• ANASAYFA
  • ÜNİVERSİTEMİZ
  • AKADEMİK
  • AÇIKÖĞRETİM
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • ARAŞTIRMA
  • KAMPÜSTE YAŞAM
  • KÜTÜPHANE
  • E-POSTA
  • REHBER
  • ETKİNLİKLER
  • DUYURULAR
  • AKADEMİK TAKVİM
  • ADAY ÖĞRENCİLER
  • PERSONEL
  • MEZUNLAR
  • SATIN ALMA
  • KVKK
  • INTERNATIONAL
  • ADAY ÖĞRENCİLER
  • PERSONEL
  • MEZUNLAR
  • KALİTE
  • STRATEJİK PLANLAR
    • 2024-2028 Dönemi Stratejik Planı
    • 2019-2023 Dönemi Stratejik Planı
    • 2014-2018 Dönemi Stratejik Planı
    • 2009-2013 Dönemi Stratejik Planı
  • KVKK
Menü
  • TR
  • EN
Anadolu Üniversitesi
  • ÜNİVERSİTEMİZ
    Anadolu Üniversitesi
    Rektörlük Önü
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Anadolu Hakkında
    • Yönetim
    • İç Denetim Birim Başkanlığı
    • Genel Sekreterlik
    • İdari Birimler
    • Kurullar - Komisyonlar
    • Kurumsal İletişim
    • Bilgi Edinme
    • Satın Alma
    Anadolu Üniversitesinin temelini, 1958’de kurulan Eskişehir İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi oluşturur. 1982’de Anadolu Üniversitesine dönüşen kurumumuz, kısa zamanda yalnızca ülkemizin değil dünyanın en büyük üniversiteleri arasında da çağdaş, dinamik ve yenilikçi bir üniversite olarak yerini almıştır.
  • AKADEMİK
  • AÇIKÖĞRETİM
    Anadolu Üniversitesi
    Açıköğretim Sistemi
    Hızlı Bağlantılar
    • Anadolum eKampüs
    • İkinci Üniversite
    • AOSDestek
    • Global Kampüs
    • Başvuru Yap
    • Öğrenci Girişi
    • Açıköğretim Fakültesi
    • Türkiye Programları
    • Yurtdışı Programları
    • Nasıl Öğrenci Olabilirim
    • Akademik Takvim
    • İletişim Bilgileri
    • AÖF Büro Adresleri
    Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi, 1 milyondan fazla aktif öğrencisi ve yaklaşık 3 buçuk milyon mezununa açık ve uzaktan öğrenme yoluyla yükseköğrenim sağlamanın yanı sıra özel projeler yardımıyla Türkiye’nin eğitim sorunlarının aşılmasında vazgeçilmez bir rol üstlenmektedir. Hızlı harekete geçebilen çok esnek bir yapıya ve güçlü bir organizasyona sahip olan Açıköğretim Sistemi uluslararası düzeyde işbirlikleri için cazibe merkezi haline gelmiştir.
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • ARAŞTIRMA
    Araştırma
    Araştırma
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Birimler
    • Merkezler
    • TÜBİTAK Projeler
    • Hakemli Dergiler
    • Etik Kurulu
    • Bilimsel Araştırma Projeleri
    • ARİNKOM
    Kısa adıyla BAP (Bilimsel Araştırma Projeleri), yüksek öğretim kurumlarındaki bilimsel araştırmaların desteklenmesi amacıyla geliştirilmiş bir uygulamadır. Bu uygulama YÖK'ün 01.01.2002 tarihinden geçerli olmak üzere yürülüğe aldığı Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma Projeleri Hakkında Yönetmelik uyarınca gerçekleştirilmektedir. Üniversitemizin tüm öğretim elemanları BAP Komisyonuna başvurarak bilimsel araştırmaları için kaynak alabilirler.
  • KAMPÜSTE YAŞAM
    Anadolu Üniversitesi
    Kampüste Yaşam
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Sosyal ve Kültürel Tesisler
    • Kültür Sanat Merkezleri ve Salonları
    • Müze ve Sanat Merkezleri
    • Spor Tesisleri
    • Topluluklar
    • Öğrenci Kulüpleri
    • Kampüste Olanaklar
    • Fotoğraf & Video Galerisi
    Anadolu Üniversitesinde, eğitim-öğretim ve bilimsel çalışmaların yanı sıra sosyal ve kültürel etkinliklere de büyük önem verilmektedir. Bu kapsamda, konferans, seminer, panel, kongre, sempozyum gibi bilimsel toplantılar; gösteri, sergi, tiyatro, konser gibi çok sayıda kültürel etkinlik gerçekleştirilmekte; her birimdeki küçük konferans salonlarının yanı sıra Yunusemre Kampusünde hemen Atatürk Kültür ve Sanat Merkezi, Kongre Merkezi ve Sinema Anadolu da sürekli etkinliklere sahne olmaktadır.

AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRENMEDE BİLGİ OKURYAZARLIĞI

  • Anasayfa
  • Akademik
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Uzaktan Eğitim Anabilim Dalı
  • Uzaktan Eğitim Anabilim Dalı-Tezsiz YL.
  • Uzaktan Öğretim Bilim Dalı (Online)
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Açık ve Uzaktan Öğrenmede Bilgi Okuryazarlığı
  • Tanıtım
Geri Dön

Tanıtım

Ders Adı Ders Kodu Yarıyıl Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Açık ve Uzaktan Öğrenmede Bilgi Okuryazarlığı UZÖ528 I.YARIYIL Seçmeli Dersler 3+0 6.0
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Seçmeli Dersler
Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. MESUT KURULGAN
Dersin Veriliş Biçimi Uzaktan Eğitim; Çevrim-içi
Dersin Önkoşulları Bu dersin ön koşul ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
Okuma Listesi Akkoyunlu, B. (2008). Bilgi okuryazarlığı ve yaşam boyu öğrenme. International Educational Technology Conference (IECT) 6-8 Mayıs 2008, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir’de sunulan bildiri. 3 Ağustos 2015 tarihinde ietc2008.home.anadolu.edu.tr/ietc2008/1b.doc adresinden erişildi.Aldemir, A. (2007). Bilgiye erişimde yeni yaklaşım: Bilgi okuryazarlığı. A. Yıldızeli ve H.K. Bahşişoğlu (Yay. Haz.). Adile Günden Anısına Armağan: ÜNAK’03 Bildiriler, Bilgiye Erişimde Değişen Yollar ve II. Tıbbi Bilgi Yönetimi ve Teknolojileri Sempozyumu Bildiriler: 25-26 Eylül 2003 Ankara içinde (ss. 271-281). Ankara: ÜNAK.Alexandria proclamation on information literacy and lifelong learning: Beacons of the information society. (2005). 2 Ağustos 2015 tarihinde http://www.ifla.org/en/publications/beacons-of-the-information-society-thealexandria-proclamation-on-information-literacy adresinden erişildi.Association of College and Research Libraries (ACRL). (2000). Information literacy competency standarts for higher education. Approved by the Board of Directors of the ACRL, Chicago, ACRL.Berberoğlu, B. (2010). Yaşam boyu öğrenme ile bilgi ve iletişim teknolojileri açısından Türkiye’nin Avrupa Birliği’ndeki konumu. Bilgi Ekonomisi ve Yönetimi Dergisi, 5(2), 113-126.Bozkurt, A. (2014). Ağ toplumu ve bilgi. Türk Kütüphaneciliği, 28(4), 510-525.Brandt, S.A. (2008). Information source selection of traditional and distance students. Unpublished doctoral dissertation. The University of West Florida.Bundy, A. (ed.). (2004). Australian and New Zealand information literacy framework: Principles, standards and practice (2nd ed.). Adelaide: Australian and New Zealand Institute for Information Literacy. 29 Ekim 2010 tarihinde http://www.library.unisa.edu.au/infoskills/infolit/infolit-2nd-edition.pdf adresinden erişildi.Dewald, N.H. (1999). Transporting good library instruction practices into the web environment: An analysis of online tutorials. The Journal of Academic Librarianship, 25(1), 26-32.Foo, S., Majid, S., Mokhtar, I.A., Zhang, X.Z., Chang, Y.K., Luyt, B. ve Theng, Y.L. (2014). Information literacy skills of secondary school students in Singapore. Aslib Journal of Information Management, 66(1), 54-76.Genç, S.Z. ve Eryaman, M.Y. (2007). Değişen değerler ve yeni eğitim paradigması. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(1), 89-102.Hacettepe Üniversitesi Bilgi Okuryazarlığı Programı (HÜBO), 2010. 14 Mayıs 2014 tarihinde http://hubo.hacettepe.edu.tr/# adresinden erişildi.Hyatt, J.A. ve Santiago, A.A. (1987). University libraries in transition. Washington, DC.: National Association of College and University Business Officers.ILIPG Projenin tanıtımı, 2011. 14 Mayıs 2014 tarihinde http://www.ilipg.org/bilgi-okuryazarligi/projenin-tanitimi sayfasından erişildi.Kapitzke, C. (2003). (In)formation literacy: A positivist epistemology and a politics of (out)formation. Educational Theory, 53(1), 37-53).Keegan, D. (1996). Foundations of distance education (3rd. ed.). London: Routledge.Konu rehberleri: Felsefe ve Psikoloji Bölümü Lisans Öğrencilerine Yönelik Bilgi Okuryazarlığı Programı, 2013. 