• ANASAYFA
  • ÜNİVERSİTEMİZ
  • AKADEMİK
  • AÇIKÖĞRETİM
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • ARAŞTIRMA
  • KAMPÜSTE YAŞAM
  • KÜTÜPHANE
  • E-POSTA
  • REHBER
  • ETKİNLİKLER
  • DUYURULAR
  • AKADEMİK TAKVİM
  • ADAY ÖĞRENCİLER
  • PERSONEL
  • MEZUNLAR
  • SATIN ALMA
  • KVKK
  • INTERNATIONAL
  • ADAY ÖĞRENCİLER
  • PERSONEL
  • MEZUNLAR
  • KALİTE
  • STRATEJİK PLANLAR
    • 2024-2028 Dönemi Stratejik Planı
    • 2019-2023 Dönemi Stratejik Planı
    • 2014-2018 Dönemi Stratejik Planı
    • 2009-2013 Dönemi Stratejik Planı
  • KVKK
Menü
  • TR
  • EN
Anadolu Üniversitesi
  • ÜNİVERSİTEMİZ
    Anadolu Üniversitesi
    Rektörlük Önü
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Anadolu Hakkında
    • Yönetim
    • İç Denetim Birim Başkanlığı
    • Genel Sekreterlik
    • İdari Birimler
    • Kurullar - Komisyonlar
    • Kurumsal İletişim
    • Bilgi Edinme
    • Satın Alma
    Anadolu Üniversitesinin temelini, 1958’de kurulan Eskişehir İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi oluşturur. 1982’de Anadolu Üniversitesine dönüşen kurumumuz, kısa zamanda yalnızca ülkemizin değil dünyanın en büyük üniversiteleri arasında da çağdaş, dinamik ve yenilikçi bir üniversite olarak yerini almıştır.
  • AKADEMİK
  • AÇIKÖĞRETİM
    Anadolu Üniversitesi
    Açıköğretim Sistemi
    Hızlı Bağlantılar
    • Anadolum eKampüs
    • İkinci Üniversite
    • AOSDestek
    • Global Kampüs
    • Başvuru Yap
    • Öğrenci Girişi
    • Açıköğretim Sistemi
    • Türkiye Programları
    • Yurtdışı Programları
    • Nasıl Öğrenci Olabilirim
    • Akademik Takvim
    • İletişim Bilgileri
    • AÖF Büro Adresleri
    Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi, 1 milyondan fazla aktif öğrencisi ve yaklaşık 3 buçuk milyon mezununa açık ve uzaktan öğrenme yoluyla yükseköğrenim sağlamanın yanı sıra özel projeler yardımıyla Türkiye’nin eğitim sorunlarının aşılmasında vazgeçilmez bir rol üstlenmektedir. Hızlı harekete geçebilen çok esnek bir yapıya ve güçlü bir organizasyona sahip olan Açıköğretim Sistemi uluslararası düzeyde işbirlikleri için cazibe merkezi haline gelmiştir.
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • ARAŞTIRMA
    Araştırma
    Araştırma
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Birimler
    • Merkezler
    • TÜBİTAK Projeler
    • Hakemli Dergiler
    • Etik Kurulu
    • Bilimsel Araştırma Projeleri
    • ARİNKOM
    Kısa adıyla BAP (Bilimsel Araştırma Projeleri), yüksek öğretim kurumlarındaki bilimsel araştırmaların desteklenmesi amacıyla geliştirilmiş bir uygulamadır. Bu uygulama YÖK'ün 01.01.2002 tarihinden geçerli olmak üzere yürülüğe aldığı Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma Projeleri Hakkında Yönetmelik uyarınca gerçekleştirilmektedir. Üniversitemizin tüm öğretim elemanları BAP Komisyonuna başvurarak bilimsel araştırmaları için kaynak alabilirler.
  • KAMPÜSTE YAŞAM
    Anadolu Üniversitesi
    Kampüste Yaşam
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Sosyal ve Kültürel Tesisler
    • Kültür Sanat Merkezleri ve Salonları
    • Müze ve Sanat Merkezleri
    • Spor Tesisleri
    • Topluluklar
    • Öğrenci Kulüpleri
    • Kampüste Olanaklar
    • Fotoğraf & Video Galerisi
    Anadolu Üniversitesinde, eğitim-öğretim ve bilimsel çalışmaların yanı sıra sosyal ve kültürel etkinliklere de büyük önem verilmektedir. Bu kapsamda, konferans, seminer, panel, kongre, sempozyum gibi bilimsel toplantılar; gösteri, sergi, tiyatro, konser gibi çok sayıda kültürel etkinlik gerçekleştirilmekte; her birimdeki küçük konferans salonlarının yanı sıra Yunusemre Kampusünde hemen Atatürk Kültür ve Sanat Merkezi, Kongre Merkezi ve Sinema Anadolu da sürekli etkinliklere sahne olmaktadır.

