• ANASAYFA
  • ÜNİVERSİTEMİZ
  • AKADEMİK
  • AÇIKÖĞRETİM
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • ARAŞTIRMA
  • KAMPÜSTE YAŞAM
  • KÜTÜPHANE
  • E-POSTA
  • REHBER
  • ETKİNLİKLER
  • DUYURULAR
  • AKADEMİK TAKVİM
  • ADAY ÖĞRENCİLER
  • PERSONEL
  • MEZUNLAR
  • SATIN ALMA
  • KVKK
  • INTERNATIONAL
  • ADAY ÖĞRENCİLER
  • PERSONEL
  • MEZUNLAR
  • KALİTE
  • STRATEJİK PLANLAR
    • 2024-2028 Dönemi Stratejik Planı
    • 2019-2023 Dönemi Stratejik Planı
    • 2014-2018 Dönemi Stratejik Planı
    • 2009-2013 Dönemi Stratejik Planı
  • KVKK
Menü
  • TR
  • EN
Anadolu Üniversitesi
  • ÜNİVERSİTEMİZ
    Anadolu Üniversitesi
    Rektörlük Önü
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Anadolu Hakkında
    • Yönetim
    • İç Denetim Birim Başkanlığı
    • Genel Sekreterlik
    • İdari Birimler
    • Kurullar - Komisyonlar
    • Kurumsal İletişim
    • Bilgi Edinme
    • Satın Alma
    Anadolu Üniversitesinin temelini, 1958’de kurulan Eskişehir İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi oluşturur. 1982’de Anadolu Üniversitesine dönüşen kurumumuz, kısa zamanda yalnızca ülkemizin değil dünyanın en büyük üniversiteleri arasında da çağdaş, dinamik ve yenilikçi bir üniversite olarak yerini almıştır.
  • AKADEMİK
  • AÇIKÖĞRETİM
    Anadolu Üniversitesi
    Açıköğretim Sistemi
    Hızlı Bağlantılar
    • Anadolum eKampüs
    • İkinci Üniversite
    • AOSDestek
    • Global Kampüs
    • Başvuru Yap
    • Öğrenci Girişi
    • Açıköğretim Sistemi
    • Türkiye Programları
    • Yurtdışı Programları
    • Nasıl Öğrenci Olabilirim
    • Akademik Takvim
    • İletişim Bilgileri
    • AÖF Büro Adresleri
    Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi, 1 milyondan fazla aktif öğrencisi ve yaklaşık 3 buçuk milyon mezununa açık ve uzaktan öğrenme yoluyla yükseköğrenim sağlamanın yanı sıra özel projeler yardımıyla Türkiye’nin eğitim sorunlarının aşılmasında vazgeçilmez bir rol üstlenmektedir. Hızlı harekete geçebilen çok esnek bir yapıya ve güçlü bir organizasyona sahip olan Açıköğretim Sistemi uluslararası düzeyde işbirlikleri için cazibe merkezi haline gelmiştir.
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • ARAŞTIRMA
    Araştırma
    Araştırma
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Birimler
    • Merkezler
    • TÜBİTAK Projeler
    • Hakemli Dergiler
    • Etik Kurulu
    • Bilimsel Araştırma Projeleri
    • ARİNKOM
    Kısa adıyla BAP (Bilimsel Araştırma Projeleri), yüksek öğretim kurumlarındaki bilimsel araştırmaların desteklenmesi amacıyla geliştirilmiş bir uygulamadır. Bu uygulama YÖK'ün 01.01.2002 tarihinden geçerli olmak üzere yürülüğe aldığı Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma Projeleri Hakkında Yönetmelik uyarınca gerçekleştirilmektedir. Üniversitemizin tüm öğretim elemanları BAP Komisyonuna başvurarak bilimsel araştırmaları için kaynak alabilirler.
