• ANASAYFA
  • ÜNİVERSİTEMİZ
  • AKADEMİK
  • AÇIKÖĞRETİM
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • ARAŞTIRMA
  • KAMPÜSTE YAŞAM
  • KÜTÜPHANE
  • E-POSTA
  • REHBER
  • ETKİNLİKLER
  • DUYURULAR
  • AKADEMİK TAKVİM
  • ADAY ÖĞRENCİLER
  • PERSONEL
  • MEZUNLAR
  • SATIN ALMA
  • KVKK
  • INTERNATIONAL
  • ADAY ÖĞRENCİLER
  • PERSONEL
  • MEZUNLAR
  • KALİTE
  • STRATEJİK PLANLAR
    • 2024-2028 Dönemi Stratejik Planı
    • 2019-2023 Dönemi Stratejik Planı
    • 2014-2018 Dönemi Stratejik Planı
    • 2009-2013 Dönemi Stratejik Planı
  • KVKK
Menü
  • TR
  • EN
Anadolu Üniversitesi
  • ÜNİVERSİTEMİZ
    Anadolu Üniversitesi
    Rektörlük Önü
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Anadolu Hakkında
    • Yönetim
    • İç Denetim Birim Başkanlığı
    • Genel Sekreterlik
    • İdari Birimler
    • Kurullar - Komisyonlar
    • Kurumsal İletişim
    • Bilgi Edinme
    • Satın Alma
    Anadolu Üniversitesinin temelini, 1958’de kurulan Eskişehir İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi oluşturur. 1982’de Anadolu Üniversitesine dönüşen kurumumuz, kısa zamanda yalnızca ülkemizin değil dünyanın en büyük üniversiteleri arasında da çağdaş, dinamik ve yenilikçi bir üniversite olarak yerini almıştır.
  • AKADEMİK
  • AÇIKÖĞRETİM
    Anadolu Üniversitesi
    Açıköğretim Sistemi
    Hızlı Bağlantılar
    • Anadolum eKampüs
    • İkinci Üniversite
    • AOSDestek
    • Global Kampüs
    • Başvuru Yap
    • Öğrenci Girişi
    • Açıköğretim Sistemi
    • Türkiye Programları
    • Yurtdışı Programları
    • Nasıl Öğrenci Olabilirim
    • Akademik Takvim
    • İletişim Bilgileri
    • AÖF Büro Adresleri
    Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi, 1 milyondan fazla aktif öğrencisi ve yaklaşık 3 buçuk milyon mezununa açık ve uzaktan öğrenme yoluyla yükseköğrenim sağlamanın yanı sıra özel projeler yardımıyla Türkiye’nin eğitim sorunlarının aşılmasında vazgeçilmez bir rol üstlenmektedir. Hızlı harekete geçebilen çok esnek bir yapıya ve güçlü bir organizasyona sahip olan Açıköğretim Sistemi uluslararası düzeyde işbirlikleri için cazibe merkezi haline gelmiştir.
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • ARAŞTIRMA
    Araştırma
    Araştırma
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Birimler
    • Merkezler
    • TÜBİTAK Projeler
    • Hakemli Dergiler
    • Etik Kurulu
    • Bilimsel Araştırma Projeleri
    • ARİNKOM
    Kısa adıyla BAP (Bilimsel Araştırma Projeleri), yüksek öğretim kurumlarındaki bilimsel araştırmaların desteklenmesi amacıyla geliştirilmiş bir uygulamadır. Bu uygulama YÖK'ün 01.01.2002 tarihinden geçerli olmak üzere yürülüğe aldığı Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma Projeleri Hakkında Yönetmelik uyarınca gerçekleştirilmektedir. Üniversitemizin tüm öğretim elemanları BAP Komisyonuna başvurarak bilimsel araştırmaları için kaynak alabilirler.
