Sanat Merkezleri ve Salonları
    • Müze ve Sanat Merkezleri
    • Spor Tesisleri
    • Topluluklar
    • Öğrenci Kulüpleri
    • Kampüste Olanaklar
    • Fotoğraf & Video Galerisi
    Anadolu Üniversitesinde, eğitim-öğretim ve bilimsel çalışmaların yanı sıra sosyal ve kültürel etkinliklere de büyük önem verilmektedir. Bu kapsamda, konferans, seminer, panel, kongre, sempozyum gibi bilimsel toplantılar; gösteri, sergi, tiyatro, konser gibi çok sayıda kültürel etkinlik gerçekleştirilmekte; her birimdeki küçük konferans salonlarının yanı sıra Yunusemre Kampusünde hemen Atatürk Kültür ve Sanat Merkezi, Kongre Merkezi ve Sinema Anadolu da sürekli etkinliklere sahne olmaktadır.

YARATICI DRAMADA YÖNTEM VE YAKLAŞIMLAR

  • Anasayfa
  • Akademik
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Eğitimde Drama Anabilim Dalı
  • Eğitimde Yaratıcı Drama Tezli Yüksek Lisans Prg.
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Yaratıcı Dramada Yöntem ve Yaklaşımlar
  • Program Çıktılarına Katkısı
Geri Dön