  • KAMPÜSTE YAŞAM
    Anadolu Üniversitesi
    Kampüste Yaşam
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Sosyal ve Kültürel Tesisler
    • Kültür Sanat Merkezleri ve Salonları
    • Müze ve Sanat Merkezleri
    • Spor Tesisleri
    • Topluluklar
    • Öğrenci Kulüpleri
    • Kampüste Olanaklar
    • Fotoğraf & Video Galerisi
    Anadolu Üniversitesinde, eğitim-öğretim ve bilimsel çalışmaların yanı sıra sosyal ve kültürel etkinliklere de büyük önem verilmektedir. Bu kapsamda, konferans, seminer, panel, kongre, sempozyum gibi bilimsel toplantılar; gösteri, sergi, tiyatro, konser gibi çok sayıda kültürel etkinlik gerçekleştirilmekte; her birimdeki küçük konferans salonlarının yanı sıra Yunusemre Kampusünde hemen Atatürk Kültür ve Sanat Merkezi, Kongre Merkezi ve Sinema Anadolu da sürekli etkinliklere sahne olmaktadır.

TÜRKİYE'DE EĞİTİM VE TOPLUM

  • Anasayfa
  • Akademik
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Sosyoloji Anabilim Dalı
  • Sosyoloji Doktora
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Türkiye'de Eğitim ve Toplum
  • Tanıtım
Geri Dön

Tanıtım

Ders Adı Ders Kodu Yarıyıl Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Türkiye'de Eğitim ve Toplum SOS627 I.YARIYIL Seçmeli Dersler 3+0 7.5
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Seçmeli Dersler
Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. FUAT GÜLLÜPINAR
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Bu dersi alan öğrenciler için önerilen ders bulunmamaktadır.
Okuma Listesi Aksoy, Hasan, H. (2003) “Uluslararası Karşılaştırma Ölçütlerinin Kullanımı ve Türkiye”, Eğitim Bilim Toplum, Cilt 1 (1), s. 51-62. Akşit, N. (2007) “Educational Reform in Turkey” International Journal of Educational Development, Cilt 27(2), s.29-137.Alpman, P. S. (2009) Toplumsal Sınıflar ve Eğitim, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.Altundemir, M. E. (2008) “Eğitim Harcamalarında Türkiye ve OECD Ülkeleri,” Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt: XXVII (2), s. 51-70. Apple, Michael, W. (2004) Neoliberalizm ve Eğitim Politikaları Üzerine Eleştirel Yazılar, Eğitim Yayınları: İstanbul.Apple Michael. W. (2006) Eğitim ve İktidar. Çev.E.Bulut. İstanbul: Kalkedon Yayınları.Aytaç, K. (1967) “Türkiye’de Eğitim Sistemi ve Eğitim Seviyesi” Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakütesi Felsefe Bölümü Dergisi, Cilt 5, s. 1-31.Bourdieu, P. (2006) Pratik Nedenler (Çev.Hülya Uğur Tanrıöver), İstanbul: Hil yayın.Bowles, S. (1999) Eşitsiz Eğitim ve Toplumsal işbölümünün Yeniden Üretimi, (çev. Kemal İnal) Eğitim ve Yaşam, Bahar (13), 15. (Orjinal makalenin yayım tarihi, 1977).Bowles, S. & Gintis H. (2001). “Schooling in Capitalist America Revisited, Sociology of Education,” JEP Paper (November 8). Web: http://www. umass.edu/preferen/gintis/soced.pdfBuyruk, H. (2008) “Eğitimde Yaşanan Toplumsal Eşitsizlikler ve Farklılaşan Eğitim Rotaları: Üniversite Öğrenilerinin Deneyimlerine Dayalı Bir Araştırma,” Eğitim Bilim Toplum, Cilt:7 Sayı:25 Kış: 2008-2009, s. 6-45Buyruk, H. (2009) “Yüksek Öğretime Geçiş Sorunsalı”, Eğitim Bilim Toplum, Cilt:7 (26), Bahar: 2009, s. 69-88.Candaş, A. vd. (2010) Türkiye’de Eşitsizlikler: Kalıcı Eşitsizliklere Genel Bakış, Boğaziçi Üniversitesi yay. Sosyal Politika Forumu. Çam, T (2006) “Küreselleşme ve Eğitim, 