PAZARLAMA TEORİSİ

  • Anasayfa
  • Akademik
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • İşletme Anabilim Dalı
  • İşletme Anabilim Dalı-Doktora
  • Pazarlama Bilim Dalı-Doktora
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Pazarlama Teorisi
  • Tanıtım
Geri Dön

Tanıtım

Ders Adı Ders Kodu Yarıyıl Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Pazarlama Teorisi PZL623 I.YARIYIL Zorunlu Dersler 3+0 7.5
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Zorunlu Dersler
Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. BAYRAM ZAFER ERDOĞAN
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
Okuma Listesi 1-Pazarlamanın Tanımı Üzerine - Mithat Üner2-Baker & Saren, Bölüm 1-Pazarlama-Felsefe mi Fonksiyon mu?3-Pazarlamanın Hükümranlığı - Michael J. Baker4-Weitz & Wensley, Bölüm 3-İşletmelerde Pazarlamanın Rolü5-Michael J. Baker-Pazarlamada Teori Gereksinimi6-Baker & Saren, Bölüm 2-Pazarlama Teorisi7-Pazarlama disiplini, uygulamalarını ve teorilerini yeniden düşünmek: Shelby D. Hunt.8-A Generic Concept of Marketing, Philip Kotler – Pazarlamanın Genel Kavramı 9-Marketing as Exchange, Richard P. Bogazzi – Değişim Olarak Pazarlama 10-Tarihsel Perspektiften Geleceğe Pazarlamanın Seyri, M.Ali Paylan ve Ömer Torlak11-Weitz & Wensley, Bölüm 2-Pazarlama Düşüncesinin Tarihi12-Ronald A. Fullerton - Modern Pazarlama Ne Kadar Modern? Pazarlamanın Evrimi ve Üretim Çağı Miti.13- Baker & Saren, Bölüm 5-Pazarlamanın Ekonomik Temeli14- Baker & Saren, Bölüm 6- Pazarlamanın Psikolojik Temeli 15- Baker & Saren, Bölüm 7- Pazarlamanın Sosyolojik Temeli16- Baker & Saren, Bölüm 8-Pazarlamanın Kültürel Yönü17- Sidney J. Levy - Satılık Semboller 18- Weitz & Wensley, Bölüm 1-Pazarlama Toplum İlişkisi 19- Baker & Saren, Bölüm 17-Sürdürülebilir Pazarlamaya Kurumsal bir Yaklaşım20- Baker & Saren, Bölüm 4-Pazarlama Etiği21- Christian Grönroos- Pazarlama Karmasından İlişkisel Pazarlamaya Geçiş: Pazarlamada Bir Paradigma Geçişine Doğru22- Evert Gummesson-Bir Paradigma Değişimi olarak İlişkisel Pazarlama: 30R Yaklaşımından Çıkarılan Bazı Sonuçlar23-İlişkisel Pazarlamanın Teorik Temelleri: Etkileşim ve Şebeke Yaklaşımları, Can Erkin Armutlu24-The Theoretical and Philosophical Underpinnings of Relationship Marketing, Toivo S Aijo 25-An Alternative View of Relationship Marketing: A Framework for Ethical Analysis, Tuomo Takala ve Outi Uusitala26-Annika Ravald & Christian Grönroos- Değer Kavramı ve İlişkisel Pazarlama27-Conceptualising Value Co-Creation: A Journey to the1970s and Back to the Future, Christian Grönroos 28-The Co-Creative Practice of Forming a Value Proposition, Christian Kowakowski vd.29- Evert Gummesson-Hizmet Pazarlamasından Çıkış-Hizmetlerin Pazarlanmasına Giriş30- Stephen L.Vargo & Robert F.Lusch-Pazarlamada Yeni Baskın Mantığa Evrim31- Isabelle Szmigin- İlişkisel Pazarlamada Müşteri Değeri32-Marketing Myopia, Theodore Levitt- Pazarlama Miyopluğu 33-Pazarlama Küresel Krizin Suçlusu mu? Kurtarıcısı mı?, B.Zafer Erdoğan
Değerlendirme Dönem içi raporlar ve Final sınavı Dönem sonu sınavı
Staj & Uygulama Bu ders için uygun değildir.
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme
Web sitemizdeki çerezleri (cookie) kullanıcı deneyimini artıran teknik özellikleri desteklemek için kullanıyoruz. Detaylı bilgi için tıklayınız.
Google Analytics tarafından yönetilen çerezleri devre dışı bırakabilir veya kabul edebilirsiniz.
Anadolu Üniversitesi
  • ÜNİVERSİTEMİZ
  • Anadolu Hakkında
  • Sayılarla Üniversitemiz
  • İdari Birimler
  • Bölümler
  • Kurullar - Komisyonlar
  • İş Birliği Yapılan Kuruluşlar
  • Bilgi ve Belgeler
  • Mevzuat
  • İletişim Bilgileri
  • AKADEMİK
  • Açıköğretim Sistemi
  • Fakülteler
  • Enstitüler
  • Meslek Yüksekokulları
  • Yüksekokullar
  • AÇIKÖĞRETİM
  • Açıköğretim Duyuruları
  • Açıköğretim Sistemi
  • Türkiye Programları
  • Yurt Dışı Programları
  • Nasıl Öğrenci Olabilirim?
  • Akademik Takvim
  • Öğrenme Ortamları
  • Sınavlar Hakkında
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • Akademik Takvim
  • Anadolu Bilgi Paketi
  • ARAŞTIRMA
  • Birimler
  • Merkezler
  • Projeler
  • Hakemli Dergiler
  • Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulları
  • Laboratuvar ve Stüdyo Hizmetleri
  • Bilim ve Yaşam
  • KAMPÜSTE YAŞAM
  • Sosyal ve Kültürel Tesisler
  • Kültür Sanat Merkezleri ve Salonları
  • Müze ve Sanat Merkezleri
  • Spor Tesisleri
  • Topluluklar
  • Öğrenci Kulüpleri
  • Kampüste Olanaklar
  • Fotoğraf Galerisi
Android Uygulama iOS Uygulama
© 2025 Anadolu Üniversitesi - Tüm hakları saklıdır.