  • KAMPÜSTE YAŞAM
    Anadolu Üniversitesi
    Kampüste Yaşam
    Hızlı Bağlantılar
    • Kütüphane
    • E-Posta
    • Yemekhane
    • Restoranlar
    • Rehber
    • Etkinlikler
    • Duyurular
    • Akademik Takvim
    • Sosyal ve Kültürel Tesisler
    • Kültür Sanat Merkezleri ve Salonları
    • Müze ve Sanat Merkezleri
    • Spor Tesisleri
    • Topluluklar
    • Öğrenci Kulüpleri
    • Kampüste Olanaklar
    • Fotoğraf & Video Galerisi
    Anadolu Üniversitesinde, eğitim-öğretim ve bilimsel çalışmaların yanı sıra sosyal ve kültürel etkinliklere de büyük önem verilmektedir. Bu kapsamda, konferans, seminer, panel, kongre, sempozyum gibi bilimsel toplantılar; gösteri, sergi, tiyatro, konser gibi çok sayıda kültürel etkinlik gerçekleştirilmekte; her birimdeki küçük konferans salonlarının yanı sıra Yunusemre Kampusünde hemen Atatürk Kültür ve Sanat Merkezi, Kongre Merkezi ve Sinema Anadolu da sürekli etkinliklere sahne olmaktadır.

T.C.TARİHİ PROGRAMI (TEZLİ YL)

  • Anasayfa
  • Akademik
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Tarih Anabilim Dalı
  • T.C.Tarihi Programı (Tezli YL)
  • Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri
Geri Dön

Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri

0 : Desteklemiyor   1 : Alt seviyede destekliyor   2 : Orta seviyede destekliyor   3 : Üst seviyede destekliyor
Program Yeterlilikleri (Çıktıları) 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Türkiye Cumhuriyeti Tarihi ile ilgili temel kavramsal bilgilere ileri düzeyde sahiptir. 2 2 2 3 3 3 2 2 3 2 3 2 1 2 3 2 3
Türkiye Cumhuriyeti Tarihi ile ilgili araştırma ve planlama bilgisine sahiptir. 3 3 2 3 3 2 1 2 3 2 2 1 2 3 2 2 1
İleri düzeyde bilgi elde edebilmek için gereken kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 3 3 2 2 3 2 2 3 2 1 2 3 3 2 2 2 2
Türkiye Cumhuriyeti Tarihi ile ilgili kuramsal bilgileri analiz etme ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirme becerisine sahiptir. 3 3 3 2 3 2 3 3 2 3 2 1 2 3 2 1 2
Yazılı ve görsel kaynakları kullanarak Türkiye Cumhuriyeti Tarihi alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır. 3 3 3 2 3 2 1 2 3 2 1 2 3 2 3 3 2
Türkiye Cumhuriyeti Tarihi’ne ilişkin bilgileri teknik olanaklarla işleyerek bilgi elde eder ve bu bilgileri alanının gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar, vb.) rapor hâline getirip sunma becerisine sahiptir. 3 2 2 1 2 3 2 2 3 1 3 2 3 2 3 3 2
ürkiye Cumhuriyeti Tarihi ile ilgili diğer bilimlerle ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir, analiz yapar ve bu becerilerini geliştirir. 2 2 2 3 2 2 2 3 2 3 2 3 3 2 2 3 3
Üstlendiği görev ve sorumlulukları yerine getirme bilincine sahiptir. 2 3 1 2 1 2 3 1 2 2 3 2 2 3 3 2 2
Türkiye Cumhuriyeti Tarihi ile ilgili bir meseleyi, gerek ekip olarak gerek kendi başına bağımsız bir şekilde çözer. 3 3 2 2 3 2 1 2 3 2 3 1 2 3 2 3 3
Türkiye Cumhuriyeti Tarihi ile ilgili herhangi bir uygulamada / araştırmada görülebilecek olası bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde veya ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde öncelik alır. 3 3 3 2 2 3 1 2 1 2 3 2 2 3 2 3 3
Türkiye Cumhuriyeti Tarihi araştırmalarında yapılacak çok üyeli grup çalışmalarının süreçlerini ve zamanlamasını planlar, planlanmış görevleri istenildiği ölçüde ve zamanında yerine getirir. 2 3 2 1 3 3 2 2 3 3 1 2 2 3 2 3 3
Türkiye Cumhuriyeti Tarihi ile ilgili elde edilen bilgileri neden-sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirir ve değerlendirir. 3 3 3 2 2 3 2 1 2 3 3 2 3 2 3 2 1
