• ANASAYFA
  • ÜNİVERSİTEMİZ
  • AKADEMİK
  • AÇIKÖĞRETİM
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • ARAŞTIRMA
  • KAMPÜSTE YAŞAM
  • KÜTÜPHANE
  • E-POSTA
  • REHBER
  • ETKİNLİKLER
  • DUYURULAR
  • AKADEMİK TAKVİM
  • ADAY ÖĞRENCİLER
  • PERSONEL
  • MEZUNLAR
  • SATIN ALMA
  • KVKK
  • INTERNATIONAL
  • ADAY ÖĞRENCİLER
  • PERSONEL
  • MEZUNLAR
  • KALİTE
  • STRATEJİK PLANLAR
    • 2024-2028 Dönemi Stratejik Planı
    • 2019-2023 Dönemi Stratejik Planı
    • 2014-2018 Dönemi Stratejik Planı
    • 2009-2013 Dönemi Stratejik Planı
  • KVKK
Menü
  • TR
  • EN
Anadolu Üniversitesi
  • ÜNİVERSİTEMİZ
    Anadolu Üniversitesi
    Rektörlük Önü
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Anadolu Hakkında
    • Yönetim
    • İç Denetim Birim Başkanlığı
    • Genel Sekreterlik
    • İdari Birimler
    • Kurullar - Komisyonlar
    • Kurumsal İletişim
    • Bilgi Edinme
    • Satın Alma
    Anadolu Üniversitesinin temelini, 1958’de kurulan Eskişehir İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi oluşturur. 1982’de Anadolu Üniversitesine dönüşen kurumumuz, kısa zamanda yalnızca ülkemizin değil dünyanın en büyük üniversiteleri arasında da çağdaş, dinamik ve yenilikçi bir üniversite olarak yerini almıştır.
  • AKADEMİK
  • AÇIKÖĞRETİM
    Anadolu Üniversitesi
    Açıköğretim Sistemi
    Hızlı Bağlantılar
    • Anadolum eKampüs
    • İkinci Üniversite
    • AOSDestek
    • Global Kampüs
    • Başvuru Yap
    • Öğrenci Girişi
    • Açıköğretim Sistemi
    • Türkiye Programları
    • Yurtdışı Programları
    • Nasıl Öğrenci Olabilirim
    • Akademik Takvim
    • İletişim Bilgileri
    • AÖF Büro Adresleri
    Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi, 1 milyondan fazla aktif öğrencisi ve yaklaşık 3 buçuk milyon mezununa açık ve uzaktan öğrenme yoluyla yükseköğrenim sağlamanın yanı sıra özel projeler yardımıyla Türkiye’nin eğitim sorunlarının aşılmasında vazgeçilmez bir rol üstlenmektedir. Hızlı harekete geçebilen çok esnek bir yapıya ve güçlü bir organizasyona sahip olan Açıköğretim Sistemi uluslararası düzeyde işbirlikleri için cazibe merkezi haline gelmiştir.
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • ARAŞTIRMA
    Araştırma
    Araştırma
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Birimler
    • Merkezler
    • TÜBİTAK Projeler
    • Hakemli Dergiler
    • Etik Kurulu
    • Bilimsel Araştırma Projeleri
    • ARİNKOM
    Kısa adıyla BAP (Bilimsel Araştırma Projeleri), yüksek öğretim kurumlarındaki bilimsel araştırmaların desteklenmesi amacıyla geliştirilmiş bir uygulamadır. Bu uygulama YÖK'ün 01.01.2002 tarihinden geçerli olmak üzere yürülüğe aldığı Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma Projeleri Hakkında Yönetmelik uyarınca gerçekleştirilmektedir. Üniversitemizin tüm öğretim elemanları BAP Komisyonuna başvurarak bilimsel araştırmaları için kaynak alabilirler.
