• ANASAYFA
  • ÜNİVERSİTEMİZ
  • AKADEMİK
  • AÇIKÖĞRETİM
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • ARAŞTIRMA
  • KAMPÜSTE YAŞAM
  • KÜTÜPHANE
  • E-POSTA
  • REHBER
  • ETKİNLİKLER
  • DUYURULAR
  • AKADEMİK TAKVİM
  • ADAY ÖĞRENCİLER
  • PERSONEL
  • MEZUNLAR
  • SATIN ALMA
  • KVKK
  • INTERNATIONAL
  • ADAY ÖĞRENCİLER
  • PERSONEL
  • MEZUNLAR
  • KALİTE
  • STRATEJİK PLANLAR
    • 2024-2028 Dönemi Stratejik Planı
    • 2019-2023 Dönemi Stratejik Planı
    • 2014-2018 Dönemi Stratejik Planı
    • 2009-2013 Dönemi Stratejik Planı
  • KVKK
Menü
  • TR
  • EN
Anadolu Üniversitesi
  • ÜNİVERSİTEMİZ
    Anadolu Üniversitesi
    Rektörlük Önü
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Anadolu Hakkında
    • Yönetim
    • İç Denetim Birim Başkanlığı
    • Genel Sekreterlik
    • İdari Birimler
    • Kurullar - Komisyonlar
    • Kurumsal İletişim
    • Bilgi Edinme
    • Satın Alma
    Anadolu Üniversitesinin temelini, 1958’de kurulan Eskişehir İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi oluşturur. 1982’de Anadolu Üniversitesine dönüşen kurumumuz, kısa zamanda yalnızca ülkemizin değil dünyanın en büyük üniversiteleri arasında da çağdaş, dinamik ve yenilikçi bir üniversite olarak yerini almıştır.
  • AKADEMİK
  • AÇIKÖĞRETİM
    Anadolu Üniversitesi
    Açıköğretim Sistemi
    Hızlı Bağlantılar
    • Anadolum eKampüs
    • İkinci Üniversite
    • AOSDestek
    • Global Kampüs
    • Başvuru Yap
    • Öğrenci Girişi
    • Açıköğretim Sistemi
    • Türkiye Programları
    • Yurtdışı Programları
    • Nasıl Öğrenci Olabilirim
    • Akademik Takvim
    • İletişim Bilgileri
    • AÖF Büro Adresleri
    Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi, 1 milyondan fazla aktif öğrencisi ve yaklaşık 3 buçuk milyon mezununa açık ve uzaktan öğrenme yoluyla yükseköğrenim sağlamanın yanı sıra özel projeler yardımıyla Türkiye’nin eğitim sorunlarının aşılmasında vazgeçilmez bir rol üstlenmektedir. Hızlı harekete geçebilen çok esnek bir yapıya ve güçlü bir organizasyona sahip olan Açıköğretim Sistemi uluslararası düzeyde işbirlikleri için cazibe merkezi haline gelmiştir.
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • ARAŞTIRMA
    Araştırma
    Araştırma
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Birimler
    • Merkezler
    • TÜBİTAK Projeler
    • Hakemli Dergiler
    • Etik Kurulu
    • Bilimsel Araştırma Projeleri
    • ARİNKOM
    Kısa adıyla BAP (Bilimsel Araştırma Projeleri), yüksek öğretim kurumlarındaki bilimsel araştırmaların desteklenmesi amacıyla geliştirilmiş bir uygulamadır. Bu uygulama YÖK'ün 01.01.2002 tarihinden geçerli olmak üzere yürülüğe aldığı Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma Projeleri Hakkında Yönetmelik uyarınca gerçekleştirilmektedir. Üniversitemizin tüm öğretim elemanları BAP Komisyonuna başvurarak bilimsel araştırmaları için kaynak alabilirler.