Türkiye Cumhuriyeti Tarihi ile ilgili bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit eder. 3 3 2 2 2 2 2 2 3 1 2 3 2 3 3 3 3
Öğrenimini Türkiye Cumhuriyeti Tarihi alanının bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. 2 3 3 3 2 1 2 3 2 2 3 3 2 2 3 2 3
Bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. 3 3 3 2 3 2 3 2 1 1 1 2 3 2 1 2 3
Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanmıştır. 3 3 3 2 3 2 1 2 3 2 1 2 3 2 2 3 2
Türkiye Cumhuriyeti Tarihi ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarır. 2 3 2 1 2 3 3 3 2 2 3 2 1 2 3 2 2
Öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. 3 3 2 3 2 2 2 3 3 2 2 3 3 2 1 2 2
Uzmanlık bilgisini, toplumsal sorumluluk bilinciyle kullanır. 2 2 2 2 2 1 2 3 2 2 1 2 2 3 2 3 2
Türkiye Cumhuriyeti Tarihi ile ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür. 2 3 2 3 3 3 2 3 2 2 3 1 2 3 2 1 2
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi\'nde kullanarak, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi’ndeki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 2 3 2 3 2 3 3 3 2 2 2 3 2 3 2 3 2
Türkiye Cumhuriyeti Tarihi biliminin gerektirdiği ölçüde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3 2 3 2 1 3 2 2 3 3 2 2 3 2 1 2 3
Türkiye Cumhuriyeti Tarihi ile ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. 3 2 3 2 2 3 2 3 3 2 2 2 3 2 1 2 3
Sosyal hakların evrenselliği ve kültürel değerler ile çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir. 3 3 2 2 3 2 1 2 3 3 2 1 2 2 2 3 3
Değişime ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir. 3 2 2 2 1 2 3 2 1 3 2 3 3 2 2 1 3
0 : Desteklemiyor   1 : Alt seviyede destekliyor   2 : Orta seviyede destekliyor   3 : Üst seviyede destekliyor
  • Program Profili
  • Kabul ve Kayıt Koşulları
  • Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Öğretim Elemanları
  • Bölüm Bşk. ve AKTS Koord.
  • Alan Yeterlilikleri
  • Program Yeterlilikleri (Çıktıları)
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri
  • Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri
  • Ölçme ve Değerlendirme
  • Mezuniyet Koşulları
  • Üst Derece Programlarına Geçiş
  • İstihdam Olanakları
Web sitemizdeki çerezleri (cookie) kullanıcı deneyimini artıran teknik özellikleri desteklemek için kullanıyoruz. Detaylı bilgi için tıklayınız.
Google Analytics tarafından yönetilen çerezleri devre dışı bırakabilir veya kabul edebilirsiniz.
Anadolu Üniversitesi
  • ÜNİVERSİTEMİZ
  • Anadolu Hakkında
  • Sayılarla Üniversitemiz
  • İdari Birimler
  • Bölümler
  • Kurullar - Komisyonlar
  • İş Birliği Yapılan Kuruluşlar
  • Bilgi ve Belgeler
  • Mevzuat
  • İletişim Bilgileri
  • AKADEMİK
  • Açıköğretim Sistemi
  • Fakülteler
  • Enstitüler
  • Meslek Yüksekokulları
  • Yüksekokullar
  • AÇIKÖĞRETİM
  • Açıköğretim Duyuruları
  • Açıköğretim Sistemi
  • Türkiye Programları
  • Yurt Dışı Programları
  • Nasıl Öğrenci Olabilirim?
  • Akademik Takvim
  • Öğrenme Ortamları
  • Sınavlar Hakkında
  • ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
  • Akademik Takvim
  • Anadolu Bilgi Paketi
  • ARAŞTIRMA
  • Birimler
  • Merkezler
  • Projeler
  • Hakemli Dergiler
  • Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulları
  • Laboratuvar ve Stüdyo Hizmetleri
  • Bilim ve Yaşam
  • KAMPÜSTE YAŞAM
  • Sosyal ve Kültürel Tesisler
  • Kültür Sanat Merkezleri ve Salonları
  • Müze ve Sanat Merkezleri
  • Spor Tesisleri
  • Topluluklar
  • Öğrenci Kulüpleri
  • Kampüste Olanaklar
  • Fotoğraf Galerisi
Android Uygulama iOS Uygulama
© 2025 Anadolu Üniversitesi - Tüm hakları saklıdır.