  • KAMPÜSTE YAŞAM
    Anadolu Üniversitesi
    Kampüste Yaşam
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Sosyal ve Kültürel Tesisler
    • Kültür Sanat Merkezleri ve Salonları
    • Müze ve Sanat Merkezleri
    • Spor Tesisleri
    • Topluluklar
    • Öğrenci Kulüpleri
    • Kampüste Olanaklar
    • Fotoğraf & Video Galerisi
    Anadolu Üniversitesinde, eğitim-öğretim ve bilimsel çalışmaların yanı sıra sosyal ve kültürel etkinliklere de büyük önem verilmektedir. Bu kapsamda, konferans, seminer, panel, kongre, sempozyum gibi bilimsel toplantılar; gösteri, sergi, tiyatro, konser gibi çok sayıda kültürel etkinlik gerçekleştirilmekte; her birimdeki küçük konferans salonlarının yanı sıra Yunusemre Kampusünde hemen Atatürk Kültür ve Sanat Merkezi, Kongre Merkezi ve Sinema Anadolu da sürekli etkinliklere sahne olmaktadır.

PSİKOLOJİK DANIŞMADA SÜPERVİZYON

  • Anasayfa
  • Akademik
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı
  • Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı-Doktora
  • Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Programı-Doktora
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Psikolojik Danışmada Süpervizyon
  • Tanıtım
Geri Dön

Tanıtım

Ders Adı Ders Kodu Yarıyıl Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Psikolojik Danışmada Süpervizyon RPD618 I.YARIYIL Seçmeli Dersler 2+1 7.5
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Seçmeli Dersler
Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. BAKİ DUY
Dersin Veriliş Biçimi Yüz yüze
Dersin Önkoşulları Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması
Önerilen Dersler Yok
Okuma Listesi Ancis, J. R., & Ladany, N. (2001). A multicultural framework for counselor supervision. In L. J. Bradley & N. Ladany (Eds.), Counselor supervision: Principles, process, and practice (3rd ed.) (pp. 63-92). Philadelphia, PA: Brunner-Routledge.Bernard, J. M., & Luke, M. M. (2015). A content analysis of 10-years of clinical supervision articles in counseling. Counselor Education and Supervision, 54, 242-257.Borders, L. D. (1993). Learning to think like a supervisor. The Clinical Supervisor, 10(2), 135-148.Borders, L. D. (2009). Subtle messages in clinical supervision. The Clinical Supervisor, 28, 200-209.Borders, L. D., Glossoff, H. L., Welfare, L. E., Hays, D. G., DeKruyf, L., Fernando, D. M., & Page, B. (2014). Best practices in clinical supervision: Evolution of a counseling specialty. The Clinical Supervisor, 33, 26-44.Borders, L. D., Welfare, L. E., Greason, P. B., Paladino, D. A., Mobley, A. K., Villalba, J. A., & Wester, K. L. (2012). Triadic and individual and group: Supervisors’ and supervisees’ perceptions of each modality. Counselor Education and Supervision, 51, 281-295.Goodyear, R. K. (2014). Supervision as pedagogy: Attending to its essential instructional and learning processes. The Clinical Supervisor, 33, 82-99.Goodyear, R. K., Lichtenberg, J. W., Bang, K., Gragg, J. B. (2014). Ten changes psychotherapists typically make as they mature into the role of supervisor. Journal of Clinical Psychology, 70, 1042-1050.Huhra, R. L., Yamokoski-Maynhart, C. A., & Prieto, L. R. (2008). Reviewing videotape in supervision: A developmental approach. Journal of Counseling and Development, 86, 412-418.Kagan, H., & Kagan, N. I. (1997). Interpersonal process recall: Influencing human interaction. In C. E. Watkins, Jr. (Ed.), Handbook of psychotherapy supervision (pp. 296-309). New York: Wiley.Ladany, N., Friedlander, M. L., & Nelson, M. L. (2005). Critical events in psychotherapy supervision: An interpersonal approach. Washington, DC: American Psychological Association. Chapter 3: “Heightening multicultural awareness: It’s