  • KAMPÜSTE YAŞAM
    Anadolu Üniversitesi
    Kampüste Yaşam
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Sosyal ve Kültürel Tesisler
    • Kültür Sanat Merkezleri ve Salonları
    • Müze ve Sanat Merkezleri
    • Spor Tesisleri
    • Topluluklar
    • Öğrenci Kulüpleri
    • Kampüste Olanaklar
    • Fotoğraf & Video Galerisi
    Anadolu Üniversitesinde, eğitim-öğretim ve bilimsel çalışmaların yanı sıra sosyal ve kültürel etkinliklere de büyük önem verilmektedir. Bu kapsamda, konferans, seminer, panel, kongre, sempozyum gibi bilimsel toplantılar; gösteri, sergi, tiyatro, konser gibi çok sayıda kültürel etkinlik gerçekleştirilmekte; her birimdeki küçük konferans salonlarının yanı sıra Yunusemre Kampusünde hemen Atatürk Kültür ve Sanat Merkezi, Kongre Merkezi ve Sinema Anadolu da sürekli etkinliklere sahne olmaktadır.

ERKEN ÇOCUKLUKTA ERKEN OKURYAZARLIK EĞİTİMİ

  • Anasayfa
  • Akademik
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Temel Eğitim Anabilim Dalı
  • Temel Eğitim Anabilim Dalı (Tezli) (YL)
  • Okul Öncesi Eğitimi Programı (Tezli) (YL)
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Erken Çocuklukta Erken Okuryazarlık Eğitimi
  • Tanıtım
Geri Dön

Tanıtım

Ders Adı Ders Kodu Yarıyıl Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Erken Çocuklukta Erken Okuryazarlık Eğitimi OKÖ513 I.YARIYIL Seçmeli Dersler 3+0 7.5
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Seçmeli Dersler
Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. ASLI YILDIRIM
Dersin Veriliş Biçimi Bu dersin veriliş biçimi yüz yüzedir.
Dersin Önkoşulları Bu dersin ön yada eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler -
Okuma Listesi • Akdal, D., & Kargın, T. (2019). Sesbilgisel farkındalık becerilerini desteklemeye yönelik SESFAR müdahale programının etkililiğinin incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 27(6), 2609-2620• Altun, D., & Tantekin Erden, F. (2016). Okul öncesi öğretmen adaylarının erken okuryazarlık ile ilgili görüşleri ve staj uygulamaları. Journal of Kirsehir Education Faculty, 17(1), 241 - 261. • Altun, D., Erden, F. T., & Snow, C. E. (2016). Filizlenen okuryazarlık: Okul öncesi dönem ses ve yazı farkındalığı becerilerini besleyen ev-içi kaynakların incelenmesi. Eğitim Bilimlerinde Yenilikler ve Nitelik Arayışı içinde, Ö. Demirel & S. Dinçer (Ed), (s. 505-530).• Bayraktar, V. & Temel, F. (2014). Okuma-yazmaya hazırlık eğitim programının çocukların okuma-yazma becerilerine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(3), 8-22.• Catts, H. W., Gillispie, M., Leonard, L. B., Kail, R. V. & Miller, C. A. (2002). The role of speed of processing, rapid naming, and phonological awareness in reading achievement. Journal of Learning Disabilities, 35(6), 509-524.• Christie, J. F. (2007). The Scientifically Based Reading Research Approach to early literacy instruction. In Justice, L. M & Vukelich, C. (Eds.), Achieving excellence in preschool literacy instruction (pp. 25-40). New York: The Guilford Press.• Çetin, Ö. Ş., Gülhan, M., & Katrancı, M. (2018). A study on the effect of pre-school education on early literacy skills. International Online Journal of Educational Sciences, 10(5), 201-221.• Dickinson, D. K., & Neuman, S. B. (Eds.). (2007). Handbook of early literacy research (Vol. 2). Guilford Press.• Ehri, L. C., Nunes, S. R., Willows, D. M., Schuster, B. V., Yaghoub-Zadeh, Z. and Shanahan, T. (2001). Phonemic awareness instruction helps children learn to read: Evidence from the National Reading Panel’s meta-analysis. Reading Research Quarterly, 36 (3), 250-287• Erbaş, R. H. & Ağmaz, R. F. (Ed.) (2020). Erken okuryazarlık becerilerinin gelişiminde teknoloji kullanımı. Pegem Akademi.