1980 Sonrası Neoliberal Eğitim Politikalarının Türk Eğitim Sistemine Etkisi”, Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dağlı, A (2007) Küreselleşme Karşısında Türk Eğitim Sistemi, D.Ü.Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt: 9, 1-13 Demirer, D, K. (2011) “Eğitimde Metalaşma ve Emek Sömürüsü: Bir Meşrulaştırma Alanı Olarak Dershaneler,” (Der. Fuat Ercan ve Serap Korkusuz Kurt). Metalaşma ve İktidarın Baskısındaki Üniversite, Sav Yayınları: İstanbul.Dinçer, M. A. ve Kolaşin, G. U. (2009) Türkiye’de Öğrenci Başarısında Eşitsizliğin Belirleyicileri. İstanbul: ERG.DPT (2000). Uzun Vadeli Strateji ve Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı (2001-2005), http://ekutup.dpt.gov.trDPT (2006). Dokuzuncu Beş Yıllık Kalkınma Planı (2007-2013), http:// ekutup.dpt.gov.trDurakoğlu, A. ve Güney, Ü. (2015) Antonio Gramsci’s Democratic Model of Education. Turkish Journal of Sociology, 30 (3): 25-37.Ercan, F. (1998) Eğitim ve Kapitalizm Neo-Liberal Eğitim Ekonomisinin Eleştirisi. Bilim Yayıncılık, İstanbul.Ercan F. (1999) Neo-Liberal Eğitim Ekonomisi; Eleştirel Bir Çerçeve Denemesi, Eğitim: Ne İçin? Üniversite: Nasıl, YÖK: Nereye?, Ütopya, Ankara.Ercan, F. Ve Kurt, S. K. (2011) Metalaşma ve İktidarın Baskısındaki Üniversite, Sav Yayınları: İstanbul.Ergur, A. (2003) “Üniversitenin Pazarla Bütünleşmesi Sürecinde Akademik Dünyanın Dönüşümü,” Toplum ve Bilim, Cilt 97. Eskicumalı, A. (2003) Eğitim ve Toplumsal Değişme: Türkiye’nin Değişim Sürecinde Eğitimin Rolü, 1923-1946, Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi, 19, 2, 15-29.Fullan, M. G. (1992) Successful School Improvement: Implementation Perspective and Beyond, Open Universty Press, Buckingam.Gedikoğlu, T. (2005) “Avrupa Birliği Sürecinde Türk Eğitim Sistemi: Sorunlar ve Çözüm Önerileri,” Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 1(1), Haziran, s. 66-80.Goldenberg, C. (2003) Settings for School International Journal of Disability, Development and Education. 50 (1). Gök, F. (1999). 75 Yılda insan yetiştirme eğitim ve devlet. 75 Yılda eğitim. İstanbul: Tarih Vakfı Yayınları.Gök, F. (2005) Üniversiteye Girişte Umut Pazarı, Eğitim Bilim Toplum, cilt 11, s. 102-109 Gönel, F. ve Akçalı, T. (2007) “Neoliberal Politikaların Yarattığı Üniversitedeki Çıkmaz Sokak” Eğitim, Bilim ve Toplum, cilt 5(20), s. 4-29.Güllüpınar, F. (2010) Almanya'da Türk Göçmenlerin Çocuklarının Bölünmüş Kaderleri ve Eğitimdeki Başarısızlıklarının Yapısal Nedenleri: Entegrasyon Aşağı mı Yukarı mı?, Eğitim Bilim Toplum, Cilt 8 (31), 65-88.Gür, B. ve Çelik, Z. (2009) “Türkiye’de Milli Eğitim Sistemi: Yapısal Sorunlar ve Öneriler”, SETA, http://www.setav.org/Ups/dosya/27393.pdf (10.12.2011)Kafadar, O. (2004) “Cumhuriyet Dönemi Eğitim Tartışmaları, Modern Türkiye’de Siyasal Düşünce” Cilt: 3 Modernleşme ve Batıcılık içinde, İstanbul: İletişim yayınlarıKarip, E. ve