never been about political correctness” Chapter 6: “Managing sexual attraction: Talking about sex in supervision” (includes discussion of sexual orientation) Chapter 7: “Repairing gender-related misunderstandings and missed understandings: It’s not just ‘he said, she said’” Chapter 8: “Addressing problematic emotions, attitudes, and behaviors: Counseling in versus counseling out.Ladany, N., & Muse-Burke, J. L. (2001). Understanding and conducting supervision research. In L. J. Bradley & N. Ladany (Eds.), Counselor supervision: Principles, process, and practice (3rd ed.) (pp. 304-329). Philadelphia, PA: Brunner-Routledge. (Note. Review Table 12.1 only.)Lawson, G., Hein, S. F., & Getz, H. (2009). A model for using triadic supervision in counselor preparation programs. Counselor Education and Supervision, 48, 257-270.McNeill, B. W., & Worthen, V. (1989). The parallel process in psychotherapy supervision. Professional Psychology, 20, 329-333.Muse-Burke, J. L., Ladany, N., & Deck, M. D. (2001). The supervisory relationship. In L. J. Bradley & N. Ladany (Eds.), Counselor supervision: Principles, process, and practice (3rd ed.) (pp. 28-62). Philadelphia, PA: Brunner-Routledge.Neufeldt, S. A. (2007). Supervision strategies for the first practicum (3rd ed.). Alexandria, VA: American Counseling Association. (pp. 39-69)Skovolt, T. M., & Ronnestad, M. H. (2003). Struggles of the novice counselor and therapist. Journal of Career Development, 30, 45-58.Stoltenberg, C. D., & McNeill, B. W. (1997). Clinical supervision from a developmental perspective: Research and practice. In C. E. Watkins, Jr. (Ed.), Handbook of psychotherapy supervision (pp. 184-202). New York, NY: Wiley.Tangen, J. L., & Borders, L. D. (in press). The supervisory relationship: A conceptual and psychometric review of measures. Counselor Education and Supervision.Wahesh, E. (2016). Utilizing motivational interviewing to address resistant behaviors in clinical supervision. Counselor Education and Supervision, 55, 46-59. Watkins, C. E., Jr. (2011). Does psychotherapy supervision contribute to patient outcomes? Considering 30 years of research. The Clinical Supervisor, 30, 145-165.
Değerlendirme Bireysel Proje (Ödev)Final (Uygulama)
Staj & Uygulama Yok
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme
Web sitemizdeki çerezleri (cookie) kullanıcı deneyimini artıran teknik özellikleri desteklemek için kullanıyoruz. Detaylı bilgi için tıklayınız.
Google Analytics tarafından yönetilen çerezleri devre dışı bırakabilir veya kabul edebilirsiniz.
Anadolu Üniversitesi
  • ÜNİVERSİTEMİZ
  • Anadolu Hakkında
  • Sayılarla Üniversitemiz
  • İdari Birimler
  • Bölümler
  • Kurullar - Komisyonlar
  • İş Birliği Yapılan Kuruluşlar
  • Bilgi ve Belgeler
  • Mevzuat
  • İletişim Bilgileri
  • AKADEMİK
  • Açıköğretim Sistemi
  • Fakülteler
  • Enstitüler
  • Meslek Yüksekokulları
  • Yüksekokullar
  • AÇIKÖĞRETİM
  • Açıköğretim Duyuruları
  • Açıköğretim Sistemi
  • Türkiye Programları
  • Yurt Dışı Programları
  • Nasıl Öğrenci Olabilirim?
  • Akademik Takvim
  • Öğrenme Ortamları
  • Sınavlar Hakkında
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • Akademik Takvim
  • Anadolu Bilgi Paketi
  • ARAŞTIRMA
  • Birimler
  • Merkezler
  • Projeler
  • Hakemli Dergiler
  • Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulları
  • Laboratuvar ve Stüdyo Hizmetleri
  • Bilim ve Yaşam
  • KAMPÜSTE YAŞAM
  • Sosyal ve Kültürel Tesisler
  • Kültür Sanat Merkezleri ve Salonları
  • Müze ve Sanat Merkezleri
  • Spor Tesisleri
  • Topluluklar
  • Öğrenci Kulüpleri
  • Kampüste Olanaklar
  • Fotoğraf Galerisi
Android Uygulama iOS Uygulama
© 2025 Anadolu Üniversitesi - Tüm hakları saklıdır.