• Ergül. C., Karaman, G., Akoğlu, G., Tufan, M., Dolunay-Sarıca, A., & Bahap-Kudret, Z. (2014). Okul öncesi öğretmenlerinin “erken okuryazarlık” kavramına ilişkin bilgi düzeyleri ve sınıf uygulamaları. İlköğretim Online, 13(4), 1451-1472.• Foster, T. D., Froyen, L. C., Skibbe, L. E., Bowles, R. P., & Decker, K. B. (2016). Fathers’ and mothers’ home learning environments and children’s early academic outcomes. Reading and Writing, 29(9), 1845-1863• Gillon, G. T. (2007). Phonological awareness: From research to practice. New York, NY: Guilford Press.• Güldenoğlu, B., Kargın, T., & Ergül, C. (2016). Sesbilgisel farkındalık becerilerinin okuma ve okuduğunu anlama üzerindeki etkisi: Boylamsal bir çalışma. Elementary Education Online, 15(1), 251-272.• Hindman, A. H., & Wasik, B. A. (2011). Measuring teachers’ knowledge about early language and literacy: Practical implications and considerations. NHSA Dialog, 14(4), 351-356.• International Reading Association, & National Association for Education of Young Children (1998). Learning to read and write: Developmentally appropriate practices for young children. http://www.naeyc.org/files/naeyc/file/positions/PSREAD98.PDF • Justice, L. M. and Ezell, H. K. (2001). Written language awareness in preschool children from low-income households: A descriptive analysis. Communication Disorders Quarterly, 22, 123-134. • Justice, L. M. and Pullen, P. C. (2003). Promising interventions for promoting emergent literacy: Three evidence based approach. Teaching Exceptional Children, 23(3), 99-113.• Karaman, G. (2006). Anasınıfına devam eden farklı sosyo-kültürel seviyedeki çocukların fonolojik duyarlılıklarının incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi• Kargın, T. , Altun, D, & Güldenoğlu, İ. B. (2021) Değerlendirmeden uygulamaya tüm yönleriyle erken okuryazarlık. Pegem Akademi. • Kartal, G., Babur, N., & Erçetin, G. (2016). Training for phonological awareness in an orthographically transparent language in two different modalities. Reading and Writing Quarterly, 32, 550-579• Lefebvre, P., Trudeau, N. and Suttun,A. (2011). Enhancing vocabulary, print awarenessand phonological awareness through shared storybook reading with low-income preschoolers. Journal of Childhood Litearcy, 11 (4), 453-479.• Lonigan, C. J., Burgess, S. R., & Anthony, J. L. (2000). Development of emergent literacy and early reading skills in preschool children: evidence from a latent-variable longitudinal study. Developmental Psychology, 36(5), 596-613.• Lundberg, I., Larsman, P. and Strid, A. (2012). Development of phonological awareness during the preschool year: The influence of gender and socio-economic status. Reading And Writing: An Interdisciplinary Journal, 25(2), 305-320.• National Early Literacy Panel, (2009). Developing early literacy: Report of the National Early Literacy Panel. Washington, DC: National Institute for Literacy. Available at http://www.nifl.gov/earlychildhood/NELP/ NELPreport.html• Neuman, S. B., & Dickinson, D. K. (Eds.). (2011). Handbook of Early Literacy Research, Volume 3 (Vol. 3). Guilford Press.• Neuman, S. B., Copple, C. and Bredekamp, S. (2000). Learning to read and write. Developmentally appropriate practice for children. Washington, DC: NAEYC.• Özcan, A. O., & Özcan, A. F. (2014). Türk çocuklarının ses gelişim özellikleri ve ilk okuma yazma öğrenme. İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1(2), 67-86.• Parpucu, N. & Güler Yıldız, T. (2020). Okul öncesi öğretmenleri sesbilgisel farkındalık eğitimine ilişkin neler biliyor, neler yapıyor ve nelere ihtiyaç duyuyor?. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education). Erken görünüm. DOI : 10.16986/HUJE.2020062664• Parpucu, N., & Dinç, B. (2017). Seslerin Renkli Dünyası Programının okul öncesi çocukların fonolojik farkındalık becerileri üzerindeki etkisi. Eğitim ve Bilim, 42(192), 233-261. • Parpucu, N., & Dinç, B. (2018). Okul öncesi eğitimde bir erken okuryazarlık becerisi: Fonolojik farkındalık. Ankara: Anı Yayıncılık. • Phillips, B.M., Clancy-Menchetti, J. & Lonigan, C. J. (2008). Successful phonological awareness instruction with preschool children: Lessons from the classroom. Topics in Early Childhood Special Education, 28 (1), 3-17.• Polat, Ö. (Ed.) (2019). Adım adım ilkokula başlamak okula uyum ve erken okuryazarlık eğitimi. Anı Yayıncılık. • Powell, D. R., Diamond, K. E., Burchinal, M. R., & Koehler, M. J. (2010). Effects of an early literacy professional development intervention on Head Start teachers and children. Journal of Educational Psychology, 102(2), 299.• Sarı, B. & Aktan Acar, E. (2013). Erken çocukluk dönemi fonolojik duyarlılık ölçeğinin (EÇDFDÖ) geliştirilmesi ve psikometrik özellikleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13(4), 2195-2215.• Temel, F. (Ed. ), (2014). Dil ve erken okuryazarlık. Hedef Yayıncılık. • Torgesen, J. K. & Mathes, P. G. (2000). A basic guide to understanding assessing and teaching phonological awareness. Texas: Pro-Ed.• Turan, F., ve Akoğlu, G. (2011). Okul öncesi dönemde sesbilgisel farkındalık eğitimi. Eğitim ve Bilim,36 (161) 64-75.• Uludağ, G. & Durmuş, T. (Ed.) (2020). Erken okuryazarlık eğitimi. Nobel Yayınevi. • United Nations Educational, Scientific, and Cultural Organization (UNESCO). (2004). The plurality of literacy and its implications for policies and programmes. (ED-2004/WS/31 cld. 16763). Paris: Author.• Wasik, B. A., & Hindman, A. H. (2011). Improving vocabulary and pre-literacy skills of at-risk preschoolers through teacher professional development. Journal of Educational Psychology, 103(2), 455.• Whitehurst, G. J., & Lonigan, C. J. (1998). Child development and emergent literacy. Child Development, 69, 848-872.
Değerlendirme Sunumlar, yansıtma yazıları ve proje önerisi
Staj & Uygulama Bu ders için uygun değildir.
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme
Web sitemizdeki çerezleri (cookie) kullanıcı deneyimini artıran teknik özellikleri desteklemek için kullanıyoruz. Detaylı bilgi için tıklayınız.
Google Analytics tarafından yönetilen çerezleri devre dışı bırakabilir veya kabul edebilirsiniz.
Anadolu Üniversitesi
  • ÜNİVERSİTEMİZ
  • Anadolu Hakkında
  • Sayılarla Üniversitemiz
  • İdari Birimler
  • Bölümler
  • Kurullar - Komisyonlar
  • İş Birliği Yapılan Kuruluşlar
  • Bilgi ve Belgeler
  • Mevzuat
  • İletişim Bilgileri
  • AKADEMİK
  • Açıköğretim Sistemi
  • Fakülteler
  • Enstitüler
  • Meslek Yüksekokulları
  • Yüksekokullar
  • AÇIKÖĞRETİM
  • Açıköğretim Duyuruları
  • Açıköğretim Sistemi
  • Türkiye Programları
  • Yurt Dışı Programları
  • Nasıl Öğrenci Olabilirim?
  • Akademik Takvim
  • Öğrenme Ortamları
  • Sınavlar Hakkında
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • Akademik Takvim
  • Anadolu Bilgi Paketi
  • ARAŞTIRMA
  • Birimler
  • Merkezler
  • Projeler
  • Hakemli Dergiler
  • Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulları
  • Laboratuvar ve Stüdyo Hizmetleri
  • Bilim ve Yaşam
  • KAMPÜSTE YAŞAM
  • Sosyal ve Kültürel Tesisler
  • Kültür Sanat Merkezleri ve Salonları
  • Müze ve Sanat Merkezleri
  • Spor Tesisleri
  • Topluluklar
  • Öğrenci Kulüpleri
  • Kampüste Olanaklar
  • Fotoğraf Galerisi
Android Uygulama iOS Uygulama
© 2025 Anadolu Üniversitesi - Tüm hakları saklıdır.