 Köksal, K. (1996) “Etkili Eğitim Sistemlerinin Geliştirilmesi,” Eğitim Yönetimi, 2 (2), 245-257.Köse, R. (1999). Üniversiteye Giriş ve Liselerimiz, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt 15, s. 51-60.Küçüker, E. (2010) “Türkiye’de Eğitim Planlaması Neyi Hedefliyor,” International Conference on New Trends in Education and Their Implications, 11-13 November, 2010 Antalya-Turkey ISBN: 978 605 364 104 9Küçükcan, T. ve Gür, B. (2009) Türkiye’de Yükseköğretim: Karşılaştırmalı Bir Analiz, SETA, http://www.setav.org/Ups/dosya/27393.pdf (01.03.2010)Macionis, J. J. (2012) Sosyoloji. Ankara: Nobel (13. Basım). Marshall, G. (1999) Sosyoloji Sözlüğü. Ankara: Bilim ve Sanat.MEB. (2009) Millî eğitim istatistikleri: Örgün eğitim 2008–2009. Ankara: MEB.Morgan, R. M. (1994) “Eğitim Reformu Tepeden mi Yoksa Tabandan mı Yapılmalıdır?” Eğitim ve Bilim. Cilt: 18 (92). Ankara: Türk Eğitim Derneği (Çev.Ali Şimşek).Mutlu, A. (1995) “Eğitim Hizmetlerine Genel Bir Bakış,” (Der. Kuvvet Lordoğlu), İnsan, Toplum ve Bilim, Kavram Yayınclık: İstanbul. OECD (2003) Education at a Glance: OECD Indicators 2003, Paris. OECD (2005) Education at a Glance: OECD Indicators 2005, Paris.OECD (2007) Education at a Glance 2007: OECD Indicators, Paris. (http://www.oecd.org/edu/eag 2007)Ortaylı, İ. (2001) İmparatorluğun En Uzun Yüzyılı. İstanbul: İletişim. Özker N. ve Esener, S. Ç. (2009) “Türkiye’de Bir Kamu Harcaması Olgusu Olarak Eğitim Harcamaları: Örnek Ülkeler ile Yakın Dönem Karşılaştırma,” Mevzuat, 142. Özsoy, S. (2002). “Yüksek Öğretimde Eşitlik ve Hakkaniyet Sorunsalı- Türkiye’deki Finansal Yapıyla ilgili bir Çözümleme” (Yayımlanmamış doktora tezi). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, AnkaraÖzsoy, S. (2004). Üniversite Öğrenci Profili: Kavramsal Bir Çözümleme ve Türkiye’ye İlişkin Bazı Ampirik Bulgular. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, Kasım, 301-334.Öztürk, Ö. (2009) “1980 Sonrası Türkiye’de Milli Eğitim İdeolojisi”, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Polat, S. (2008) Akademik Başarısızlığın Toplumsal Eşitsizlik Temelinde Çözümlenmesi, Eğitim Bilim Toplum, Cilt:7 (25) Kış, s. 46-61.Slattery, M. (2011) Sosyolojide Temel Fikirler. Bursa: Sentez. Şahin, İ. (2007) “Türkiye Eğitim Sisteminde Değişim,” Eğitim Bilim Toplum, Cilt 5 (20), s.30-54.Şimşek, H.(1997) 21. Eşiğinde Paradigmalar Savaşı: Kaostaki Türkiye. İstanbul: Sistem Yayıncılık.Şişman, M. (2002) Eğitimde Mükemmellik Arayışı: Etkili Okullar. Ankara: Pegem A.Tan, M. (1991) Eğitim Sosyolojisinde Değişik Yaklaşımlar: İşlevselci Paradigma ve Çatışmacı Paradigma. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 23 (2), 557-571.Tan, M. (1993). Eğitim Sosyolojisinde Değişik Yaklaşımlar: Yorumcu Paradigma. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 26 (1), 67-89.Tezcan, M (2005) Sosyolojik Kuramlarda Eğitim. Ankara: Anı yayıncılık. Tezcan, M. (2000) Dış Göç ve Eğitim, Ankara: Anı Yayınevi.TIMSS (1999) International Mathematics Report. Findings from IEA’s Repeat of the Third International Mathematics and Science Study at the Eighth Grade. http://www.timss.org (02.03.2012).Tomul, E. (2009) İlköğretim Okullarındaki Sosyal Adalet Uygulamalarına İlişkin Yönetici Görüşleri, Eğitim ve Bilim, Cilt 34, Sayı 152, s. 126-137. Turner, B. S. (2013) Eşitlik. Ankara: Dost. TÜİK (2008) Eğitim İstatistikleri, www. tuik.gov.trTürk Eğitim Derneği (2010) Ortaöğretime ve Yükseköğretime Geçiş Sistemi, http://www. ted.org.tr.Türk Eğitim Derneği (2005) Türkiye’de Üniversiteye Giriş Sistemi Araştırması ve Çözüm Önerileri, Ankara: TED.Türkmen, F. (2002) “Eğitimin Ekonomik ve Sosyal Faydaları ve Türkiye’de Eğitim Ekonomik Büyüme İlişkisinin Araştırılması”, DPT Uzmanlık Tezi, Sosyal Sektörler Genel Müdürlüğü. Ünal, I. L. ve Özsoy, S. (1999) “Modern Türkiyenin Sisyphos Miti: Eğitimde Fırsat Eşitliği,” 75 Yılda Eğitim. İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları, s. 39-72. Walker, Decker F. ve Jonas F. Soltis (1992) Curriculum and Aims. Second Edition. Teachers College Press, Teachers College Columbia University, New York.Yıldız, Ö. (2008) “Gap İllerinde Sosyal ve Ekonomik Dönüşüm”, Ege Akademik Bakış, Cilt: 8 (1), s. 287-300.YÖK (Yüksek Öğretim Kurulu). (1997). Üniversite Öğrencileri Aile Gelirleri, Eğitim Harcamaları, Mali Yardım ve İş Beklentileri Araştırması, http:// www.yok.gov.trYÖK (2007). Türkiye’nin Yükseköğretim Stratejisi, http://www.yok.gov.tr (17.03.2011).
Değerlendirme 1 Ara Sınav (Yazılı Sınav), 1 Final (Yazılı Sınav); Başarı ölçütü 50 puandır.
Staj & Uygulama Bu ders için uygun değildir.
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme
Web sitemizdeki çerezleri (cookie) kullanıcı deneyimini artıran teknik özellikleri desteklemek için kullanıyoruz. Detaylı bilgi için tıklayınız.
Google Analytics tarafından yönetilen çerezleri devre dışı bırakabilir veya kabul edebilirsiniz.
Anadolu Üniversitesi
  • ÜNİVERSİTEMİZ
  • Anadolu Hakkında
  • Sayılarla Üniversitemiz
  • İdari Birimler
  • Bölümler
  • Kurullar - Komisyonlar
  • İş Birliği Yapılan Kuruluşlar
  • Bilgi ve Belgeler
  • Mevzuat
  • İletişim Bilgileri
  • AKADEMİK
  • Açıköğretim Sistemi
  • Fakülteler
  • Enstitüler
  • Meslek Yüksekokulları
  • Yüksekokullar
  • AÇIKÖĞRETİM
  • Açıköğretim Duyuruları
  • Açıköğretim Sistemi
  • Türkiye Programları
  • Yurt Dışı Programları
  • Nasıl Öğrenci Olabilirim?
  • Akademik Takvim
  • Öğrenme Ortamları
  • Sınavlar Hakkında
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • Akademik Takvim
  • Anadolu Bilgi Paketi
  • ARAŞTIRMA
  • Birimler
  • Merkezler
  • Projeler
  • Hakemli Dergiler
  • Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulları
  • Laboratuvar ve Stüdyo Hizmetleri
  • Bilim ve Yaşam
  • KAMPÜSTE YAŞAM
  • Sosyal ve Kültürel Tesisler
  • Kültür Sanat Merkezleri ve Salonları
  • Müze ve Sanat Merkezleri
  • Spor Tesisleri
  • Topluluklar
  • Öğrenci Kulüpleri
  • Kampüste Olanaklar
  • Fotoğraf Galerisi
Android Uygulama iOS Uygulama
© 2025 Anadolu Üniversitesi - Tüm hakları saklıdır.