Program Çıktılarına Katkısı

0 : Desteklemiyor   1 : Alt seviyede destekliyor   2 : Orta seviyede destekliyor   3 : Üst seviyede destekliyor
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
0 1 2 3
1 Bireysel farklılıkları dikkate alarak gelişim alanlarını desteklemeye yönelik yaratıcı drama sürecini planlar, uygular ve değerlendirir X
2 Yaratıcı drama süreçlerinde fiziksel ve psikolojik açıdan eğitim ortamını uygun bir biçimde düzenler. X
3 Yaratıcı drama uygulamaları ileeğitim alanındaki sorunları gidermek için paydaşlarla (aileler,yerel yönetimler,üniversiteler, İlgili resmi kurumlar vb.) iş birliği yapar. X
4 Öğrencilerin demokratik ve etkin vatandaşlar olarak yetişmelerini sağlayacak uygulamalar yapar. X
5 Geçmiş ve günümüz sanatlarını ve sanat eğitimi yöntemlerini bilir. . X
6 Yaratıcı drama eğitimlerinde katılımcı veya eğitmen olarak kendini söz, beden ve ses ile (sanat yoluyla) ifade eder. X
7 Öğretim ilke ve yöntemlerini bilir, yaratıcı drama ile benzer ve farklılıklarıını kavrar, uygular. X
8 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, araştırma ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. X
9 Yaratıcı drama alanının tarihsel gelişimini bilir. X
10 Kişisel ve mesleki açıdan kendini bilgi, becerilerini geliştirecek etkinlik / seminer ve etkinliklere gönüllü olarak katılır. X
11 Yaratıcı drama alanınındaki temel kavramları, bilimsel ve sanatsal terminolojiyi bilir ve doğru şekilde kullanır. X
12 Yaratıcı dramanın dünyadaki ve Türkiye’deki öncülerini ve yaratıcı drama anlayışlarını bilir ve bunu uygulamalarına yansıtır. X
13 Yaratıcı drama alanına ilişkin yapılan araştırmaları, yayınları takip eder, bunları kendi çalışmalarına yansıtır. X
14 Yaratıcı drama alanı ile ilgili toplumsal projeler tasarlar, uygular ve değerlendirir. X
15 Oyun oynama, doğaçlama, rol oynama gibi canlandırma süreçlerini bilir ve öğrencileri ile birlikte uygular. X
16 Yaratıcı drama çalışmalarında katılımcılarının hiçbir biçimde özel sorunlarını bir konu olarak kullanmaz, buna izin vermez. X
17 Yaratıcı dramada kullanılan teknikleri bilir ve kullanılma amaçlarına göre uygulamalarına aktarır. X
18 Eğitim teknolojilerini yaratıcı drama eğitimi ve öğretiminde amaca yönelik olarak kullanır. X
19 Yaratıcı drama eğitim programlarını değerlendirir ve gerekli gördüğü düzenlemelere uygulayacağı programında yer verir. X
20 Yaratıcı drama eğitmenliği meslek etiği kurallarına uyar. X
21 Yaratıcı Drama eğitimi sürecini ulusal ve evrensel değerler doğrultusunda yürütür. X
22 Tüm yaratıcı drama eğitimi uygulamalarında eğitim ve eğitim bilimlerinin genel amaç ve ilkelerini temel alır. X
23 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere sahip olur ve bu değerleri uygulamalarında doğru bir biçimde kullanır. X
24 Yaratıcı dramayı bir disiplinler arası alan olarak algılar ve kendi özgün planlarını tasarlar, uygular. X
25 Yaratıcı drama dersine yönelik tüm öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar. X
26 Yaratıcı drama süreçlerinde etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyallerini tasarlar, kullanır, geliştirir, değerlendirir. X
27 Yaratıcı Drama Öğretme öğrenme sürecinde günlük yaşamla bağlantılar kurar. X
28 Yaratıcı drama ölçme değerlendirme ölçütlerini ve biçimlerini bilir, uygular. X
29 Estetik anlayışı ve nesnel ölçütlere dayalı seçicilik becerilerini yaratıcı drama süreçlerinde etkin kullanır. X
30 Sinema, müzik, dans, tiyatro vb. sanatsal etkinliklerle ilgili güncel etkinliklere katılır ve diğer sanatlar ile yaratıcı drama ilişkisini kurar. X
31 Yaratıcı drama uygulamaları ile sanatın topluma olumlu katkısı konusunda farkındalığı artırıcı çalışmalar yapar. X
32 Yaratıcı drama, edebiyat ilişkisini etkileşimli olarak eğitim-öğretim planlarında kullanır. X
33 Estetik, sanat ilimleri ve yaratıcı drama arasında ilişki kurar. X
34 Yaratıcı dramanın aynı zamanda bir sanat eğitimi/ estetik eğitimi olduğu bilinciyle ders planları hazırlar, uygular, değerlendirir. X
35 Oyunculuk ve Sahne Bilgisi konularında farklı yaklaşımları tanır ve bu yaklaşımları yaratıcı drama süreçlerinde kullanır. X
36 Gerekli durumlarda yaratıcı drama yöntemi ve tekniklerinden yararlanarak tiyatral bir gösteri hazırlar. X
37 Oyunculuk ve sahne bilgisi deneyimine sahip olur. X
38 Tiyatro kuram ve akımlarını bilir, gerekli durumlarda bu bilgilerini yaratıcı drama çalışmalarına aktarır. X
39 Temel düzeyde reji bilgisine sahip olur. X
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme
Web sitemizdeki çerezleri (cookie) kullanıcı deneyimini artıran teknik özellikleri desteklemek için kullanıyoruz. Detaylı bilgi için tıklayınız.
Google Analytics tarafından yönetilen çerezleri devre dışı bırakabilir veya kabul edebilirsiniz.
Anadolu Üniversitesi
  • ÜNİVERSİTEMİZ
  • Anadolu Hakkında
  • Sayılarla Üniversitemiz
  • İdari Birimler
  • Bölümler
  • Kurullar - Komisyonlar
  • İş Birliği Yapılan Kuruluşlar
  • Bilgi ve Belgeler
  • Mevzuat
  • İletişim Bilgileri
  • AKADEMİK
  • Açıköğretim Sistemi
  • Fakülteler
  • Enstitüler
  • Meslek Yüksekokulları
  • Yüksekokullar
  • AÇIKÖĞRETİM
  • Açıköğretim Duyuruları
  • Açıköğretim Sistemi
  • Türkiye Programları
  • Yurt Dışı Programları
  • Nasıl Öğrenci Olabilirim?
  • Akademik Takvim
  • Öğrenme Ortamları
  • Sınavlar Hakkında
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • Akademik Takvim
  • Anadolu Bilgi Paketi
  • ARAŞTIRMA
  • Birimler
  • Merkezler
  • Projeler
  • Hakemli Dergiler
  • Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulları
  • Laboratuvar ve Stüdyo Hizmetleri
  • Bilim ve Yaşam
  • KAMPÜSTE YAŞAM
  • Sosyal ve Kültürel Tesisler
  • Kültür Sanat Merkezleri ve Salonları
  • Müze ve Sanat Merkezleri
  • Spor Tesisleri
  • Topluluklar
  • Öğrenci Kulüpleri
  • Kampüste Olanaklar
  • Fotoğraf Galerisi
Android Uygulama iOS Uygulama
© 2025 Anadolu Üniversitesi - Tüm hakları saklıdır.