14 Mayıs 2014 tarihinde http://bbyuygulama.atauni.edu.tr/sp/subjects/guide.php?subject=Felsefe ve Psikoloji Bilgi Okuryazarlığı Programı adresinden erişildi.Konu Rehberleri: İkinci Kademe Kolej Öğrencilerine Yönelik Bilgi Okuryazarlığı Programı (2013). 14 Mayıs 2014 tarihinde http://bbyuygulama.atauni.edu.tr/sp/subjects/guide.php?subject=Bilgi Okuryazarl ığı adresinden erişildi.Kurbanoğlu, S.S. (2010). Bilgi okuryazarlığı: Kavramsal bir analiz. Türk Kütüphaneciliği, 24(4), 723-747.Kurulgan, M. (2013). Bilgi teknolojilerinin kütüphane/bilgi-belge merkezlerine etkisi: Toplumsal, yapısal, yönetsel ve işlevsel açılardan bir inceleme. Türk Kütüphaneciliği, 27(3), 472-495.Kurulgan, M. (2015). Çağdaş bilgi-belge merkezlerinde yönetim ve organizasyon. Ankara: Türk Kütüphaneciler Derneği.Lyman, P. ve Varian, H.R. (2003). How much information 2003? 2 Ağustos 2015 tarihinde http://www2.sims.berkeley.edu/research/projects/how-much-info-2003/ adresinden erişildi.NFIL (2014). NFIL Proclamation Campaign Project. 14 Mayıs 2014 tarihinde http://infolit.org/nfil-proclamation-campaign-project/ adresinden erişildi.Nicholson, H. ve Eva, N. (2011). Information literacy instruction for satellite university students. Reference Services Review, 39(3), 497-513.Oladokun, O. (2002). Distance education and the role of the library: A case study at the University of Botswana. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Pretoria Üniversitesi, Güney Afrika.Parker, J. (2003). Putting the pieces together: Information literacy at The Open University. Library Management, 24(4/5), 223-228.Polat, C. (2005). Üniversite kütüphane merkezli bilgi okuryazarlığı programlarının geliştirilmesi: Hacettepe Üniversitesi örneği. Yayımlanmamış doktora tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.Polat, C. ve Odabaş, H. (2008). Bilgi toplumunda yaşam boyu öğrenmenin anahtarı: Bilgi okuryazarlığı. 3 Ağustos 2015 tarihinde http://eprints.rclis.org/12661/1/37.pdf adresinden erişildi.Turan, S. (2005). Öğrenen toplumlara doğru Avrupa Birliği eğitim politikalarında yaşam boyu öğrenme. Ankara Avrupa Çalışmaları Dergisi, 5(1), 87-98.Yalvaç, M. (2001a). 21. yüzyılda enformasyon profesyonellerinin eğitim ve öğretiminde enformasyon okuryazarlığı standartları. Türk Kütüphaneciliği, 15(2), 136-149Yalvaç, M. (2001b). Web’de enformasyon okuryazarlığı. Bilgi Dünyası, 2(1), 48-66.
Değerlendirme 1 Final (test); 1 proje ödevi
Staj & Uygulama -
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme
Web sitemizdeki çerezleri (cookie) kullanıcı deneyimini artıran teknik özellikleri desteklemek için kullanıyoruz. Detaylı bilgi için tıklayınız.
Google Analytics tarafından yönetilen çerezleri devre dışı bırakabilir veya kabul edebilirsiniz.
Anadolu Üniversitesi
  • ÜNİVERSİTEMİZ
  • Anadolu Hakkında
  • Sayılarla Üniversitemiz
  • İdari Birimler
  • Bölümler
  • Kurullar - Komisyonlar
  • İş Birliği Yapılan Kuruluşlar
  • Bilgi ve Belgeler
  • Mevzuat
  • İletişim Bilgileri
  • AKADEMİK
  • Fakülteler
  • Enstitüler
  • Meslek Yüksekokulları
  • Yüksekokullar
  • AÇIKÖĞRETİM
  • Açıköğretim Duyuruları
  • Açıköğretim Fakültesi
  • Türkiye Programları
  • Yurt Dışı Programları
  • Nasıl Öğrenci Olabilirim?
  • Akademik Takvim
  • Öğrenme Ortamları
  • Sınavlar Hakkında
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • Akademik Takvim
  • Anadolu Bilgi Paketi
  • ARAŞTIRMA
  • Birimler
  • Merkezler
  • Projeler
  • Hakemli Dergiler
  • Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulları
  • Laboratuvar ve Stüdyo Hizmetleri
  • Bilim ve Yaşam
  • KAMPÜSTE YAŞAM
  • Sosyal ve Kültürel Tesisler
  • Kültür Sanat Merkezleri ve Salonları
  • Müze ve Sanat Merkezleri
  • Spor Tesisleri
  • Topluluklar
  • Öğrenci Kulüpleri
  • Kampüste Olanaklar
  • Fotoğraf Galerisi
Android Uygulama iOS Uygulama
© 2025 Anadolu Üniversitesi - Tüm hakları saklıdır.